Én csak azt számoltam amit kifizettem. Az értékvesztés szubjektív és megfoghatatlan, nekem az (hamisan persze, de) csökkentene is a költségen mivel jóval értéke alatt vettem a motort.
Hát ja, kiszámoltam, Benzinnel és minden ráköltöttel eddig 42500/hó bár az idén csak akkor lesz ennyi ha megyek legalább 25000km-t ami esélytelen. Tavaly 10.000-et mentem.
Mi kiszámoltuk múltkor... ha nincs krach ( nagyobb motorhiba, bukás, stb ) és a motor nem hiteles, nem új (értékvesztés) stb. szóval egy olcsó középkategóriás 5-10 éves vas.
Ez a motorozás egy ilyen hobbi. Összespórolsz egy motorra, és megkönnyebbülsz, hogy végre megvan. Aztán egy idő után kell ez, kell az, namég akkor ezis, meg ha már megvan kapja mindenből a legjobbat... Aztán ott tartasz, hogy nem mered összeadni a listát, mennyit költöttél a motorra/motorozásra, nem mert visszagondolni a sok hajnali koránkelésre amikor hidegben, rossz időben baktattál melózni hogy legyen miből motorozni, mert könnyen harakiri lenne a vége.
Ja meg ugye előtte izomból szorítottam a kormányhoz a kart meg pakoltam vissza egyesével motorfékezve, hogy megpróbáljak megállni, most egy ujjal, erőkifejtés nélkül ordít az első gumi és guvadnak a szemeim előre.
Olyan szerelőre bíztam akinek megbízom a munkájában. Csak a Nissin nyergek menetét kellett felbővíteni 8-asról 10-esre ha jól emlékszem, illetve kellett egy 1,5mm körüli alátét, hogy középen fusson a tárcsa a nyeregben. Az eredmény összehasonlíthatatlan bár nekem a komplett rendszer cserélődött. Nyergek, öntöttvas tárcsák, fémhálós csövek, radiális főfékhenger. Ja meg mindezt megfejeltük Wilbers progresszív rugóval meg 15W-s telóolajjal. Azóta indokolatlanul, megszokásból lassítok az úthibák előtt pedig úgy megy át rajtuk, mintha ott se lennének. Az összköltség lehet, hogy elsőre súlyosan hangzik de a próbakörökön kiderült, hogy megérte. 152.000Ft mindenestől, egész ősszel erre garasoskodtam
Szia!
Az átalakítást te végezted,vagy komoly szerelőre bíztad?
Egy sima szervizet vagy kisebb javítást megcsinálok,de a féket ennyire nem babrálnám.
Bonyolult volt,vagy elég volt csak a nyergeket cserélni?Kellett átalakítani valamit komolyabban?
Nekem ugyan nem sokdugattyús de a '03-06 Z1000 Nissin nyergei harapnak ahogy kell! De ha kell valakinek, eladóak a gyári nyergek, az 1100-esre kevés de állapotra jók, 400,600-ast megállítanak. Össz. 50000km van bennük, olcsóbb, mint a felújítás. 10.000Ft a pár.
A gyögyfehér ZZR 400
Én ezt nem tartom számon, ami kell a dögbe megkapja, cserébe meg ott a rengeteg élmény
Értékvesztéssel, szervizekkel, pályamatricákkal, mindennel.
Havi 50. Télen-nyáron.
Aztán holnap be is lesz építve
Az átalakítást te végezted,vagy komoly szerelőre bíztad?
Egy sima szervizet vagy kisebb javítást megcsinálok,de a féket ennyire nem babrálnám.
Bonyolult volt,vagy elég volt csak a nyergeket cserélni?Kellett átalakítani valamit komolyabban?
Szóval egyáltalán nem - ha csak nem akarod kinyírni a kuplungodat
Szerintetek a VALVOLINE MAXLIFE 10w40-es olaj megfelelő a zizibe?
link