mondjuk ez igaz, én mindig patentel szerelek, de csak profit veszek, sose volt baj vele..
oda kell figyelni rá, alu láncvezetőt ha megrendezik a sziklák ne sikálja a lánc oldalát, és ha a patentszem tűzős része meg van kopva, vékonyodva azonnal kuka, ennyi.
és amit sokan nem tudnak, mérjétek azt a kurva láncot tolomérővel, a szám nem hazudik fogod tudni hol tart a lánc élete , és amikor eléri a görgö távolság a max megengedettet azonnal kuka.
A 625-ösömről szakadt le lánc - még véletlenül sem a patentszemnél...úgyhogy a hiba asszem az Ön készülékében van
Hogy miért akarnám levenni az erdőben? Mert mennyivel egyszerűbb levett lánccal kiszedni a feltekert fél kilométer drótot a kislánckeréktől...mondjuk...
De nekem otthon sincs nittelőm, meg nem is áll szándékomban venni tízezrekért és "kicsit" könnyebb kislánckereket, kislánckerék-szimmeringet cserélni úgy hogy szétbontható a lánc...szerintem
De persze mindenki úgy szopatja magát halálra ahogy csak neki tetszik
hogy te mekkora faszságokat bírsz írni Dani
hát minek akarnád te az erdőben szerelni a láncot?..mert én akkor szerelem ha szakad..apropó,ma itt jártál nálunk megnézhetted volna mit művelt nekem a szétugrott patentszem!
tettem fel egy kisebb lánckereket és kivettem a láncbol,pont nittelős patentszemet!
tettem egy sima szemet ami szét is szakadt sikeresen, és lekaszálta a kuplungot meg a deklit
szeretnél ilyet hát akkor rakjál sima patentszemet ,mert nem véletlen van minden valamire való lánchoz préselhetős patentszem!
Szerintem endurozásra használt motorra nettó faszság nittelős láncot tenni - az erdőben a legritkább esetben lesz nálad láncbontó célszerszám, egy tartalék patentszem meg akár a zsebedben is elfér és a költsége is minimális (~1000 Ft)...
Na még egyszer: a nittelős szem, az erősebb láncok ismérve, ergó 100 LE feletti motorokhoz kínálják. A láncok úgy vannak kitalálva, hogy nem a patentszem a leggyengébb pontjuk, tehát nem törvényszerű, hogy ott szakad el. Max akkor, ha megegyező méretű, de gyengébb láncba való patentszemet teszel egy erős motor láncába, ami ott valóban elszakadhat.
Mielőtt belevágnál egybe, próbáld ki az F 800 GS-t. Sok szempontból jobb, hacsak nem minden szempontból. Néhány példa:
-nyomatékrugalmasság
-fogyasztás
-súly-súlyelosztás
-
kezelhetőség, offroad képesség
-a blokkja vaj puhán jár, csaknem olyan mint egy sor négyes. Semmi rángatás és lánccsapkodás.
A baj csak az, hogy ebből még nagyon fiatalok vannak.
Na most hogy megnéztem a dobozát a láncnak találtam benne olyan szemet amire ti gondoltok(nittelős)Meg van benne egy ilyen hajlított drót is vagy mi a tököm Az minek azt se tudom de van A patentszemmel is kibír sokat a lánc.Nekem egyszer szakadt el a láncom még a Hondán de akkor se a patentszemnél.
Mi köze van ennek ahhoz, hogy nittelős, vagy sem? A D.I.D. X gyűrűse például nittelős, de simán lehet hozzá kapni normás patentszemet is. A nittelőset csak célszerszámmal szeded szét, vagy szétflexeled...
Nagyszerű akkor még le se lehet venni a láncot?Én olyan láncot vettem mint ami gyárilag volt rajta Regina 520Xring és marhára patentszemes Annál jobb lánc nem kell nekem 8000Km-et bírt 525EXC-n!Na ennyit a nittelős szemetekről!
Versenymotorokra nem igazán tesznek gyűrűs láncokat a teljesítmény vesztés miatt. Sima gyűrű nélküli patentszemes láncot használnak. Legalábbis a Végh Jana elgondolása ez a témáról...
Ha eltört a gyűrű, akkor elmegy a helyén a kompresszió, így nagy a sansz, hogy be se indul. Ha menet közben tört el, és a leváló darabok elrendezték a dolgukat, akkor meg még inkább nehéz elhinni, hogy beindulna...
Szerintem arra gondol hogy préselt szem van benne , nekem is olyan DID láncom van, nincs patentszem hanem ahol a patent lenne a csapok vége szétvan nyomószerszámmal lapítva, hogy ne csússzon ki, nekem nagyon bevált ez a lánc. Tavaszra szerintem valami hasonló minőségüt veszek...
Már megint kezded? A nittelős láncszem, elvileg erősebb, és egyszer használatos. Nem csak a lánc osztása határozza meg, hogy nittelős, avagy normál patentszemes-e a lánc. A teljesítmény miatt találták ezt ki. Az 'X' gyűrűs láncok nittelő szemesek általában...
Gondolom ha a 525SX,525EXC-re is patentszemes Regina 520-as láncot raknak akkor az LC4-en is bírnia kell!Lehet hülye vagyok de az a nittelős lánc az mit takar?Én még nem találkoztam ilyennel
KTM 640 LC4-re 520as lánc kell? Ezek nittelősek vagy patentszemesek? Mert ami most van fönt nekem az nittelős,de amit meg venni akarok(DID X gyűrűs) az meg patentszemes.ha jól gondolom az valamivel gyengébb(mármint a patentszemes verzió)...bírni fogja?
Ha találsz jó állapotút, szvsz inkább 950-est vegyél, az még porlasztós, észrevehetően kevesebbet fogyaszt és a tankja is nagyobb mint a 990-esnek, így együttesen durva különbség van hatótávolságban (túrán fontos lehet) + a karbisnak sokkal finomabb a gázreakciója. Főleg az első 1-2 évjáratban (06-07) nagyon sok gond volt az injektorral (erős terhelésváltási reakciók, random leállogatások menet közben, "elfogyó" alapjárat, teljesen indokolatlan 9-10 l/100km-es fogyasztás stb.), ráadásul a 2006-osra fel sem lehet tölteni az újabb évjáratok injektor-mapjeit, szóval azokat erősen kerülni ajánlott.
Cserébe a 990-eseken van (kikapcsolható) ABS és nagyobb szögben fordítható el a kormány...
oda kell figyelni rá, alu láncvezetőt ha megrendezik a sziklák ne sikálja a lánc oldalát, és ha a patentszem tűzős része meg van kopva, vékonyodva azonnal kuka, ennyi.
és amit sokan nem tudnak, mérjétek azt a kurva láncot tolomérővel, a szám nem hazudik fogod tudni hol tart a lánc élete , és amikor eléri a görgö távolság a max megengedettet azonnal kuka.
ahogy giraffe is irta ha raksz bele egy pl egy x-ringes did patentszemet az sose megy szét....
persze x-ringes lánchoz.
Hogy miért akarnám levenni az erdőben? Mert mennyivel egyszerűbb levett lánccal kiszedni a feltekert fél kilométer drótot a kislánckeréktől...mondjuk...
De nekem otthon sincs nittelőm, meg nem is áll szándékomban venni tízezrekért és "kicsit" könnyebb kislánckereket, kislánckerék-szimmeringet cserélni úgy hogy szétbontható a lánc...szerintem
De persze mindenki úgy szopatja magát halálra ahogy csak neki tetszik
hát minek akarnád te az erdőben szerelni a láncot?..mert én akkor szerelem ha szakad..apropó,ma itt jártál nálunk megnézhetted volna mit művelt nekem a szétugrott patentszem!
tettem fel egy kisebb lánckereket és kivettem a láncbol,pont nittelős patentszemet!
tettem egy sima szemet ami szét is szakadt sikeresen, és lekaszálta a kuplungot meg a deklit
szeretnél ilyet hát akkor rakjál sima patentszemet ,mert nem véletlen van minden valamire való lánchoz préselhetős patentszem!
Mielőtt belevágnál egybe, próbáld ki az F 800 GS-t. Sok szempontból jobb, hacsak nem minden szempontból. Néhány példa:
-nyomatékrugalmasság
-fogyasztás
-súly-súlyelosztás
-
kezelhetőség, offroad képesség
-a blokkja vaj puhán jár, csaknem olyan mint egy sor négyes. Semmi rángatás és lánccsapkodás.
A baj csak az, hogy ebből még nagyon fiatalok vannak.
Már megint kezded? A nittelős láncszem, elvileg erősebb, és egyszer használatos. Nem csak a lánc osztása határozza meg, hogy nittelős, avagy normál patentszemes-e a lánc. A teljesítmény miatt találták ezt ki. Az 'X' gyűrűs láncok nittelő szemesek általában...
Cserébe a 990-eseken van (kikapcsolható) ABS és nagyobb szögben fordítható el a kormány...