A képesmotorra dobd fel őket ha el szeretnéd adni (itt a felső fejlécen) van külön veterán rovat is - és 1-2 ezerért a főlapra is kikerül.
( Bár én a 250-es szimótól nem hiszem hogy meg tudnék válni: valamikor a '90-esek elején mentem egyel, örök élmény volt )
Sziasztok! Nagyon szepen koszonom a gyors valaszokat, utbaigazitast. Mindenre kaptam valaszt annelkul hogy kerdeztem volna. Most az infokat meg kell emesztenem es jol atgondolni , mivel nalam is a penz a legnagyobb akadaly. Az is lehet, hogy csak alom marad minden! El kellene adnom a 2 regi motort, akkor talan.. Megegyszer ezer hala!
Namost akkor ez hogyis van? Azt írtad először h AC jó, utána meg h nem kap áramot Ha nem kap áramot, akkor a vezetékeket kellene végignézni, kimérni hol lehet elszakadva, vagy megtörve, nyilván ezért van h néha indít egyből, máskor meg sokadszorra. Ha itt minden rendben, akkor üzemanyag-ellátás: benzincsaptól a porlasztóig, nincs e dugulás valahol, meg karbitisztitás. Ha beindul akkor milyen? Egészséges a hangja, ereje? Veszi rendesen a lapot? Esetleg próbáljátok meg kikötni az AC-t, mintha Gézának is így lenne megoldva (minek az bele )
A segítségeteket szeretném kérni.
Van egy ZZR 400-as motorom, de sajnos nem igazán akar beindulni :(
Vagy rögtön beindul( ami elég ritka) vagy a 20.-ra vagy az 50. indításra. Szét lett teljesen szerelve, de nem tudták megmondani mi lehet a baj. Riasztó nincs benne, ami blokkolná az indítást. Indítózik, de nem kapja el :(
Az Ac pumpa jó, kapcsolók is. szikrát ad..
Bizony bele lehet nyúlni az öreg gépekbe.A haver is szívott a Hondával,pedig fasza hangja volt. Nekem szerencsére-lekopp- csak kopó cuccok kellettek 10000 km alatt,pedig 18 éves.Mint pl,olaj,szűrő,hűtővíz,fékfolyadék,bovdenek,gumik,
akksi.De,ha csak ezeket adod össze már az is szép összeg.Nem beszélve a benzinről,ami motorba mindig gyorsan fogy. Szóval a motorozás kibas.... költséges.Minél nagyobb motort veszel,annál nagyobb a költség is.De,ha ráülsz elfelejtesz minden gondot és bánatot
Remélem sikerül kifognod egy szép és jó példányt,ami csak örömöt okoz
...Nem kellene tul nagy, mar csak a fentartasaert , meg fogyasztasaert sem...
Alapvetően drága dolog: ha fiatal akkor értékvesztésben, ha idősebb akkor javításban.
Mindenképp hagyjál valamennyit ( a motor árának 20-40 %-át ? ) a javításra, fenntartásra is a vételkor: az első szervizkor ne a bosszúság tárgya legyen a motor.
A fiatal ( 5-8 éves ) középkategóriás motor költségei :
Ha sokat mész, akkor fogyasztásban jobb a 600as, a 400as már említett pörgőssége miatt. Nemtudom milyen alkat vagy, én 176cm és 60-65 kiló, általában még nem volt gondom a súlyával. Hogy mennyire költséges motor ez? Melyik motor nem költséges. Ha ezen múlik a családi béke, akkor inkább ne motorozz, mert ha belenyúlsz, akkor lehet rá költeni rendesen - itt általánosan beszélek a motorokról - és asszony kiakad.
Más: Megnéztem a fékbetétjeimet, elöl Goldfren kba 60878 hh jelölésű van, hát ezektől nem kell csodát várni. Amikor vettem a motort cserélték a fékbetéteket, és ez lehetett a legolcsóbb
a 600-asról korrekt leírást itt olvashatsz . A 4kilós ettől csak abban különbözik, hogy a blokkja inkább forgós - kompromisszumtól mentesen csak egy személyes motorozásra jó.
Két személlyel már meglehetősen sokat kell kapcsolgatni, hogy a 600-750 motorokkal lépést lehessen tartani.
Megvételre leginkább a '93 utáni RamAir-es 400-ast javasolnám: abból már viszonylag olcsón jó darabokat ki lehet fogni, és a választék sem csekély.
Ami lényeges - a 400-asok szinte mindegyike öregebb valójában, mint ami a forgalmijában áll. Ezért vételkor érdemes valamelyik Kawasaki szervizzel egyeztetni.
Ők alvázszám alapján meg tudják állapítani a valós évjáratát.
Ha a motor '93 vagy az utáni a papír szerint, de elöl a lámpa alatt nincs rajta a RamAir nyílás, akkor eleve felejtős: az még a régi modell, a vas akkor '92-es vagy az előtti valójában.
Esetleg érdemes lehet elgondolkozni egy 'bestbuy' 600-asban is: a jobb 4kilósok is 500-tól indulnak, míg a használati (és újra eladási) értékben jóval kedvezőbb nagy testvér is kifogható néha 6-700 között.
Sziasztok ZZ rajongok! 15 ev utan elojott a motorozasi vagyam . Tetszene egy zzr-400, vagy 250 . Nem is tudom. Nem kellene tul nagy, mar csak a fentartasaert , meg fogyasztasaert sem. Kulomben sem vagyok nagy darab .Mar egy per napja nezem a netet, de nem sok tapasztalatot olvastam rola. Ha esetleg ti tudnatok segiteni, egy par kerdesre valaszolni , nagyon megkoszonnem!
Mivel az enyémet úgy is meg kéne bontani ( a magas kormány miatt én nem tudom teljesen felhasználni ezt a gyári fém fékcső csomagot ) ezt az első rendelést oda tudom adni "tesztelésre" Neked.
30.800.- a teli ára a komplett fékcsőszettnek: ha vállalod hogy egy-egy fényképpel, + néhány szóban beszámolsz a tapasztalatokról, akkor 19.800.- ért ezt oda tudom adni Neked.
Mindenképp beszámolok róla: bár nekem alapból nincs semmilyen gondom a fékkel, de a fém fékcső+Brembo betét kombótól még határozottabb nyomáspontot várok.
Hmm.. az ember mindig talál valami újat. Viszont baromi idétlenűl nézne ki a motoron, pláne hogy nem szimmetrizálna a kuplung munkahengerrel.
Mennyire karcos? Ha nem szivárog illetve könnyezik a fék folyadék a legerőszakosabb nyomáson tartásra sem akkor nem valószínű hogy gondot okoz. A gumigyűrű egydarabigtolerálja a kisebb felületi hibákat. Ahhoz hogy a fűbe találd magad a karcosság kevés lesz, legfeljebb figyelni kell rendszeresen a munkahenger környezetét, nehogy a tárcsára vagy a betétre kerüljön az olaj ha nem akar maradéktalanul a helyén lenni.
Én majd Miskolcra fogom vinni, mert a 2. hengerem igazán csak 8-10ezer felett megy. Bevallom előre félek tőle, 50 ezerrel készülök majd oda. A többit lebunyózom.
Radiális főfékhenger
A hátsó nyereg úszó ágyas, igy elég neki egy munkahenger, meg belövi magának hol legyen éppen
Karcos dugó mit okozhat? szépen elmegy ott a folyadékom, én meg lekaszálom a füvet? vagy ami útba esik
Légtelenitésre apró trükk: én egy injekciós fecskendővel szivtam a fékfolyadékot a légtelenítő csavaron keresztül, pár perc féknyergenként. A fecskendő lehetőleg ne 5 ml-s legyen
Tökéletes lett, szemben a pumpálós módszerrel, amivel tavaly előtt én is szoptam, de akkor is erre a megoldásra jutottam a végén.
A radiális féknyereg (főfékhenger nincs olyan) meg nem megoldás számomra, a folyadéktérrel van gond, amit inkább a főfékhenger rosszul kitalált megoldása okozhat. Az viszont elszomorít hogy a felújítás sem vezet eredményre. Pláne hogy úton a felújító szett.
Első körben a hátsó nyereggel kezdtem, ha elrontok valamit kisebb költség. Itt egy szem munkahenger van, ezt simán ki lehetett szedni. Kiszedtem a felső, porvédő gumigyűrűt is, alatta masszív kosz volt, amit csavarhúzó + fékfolyadékos fogkefe kombóval eltávolítottam. A dugattyú szintén fogkefés kezelést kapott, ahonnan ezzel nem sikerült, ott ezres csiszolópapírt. Megjegyezném, javallott inkább a kétezres, mert ez karcolta a felületet, szerencsére ott ami amúgy sem fog érintkezni a gumigyűrűvel. A légtelenítés egy macerás dolog, ellehet tökölni vele egy darabig, akár órákig is, főleg elöl. Ezután következett az első fék. Kipróbáltam hogyan mozognak a dugattyúk,hát nagyon nem egyszerre, volt ami nemis nagyon mozgott. Kiszedtem az összeset, eközben volt ahol keletkeztek apró karcok, szintén a szélén, ami szerencsére nem fog érintkezni a gumival. A porvédő alatt vízkő szerű lerakódást találtam mindenhol, ezeket kivakartam onnan, meg kisikáltam, aztán össze az egész, és mehet a légtelenítés, ami órákig tartott. Kipróbálni nem volt szerencsém még, a szakadt kuplungbowden miatt, remélem az keddre megjön, utána tudok véleményt mondani. Arra mindenképp érdemes figyelni, hogy egy darabig csak a fékkart mozdítod hogy bekapcsoljon a féklámpa, és utána kezd el fogni. Esetleg egy főfékhengert lehetne cserélni valami radiálisra, az biztos sokat dobna rajta, bontókban biztos lehet találni.
én most karmantyuztam alul feleul de uyganolyan szar mint volt szoval kutya kéne a fékcsö ára olaj nélkul meg egy ajánlat az elso betétekre szerintem a felsö munkahenger nagyobbra cserélése a megoldás
Azt is mondd már el hogy mit tapasztalsz a gyárihoz képest. Nekem már a tököm ki van a puha, mélyen fogó gyári első fékkel, most végső megoldásként még egy próbát teszek, kicserélem a főfékhenger belsejét újra, de ha ez sem hozza a várt eredményt tovább kell lépnem. Viszont akkor valamit cserélnem kell. Mondjuk motort még nem akarok anyagi vonzata miatt.
Ha nem veszed ki a dugattyukat, megmozgatni mindenképp szükséges néhányszor, hogy könnyen mozogjanak.Így egyenletesen és egyformán kopnak a betétek és nem fognak idő előtt elkopni. De ha úgy jársz mint én, és kifelé mozgatáskor hozza a korrózió és kossz miatt rátapadt porvédő gyűrűt, muszály leszel kivenni, mert az nem megy vissza a helyére visszanyomáskor, hanem könnyen elnyíródhat. Általában ha nincs rajta sérülés,nem szakadt, minden további nélkül visszarakható a gumigyűrű is.
( Bár én a 250-es szimótól nem hiszem hogy meg tudnék válni: valamikor a '90-esek elején mentem egyel, örök élmény volt )