Ez a baj ha az ember éjszaka ir, ráadásul rábizza magát a word hibajavitóra Ha bárki hibát talál mondja, aztán javitom, illetve tanácsokkal, műhelyfogásokkal el lehet látni, rámfér.
Látod itt van a baj! Én senkit nem "überelek" ! Csupán segítek. Amiben tudok. Te meg mindjárt "überelni" akarsz pedig az is elég, ha azt írod: szerintem ez így van helyesen !
"Hátrányos még a tirisztor alkalmazásánál, hogy nem kívánatos felharmonikusokat hoz létre működése közben, ami komoly zavarokat okozhat." Én is ezt írtam. Ezért szokás RC szűrőtagot tenni elektronikák elé.
Olvass utána miről van szó! Az irányjelző reléjében levő elektrolitkondenzátorról beszélgettünk, ami a relében levő multivibrátor frekvenciáját, tehát a villogás sebességét. A motorkerékpár villamos hálózatát simítja az akku. A hálózaton levő tűimpulzusokat pedig kiskapacitású kondenzátorral ellenállással (zavarszűrő) előtétet szokás tenni. na erről beszélgettünk.Kevered a szezont a fazonnal. ""Nem a szinuszhullámot simítja, hanem az az időtag !Amikor a kondenzátor feltöltött a multivibrátor átbillen és vált. Ha gyors vagy nagyobb kondenzátor, vagy nagyobb ellenállás csökken a villogás frekvenciája . Ettől villog. Viszont ha a tápfesz. nem szűrt akkor bezavarja, zavarhatja a billegést, és nem villog az irányjelző, de folyamatosan világít."
A szabályzásba inkább ne menjünk bele, mert a fórum ehhez kevés. Ez nem hegesztés.
A szabályzásra sokféle lehetőség van, a félvezetők alkalmazásával elsősorban a tranzisztoros szabályzást használják. Miután 3 vagy többnyire 6 diódával egyenirányították a feszültséget, egy tranzisztorral szabályozzák a gerjesztőfeszt az egyenirányított feszültség függvényében. Meglehetősen pontos, értéktartó szabályozást lehet vele elérni, ráadásul kis teljesítményt kell szabályozni, igy minimális a veszteség és a hőterhelés a szabályzó egységen. Azonban ha a gerjesztést állandó mágnessel valósitják meg, itt a gerjesztést nem lehet szabályozni, az mindig állandó, csak a kimenő feszültség nagysága változtatható. Azonban ezt korántsem lehet olyan pontosan megvalósítani, mint a gerjesztett forgórész esetében, ráadásul a szabályzási telyjesitmény is nagy, mivel a teljes terhelés átfolyik a szabályzó egységen, plusz még a többlet feszültség is hő formájában itt disszipál el. Emiatt okoz gondot a kis zzr-en a szabályzó túlmelegedése és idő előtti tönkremenetele, továbbá ezért is panaszkodnak a töltőfeszültség nagyságára és változékonyságára. Neheziti a helyzetet hogy a terhelő áram nagysága is befolyással van a töltőfeszültségre ennél a megoldásnál, és nem nehéz túlterhelni a rendszert - míg gerjesztet forgórészesnél csak a generátor tekercselését és a diódákat lehetne túlterhelni, ami elég nagy tartalékokkal rendelkezik. Az 1100-on hálistennek már az autógenerátoros megoldást választották, gerjesztett forgórésszel, mig a kisebbeknél az olcsóbb állandómágnesest tirisztoros szabályzással. De én nem rövidzárásról hanem nyitásról beszélnék tirisztor esetében, de pontosabb a begyújtás, mivel működési elvéből adódóan ez jellemző rá. Hátrányos még a tirisztor alkalmazásánál, hogy nem kívánatos felharmonikusokat hoz létre működése közben, ami komoly zavarokat okozhat.
Még egy apróság: az elektrolit kondi (nagyon valószínű hogy az volt beépítve - értékéből és méretéből adódóan) teljesen alkalmatlan színuszhullám simogatására, mivel polaritás függő. Egyébként szerintem először is azt kellene letisztázni mi is az a szinuszhullám, mert úgy látom már itt gondok vannak.
Maradjunk annyiban, hogy hogy egy kondenzátor sok midenre alkalmas. Többek közt szűrésre is, de a feltöltés és kisülés ciklikusságát lehet jellemezni az idővel is, ezáltal egyszerű időtagot lehet vele létrehozni. Egy irányjelző relénél erre van szükség nem a simogatásra, aminek adott esetben egyébként sincs sok értelme.
A kimenetek közt lehet használni a tűimpulzusok kiszűrésére is, ami esetleg tönkre tehetné a félvezetőket, de ezek a tűimpulzusok a kapcsolási túlfeszültségektől jönnek létre létre, ahogyan villogtatja a lámpákat a relé. De itt nem erről van szó, mint ahogyan irva is lett, a kondi értéke befolyásolta a villogási sebességet.
Hát ha tudnod kellene, akkor mégiscsak elevenítsd fel.
Nem a szinuszhullámot simítja, hanem az az időtag !Amikor a kondenzátor feltöltött a multinibrátor átbillen és vált. ha gyors vagy nagyobb kondenzátor, vagy nagyobb ellenállás. ettől villog. Viszont ha a tápfesz. nem szűrt akkor bezavarja a billegést, és nem villog , de folyamatosan világít.
Egyenirányitottra! A fesszabályzó úgy szabályoz, hogy rövidrezárogatja 3 tirisztor a fázisokat, és akkor szünteti meg, mikor a feszültség a kívánt szintre csökken.Olyan a szolgáltatott "egyenáram" mint a fűrész.
Nem is tudtam, hogy a gumitömítés olyan intelligens, hogy már gondolkodik!
"Gumitömítés gondolkodik arról, hogy a hűtővíz bent maradjon, belül pedig csak a termosztát, ami 82 fokon nyit."
Nah villamosmérnökök találkozója van
Am én minimális tudásom szerint is, a kondi elvileg a szűrésre lehet hivatott, mivel minnél nagyobb kapacitású kondi van a relénél, annál lassabb lesz az index villogása, tehát vagy a szinusz hullámot simítja, vagy a nagyobb kapacitása miatt a villogási folyamatot "egyenletesebbé" teszi (lassítja).
Ha mégis másképpen van, akkor elmagyarázhatjátok, mert tényleg érdekel a folyamat, mégha elvileg értenem kéne a dologhoz!
Hali mici!
nálam is volt hasonlo hiba, ha megtaláltad a relét, utána rárakhatsz nyugodtan 3lábasat is! nálam kiégett, utána gondolkodok sokat , apám vakarja a fejét, femásztunk a padlásra, és a régi idők emlékére egy kb ifa relét szedtünk elő, zsir uj volt papírdobozkába csomagolva, 3 lábas, de az ugye a vészvillogo miatt, aztán 3 kisérletből hogy melyik kettőre is tegyem sikerült eltalálni a jo poziciot! így ingyen lett relém, nem sokezer forintos bontott, és azota is tökéletesen működik! A jo kis NDK-s csoda és a japán csucstechnika
Igen Ő az Már tanulmányoztam az írásaidat,nagyon hasznosak Én a start gombra gyanakodtam de mint utóbb kiderült ez a kapcsoló félúton kifelé-befelé? de megált.érdekes módon mindkét végállásában indítható a járgány,csak félállásban nem
hehehe
Hát igen a tanulópénzt itt is meg kellett volna fizetnem. De hála nektek ettől most eltekintettünk
Most legalább tudom hogy az akksi jó,a startrelé is,az önindító meg tökéletes
csak én nem vagyok az
most jövök a garázsból és olvasom a segítő gondolatokat
lehet hogy k....vára megszivattam saját magam
a kuplung karnál van egy kapcsoló és az félállásában megállt
én meg már szét szedtem volna a gépet
A szabályzásra sokféle lehetőség van, a félvezetők alkalmazásával elsősorban a tranzisztoros szabályzást használják. Miután 3 vagy többnyire 6 diódával egyenirányították a feszültséget, egy tranzisztorral szabályozzák a gerjesztőfeszt az egyenirányított feszültség függvényében. Meglehetősen pontos, értéktartó szabályozást lehet vele elérni, ráadásul kis teljesítményt kell szabályozni, igy minimális a veszteség és a hőterhelés a szabályzó egységen. Azonban ha a gerjesztést állandó mágnessel valósitják meg, itt a gerjesztést nem lehet szabályozni, az mindig állandó, csak a kimenő feszültség nagysága változtatható. Azonban ezt korántsem lehet olyan pontosan megvalósítani, mint a gerjesztett forgórész esetében, ráadásul a szabályzási telyjesitmény is nagy, mivel a teljes terhelés átfolyik a szabályzó egységen, plusz még a többlet feszültség is hő formájában itt disszipál el. Emiatt okoz gondot a kis zzr-en a szabályzó túlmelegedése és idő előtti tönkremenetele, továbbá ezért is panaszkodnak a töltőfeszültség nagyságára és változékonyságára. Neheziti a helyzetet hogy a terhelő áram nagysága is befolyással van a töltőfeszültségre ennél a megoldásnál, és nem nehéz túlterhelni a rendszert - míg gerjesztet forgórészesnél csak a generátor tekercselését és a diódákat lehetne túlterhelni, ami elég nagy tartalékokkal rendelkezik. Az 1100-on hálistennek már az autógenerátoros megoldást választották, gerjesztett forgórésszel, mig a kisebbeknél az olcsóbb állandómágnesest tirisztoros szabályzással. De én nem rövidzárásról hanem nyitásról beszélnék tirisztor esetében, de pontosabb a begyújtás, mivel működési elvéből adódóan ez jellemző rá. Hátrányos még a tirisztor alkalmazásánál, hogy nem kívánatos felharmonikusokat hoz létre működése közben, ami komoly zavarokat okozhat.
A kimenetek közt lehet használni a tűimpulzusok kiszűrésére is, ami esetleg tönkre tehetné a félvezetőket, de ezek a tűimpulzusok a kapcsolási túlfeszültségektől jönnek létre létre, ahogyan villogtatja a lámpákat a relé. De itt nem erről van szó, mint ahogyan irva is lett, a kondi értéke befolyásolta a villogási sebességet.
Hát ha tudnod kellene, akkor mégiscsak elevenítsd fel.
Bár a szabályzóról még nem volt szó, csak az index reléről, de ezen a rövidrezárogatáson is meglepődnék.....
"Gumitömítés gondolkodik arról, hogy a hűtővíz bent maradjon, belül pedig csak a termosztát, ami 82 fokon nyit."
Amúgy jó a cikk!
Am én minimális tudásom szerint is, a kondi elvileg a szűrésre lehet hivatott, mivel minnél nagyobb kapacitású kondi van a relénél, annál lassabb lesz az index villogása, tehát vagy a szinusz hullámot simítja, vagy a nagyobb kapacitása miatt a villogási folyamatot "egyenletesebbé" teszi (lassítja).
Ha mégis másképpen van, akkor elmagyarázhatjátok, mert tényleg érdekel a folyamat, mégha elvileg értenem kéne a dologhoz!
nálam is volt hasonlo hiba, ha megtaláltad a relét, utána rárakhatsz nyugodtan 3lábasat is! nálam kiégett, utána gondolkodok sokat , apám vakarja a fejét, femásztunk a padlásra, és a régi idők emlékére egy kb ifa relét szedtünk elő, zsir uj volt papírdobozkába csomagolva, 3 lábas, de az ugye a vészvillogo miatt, aztán 3 kisérletből hogy melyik kettőre is tegyem sikerült eltalálni a jo poziciot! így ingyen lett relém, nem sokezer forintos bontott, és azota is tökéletesen működik! A jo kis NDK-s csoda és a japán csucstechnika
hehehe
Most legalább tudom hogy az akksi jó,a startrelé is,az önindító meg tökéletes
csak én nem vagyok az
lehet hogy k....vára megszivattam saját magam
a kuplung karnál van egy kapcsoló és az félállásában megállt
én meg már szét szedtem volna a gépet
Próbáld meg telefonon felhívni.
George Design
+36/70 324-325-4