pont erről írtam , hogy sok ember hisztizik a vaspersely ellen aztán meglepődnének mikor leszedném a hengerüket és tükörsima nikasil lenne benne szarrákifénysedve hónolás meg a kipufogón két éve elszállt már.....hogy meglepődne mikor egy jól megcsinált centrifugálöntvény acélpersellyessel jól illesztett dugóval amivel még nagyon sok helyen támadnak a mai napig is ... és ezer évig használtak jó agyonverném fékpadon a motorjukat...
de persze ezzel nem azt akarom mondani , hogy nem jobb a "jó" nikasil os cumó ..csak nehogy elfelejtsük honnan jöttünk meg mivel...
hamár surlodási tényező, csak egy gondolat erejéig.
a kopásállosága az nagy a a nicasil bevonatnak.
a surlodási tényezőt azt a 30-45-foku honolásban megállo olaj fogja adni, magyarán megtartja az olajat és a dugattyu egy olajfilmen csuszik...
sőt tovább megyek ha jo alaposan megnézel egy profi dugattyut, azon is találsz körkörös huzásokat, amik nem azért vannak mert szarul esztergálta meg a gép, hanem az olaj film képzés miatt,
a teflon bevonatos dugoknak (pl wössner) is az egyik jo tulajdonságuk hogy azon a rétegen jobban megtapad az olajfilm , igy mégjobb surlodás mentes siklást hoz létre....
ha nincs olajfilm a dugo és a henger fal között akkor rákenheted a világ legkeményebb gyémántját is meg fog ragadni.
Sokat kisérleteztek a kromozott hengerfallal, de épp a kenési problémákat nem tudták megoldani, mivel tükörsima felületet képez. (Aztán próbálkoztak a kagylós kialakítású cromozott hengerfallal,aminek nem tudom mi lett az eredménye...)
pedig aztán a kromozott felszin surlodási tényezője az szinte nulla.
ennyit arrol mi a különbség a surlodási tényező, és a kopásálloság között...
esküszöm szoktam..-..... de évente kétszer egy hosszabb hangvételű tudományos publikációmnál azért meg szoktam szopni....mikor frissít ez a köcsög oldal vagy időkorlát vagy akármi lófasz
megint leszoptam a faszt....
írtam olyan szakdolgozatot a hengerpersely kontra nikasil témában A4 terjedelemben , hogy beszarnátok...de elveszett...úgyhogy csöcs
A Prox-nak is, a Wiseco-nak is van hengerhüvelye. De nem hinném, hogy szar lenne! CR500 mindig is öntvényhüvelyes volt, mégse szar. A lényeg, hogy hozzáértő csinálja. Wittman mesternél voltam az ősszel, dolgozgatott.
mert kurvára nem tanultam, de hát na elsöfélév azért van hogy....
de persze ezzel nem azt akarom mondani , hogy nem jobb a "jó" nikasil os cumó ..csak nehogy elfelejtsük honnan jöttünk meg mivel...
neki is RESPECT
RESPECT
csak az élet , meg a sok szerelés , olvasás rámkente ezt a sok marhaságot...
nincs mit 5000 ...
najo tőled elég lessz egy kola is.
a kopásállosága az nagy a a nicasil bevonatnak.
a surlodási tényezőt azt a 30-45-foku honolásban megállo olaj fogja adni, magyarán megtartja az olajat és a dugattyu egy olajfilmen csuszik...
sőt tovább megyek ha jo alaposan megnézel egy profi dugattyut, azon is találsz körkörös huzásokat, amik nem azért vannak mert szarul esztergálta meg a gép, hanem az olaj film képzés miatt,
a teflon bevonatos dugoknak (pl wössner) is az egyik jo tulajdonságuk hogy azon a rétegen jobban megtapad az olajfilm , igy mégjobb surlodás mentes siklást hoz létre....
ha nincs olajfilm a dugo és a henger fal között akkor rákenheted a világ legkeményebb gyémántját is meg fog ragadni.
Sokat kisérleteztek a kromozott hengerfallal, de épp a kenési problémákat nem tudták megoldani, mivel tükörsima felületet képez. (Aztán próbálkoztak a kagylós kialakítású cromozott hengerfallal,aminek nem tudom mi lett az eredménye...)
pedig aztán a kromozott felszin surlodási tényezője az szinte nulla.
ennyit arrol mi a különbség a surlodási tényező, és a kopásálloság között...
nem nehéz tanitsalak?
csak mert tök hűje vagyok a kompjuterhőz.
írtam olyan szakdolgozatot a hengerpersely kontra nikasil témában A4 terjedelemben , hogy beszarnátok...de elveszett...úgyhogy csöcs
és az meg hogy a másfélszerese, inkább a 3-4 szerese...
a gyári az jo. meg amit a gyárban ujjitanak fel mert olyan is van , régit leadod kapod az újjat, 250-300 eur-ért... de az legalább jo.