Az Avon-t szintén nem tenném fel a jelenlegi gépre, épp amiatt amit Te is irtál, sztem annál sincs a motoromra alkalmas keverék és mintázat. A barátom esküszik rá, de ő megrögzött csoperes. Ami meglep hogy a most vásárolt harley night train-jére is azt akar tenni a most fent levő metzeller után. Na arra már azért csak nem ártana valami tapadósabb gumi, mert ott akad némi nyomaték a hátsó keréken. Most Diablo-t láttam jó áron, lehet azt fogom kipróbálni ha lefut a mostani.
Én amint megvettem, még aznap, vagy másnap lebontottam az idomokat, mert kiváncsi voltam hogyan is néz ki az uj gép lemeztelenitve . Gyertya csere nem út széli dolog, mivel lekell kapni a tankot, légszűrőházat, talán még egykét biszbaszt is lekell szedni a környékéről, ráadásul marha mélyen van benne, nekünk Gézával a toldott dugókulcsal is problémás lett volna, ezért hagytuk a fenébe. Egy-egy izzócserét simán megoldok magamnak, az elsőt talán még komolyabb idom bontás nélkül is cserélek, mert befér a kezem, bár nem teszteltem. Olajcsere sem egy bonyolult attrakció, alsó idom meg a háromszög le, csavar ki, aztán ha kijött a nagyrésze akkor szürö is, amit egyszerüen egy nagy vizpumpafogóval szedtem le , miután ugyis kuka, nyugodtan összehorpaszthatom, aztán az ujjat kézzel betekezni, a kipufogóra került olajat nem árt letörölni, mert lehet riadalom mia a bánat füstöl , csavar vissza, olajtöltögetés és kész is. Jelenleg nekem szét van kapva, de fényképet valszeg nem tudok késziteni róla már, megpróbálok majd visszaemlékezni. Ja a Ram-air! Sóval ha elölröl meglessük a ZZR-t akkor látunk kettő nagyobb beömlőt, és azokban egy-egy kisebbet. A nagy az megy a légszűrőházba, és ott megszűri a levegőt a szűrő, a kisebbek pedig a karburátorsorba mennek, és ott az úszóhaz nyomáskiegyenlítését szolgálják. Gázkar: régen szorult, nem ment vissza a helyére, elengedett gázkarral tudtam menni, ami esésnél szar lehet, mert nem esik vissza a fordulat, és a fekvő motornak nem tesz jót ha megy, nem jut el oda az olaj ahova kellene , ezért szétszedtem a markolatnál mindent, befujkáltam először wd40el, az hamar elpárolgott, utána szilikonnal a markolat alatt és a gázkar házát is, azóta jó . Kuplungkar: annyira húztam csak meg a kormánybilincsnél hogy kézzel el tudjam tekerni, esetleges perecnél felhajlik, és nem törik. Kapott a moci bukógombát is, amit egy blokkfelfogató csavar helyére szereltünk, illetve kapott az első kerék tengelyébe, amik védik a teló alsó sarkát, de még tervben van pár
Nekem még pénteken futkároznom kell, hogy megkössem a biztosítást stb...... meg gyors az első 2 órán túl kell lennem, hogy beérjek a Berghez olajcserére. Utána már szabad vagyok elvileg.
..már pedig amelyik gumi nem kopik az rosszabbul is tapad..
Ez azért nem ennyire fekete vagy fehér. A Pirellinél jól megoldották a jó tapadás/hosszú futás ellentétét. Persze soha nem lesz slick gumi egy 10-15ezret elfutó darab, de nyilván nem is arra kell annak, aki ilyet választ.
Érdekes hogy pont az Avont említed - a legtöbben azt hozzák fel rossz ellenpéldának, miszerint az nagyon csúszós, bizonytalan gumi hideg időben ( ezt igazolhatom én is, a Tátrában 7-8 fok alatt sokat kellett melegíteni ) pedig amúgy hibátlan jó gumi az is. Talán a most használt Diablo és a régi 'O fokos' Pirelli MTR volt jobb.
Úgy látszik tényleg motorja (is) válogatja. Bár én ettől a technikai dologtól, a szubjektív benyomást többre saccolnám, ilyen döntéseknél. A mi motorozási tudásunk magasságában, inkább egy-egy jól/rosszul megélt egyedi eset alapján mondunk véleményt, míg pályán, jó kezekben a másodpercek egyértelműen eldöntik, mi tapad, és mi nem.
A Kendához még annyit, hogy természetesen motorja is válogatja mit produkál. Az enyém alatt hidegebb időben a Conti is nem egyszer kitolta a seggét egy-egy laza kövér gáztól, ugyhogy én ettől keményebbet biztos hogy nem teszek fel. Nincs lehetőségem időjárás függvényében cserélgetni. Ha jó az idő decemberben is megyek, de minden ősszel van egy hosszabb évzáró túránk - most éppen Krakkóba majd. De egy 400-as alatt lehet jó, egy szezon alatt elválik hogy milyen a gépen.
Megkérdezem neked a tipusát, mert Kendában nem vok otthon. Suzuki Intruderen volt, neki problémás volt esőben nagyon, a kolléga azon a motoron Avonra esküszik. Bakelit alatt azt értem, hogy nehezen kopik, már pedig amelyik gumi nem kopik az rosszabbul is tapad. Én az enyémre tuti nem tenném fel, maradok a Continál ha jobbra nincs pénzem.
Hát lehet hogy csak én vagyok műszakilag érdeklődő természetű, de ha alkalmam adódik szeretek belevilágosodni amibe csak lehet. A gyertyacserére nem pont az út szélén gondoltam, de ha el jön az ideje megoldom magamnak (ha nincs meg a gyári kulcs hozzá akkor tényleg keresgélni kell olyat ami belemegy a furatba, vagy flex-szel igazitani a csőkulcs külsején), az olajcserét szintugy. A ramairnél sztem inkább arra kell ügyelni hogy minden visszamenjen a helyére rendesen, összekeverni nem sok mindent lehet. Most tavasszal a szelephézagállitásba nem mertem belefogni egyedül (függetlenül attól hogy autón megoldom), de aktivan részt vettem a müveletbe, a következővel már nem lesz gond. Természetesen nem kell ennyire belemerülni mindenkinek, de ha mégis belefog valami nagyobb lélegzetvételű bontásba mindenképpen jegyzeteljen, rajzoljon, fényképezzen - de nagy segítség a service manual is.
Milyen motoron volt, és melyik Kenda ?
Mert én vízen csak egyszer próbáltam ( igaz semmit nem vettem észre mondjuk az Avon ST45 höz képest ) viszont szárazon a 'bakelit' jelzőt nem nagyon értem.
Mint a videón is láthattad, Z750-Z1000 -rel mentem együtt a HRingen, a közepesen gyors csoportban.
Ha ott nem csúszott meg, akkor utcán sem fog. Ha valaki nem olyan béna mint én, akkor 2:30 alá vihető, az meg nem rossz egy ilyen öreg futóműtől, meg egy 'bakelittől'
..Sztem aki valamennyire komolyan veszi a motorozást és kicsit szereti a gépet az az apróbb dolgokat (égő- gyertya csere, láncfeszesség állitás) neadjisten olajcsere megtudja oldani..
Remélem egyszer ennyi szabadidőm lesz, hogy KEDVTELÉSBŐL bontom majd le az idomot, hogy megnézzem az izzót De esküszöm, most már csak a próba miatt is, nekilátok, és összeszámolom hogy itt is 1-2 tucat csavart kell -e "csak" kiszedni hozzá
A fenti műveletek meg mindenkinek a birtokában vannak, aki pl. szoci géppel kezdte : de ettől függetlenül mondjuk a gyertyacsere az nem piskóta a ZiZi-n és senkit nem is bíztatok hogy próbálgassa.
A ram-air le-visszakötésnél annyi dolgot el tud bökni, plusz a gyertyakulcs mérete sem egyszerű nálunk - hogy hagyjuk ezt inkább 6000-ként a szervizekre.
És akkor útközben sem kell majd ilyennel foglalkozni, annyit még az EK-s gyertyák is elmennek ( a gyári könyv 12ezret ír, de ismerve a kétpólusú gyertyákat, én nem erőltetem a dolgot... )
Ettől függetlenül (ha az Általad említett vészhelyzet áll elő), nem árt ha nem vagy elveszve a bajoddal. Ha valaki pedig - Hozzád hasonlóan - nekiáll a szét-össze műveletnek, akkor fényképezze-jegyezze le, hadd okuljon a többi is belőle!)
A defektspray meg KÖTELEZŐ, inkább minden más maradjon otthon, mint az az egy dolog... Szó szerint életmentő lehet, és már volt is.
Előre ( újban ) nem igazán van olcsó. Ugyanis ezt a méretet ( 120/ 60 - 17 ) csak mi ZZR esek használjuk és egy bizonyos évjáratú R6-os.
A 120/70-essel pedig rosszabb lesz a fordulékonysága, ívtartása - valamint koszos, vagy kavicsos úton a sárvédő is sérülhet a túl kis távolság miatt.
Egyedüli megoldásként McMrue -t tudom ajánlani. Őt az Index motoros fórumain megtalálod, nekem 24-ért szerzett Diablo Stradat, ami a sport-túrás használathoz az eddig próbált legjobb gumi. Esetleg ha ő most nem tud ilyet, akkor ContiRoadAttack - jobb helyeken az is megáll 25 alatt, és hasonlóan tartós: igaz a tapadása messze nem olyan jó, mint a Diablonak.
( nagyon halkan mondom: ha nem szoktál 'duhajkodni' a géppel, egyszerűen túrásan, A-ból, B-be eljutni kell, akkor van a gyári méretnek váltó-párja, az általam is használt Kenda-ban. Bő 10EFt a vadonat új, Dunlop D205 F túragumival megegyező minőség, 11o/7o-17 méretben. Nekem ilyen van fenn hátul, nincs vele különösebb baj, de nem a gyári mérete. Ennyi. )
Első izzó csere: ma miután hazajöttem nyaralásból, kíváncsiságból lemértem mennyi idő alatt lehet véghez vinni. Kényelmes tempóban 14 perc alatt végeztem vele egy tizes villás kulcs és egy csavarhuzó igénybevételével, tiz darab csavar megmozgatásával. Ez lehet sok vagy kevés, de aki már fogott ilyesmiket a kezébe, annak nem bonyolult. Persze kérdés, hogy mit szeretne az ember: minél könnyebben meggyőzni a rendőrt miért ne legyen nálunk pár fontos apróság, vagy biztonságosan és akadálymentesen elérni uticélunkat. Kíváncsi lennék mire lehet menni egy igazolással hogy nem lehet égőt cserélni, valahol távol a hegyekben késő este, netán kinn erdélyben ahol hemzsegnek a kawa szervizek. Legfeljebb tábortűz gyújtásnál lehet hasznát venni, hogy reggelig kitartson az ember, esetleg autómentő. Bár az is igaz hogy néhány kör megtételéhez pest belvárosában meg két citadellához nincs szükség ilyesmire.
A fenti müvelet gyakorlására alkalmasak a téli időszakok, amikor egyébként sem árt karbantartani a gépet. Akivel együtt turázgatunk most vásárolt egy fjr-t, és mielőtt bárki felvetette volna neki, az első héten elkezdte szétszedegetni az idomot, hogy mihez hol fér hozzá, ne az ut szélén kelljen totóznia. Ugylátszik ezzel mégsem vagyok egyedül. Sztem aki valamennyire komolyan veszi a motorozást és kicsit szereti a gépet az az apróbb dolgokat (égő- gyertya csere, láncfeszesség állitás) neadjisten olajcsere megtudja oldani. Nekem speciel a gumijavitó cucc is ott van mindig az ülés alatt, mert egyszer már összeszedtem egy szöget és valahogy tartok tőle hogy nem az utolsó volt.
Szerintem pont a gumin ne spórolj, nehogy ujabb költségbe verd magad. Ismerősöm kipróbálta, 3000-nél ledobta mert hogy bakelit még hagyján, de amint felhőt látott az égen már csuszkált a hátulja. Az igaz hogy nagyon olcsó és sokat elmegy, de sztem egy conti roadattac jobb vétel. 15 ezer felett is birja még, vizen jól tapad, nyáron szintén, egyedül tavasz elején ősz végén óhajtja a melegítést mert a hideg aszfalton eleinte nehezen talál fogást.
Oksi!
Van valakinek zzr 600 szervízkönyve? Vagy tudnátok esetleg segíteni,hogy hol férnék hozzá a neten?
Szállást? Khm........... Hol is?
Felőlem mehetünk !
Hogyan is lenne a túra? Szombat-vasárnap?
Nekem még pénteken futkároznom kell, hogy megkössem a biztosítást stb...... meg gyors az első 2 órán túl kell lennem, hogy beérjek a Berghez olajcserére. Utána már szabad vagyok elvileg.
Ez azért nem ennyire fekete vagy fehér. A Pirellinél jól megoldották a jó tapadás/hosszú futás ellentétét. Persze soha nem lesz slick gumi egy 10-15ezret elfutó darab, de nyilván nem is arra kell annak, aki ilyet választ.
Érdekes hogy pont az Avont említed - a legtöbben azt hozzák fel rossz ellenpéldának, miszerint az nagyon csúszós, bizonytalan gumi hideg időben ( ezt igazolhatom én is, a Tátrában 7-8 fok alatt sokat kellett melegíteni ) pedig amúgy hibátlan jó gumi az is. Talán a most használt Diablo és a régi 'O fokos' Pirelli MTR volt jobb.
Úgy látszik tényleg motorja (is) válogatja. Bár én ettől a technikai dologtól, a szubjektív benyomást többre saccolnám, ilyen döntéseknél. A mi motorozási tudásunk magasságában, inkább egy-egy jól/rosszul megélt egyedi eset alapján mondunk véleményt, míg pályán, jó kezekben a másodpercek egyértelműen eldöntik, mi tapad, és mi nem.
Hát lehet hogy csak én vagyok műszakilag érdeklődő természetű, de ha alkalmam adódik szeretek belevilágosodni amibe csak lehet. A gyertyacserére nem pont az út szélén gondoltam, de ha el jön az ideje megoldom magamnak (ha nincs meg a gyári kulcs hozzá akkor tényleg keresgélni kell olyat ami belemegy a furatba, vagy flex-szel igazitani a csőkulcs külsején), az olajcserét szintugy. A ramairnél sztem inkább arra kell ügyelni hogy minden visszamenjen a helyére rendesen, összekeverni nem sok mindent lehet. Most tavasszal a szelephézagállitásba nem mertem belefogni egyedül (függetlenül attól hogy autón megoldom), de aktivan részt vettem a müveletbe, a következővel már nem lesz gond. Természetesen nem kell ennyire belemerülni mindenkinek, de ha mégis belefog valami nagyobb lélegzetvételű bontásba mindenképpen jegyzeteljen, rajzoljon, fényképezzen - de nagy segítség a service manual is.
Mert én vízen csak egyszer próbáltam ( igaz semmit nem vettem észre mondjuk az Avon ST45 höz képest ) viszont szárazon a 'bakelit' jelzőt nem nagyon értem.
Mint a videón is láthattad, Z750-Z1000 -rel mentem együtt a HRingen, a közepesen gyors csoportban.
Ha ott nem csúszott meg, akkor utcán sem fog. Ha valaki nem olyan béna mint én, akkor 2:30 alá vihető, az meg nem rossz egy ilyen öreg futóműtől, meg egy 'bakelittől'
Remélem egyszer ennyi szabadidőm lesz, hogy KEDVTELÉSBŐL bontom majd le az idomot, hogy megnézzem az izzót De esküszöm, most már csak a próba miatt is, nekilátok, és összeszámolom hogy itt is 1-2 tucat csavart kell -e "csak" kiszedni hozzá
A fenti műveletek meg mindenkinek a birtokában vannak, aki pl. szoci géppel kezdte : de ettől függetlenül mondjuk a gyertyacsere az nem piskóta a ZiZi-n és senkit nem is bíztatok hogy próbálgassa.
A ram-air le-visszakötésnél annyi dolgot el tud bökni, plusz a gyertyakulcs mérete sem egyszerű nálunk - hogy hagyjuk ezt inkább 6000-ként a szervizekre.
És akkor útközben sem kell majd ilyennel foglalkozni, annyit még az EK-s gyertyák is elmennek ( a gyári könyv 12ezret ír, de ismerve a kétpólusú gyertyákat, én nem erőltetem a dolgot... )
Ettől függetlenül (ha az Általad említett vészhelyzet áll elő), nem árt ha nem vagy elveszve a bajoddal. Ha valaki pedig - Hozzád hasonlóan - nekiáll a szét-össze műveletnek, akkor fényképezze-jegyezze le, hadd okuljon a többi is belőle!)
A defektspray meg KÖTELEZŐ, inkább minden más maradjon otthon, mint az az egy dolog... Szó szerint életmentő lehet, és már volt is.
A 120/70-essel pedig rosszabb lesz a fordulékonysága, ívtartása - valamint koszos, vagy kavicsos úton a sárvédő is sérülhet a túl kis távolság miatt.
Egyedüli megoldásként McMrue -t tudom ajánlani. Őt az Index motoros fórumain megtalálod, nekem 24-ért szerzett Diablo Stradat, ami a sport-túrás használathoz az eddig próbált legjobb gumi. Esetleg ha ő most nem tud ilyet, akkor ContiRoadAttack - jobb helyeken az is megáll 25 alatt, és hasonlóan tartós: igaz a tapadása messze nem olyan jó, mint a Diablonak.
( nagyon halkan mondom: ha nem szoktál 'duhajkodni' a géppel, egyszerűen túrásan, A-ból, B-be eljutni kell, akkor van a gyári méretnek váltó-párja, az általam is használt Kenda-ban. Bő 10EFt a vadonat új, Dunlop D205 F túragumival megegyező minőség, 11o/7o-17 méretben. Nekem ilyen van fenn hátul, nincs vele különösebb baj, de nem a gyári mérete. Ennyi. )
A fenti müvelet gyakorlására alkalmasak a téli időszakok, amikor egyébként sem árt karbantartani a gépet. Akivel együtt turázgatunk most vásárolt egy fjr-t, és mielőtt bárki felvetette volna neki, az első héten elkezdte szétszedegetni az idomot, hogy mihez hol fér hozzá, ne az ut szélén kelljen totóznia. Ugylátszik ezzel mégsem vagyok egyedül. Sztem aki valamennyire komolyan veszi a motorozást és kicsit szereti a gépet az az apróbb dolgokat (égő- gyertya csere, láncfeszesség állitás) neadjisten olajcsere megtudja oldani. Nekem speciel a gumijavitó cucc is ott van mindig az ülés alatt, mert egyszer már összeszedtem egy szöget és valahogy tartok tőle hogy nem az utolsó volt.