Sziasztok!
Haveromnak van 1 malaguti f12-es robogója! 70-es pollini corsa hengerrel , gyári 3 pofás 107-es kuplunggal , Leo vince kipuffal , 21-es dellortó karbival 86-os fúvókával( nem kevés?) malossi variátorral , 4.2-es görgővel , és topp racing légszűrővel!
Igazság szerint 1 kerekezésre lett csinálva de nem igazán veszi magát kerékre , inkább csak pörgős a gép! Szerintetek mi lehet a baj? Mentem már hasonló tuningolt géppel és elég szépen felvette az elejét! És szinte ugyan ez a tuning volt benne!
Nem tudunk rájönni mi lehet a baj , nehezen is indul , és mikor odaverem a gázt kicsit lehörög , levegőt már próbálgattunk állítani de nem sok változás észlelhető! Ha valaki tudna segíteni mennyi levegő kell hozzá vagy mi lehet a baja , akkor azt nagyon megköszönném!
Gyári légszűrőház minőségi szivaccsal felrakva -- Ez tényleg hasznos!
Esetleg hengert fúrni + új dugó gyűrű : levegős hengernél : Tükörre ( egyenes felület) csiszolópapirt teszünk és a maga súlyával forgatni kezdjük a csiszoló papiron(hogy egyenesen "kopjon" belőle. ) ,ezt meglehet csinálni a henger felső részével is , alsó részét is lehet csiszolni de óvatosan , bár ott méricskélni is szoktunk.A félkör alakú "folytást" kis körreszelővel kiszoktuk szedni - ++++0.5lóeró- Új tömitések a hengernél. Dugó gyűrű, esetleg frissitő hónolás, szükség esetén megfúrjuk.
Hajtást átnézni hogy mi kopott (Görgő,szíj tuti) : Görgő, szij általába cserés szokott lenni, elgyengült tolórugó a hátsó kuplungban okozhat előnytelen gyorsulást.Jobb " rajthoz " megfelelő kisrugót a kuplungba. ( Homokszórást ajánlom haranghoz ,bár akkor általába a gyenge minőségű gyári ferodolt gyorsabban eszi de jobban rajtol,gyorsul - jobb tapadás)
Porlasztót kitakarítani : ez alap dolog szerintem.
Kipufogót kiégetni : nemtudom,hogy csináljátok mi sosem szoktuk kiégetni pl perzselővel. Mi általába Megforgatjuk a motort -végseb- egy 3-4 km's szakaszon és magát kiégeti.
Esetleg sportkipufogót, meg valami fasza variót érdemes venni de hengeren + stb-n akkor gondolkodj ha van minimum 150 a zsebedbe.
Vario: érdemes cserélni dinamikus javulás gyorsulásban és váltásban
henger : vas hengert elbír a gyári főtengely de csapágy csere ajánlott.
karburátor 50es hengernek 12-17,5 karbinál nem kell nagyobb(szerintem 17,5es is felesleges mert nem megy annyival jobban mint amenyivel többet kajol)
kuplung: gyári kuplungon ha kevés ferodol réteg akkor szoktunk cserélni újra , de a malossi Fly kuplungját -hasonló mint a gyári, nem állitható rugófeszesség de ezer év és még 2 nap -
külsőtárcsa :Variátorral cseréljük általában a hozzátartozó márkával. ( pl polinit polinivel)
főtengelyt erősebben tuningolt -alu henger pl - cserélünk vagy ha a gyári hajtókarja lóg / bólint
gyújtásnál nemszoktunk variálni gyári gép esetén, nagy előgyújtás esetében a dugó elporlad,kilukad-nem éri meg-
lendkerékből szoktunk lehúzatni de akkor veszt a nyomatékból de sokkal jobban forog/gyorsul .
egyéb kérdesekre szivesen válaszolok ( nem mintha vmi nagy ember lennék de belemásztam eléggé a robogótémába)
Az enyém se gyorsult és mégis gyáriként nagyon jól megy.
Teendők:
Gyári légszűrőház minőségi szivaccsal felrakva
Esetleg hengert fúrni + új dugó gyűrű
Hajtást átnézni hogy mi kopott (Görgő,szíj tuti)
Porlasztót kitakarítani
Kipufogót kiégetni
Esetleg sportkipufogót, meg valami fasza variót érdemes venni de hengeren + stb-n akkor gondolkodj ha van minimum 150 a zsebedbe.
nekem közel 400e forint volt a blokkban. Elég jól gyorsult :) de amennyit ráköltessz eladod ,sporolsz és veszel nagyobb ccmt. Az enyémnek szerencsére megvolt a gyári blokkja és ahhoz nem lett hozzányúlva.Kár bele/hozzányúlni.Bár egy tuning variátort pl polini speedcontrol / malossi multivart elvisel egy gyári gép is. :)
tomaschik@gmail.com
Malaguti Madison 250-es hátsó telóim megadták magukat. Tud valaki, hol segítenének, azaz hol tudnám esetleg felújíttatni őket?
Köszi
az egyik ismerősömnek van egy ZX csöve 70esre,15 öt kér érte
fekvő mina,f12-őn volt
tt-rr-zx bőven jó rá de ezek nem rezonátorok,csupán katalizátor nélküli e jeles " sportkipufogók "
(volt ilyen is mhr team1 )
Haveromnak van 1 malaguti f12-es robogója! 70-es pollini corsa hengerrel , gyári 3 pofás 107-es kuplunggal , Leo vince kipuffal , 21-es dellortó karbival 86-os fúvókával( nem kevés?) malossi variátorral , 4.2-es görgővel , és topp racing légszűrővel!
Igazság szerint 1 kerekezésre lett csinálva de nem igazán veszi magát kerékre , inkább csak pörgős a gép! Szerintetek mi lehet a baj? Mentem már hasonló tuningolt géppel és elég szépen felvette az elejét! És szinte ugyan ez a tuning volt benne!
Nem tudunk rájönni mi lehet a baj , nehezen is indul , és mikor odaverem a gázt kicsit lehörög , levegőt már próbálgattunk állítani de nem sok változás észlelhető! Ha valaki tudna segíteni mennyi levegő kell hozzá vagy mi lehet a baja , akkor azt nagyon megköszönném!
Esetleg hengert fúrni + új dugó gyűrű : levegős hengernél : Tükörre ( egyenes felület) csiszolópapirt teszünk és a maga súlyával forgatni kezdjük a csiszoló papiron(hogy egyenesen "kopjon" belőle. ) ,ezt meglehet csinálni a henger felső részével is , alsó részét is lehet csiszolni de óvatosan , bár ott méricskélni is szoktunk.A félkör alakú "folytást" kis körreszelővel kiszoktuk szedni - ++++0.5lóeró- Új tömitések a hengernél. Dugó gyűrű, esetleg frissitő hónolás, szükség esetén megfúrjuk.
Hajtást átnézni hogy mi kopott (Görgő,szíj tuti) : Görgő, szij általába cserés szokott lenni, elgyengült tolórugó a hátsó kuplungban okozhat előnytelen gyorsulást.Jobb " rajthoz " megfelelő kisrugót a kuplungba. ( Homokszórást ajánlom haranghoz ,bár akkor általába a gyenge minőségű gyári ferodolt gyorsabban eszi de jobban rajtol,gyorsul - jobb tapadás)
Porlasztót kitakarítani : ez alap dolog szerintem.
Kipufogót kiégetni : nemtudom,hogy csináljátok mi sosem szoktuk kiégetni pl perzselővel. Mi általába Megforgatjuk a motort -végseb- egy 3-4 km's szakaszon és magát kiégeti.
Esetleg sportkipufogót, meg valami fasza variót érdemes venni de hengeren + stb-n akkor gondolkodj ha van minimum 150 a zsebedbe.
Vario: érdemes cserélni dinamikus javulás gyorsulásban és váltásban
henger : vas hengert elbír a gyári főtengely de csapágy csere ajánlott.
karburátor 50es hengernek 12-17,5 karbinál nem kell nagyobb(szerintem 17,5es is felesleges mert nem megy annyival jobban mint amenyivel többet kajol)
kuplung: gyári kuplungon ha kevés ferodol réteg akkor szoktunk cserélni újra , de a malossi Fly kuplungját -hasonló mint a gyári, nem állitható rugófeszesség de ezer év és még 2 nap -
külsőtárcsa :Variátorral cseréljük általában a hozzátartozó márkával. ( pl polinit polinivel)
főtengelyt erősebben tuningolt -alu henger pl - cserélünk vagy ha a gyári hajtókarja lóg / bólint
gyújtásnál nemszoktunk variálni gyári gép esetén, nagy előgyújtás esetében a dugó elporlad,kilukad-nem éri meg-
lendkerékből szoktunk lehúzatni de akkor veszt a nyomatékból de sokkal jobban forog/gyorsul .
egyéb kérdesekre szivesen válaszolok ( nem mintha vmi nagy ember lennék de belemásztam eléggé a robogótémába)
Teendők:
Gyári légszűrőház minőségi szivaccsal felrakva
Esetleg hengert fúrni + új dugó gyűrű
Hajtást átnézni hogy mi kopott (Görgő,szíj tuti)
Porlasztót kitakarítani
Kipufogót kiégetni
Esetleg sportkipufogót, meg valami fasza variót érdemes venni de hengeren + stb-n akkor gondolkodj ha van minimum 150 a zsebedbe.
üdv
Akkor se?
Digit km/h spirálod nincsen véletlenül?