ennek nem fizikáztam utána, én azé gondoltam, hogy ha lassaban megyek, mint pl egy kanyarodásnál kereszteződésben és megdöntöm, akkor egy bizonyos dőlési szög után (mival hegyesebb az első guma profilja), akkor megindul lapja felé a gép. vagy csak én vok béna?
Hát ez most keresztkérdés. Pont azért, mert nekem a hátulja emelésével, tehát HEGYESEBB villaszöggel, és kevesebb utánfutással vált ilyenné a gépem.
A Te magasabb falú gumid meg pont hátrafelé "lejti" a motort, tehát csopperesebb, laposabb villaszöget, és nagyobb utánfutást ad.
Az elméleti válasz az hogy IGEN okozhatja, ugyanis ez a két tényező ami Nálad fellép ( nagyobb utánfutás laposabb villaszöggel ), elméletben ilyet okoz. Hogy nálam és a ZiZinél miért pont ennek az ellenkezője váltotta ki ezt a hatást, az meg komplett talány...
Bas..us, még jó hogy mindenki dolgozik,én is .
Kutya festős emberünk nem volt felétek? Bocsi, hogy türelmetlen vagyok, de a 250 -es re lenne érdeklődő és úgy néz ki fényezvevinné el.
"fékpofák: ha belenézel elöről látod, hogy még mennyi van rajta"
-a ZiZi már tárcsafékes, fékBETÉTNEK hívják
"lánc: mindenképp láthatod a hátsó osztásnál, hogy mennyire van elhasználódva. Egy új lánc kb. az 1 és másfél osztásnál kellene hogy legyen"
- nem mérvadó, ha kivesznek belőle 1-2 szemet, akkor ugyanott áll. A lánckerék állapota többet mutat.
féktárcsák: erős fékezés hatására, nem szabad, hogy berázzon az eleje (!) - ÍGY VAN !
Fogaskerék: ezt nehezebb kiszúrni, általában a lánc állapotából lehet rá következtetni. - A hátsóra azért jól rálátni.
"..Fugostagok: hátsó - nincs e olaj a közelében, első - megfelelően csillapít ill. old. Egyik sem ringhat.." - Főleg a hátulja hajlamos a fáradásra.
"..Gumi: kopotság ill. esetleg gyári méret ellenörzése, utóbbit szokták változtatni, bár nem értem miért.." - mert a 150/70-nel ba..o....tul rá lehet tenni a Ringen az ívre ! Viszont az eleje tényleg csak a gyárival, a 120/60-nal Ok, arra érdemes figyelni.
(ááá...de jó, a mai kötekedés-adagom is megvolt ! Azért tartalékolok délutánra, Peeter Zx6-jára egy keveset, imádom lekukázni az eladásra kínált motort - anyagilag megéri a dolog...
Én spec most cserélek benne gyertyákat, szűrőket, vezlánc is lett, fogaskerekek, és hajtáslánc, illetve a gumik is le lesznek cserélve. Ha el akarnám adni, és ideállitana valaki h ő ugysem hiszi el h kicseréltem azokat, lehet elküldeném a szennyvíztelepre, főleg ha tudom igazolni is hogy azok valóban benne vannak, csak ugye ebben az országban az megy, hogy még a szervizekben sem mindig tisztességesek, akkor mit várjunk az egyszerű polgártól, aki el szeretné adni a vasat minél nagyobb haszonnal, csak közben azok akik valóban felujitják, pont ők fognak szivni miatta
Ja, bocs! Most látom csak, hogy esetleg szombattól. kutya. hozzászólásához tudok csak csatlakozni. Ami fontos: fékpofák: ha belenézel elöről látod, hogy még mennyi van rajta
lánc: mindenképp láthatod a hátsó osztásnál, hogy mennyire van elhasználódva. Egy új lánc kb. az 1 és másfél osztásnál kellene hogy legyen
féktárcsák: erős fékezés hatására, nem szabad, hogy berázzon az eleje (!)
Fogaskerék: ezt nehezebb kiszúrni, általában a lánc állapotából lehet rá következtetni.
Fugostagok: hátsó - nincs e olaj a közelében, első - megfelelően csillapít ill. old. Egyik sem ringhat.
Gumi: kopotság ill. esetleg gyári méret ellenörzése, utóbbit szokták változtatni, bár nem értem miért
Olaj, olajszűrő, gyertya cserét mindenképpen javasolnék, ha esetleg megveszed. Ebben ne higgy az eladónak. Érdemes lenne a vezérműláncot is ellenőriztetni.
Ezek azok a dolog, amik komoly összegekkel dobhatják meg a büdzsét a vásárlást követően. Persze minden gépezetnél.
Jó lesz ez - de az indexeket ( már csak a jó láthatóság/műszaki vizsga ) kedvéért is variáld át. Vagy eredetire, vagy vmi köztes megldásra, egy halványabb füst-színnel.
Nézd meg a kopóalkatrészeit ( lánc, fékek, gumik stb.) biztos lesz olyan ami fáradt rajta - jó lesz alku alapnak. Ha bizonytalan vagy, inkább ne vedd meg azonnal - 4-500 között nagyon szép, néha egészen gyári állapotú vasak vannak már, nézz körül alaposan. És persze kérdezz nyugodtan, segítünk !
csáo!
nekem is ez a típus van!
tanács: szerezz be sárga indexeket (szerintem jobban néz ugy ki)
amugy a gépről annyit, hogy én állat sokat szívtam vele, kívánom h neked ne legyenek hasonlo gondjaid.
1: az mondják a blokk típushibás, ezzel találkoztam is: ha egyszer megfektették, vagy eldőlt és járt a motor, a 3 hajtokarcsapágy nem kap rendesen olajozást, szal megadja magát előbb vagy utóbb, ezután csak a blokkcsere jöhet szóba...
2:használva van elkopik, ide értem a kulcsnál a gyujtáskapcsolot, lehet h szét kell szedni, pár dologra egy kis cint pöttyinteni, meg ilyenek, jah meg nézz bele a tankba, nekem a benya meg az idő leoldotta a belső mázat, és csinál olyat a gép hogy egyszercsak megáll utközben, inditozás, nem indul fél perc mulva elétre kel mintha mi sem történt volna... ki kell mosni alaposan a tankot
nem akarlak rémisztgetni, csak elmodtam nekem mi volt...
Üdv Géza
Üdv zizi-sek!
Ha minden jól megy szombattól gazdagítom táborotokat egy "öregecske" 600-as géppel!
Valamennyire átböngésztem a tetemes mennyiségű hozzászólásokat de örülnék neki, ha valaki pár mondatban összefoglalná, mit érdemes tudni erről a gépről.
a, Balcsi felvidékre
b, Mecsekezni
Tegnap éjjel smsezett hogy megvan az új vas ( Husaberg FS 650 C ) és be kell járatnia még a jövő heti Kakucs-Race előtt. hááát...rajtam ne múljon !