Vashenger került rá, a moped91-től rendelte a szerelő. 34 ezer Ft volt.
Szóba került még az alu henger is, de azok nagyobb teljesítményűek, ahhoz már egy csomó új dolog kellett volna, hogy bírja a moci.
Szóval új a henger, dugattyú, meg újak a főtengely csapágyak is. Tényleg nagyon megy a gép, remélem a gyári főtengely bírni fogja.
Tavasszal megy majd bele az új akksi, görgők, szíj, kontrasztrugó, kuplungrugó...és ezután majd remélem lesz egy tartós, erős gépem.
Télen egy zárt, de nem fűtött helyen fog pihenni...hogy szoktátok eltenni télire? Be kell majd indítani egy párszor, vagy megmosom, ráteszem a ponyvát és annyi?
Gratulálok az újításhoz! Mi lett még változtatva? Akkut az idén cseréltem mert a régi már nem volt az igazi, persze a többször nyitva felejtett ülés is erősen közrejátszott ebben. POWEROAD típusú akkut vettem amit otthon helyeztem üzembe, YTX4L-BS a jele és 4 Ah. Eddig gond nélkül üzemel.
Felkerült a 70-es henger a mocira. Elég érezhető a különbség, bár még bejáratós, így 50 fölé nem mentem vele....viszont kis gázmozdulatra is úgy megindul, hogy ihaj!
Az akksi viszont feladta a harcot, még a gyári volt benne. Szerintem már csak tavasszal kap újat, így is elég sokba fájt ez a mulatság. Amúgy milyen akksit ajánlanátok?
(nézegettem az árakat, vannak 5Ah zselés akkuk 4-5 ezer körül, de páran írták, hogy az ilyen olcsó, ismeretlen akkuk behalnak pár ezer km után)
Szia!
Sajnos képet nem tudok feltenni, de ugyan ilyenről mutathatok. Vízhűtéses, és van benne olajszűrő. Ahol beletöltöd az olajat, alatta egy csavar mögött van. Ezt ajánlatos olajcserénként kicserélni.
A Dinken van olajszűrő? A régebbi 125 -ös gépezeteimen nem volt szűrő. Ha ezen van és el van tömődve az tényleg ludas lehet.
Dobhatnál képet a Dinkről. Vizes vagy léghűtéses? A 4l fogyasztás soknak tűnik, lehet állítani kéne a karbin.
Szia!
Közben meglett a megoldás. Felhívtam a szerelőmet, és az volt a gond, hogy a km óra pontosan 3000 km-enként jelez, hogy aktuális az olajcsere. Ezt manuálisan lehet kapcsolni, minden olajcserénél. Legutóbb nem lett lenyomva, ezért ok nélkül figyelmeztetett. Tehát ha nektek is hasonló a problémátok, nem kell megijedni ha van olaj a motorban és ennek ellenére jelez. A gyújtáskulcsot be kell dugni a km óra alatt levő nyílásba és ha minden rendben akkor ez átvált kékre a pirosról. Nekem ez megoldódott, és köszi mindenkinek a segítséget!
Szia!
Köszönöm, hogy válaszoltál. Mint az előző írásomban is van, az olaj nem folyt el, a szint rendben van. Hangja szintén oké. Teljesítmény úgyszint. Talán most szétszedem és megnézem a műszerfal alatt, hogy hátha csak valami lecsúszott.. Bár nem hiszem hogy ez elektromosan működne. A 150 es dinknél ez ilyen fehér és piros görgő ami akkor is mutatja ha nincs gyújtáson. Valószínű gravitációs alapon működhet. Szoval passz.. Ha van ötlet hogy hol keressem a hiba okát, megköszönném a lehetőségeket!
Jó választás lenne, ha a 150-est választanád, nekem nagyon tetszik. Élvezet menni vele. Ha indulni akarsz, indul, ha gyorsítani akkor gyorsul. A fordulatszámmérő sose megy 6500 fölé, és akkor is csak a gyorsításnál. Nagyon szépen megy és észre sem veszi a tömeget. én magam 60 kg vagyok, de nem tudom mennyi a végsebessége. 100 nál még húz. Olyankor már nem merem megnézni a mutatót :) 2 személlyel sem kevesebb a teljesítménye. Tényleg nagyon jó. talán a fogyasztásban visszajön a teljesítmény, mert 4 L alatt nem jövök ki vele.
Köszönöm a segítséget a kérdésemre. Ha esetleg lecsúszhatott egy szenzor, azt hol találom? Ugyan is mielőtt be jelzett épp olyan 70 es tempónál egy szép kátyúval találkoztam ami akkorát dobott, hogy azt hittem a cross világbajnokságon veszek részt. Énis nagyon remélem, hogy csak egy szenzor. Mert sem a teljesítmény, sem az olajszinttel nincs gond, viszont nagyon zavaró, hogy a pirosban van.
Addig mig nem tudod mi okozza nehogy használd!A motor teljesen tönkremehet!Nézd meg vagy nézesd meg :az olajszürőt-lehet hogy az uj olaj cseréjénél elszennyeződött,de ha fém van rajt akkor annyi!meg kell nézni azt hogy az olajszivattyu működik e,mekkora az olajnyomás?Ha csak visszajelző hiba lesz akkor is addig amig nincs javitva addig ne használd.Egy barátom motorjának ugy lett vége hogy bejelzett a viszajelző-de sajnos az olaja folyt el,nem visszajelző hiba volt.
Ha olaj van benne azt nem ereszti és a motor szépen jár nagy gond nem lehet. Lehet, hogy az érzékelő romlott el, vagy egy kábel lecsúszott. Esetleg gyűrű törésnél szoktak ilyet csinálni, de ezt a teljesítmény vesztésen, hangján észreveszed. Amúgy a 150-es hogy muzsikál? Fogyasztás, sebesség? Gondolkodom egy 150 vagy 250 -es bszerzésén a holtszezon alatt. Valakinek van ez ügyben tapasztalata?
Egy kérdésem lenne. Kymco dink 150-em van, és ma az olaj visszajelző egyszer csak átment a piros jelzésbe. Leellenőriztem az olajszintet, rendben van.. kb 1 hónapja volt teljes olajcsere. Talán valami más oka is lehet, hogy ez a visszajelző pirosban áll?
Előre is köszönöm a segítséget!
Ha abból indulnánk ki amit írsz akkor a simsonba is még mindig Arol olajat tennék, de már abba is full syntetikus olajat teszek, hát még a robogóba , ártani nem árt a jobb olaj azt hiszem.
szia, ha ilyen fordulaton üzemel a motorod, akkor érthető szerintem is, 9ezerhez már kellhet a full synt. Ezek közül mindegyik így forog? Az enyém pl gyári állapotban megy óra szerint 90-et(valós 80 biztosan) és 7-nél nem igen forog többet, én ebből indultam ki. A bemelegedős témával viszont nem értek egyet, nem tudom hogy te levegős vagy vizes motorra gondolsz, mert az enyém pl: vizes, normálisabb motoros időben(15 fok felett) kb 500m-en bemelegszik.
Szia!Mivel ezekkel a motorokkal nyugodtan hoszabb távokat is lehet menni,igencsak hamar nő a megtett kilóméterek száma.Ezekkel együtt nő a lerakódások mennyisége is az égéstérben,kipufogóban.A féligszintetikusokból több lerakódás lesz.A motorom fordulata pedig 50 nél már 7ezer!60 nál 8ezer itt már tulvan forgatva,70 nél 9ezer.Nyáron 65-70 nel járva huzamosan tehát 1-2 órán keresztűl nem kis terhelés és a melegedeés sem semmi annak hatására a lerakódások is nőnek.
A motorom nemrég gyürütörés miatt szétszedésre került 32ezer km után,az alsó gyürű beleakadt a kipuf nyilásban lerakódott kokszrétegből lepattant darabba.Hát igen még fullszint nál is 25e km körül illett volna a henger kiömlő-beömlő nyilásait megtisztitani,de rösteltem.A törött alsó gyürüvel még félerővel ment a motor.A dugattyum teteje a 30 e km alatt domboruról homorura fogyott középen.Gondolhatod milyen terheléések vannak.Természetesen egy csak városban használt robogóba azt teszel amit akarsz,de mivel ott kis távolságok vannak,még fel sem fog melegedni és a hideg üzem is rossz a kenés szempontjából.
De hasonlitsd össze az adatlapjaikat-viszkozitás,hamuképzés meg ilyenek.Látni fogod hogy minél jobb egy olaj annál kisebb a 100 fokon és a 40 fokon mért viszkozitás különbsége is.
szia, milyen megfontolásból használsz csak full syntet egy ilyen robogóba? A blokkot (mivel ezek honda licenc-ek) több mint 20 éve találták ki, akkor még talán nem is voltak ilyen olajok. Meg ha nem forog annyit mint egy verseny/tuningolt motor, akkor teljesen felesleges, szélsőséges esetben kárt is okozhat, mivel nem arra lett tervezve. Egy átlagos utcai robogóba teljesen megfelelő a fél szintetikus (pl: agip city 2t, gondolom erre gondolt az előző hsz).
szép állapotú Super 9 -es eladó Bo-en eladó: http://www.expressz.hu/auto/motorkerekpar/hirdetes-23040085/