Gázhegesztő gyakorlati vizsgán láttam milyenek a követelmények a minősített hegesztőknek. Mi az alapfokú vizsgát csináltuk, de azt is komolyan vették, viszont aki itthon minősítést szerez az előtt a kalap le .
Ezt tudják kint is, ezért van belőlük itthon hiány.
Nekem nem kell bemutatni.Aki Németországban dolgozik , az nem kell, hogy minősített hegesztő legyen. Aki minősített hegesztő annak nem lehet rossz varrata ,mert akkor nincs minősítés.Évente próbamunka! Ilyen hiba arány akkor lehet,ha berúgott, vagy valaki más hegesztette.
Nekem is akartak kuplungot cserélni úgy , hogy egy rosszat beraktak a csomagtartóba. Szar ember mindenhol van. Egyre kevesebb. Oda többet nem viszem.
Szerinted. Ismerek olyan "szakembert" aki rendelkezik minősítéssel az adott feladathoz, kezében a hozzávaló eszköz, és egy lakás gázvezetén végzett 6 db varratból 4 nem volt megfelelő. De a kivitelező ismerősömtől a munkájáért rendesen elkérte az árát, mert ő németbe dolgozik és a hegesztőket baromira meg kell fizetni.
Pedig látszólag minden rendben, és furcsa módon a kezéből kiadott munka szart sem ér. De mondhatnék rengeteg példát a "szakemberek" munkájára, akik nagyon ügyesnek és profinak mondják magukat aztán meg lehet nézni mit művelnek. Hidd el vállakozóként nagyon sok mindennel találkoztam már. Magyarország egy szuper jó hely, itt mindenki ért mindenhez. Legalábbis a duma meg van hozzá. Lassan már én is a régi generációhoz tartozom, mi még a munkájuk alapján itéljük meg a szakembereket.
Jó, akkor másképp kérdezek: ki a szakember? (bár ez szerintem még mindig kevés, a megfelelően elvégzett munkához szükdég van megfelelő szerszámra és technológiára is a tudáson kívül).
Ugyanis nem azt állítom, hogy nem lehet megjavítani a gyárival azonos mértékben.
Nem csak arra gondolok, hogy menet közben egyszercsak eltörik a hegesztés, vagy inkább mellette, de egy esetleges baleset bekövetkeztekor is súlyosbíthatja a helyzetet. Persze egy lábtartó felfogatást vagy egyéb rögzítési pont még csak-csak, de egy kormány nyak vagy más, a váz összeállítását szolgáló varrat javítását rossz ómennek tartanám egy-egy tempósabb haladás alkalmával.
Az alu egyébként is nyűgös anyag, azért én váz esetében mégiscsak óvatos vagyok. Nem a hozzáértésen vagy a technológián problémázok, hanem a biztonságon.
Nem mindenhol lehet megjavíttatni, de az eladott töröttvázú motor is ment, meg egykerekezésnél el is törhet, úgy , hogy észre sem veszed.A 170 lóerő a motorblokk felfogatás -lengővilla- rugóstag hármasnál nézi meg ki mit tud!
De egy a lényeg ! Kérje a beütőt a varrat mellé.
Ettől függetlenül nem bíznék Rád egy 150 lóerős motor aluvázát, ami tud menni közel 300-at. És nem azért mert nem értesz hozzá, vagy mert nem tudsz rendesen hegeszteni.
Én is láttam már olyan embert aki tud hegeszteni, nem misztikárál van szó.
Ne meséljen olyan a hegesztésről, akinek a haverja ott volt ahol meséltek róla, hogy kell hegeszteni! Megfelelő eljárással, hozzávaló hozaganyaggal a gyárival azonos varrat készíthető. Ellenőrzéshez sem kell röntgen, penetrálni is lehet. Uff!
Ja. A gyárban is hegesztették, csak épp nem Józsi, a legügyesebb ment oda egy Hetra 100-al meg egy pálcával és sikerült másodjára ivet fognia.
Hőkezelni és röntgenezni nem hinném hogy sokan tudnak, aki meg igen és a nevét is adja hozzá, az meg nem sokal olcsóbb mint egy bontott ház.
Hol van a repedés? Ha nem olyan halálos ponton, akkor lehet hegeszteni. Sokan félnek tőle, hogy az már nem olyan, de hát a gyárban is csak heggelték valahogyan mellesleg felniket is hegesztenek, és nincs velük para utána.
Inkább gyűjts hozzá még egy kicsit, és Angliából már kapsz 330-350 között 600-ast is (szállítás+ügyintézés kb. 70 EFt) - használati élvezetben és itthoni árakban is jóval beljebb van.
.