Ez megint érdekes, mert a rendőrök azt mondták (ahogy én is tudtam) hogy a blokkoló tiltott, csak detektor megengedett, mivel a mérőberendezés működését akadályozni, a mérést befolyásolni bűncselekmény.
Megvan a megoldás: a 3 érzékelőt a következő módon elhelyezve a motoron.
Elöl: egy, vízszintesen. Mivel az autó szélességére méretezték, így a motort oldalirányból is jobban védi - ahol ez nem véd, onnan már a mérő sem tudja hitelesen bemérni.
Hátul: kettőt és FÜGGŐLEGESEN rögzíteni. Így gyakorlatilag 1 méterről is védve van ( az eltérő szög, és a nagyobb mennyiségű és más irányú kibocsájtott lézersugár miatt ) így a hátulról, közelről érkező jeleket is fogja.
De egy hónap múlva ezt is leteszteljük, akkor pont kerül rá.
Ha van fényszóró, csak épp fénykürt nincs akkor a hiba egyértelműen a kormánykapcsolóban van. Ugyanis a nyomógomb azt a vezetéket zárja össze, amit a fényváltó kapcsoló is. Ergó kontakt hiba vagy szakadás a nyomógomb érintkezői, vezetékei között. Elakadásjelző: szintén a kormánykapcsolóból kell kiindulni, az irányjelző kapcsolóra menő három vezetéket kell összezárni és kész. Persze ez nem olyan egyszerű, mert vagy relézni kell két külön érintkezőn vagy diódázni az elmenő vezetékeket mert akkor irányjelzéskor is elakadásjelzőként fog működni. Legjobb lenne egy gyári elakadásjelzős kormánykapcsolót szerezni, mondjuk az utóbbi kiadású 600-asokról. Ilyenre én is vadászok, mert dizájnosan elég nehéz elhelyezni egy pót kapcsolót kézre eső helyen.
Felénk (de sztem máshol is) egyre inkább alkalmazzák a hátulról mérést. Mióta objektiven felel az ember azóta nincs megállitás, igy nem is kell a rendszámon kívül más adat. Haveromat tavaly motorral mérték be hátulról lakott területen, észre sem vette. Két hónap mulva meg csekk. Szögben mérést meg most úgy teszteltük a rendőrökkel hogy odamentünk ahol mértek (lakott terület, parkoló az út mellett, kanyar , házak stb.) a blokoló nem jelzett semmit. De már ugyanezt az autót mérték be autópályán is, és ott is az út ivelése miatt nem jelzett és működött a blokkoló, mire a haver ráeszmélt hogy szemből mérik, már késő volt. Természetesen ideális esetben, szemből, nyílt belátható úton szemből tökéletes minden esetben. De ezt a rendőrök is tudják, épp ezért sunnyognak.
Azért a blokk átfűzése nem olyan egyszerű feladat, kicsit komolyabb téma, inkább egyedül nem mennék bele, mert az ismereteim hiányosak hozzá. Ha összeraktam a zizit, kellene valami molyolós blokk, amit lehet ekézni gyakorlásképp
Fűzd át a blokkot... (Neked ez semmi ) és máris megszabadultál a jogsi/telj.adó/papírozás fáradalmaitól
És lesz egy "A korl" 100 lovas motorod, amit a hatóság 20 lovasnak tud.
Amivel ha 235-tel bemérnek, akkor megkapod a legkisebb légellenállású jármű szabadalmi díját zsebbe
Akkor miért nincs alatta hogy képünk csak illusztráció?
Ha lenne 100.000ftom.... meg pénzem az átpapiroztatásra, meg a korlátlan jogsira, meg a megnövekedett teljesítményadóra...
Ez majd a következő befektetés lesz...
Bele akarok varázsolni egy ZX-12 motort az eredeti helyett...
... nyugi...bár sokat olvasom a blogod, de ennyire azért nem ragadott magával a szerelhetnék ez a megvásárolt 'donor' motor blokkja. Ami nekem kellett, azt már levettem róla - a többi vihető egyben, vagy darabonként. Ahogy tetszik.
Úgy legális, hogy itthon szabadon/korlátlanul használhatod. De ha a rendőr nagyon akarja (és nagyon vágja is a jogszabályokat) akkor a rendőri munka akadályozása miatt elvileg beléd köthet. (eddig még egyetlen példa sem volt ilyenre, szóval elméleti lehetőség)
De ha a felvétel elkészül rólad (amikor már lassan haladsz) akkor ettől a lehetőségtől is elesik, hiszen Te nem akadályoztad meg, hogy felvételt készítsen, ott van a gépben...
Ez inkább amolyan 'biztonsági' intézkedés: így teljesen védve vagy, a kekec rendőr ellen is.
Nem tudom ki hallott már a Colortest üveggyertyáról?!
Engem eléggé megfogott a dolog, hiszen közvetlen lehet látni mi is zajlik a motor belsejében. Az ára elég húzós, 18450ft + postaktg.
Erre nem találhatnánk ki valami társulást, úgyis ritkán kell állítani a karburátort, és körbejárhat az érintettek között.
Van a hátsó idomok rejtekében oldalanként valami vas, én annál fogva szoktam megemelni a motort középtámaszra rakáskor. Ezeken van kettő darab csavar, valamire csak való, ha nem, akkor tegyük hasznossá, lehet hozzá rögzíteni valami keretet, ami tartaná a dobozt. Másik pontnak meg teljesen jó a kapaszkodó kettő rögzítési pontja.
Kérem az ötleteket/javaslatokat, hogy melyik nap legyen a blokkolók bemérésének/beállításának dátuma!
Főleg &Rash visszajelzését várom, az ő gépe még erős kihívásokkal küzd ha jól gondolom, szóval ja.
Én most a Húsvét utáni szombatot ( 2010.ápr.10 ) mondanám így első blikkre, egy délelőtt 10 óra körüli időponttal.
Az a két menet kőkemény anyag.
Ami most van nálam törött ZZR... elhajlott a hátsó váznyúlványa, a hátsó kapaszkodó három darabra tört, ahogy 70-nél a pörgő motor hátulja megakadt a Zsiguli tetejében.
De a csavarok a helyükön maradtak
A 'szögből mérés' sem gond: épp tegnap beszéltem a sráccal, akinek a trafija van. A teszten kipróbáljuk azt a lehetőséget, hogy nem vízszintesen szereljük fel a blokkolót, hanem függőlegesen és kettőt belőle.
Így gyakorlatilag 180 fokban pásztáz majd - ez persze az elmélet, egy hónap múlva kiderül hogyan is működik.
Másrészt a trafi lehetőségei is korlátozottak: ahhoz hatalmas nyílt terep kell, és még akkor is necces, hogy 30 fokból pontos sebességet mérjen ( gondold csak át - akkor már a "közeledés" teljesen más módon történik, mint szemből. A mérés szinte lehetetlen már onnan )
Ez a hátulról mérés tényleg gáz... asszem feljelentést teszek az ombuccmannál... mi az hogy drága pénzen blokkolót veszek, ezek meg szívatnak szerencsére nálunk ez a hátulról levadászás inkább autópálya hídról divat.
Ott meg látod már kilométerekről, plusz a hagyományossal mérnek... azt meg simán blokkolja közelről is.
Elöl: egy, vízszintesen. Mivel az autó szélességére méretezték, így a motort oldalirányból is jobban védi - ahol ez nem véd, onnan már a mérő sem tudja hitelesen bemérni.
Hátul: kettőt és FÜGGŐLEGESEN rögzíteni. Így gyakorlatilag 1 méterről is védve van ( az eltérő szög, és a nagyobb mennyiségű és más irányú kibocsájtott lézersugár miatt ) így a hátulról, közelről érkező jeleket is fogja.
De egy hónap múlva ezt is leteszteljük, akkor pont kerül rá.
És lesz egy "A korl" 100 lovas motorod, amit a hatóság 20 lovasnak tud.
Amivel ha 235-tel bemérnek, akkor megkapod a legkisebb légellenállású jármű szabadalmi díját zsebbe
Ha lenne 100.000ftom.... meg pénzem az átpapiroztatásra, meg a korlátlan jogsira, meg a megnövekedett teljesítményadóra...
Ez majd a következő befektetés lesz...
... nyugi...bár sokat olvasom a blogod, de ennyire azért nem ragadott magával a szerelhetnék ez a megvásárolt 'donor' motor blokkja. Ami nekem kellett, azt már levettem róla - a többi vihető egyben, vagy darabonként. Ahogy tetszik.
2003-as, magyarországi, garantált 21EKm.
Igény esetén a blokkhoz szívócsonk-karburátor-elektromos alkatrészek is elvihetők.
Motorblokk: 80.000.- Ft
Karburátor: 25.000.- Ft
Szívócsonk: 3500.- Ft / db
Vagy egyben 100.000.- Ft Elérhetőség az adatlapon.
.
De ha a felvétel elkészül rólad (amikor már lassan haladsz) akkor ettől a lehetőségtől is elesik, hiszen Te nem akadályoztad meg, hogy felvételt készítsen, ott van a gépben...
Ez inkább amolyan 'biztonsági' intézkedés: így teljesen védve vagy, a kekec rendőr ellen is.
"kikapcsolt blokkolóval közeledsz"
Engem eléggé megfogott a dolog, hiszen közvetlen lehet látni mi is zajlik a motor belsejében. Az ára elég húzós, 18450ft + postaktg.
Erre nem találhatnánk ki valami társulást, úgyis ritkán kell állítani a karburátort, és körbejárhat az érintettek között.
.. :: LÉZERBLOKKOLÓS BETYÁROK! :: ..
Kérem az ötleteket/javaslatokat, hogy melyik nap legyen a blokkolók bemérésének/beállításának dátuma!
Főleg &Rash visszajelzését várom, az ő gépe még erős kihívásokkal küzd ha jól gondolom, szóval ja.
Én most a Húsvét utáni szombatot ( 2010.ápr.10 ) mondanám így első blikkre, egy délelőtt 10 óra körüli időponttal.
- Kutya.
- ZxTomi
- &rash
-
-
Ami most van nálam törött ZZR... elhajlott a hátsó váznyúlványa, a hátsó kapaszkodó három darabra tört, ahogy 70-nél a pörgő motor hátulja megakadt a Zsiguli tetejében.
De a csavarok a helyükön maradtak
Így gyakorlatilag 180 fokban pásztáz majd - ez persze az elmélet, egy hónap múlva kiderül hogyan is működik.
Másrészt a trafi lehetőségei is korlátozottak: ahhoz hatalmas nyílt terep kell, és még akkor is necces, hogy 30 fokból pontos sebességet mérjen ( gondold csak át - akkor már a "közeledés" teljesen más módon történik, mint szemből. A mérés szinte lehetetlen már onnan )
Ez a hátulról mérés tényleg gáz... asszem feljelentést teszek az ombuccmannál... mi az hogy drága pénzen blokkolót veszek, ezek meg szívatnak szerencsére nálunk ez a hátulról levadászás inkább autópálya hídról divat.
Ott meg látod már kilométerekről, plusz a hagyományossal mérnek... azt meg simán blokkolja közelről is.