Baszki lassan kezdem magam úgy érezni a fórum olvasása közbe,mintha a delta tudományos magazint nézném! Csak azt nem tudom,ki helyettesíti a Kudlik Julit?
igazad van GD, hosszútávon sztem mindenképp megéri újra nicasil-eztetni, a nicasil kb másfélszer annyiba kerül, mint a perselyezés. Ha jól tudom a súrlódási tényezője is kisebb az acélnál.
Azért GD nem mond egészen hülyeséget, mert a perselyezett hengert mindig 1 századdal nagyobbra illesztik... Innen adódik, hogy a bemelegítésre figyelni kell...
milyen hőtágulásrol beszélsz,a megfelelö méretre illesztik és annyi, azt hiszed kiesik vagy össze nyomja az alu a vas hűvelyt vagy mi.?
ennyi erővel ne rakjunk már a blokkodba egy csapágyat acél gyűrüt se mert azoknak is más a hőtágulásuk,
jah hogy azok gyáriban benne vannak. bocs.
tény hogy a nicasilnak jobb a kopásállosága és tartosabb ,ezt senki nem vitatja, viszont ha sérűl kipattanik valahol a nicasil lásd RM karbi felöli két alul tervezett váll, vagy egy csomo modellnél a kipufogo oldal, akkor ha egy jo szakember csinálja jo anyagbol akkor ugyan ugy jo egy hűvelyes henger is, sok-sok éven keresztül.
Semmi városi legenda...a 3-4 % az van, más kérdés, hogy ki veszi észre, de most nem is erről beszéltünk. Ha olyan dugót-gyűrűt teszel bele, ami a perselyhez való, akkor sokat bír, de aki ilyet tesz bele, az ritka, mint a fehér holló. Így meg bizony gyorsan kopik, sokkal gyorsabban, mint a nicasil-os henger esetében. És nem a dugó kopik el, hanem a persely. Ha meg túl vagy minden méreten, akkor persely csere...hosszútávon olcsóbb a nicasil, csak 1-2 hónap amíg visszakapod, és nehéz kifogni, hogy épp hol csinálnak megfelelő minőséget...ja, és én is tudok olyanról, hogy az ember nem vette meg a gyáBig-Bore kit-et, hanem csak dugó, aztán majd egy rossz hengert megperselyezünk. Megy is a motor, csak az a kérdés, hogy meddig..
Vas hőtágulása-alu hőtágulása közti különbség?
Vas kopásállósága-nicasil kopásállósága közti különbség?
Tehát hosszú távon szerintem még csak nem is olcsóbb a perselyezés...persze ha csak eladásra kell gyorsan összelapátolni a gépet, akkor "megéri"...de az ilyenről meg asszem nem kell a véleményemet külön leírnom
szép városi legenda ez a 3-4%-os teljesitmény vesztés, ami mondjuk egy 250-es 50 lovas gépen, 1,5-2 loerőt ha jelent, ami a mi szintűnkön ember nemvesz észre...
én soha nem éreztem semmi kűlönbséget egy hüvelyes, vagy egy nicasilos henger között, ugyan ugy ment ugyan olyan erős volt..
az tény hogy egy kopás állob réteg, a nicasil, ezt egyszerűen be lehet védeni hogy olajosabbra kevered 50 helyett 40-re máris szinte ugyan ott vagy élettartamban.
nekem azzal van bajom hogy a nicasil henger tul van misztifikálva, amig a hűvelyes meg állandoan le van szolva, ez igy ebben a formában nagyon nem igaz.
tény hogy jobb ,de azt ne higgye valaki hogy egy hűvelyes meg tiszta szar, meg huuu, meg haaa...
használt terep motorokrol beszélűnk, amik már többszörösen megették a kenyerűk javát, és ha valakinek belehuz a nicasilba a dugo, nyugodtan hüvelyeztesse be nem lesz attol egy fokkal sem szarabb motorja, ennyi.
Pista bá eléggé nem jol van mostanában, volt korházban is, az egészsége szegénynek nem a legjobbbár én sem jártam nála már vagy fél éve.
csika bácsi a te telóid már rég nem az én tulajdonomban vannak...eladtam a ktm-et és az a teló maradt benne, még rozgonyiéknak is tetszett,és azt mondta nem lóg benne egy persely sem,bár ugye ezt csak úgy érzésre,rángatásra mondta ,de 540é nem vitték el ... még mit nem...majd ajándékként mi
már kayabával van dolgom
köszönöm a választ,
számomra is egyértelmű az hogy személyre vannak szabva,én inkább csak egy eladó lettem volna és arra az emberre vártam volna aki ért hozzá és bevállalja hogy magára megcsinálja!
közben a Lacival addig beszéltem,míg még akciósabban 70ezerért odaadomneki az első szárakat, majd csörög hogyha meg van rá a pénze... biztos nem ennyit ér ez a széria WP-se,de most mit kezdjek vele,lehet inkább el se kell adni
kösz mégegyszer aki hozzászólT
Azért ez nem teljesen igaz. Hengermérettől függően 3-4% a teljesítményvesztés, és azért a hidegindításnál jobban kell rá figyelni. Kopni meg azért kopik jobban, mert általában ugyanazzal a dugóval rakja össze mindenki, mint ami a nicasil-os hengerhez való. De az ahhoz való gyűrű sokkal keményebb, mint a perselyezettekhez való. Amit Amcsiból veszel az azért jó, mert puhább anyagú gyűrűvel szerelik...A Pista bácsit üdvözlöm, remélem jó egészségben van. Együtt gokartoztunk még ezer éve...
amogy pont most vágtam szét két ilyen rövid lécet abbol meg horoller lett, de soma lécböl is meg tudod csinálni, előrefurod a kötést. http://youtu.be/2Ua2dZYFPb0
nekem volt anno hüvelyes motorom nem is egy RM250, még Wittmann bácsi csinálta Zircen teljesen jol működött,
az a sok hűjeség amit terjesztenek rola hogy az már nem jo meg hasonlok azt nyugodtan elfelejtheted, semmi erő vesztést nem érzel, hibátlanul müködik, ha jo szakember csinálja jo anyagbol.
szerintetek miért lehet kész henger hűvelyeket rendelni amcsibol 2t-hez, ami tényleg jo anyagbol is van,
ráadásul egy hűvelyes 2t hengert ha elbirja furathatsz életed végéig,
köszi a választ! járunk veszprémbe a használtpiacra vasárnaponként! ha nem lesz hó akkor valamelyik vasárnap el tudnánk boltolni! valami elérhetőséget adhatnál... köszi!
Kösz GD
Akkor ki kell derítenem az előző gazdájától hogy ő mit cserélt ki a motorba és milyen számazású dugót ?
És amit árulnak motoros vebáruházakban új hengert azon van nicasil ?
Gyári dugattyúból I. és II. méret van.
Utángyártottból vannak az A, B, C, D méretek.
Gyári hengerben nincsen hüvely, a nicasilnak pont az a lényege hogy az alura van felvíve a kopásálló réteg! Ebből következően, ha már perselyes a motor, akkor azon nincsen nicasil - de ilyet én mondjuk biztos nem vennék meg...
Egyébként nekem eddig az összes nicasilos hengerű motoromban elkövetett dugócserénél ugyanaz a méret ment bele újra mint az előző volt.
De ha D méret van benne és már a henger is megkopott, akkor henger- és dugattyúcsere játszik
Sziasztok.
Egy kis tanácsra lenne szükségem.
KTM SX 250 vásárlása alatt állok,és sajnos nincs keret újabb motorra ezért 2003-2004 es évjáratban gondolkodtam.
Ha jól tudom a KTM sx dugattyúk A,B,C, és D méretlépcsővel jöttek ki.
Arra lennék kíváncsi, hogyha én a megvásárolt motorban már D méretű dugó van,és ha az is elkopik akkor hengerhüvej plusz dugattyúszettet is kell már vennem?
Néztem henger hüvelyt és az nicosil bevonattal jönnek ki eladásra mint a gyári hengerek ?
Minden ilyesmi tapasztalatokat írjatok le legyetek szívesek mert nem akarok beszopni a motorral.
Előre is nagyon szépen köszönöm minden motorosnak
Üdv:zsigi
milyen hőtágulásrol beszélsz,a megfelelö méretre illesztik és annyi, azt hiszed kiesik vagy össze nyomja az alu a vas hűvelyt vagy mi.?
ennyi erővel ne rakjunk már a blokkodba egy csapágyat acél gyűrüt se mert azoknak is más a hőtágulásuk,
jah hogy azok gyáriban benne vannak. bocs.
tény hogy a nicasilnak jobb a kopásállosága és tartosabb ,ezt senki nem vitatja, viszont ha sérűl kipattanik valahol a nicasil lásd RM karbi felöli két alul tervezett váll, vagy egy csomo modellnél a kipufogo oldal, akkor ha egy jo szakember csinálja jo anyagbol akkor ugyan ugy jo egy hűvelyes henger is, sok-sok éven keresztül.
ennyi.
Vas kopásállósága-nicasil kopásállósága közti különbség?
Tehát hosszú távon szerintem még csak nem is olcsóbb a perselyezés...persze ha csak eladásra kell gyorsan összelapátolni a gépet, akkor "megéri"...de az ilyenről meg asszem nem kell a véleményemet külön leírnom
én soha nem éreztem semmi kűlönbséget egy hüvelyes, vagy egy nicasilos henger között, ugyan ugy ment ugyan olyan erős volt..
az tény hogy egy kopás állob réteg, a nicasil, ezt egyszerűen be lehet védeni hogy olajosabbra kevered 50 helyett 40-re máris szinte ugyan ott vagy élettartamban.
nekem azzal van bajom hogy a nicasil henger tul van misztifikálva, amig a hűvelyes meg állandoan le van szolva, ez igy ebben a formában nagyon nem igaz.
tény hogy jobb ,de azt ne higgye valaki hogy egy hűvelyes meg tiszta szar, meg huuu, meg haaa...
használt terep motorokrol beszélűnk, amik már többszörösen megették a kenyerűk javát, és ha valakinek belehuz a nicasilba a dugo, nyugodtan hüvelyeztesse be nem lesz attol egy fokkal sem szarabb motorja, ennyi.
Pista bá eléggé nem jol van mostanában, volt korházban is, az egészsége szegénynek nem a legjobbbár én sem jártam nála már vagy fél éve.
már kayabával van dolgom
számomra is egyértelmű az hogy személyre vannak szabva,én inkább csak egy eladó lettem volna és arra az emberre vártam volna aki ért hozzá és bevállalja hogy magára megcsinálja!
közben a Lacival addig beszéltem,míg még akciósabban 70ezerért odaadomneki az első szárakat, majd csörög hogyha meg van rá a pénze... biztos nem ennyit ér ez a széria WP-se,de most mit kezdjek vele,lehet inkább el se kell adni
kösz mégegyszer aki hozzászólT
amogy pont most vágtam szét két ilyen rövid lécet abbol meg horoller lett, de soma lécböl is meg tudod csinálni, előrefurod a kötést.
http://youtu.be/2Ua2dZYFPb0
az a sok hűjeség amit terjesztenek rola hogy az már nem jo meg hasonlok azt nyugodtan elfelejtheted, semmi erő vesztést nem érzel, hibátlanul müködik, ha jo szakember csinálja jo anyagbol.
szerintetek miért lehet kész henger hűvelyeket rendelni amcsibol 2t-hez, ami tényleg jo anyagbol is van,
ráadásul egy hűvelyes 2t hengert ha elbirja furathatsz életed végéig,
Akkor ki kell derítenem az előző gazdájától hogy ő mit cserélt ki a motorba és milyen számazású dugót ?
És amit árulnak motoros vebáruházakban új hengert azon van nicasil ?
Gyári dugattyúból I. és II. méret van.
Utángyártottból vannak az A, B, C, D méretek.
Gyári hengerben nincsen hüvely, a nicasilnak pont az a lényege hogy az alura van felvíve a kopásálló réteg! Ebből következően, ha már perselyes a motor, akkor azon nincsen nicasil - de ilyet én mondjuk biztos nem vennék meg...
Egyébként nekem eddig az összes nicasilos hengerű motoromban elkövetett dugócserénél ugyanaz a méret ment bele újra mint az előző volt.
De ha D méret van benne és már a henger is megkopott, akkor henger- és dugattyúcsere játszik
Egy kis tanácsra lenne szükségem.
KTM SX 250 vásárlása alatt állok,és sajnos nincs keret újabb motorra ezért 2003-2004 es évjáratban gondolkodtam.
Ha jól tudom a KTM sx dugattyúk A,B,C, és D méretlépcsővel jöttek ki.
Arra lennék kíváncsi, hogyha én a megvásárolt motorban már D méretű dugó van,és ha az is elkopik akkor hengerhüvej plusz dugattyúszettet is kell már vennem?
Néztem henger hüvelyt és az nicosil bevonattal jönnek ki eladásra mint a gyári hengerek ?
Minden ilyesmi tapasztalatokat írjatok le legyetek szívesek mert nem akarok beszopni a motorral.
Előre is nagyon szépen köszönöm minden motorosnak
Üdv:zsigi