Nem veszem támadásnak. Én csak leírtam a véleményemet. Szerettem a Zizit, de nekem nem volt kényelmes. Én túrázásra használom a motorjaimat, ez az összehasonlítási alapom. Hányan vagytok még akinek van mind a 2 tipussal tapasztalata? Szerintem nem sokan. Úgyhogy téma lezárva a részemről.
Ja! A mondataimat kérlek nehogy támadásnak véldd, mert ez a fórum azért van, hogy kapcsolatban lehessünk a ZZR szeretők táborával (, ha nem tévedek Neked is a szívedhez nőtt ), segítsünk egymásnak, sok jót hallhassunk a masináinkról.
Szia Rolii és Mindenki!
Tényleg van értelme ennek a - szerintem meglehetősen meddő - vitának?
Persze azért fórum, hogy mindenki elmondhassa a véleményét (ezt tiszteletben is tartom), de az almát még sem lehet összehasonlítani a körtével.
Azért remélem egy vmiben egyet értünk: a ZZR kezdő/újrakezdő motornak megfelelő, talán még Te is Rolii csiszolni tudtad a motoros tudásod a ZZR-en, talán még mosolyogtál is a bukódban, mikor vezetted.
Köszi, hogy megemlíted a sok jó tulajdonságát a típusnak, de ez az összehasonlítás dolog egy kicsit (szerintem) sántít.
Az összehasonlításom a főleg a 98-99-es ZX6-ra vonatkozik a ZZR-rel kapcsolatban és nem a 636-tal állítom párhuzamba a Zizit. , csak megemlítettem, hogy kényelem szempontjából nekem az is jobban fekszik, mint a ZZR. Továbbá mivel a 636 egy vérbeli sportmotor illetve árban a 636-hoz képest nagy a különbség, de egy mosolygós Ninjához (98-99) képest már nem annyira. . Szerintem ezt a különbséget érdemes rádobni egy zizi árára.
Egyébként hányan mentek már közületek pl. 98-99-es ZX6-tal hoszabb távon? Mert én leírtam, hogy nekem volt olyan vasam, mint nektek, de van egyáltalán tapasztalatotok egy ilyen Ninjával?
Hidd el, van az a helyzet amikor KELL menni egy nap 1000 + km-t. ( pl. Garda kerülés: ha van pl. 5 napod motorozni ott, akkor nem poénos ha abból négyet az oda-vissza út visz el belőle. Na erre JOBB egy ZZR mint egy ZX636 - ezzel egyszerűen meg lehet csinálni két személlyel ( és még az 5 napi ruhánk is velünk van! ) a ZX-szel meg kell vagy 4 nap csak az útra, plusz a csomag is kérdéses. A két személyről nem is beszélve.
Szóval Krémes vs. Bográcsgulyás. Mindegyik jó, valamire. Valami másra.
Rolii alapvetően olyan vitába csaptatok bele ami teljesen szubjektív. Ülés pozíció kormány és lábtartó magasság mind olyan dolgok kinek ez kinek az jön be. A másik vezethetőség ez nagyobb részben technika kérdése és nem elfelejtendő, hogy a zx6 ill. 636 sportmotorok igazából pálya motorok utcai adoptációi tehát rövidebb tengelytáv ,keményebb futómű magasabb súlypont könnyebb kormányozhatóság stb.Tehát nehéz összehasonlítani őket. Sőt ne is tegyük. Mindenki olyat válasszon ami neki tetszik amire ha ráül úgy érzi ezt neki teremtették.A többi meg rizsa.
Hát igen!
Mondjuk én 105kg vagyok és sokkal kényelmesebb 1 zzr, mint 1 zx6.
zx6 az 1személlyel motorozgató kissebb embereknek lehet hogy jó. De két személlyel turázni vele hát....? 193cm magas vok, lehet ebböl adódóan, de a zx6 on furcsán éreztem magam.
Rolii!
Az hogy a konstrukciója milyen, az már abszolút kényelmi és ügyességi szempont, hogy te mennyire tudsz elvezetni egy olyan motort, mint egy ZZR. Lehet hogy fizikai adottságaid miatt neked nehezen kezelhető a ZZR, de szerintem ez inkább technika, mint erő. Ha nem ment neked, akkor megértem, hogy vettél egy 636-os-t, a ZZR-nél 10x könnyebb motort, mert azt még a 7 éves unokaöcsém is ledönti a hungaroring sikánjába. A kormány, lábtartó és üléspozició tényleg nem elhanyagolható szempont, de az hogy a nyakadba érezted a lábadat, azt furcsállom. Én ugyan ezt éreztem egy R6-os nyergében. Na az tényleg köszörű kő.
Azzal, hogy "megtanulsz döntögetni..." igen elismerem hogy nem egyszerű vele menni, de megtanulható, és ezután már a 636-is biciklinek vog hatni. Lehet hogy neked be is jött...
2 személlyel már nekem is van tapasztalatom, de a többieknek még több, de az én motorom egy 65 kg-os plusz személy alatt is ment mint a barom.
A középkitámasztót meg nem én raktam le, mert nekem nincs is fent...
Úgy hogy jó bringázást.
Én is hozzászólnék a ZZR vásárlás témához. Műszakilag nem értek a motorokhoz. Nekem ez a ZZR-400-as az első nagy motorom, előtte csak Simsonom volt. Egy dolgot tudok. 1999-ben vettem 18000 vagy 16000 km-el, nem emlékszem rá. Most 520000 van benne. Ez alatt a 9 év alatt csak kopó alkatrészt cseréltem. Most cseréltek a biztonság kedvéért vezérműláncot, de mint kiderült, még egy szezont kibírt volna.
Eddig egyszer nem hagyott még ott, pedig jópárszor voltam hosszabb túrán (Székelyföld) és mindig egyedül. Egyszer nem kellett segítséget kérni, pedig régebben rossz rázós utak voltak arrafelé. Szerintem megbízható motor.
Én élvezem vele a motorozást. Szerintem elég kezes, nekem nem rakoncátlankodik a kanyarokban. Az sem utolsó, hogy szép motor. Többször előfordult, hogy 1-2 éves drágább motorok között az én zizimet nézték meg.
Egy szó mint száz, én nagyon meg vagyok vele elégedve és nagyon szeretem
Szegyeld magad ! ilyen temat felvetni egy ZZR forumba
Luke, azert van ez a forum, de majd a tapasztaltabbak felelnek, en csak vezetem a ZZR-t
Es kepet nem tudsz ferakni a mocidrol?
Zizzer latod a nickjet a fene aki megette ?
Sziasztok! Nem idevág a téma, de remélem, tudtok segiteni, 400-as zizi 96os.
Az a problémám, hogy 3000-es fordultaig hebeg, habog, 3000fölött egyböl megindul mint a bolond. végsebesség ha nem huzatom ki minden sebességben 145km/h
Ja es a mocisok is olyanok mint a ciganyok, mindegyik a sajat lovat dicseri
Lenyeg: azt vedd meg ami tetszik es amit szeretni fogsz es elvezettel nezel - ulsz ra.
Turazas pedig nekem 110-140 km/h kozott van, azt meg siman viszi a 400-is, egyedul vagy kettesben.
Sokszor tunodtem en is h egyaltalan kellett e nekem a 400-as helyet a 600-as.
ZZR - Kimondani is olyan jól esik (zézéer ).
Na szval, ahogy Kutya mondta ez tura moci, attol fugg mire kell neked motor. Persze a konyebb, uj konstrukcios meregzsakokat konyebb dontogetni, de egy tobb szaz vagy ezer km-es tura utan Zizirol
frissebben szal le az ember mint egy ilyen "R"-rol. Alkatresz szeritem van, nekem hall istennek nincs alkatresz keresesi tapasztalatom, de latod tobsege azt mondja van. A 400-ast tudtom szerint mai napig is gyartjak japanban, az eur-3-as szabvany miatt nem fogjak mar ilyen menyisegben behozni, habar allitolag lehet eur-2-est is meg uzembehelyezni par ezer forintos kornyezetvedelmi illetekkel. Ebay-e is rengeteg alkatresz van. Az itthoni 400-asokat itt foleg ismerjuk lassan mindegyiket, igy elozo tulajokat, tortenelmuket is.
Szivatos, talan kicsit tulsulyos de megbizhato, konnyen szerelheto (nincs bonyolult elektronika) kenyelmes moci.
Akinek a ZZR "rovid" az nezze meg a gsxf-et, a teso mocit, mivel ugye a ZZR volt megjleneskor a Ninja emez meg a Katana. es az is majdnem olyan szep mint a ZZR
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy ahhoz képest, hogy túramotor a Zizi, ahhoz képest egy 99-es ZX6, ami ma már túramotornak számít, és egy 06-os 636 is kényelmesebb! Oké, hogy más koncepció, de azért mégis jobban szeret-tem/tek ezekkel túrázni, mint a Zizivel szerettem. És nem azért mert erősebb, hanem mert jobb kényelmesebb, fordulékonyabb. Az összehasonlítást 1 személyre írtam.
Aláírom, hogy igazából 1 személyes motor, de 1000 km-t még elől is elég nehéz elviselni, nemhogy a ZZR-en, de akár milyen motoron is. Semmi értelme annyit motorozni egy nap. 500 km után örülsz ha leszálsz a motorról, olyan kocka a segge ez embernek! Mindegy milyen motorral mész, legyen az chopper, túra vagy sportmotor 4-500 km után azért jól esik leszálni!
A 636 és ez két külön világ. Hogy az könnyebben kanyarodik ? Na és - ezt nem is azért találták ki.
Ha a 636 hátsó ülésén a lányka el tud ülni 1000 km+ -t egy nap, akkor rendben, kanyarodásban is mellétehetjük. Addig meg a ZiZiből lehet futóművel jól kanyarodó gépet faragni, de a 636 soha nem lesz kétszemélyes, túrára (is) alkalmas motor, akármit csinálsz vele.
Szóval óvatosan az összehasonlítással. Van köztük (tervezésben) bő 10 év, meg legalább egy nagyságrend, a koncepciót illetően.
Peeter!
"Az hogy 200 kiló és nehezen motorozható, szerintem baromság, mint azt Rolii írta." Egyáltalán nem baromság, 11000 km ment bele a motorban abban az évben mikor megvettem (sajnos most már nincs ennyi időm motorozni). Úgyhogy tudom mit beszélek. A nehezen motoorzhatóság nem csak a súlyából adódik, ami 220 kg, hanem az egész motor konstrukciója olyan, hogy nehezen motorozható. A kormány is messze van, hiába magas a kormány, a tank túl hosszú. Az ülés túl alacsony illetve a lábtartó magasan van az üléshez képest és egy kicsit a nyakamba érzem a lábam. Most 636-om van, és egyáltalán nincs ilyen érzésem, mivel ennek hátrébb van a lábtartója.
"Ha ezzel megtanulsz motorozni és döntögetni, akkor utána egy nagyobb és könnyebb motort gyerekjáték lesz vezetned." ebben te is elismered, hogy tényleg nem is olyan egyszerű ezzel motorozni. És még én írok baromságot. Ezzel pont ugyanazt írtad le.
"Két személlyel is dinamikusan lehet vezetni, nem kell parázni egy előzésnél még 110-es tempónál se."
Azért na! Ezzel a motorral az ember megtanul lendületből motorozni, nem pedig erőből! 2 személlyel meg pláne.
A középstandart pedig nem nehéz lerakni, főleg 2 személlyel nem!
...Két személlyel is dinamikusan lehet vezetni, nem kell parázni egy előzésnél még 110-es tempónál se. Kérdezzd Zizzer-t, aki két személlyel is úgy dönti, hogy leér a középkitámasztója!...
Ez (sajnos) inkább a gyengécske hátsó rugózás / csillapítás miatt van: ugyanilyen dőlésszögnél, egy személlyel nem ér le a középsztender, sőt: egész a lábtartó felcsukódásáig lehet borítani.
Az előfeszítés növelése kicsit, egy ZX6 / ZX-9 hátsó teló beszerelése pedig sokat segít a problémán.
Ettől függetlenül jó vas - napi 1000 km felett is használható, ugyanakkor elég sportos ha Mátrázni kell. Sokáig meglesz még nekem is ! ( ...ööö..mondjuk amíg ki nem jön a kétszemélyes SuperDuke )
Hali! Akkor már én is csatlakozok a vélemény írok közé!
Nekem MZ után van most a 400-as Zizi, és én teljesen meg vagyok vele elégedve. Olyan típus "hibák", amik valójában nem is azok, az a váltó, hogy hangos, de az egyáltalán nem zavaró. Az hogy 200 kiló és nehezen motorozható, szerintem baromság, mint azt Rolii írta. Ha ezzel megtanulsz motorozni és döntögetni, akkor utána egy nagyobb és könnyebb motort gyerekjáték lesz vezetned. Két személlyel is dinamikusan lehet vezetni, nem kell parázni egy előzésnél még 110-es tempónál se. Kérdezzd Zizzer-t, aki két személlyel is úgy dönti, hogy leér a középkitámasztója! Szerintem ennek a motornak karaktere van a nagy testével, ami kifejezetten jól áll neki, és semmi hátrányod nem lesz belőle. A menetdinamikája szerintem nagyon jó, lehet vele sportosan és nyugodt, túrás tempóba közlekedni. Tény, hogy magasabb fordulaton van igazi erelye, de az melyik motornál nincs így hasonló kategóriában. Fogyasztásilag szerintem tök jó, még sportdobbal is, ami az enyimén van. Túrán 5-5,2, városba 5,5-5,7 között eszik az enyém. Én nagyon szeretem, jól néz ki, jól megy, több nem is kell...
A Hungaroringen igaz nem egy izomgép, de nem is oda találták ki, de élvezetes ott is vezetni!
Én Pécsett a Steelhorse Motors-al beszéltem, de nekik volt mindenük. A neten keresett Kawa márkakereskedések közül volt olyan aki egyenesen a pécsiekhez küldtek. Pesten melyik kawasaki márkakereskedésre gondolsz, mert van több is? Esetleg van tel számod is? Megköszönném.
Nem veszem támadásnak. Én csak leírtam a véleményemet. Szerettem a Zizit, de nekem nem volt kényelmes. Én túrázásra használom a motorjaimat, ez az összehasonlítási alapom. Hányan vagytok még akinek van mind a 2 tipussal tapasztalata? Szerintem nem sokan. Úgyhogy téma lezárva a részemről.
"Bubis" szelvedo bemutatasaval (bikinis lanyokat hozzatok , hogy feldobjak a bemutatot )
Ugy halkan: Hófehérke ? ( meg a Hókefélkéje? )
Tényleg van értelme ennek a - szerintem meglehetősen meddő - vitának?
Persze azért fórum, hogy mindenki elmondhassa a véleményét (ezt tiszteletben is tartom), de az almát még sem lehet összehasonlítani a körtével.
Azért remélem egy vmiben egyet értünk: a ZZR kezdő/újrakezdő motornak megfelelő, talán még Te is Rolii csiszolni tudtad a motoros tudásod a ZZR-en, talán még mosolyogtál is a bukódban, mikor vezetted.
Köszi, hogy megemlíted a sok jó tulajdonságát a típusnak, de ez az összehasonlítás dolog egy kicsit (szerintem) sántít.
Egyébként hányan mentek már közületek pl. 98-99-es ZX6-tal hoszabb távon? Mert én leírtam, hogy nekem volt olyan vasam, mint nektek, de van egyáltalán tapasztalatotok egy ilyen Ninjával?
Szóval Krémes vs. Bográcsgulyás. Mindegyik jó, valamire. Valami másra.
Mondjuk én 105kg vagyok és sokkal kényelmesebb 1 zzr, mint 1 zx6.
zx6 az 1személlyel motorozgató kissebb embereknek lehet hogy jó. De két személlyel turázni vele hát....? 193cm magas vok, lehet ebböl adódóan, de a zx6 on furcsán éreztem magam.
Az hogy a konstrukciója milyen, az már abszolút kényelmi és ügyességi szempont, hogy te mennyire tudsz elvezetni egy olyan motort, mint egy ZZR. Lehet hogy fizikai adottságaid miatt neked nehezen kezelhető a ZZR, de szerintem ez inkább technika, mint erő. Ha nem ment neked, akkor megértem, hogy vettél egy 636-os-t, a ZZR-nél 10x könnyebb motort, mert azt még a 7 éves unokaöcsém is ledönti a hungaroring sikánjába. A kormány, lábtartó és üléspozició tényleg nem elhanyagolható szempont, de az hogy a nyakadba érezted a lábadat, azt furcsállom. Én ugyan ezt éreztem egy R6-os nyergében. Na az tényleg köszörű kő.
Azzal, hogy "megtanulsz döntögetni..." igen elismerem hogy nem egyszerű vele menni, de megtanulható, és ezután már a 636-is biciklinek vog hatni. Lehet hogy neked be is jött...
2 személlyel már nekem is van tapasztalatom, de a többieknek még több, de az én motorom egy 65 kg-os plusz személy alatt is ment mint a barom.
A középkitámasztót meg nem én raktam le, mert nekem nincs is fent...
Úgy hogy jó bringázást.
Képet nem tok felrakni,mert éppen melózok, de majd holnap!
Várom az ötleteket hogy mi lehet a baja!
karbit már kitisztitottam!
Eddig egyszer nem hagyott még ott, pedig jópárszor voltam hosszabb túrán (Székelyföld) és mindig egyedül. Egyszer nem kellett segítséget kérni, pedig régebben rossz rázós utak voltak arrafelé. Szerintem megbízható motor.
Én élvezem vele a motorozást. Szerintem elég kezes, nekem nem rakoncátlankodik a kanyarokban. Az sem utolsó, hogy szép motor. Többször előfordult, hogy 1-2 éves drágább motorok között az én zizimet nézték meg.
Egy szó mint száz, én nagyon meg vagyok vele elégedve és nagyon szeretem
Luke, azert van ez a forum, de majd a tapasztaltabbak felelnek, en csak vezetem a ZZR-t
Es kepet nem tudsz ferakni a mocidrol?
Zizzer latod a nickjet a fene aki megette ?
Az a problémám, hogy 3000-es fordultaig hebeg, habog, 3000fölött egyböl megindul mint a bolond. végsebesség ha nem huzatom ki minden sebességben 145km/h
Lenyeg: azt vedd meg ami tetszik es amit szeretni fogsz es elvezettel nezel - ulsz ra.
Turazas pedig nekem 110-140 km/h kozott van, azt meg siman viszi a 400-is, egyedul vagy kettesben.
Sokszor tunodtem en is h egyaltalan kellett e nekem a 400-as helyet a 600-as.
Na szval, ahogy Kutya mondta ez tura moci, attol fugg mire kell neked motor. Persze a konyebb, uj konstrukcios meregzsakokat konyebb dontogetni, de egy tobb szaz vagy ezer km-es tura utan Zizirol
frissebben szal le az ember mint egy ilyen "R"-rol. Alkatresz szeritem van, nekem hall istennek nincs alkatresz keresesi tapasztalatom, de latod tobsege azt mondja van. A 400-ast tudtom szerint mai napig is gyartjak japanban, az eur-3-as szabvany miatt nem fogjak mar ilyen menyisegben behozni, habar allitolag lehet eur-2-est is meg uzembehelyezni par ezer forintos kornyezetvedelmi illetekkel. Ebay-e is rengeteg alkatresz van. Az itthoni 400-asokat itt foleg ismerjuk lassan mindegyiket, igy elozo tulajokat, tortenelmuket is.
Szivatos, talan kicsit tulsulyos de megbizhato, konnyen szerelheto (nincs bonyolult elektronika) kenyelmes moci.
Akinek a ZZR "rovid" az nezze meg a gsxf-et, a teso mocit, mivel ugye a ZZR volt megjleneskor a Ninja emez meg a Katana. es az is majdnem olyan szep mint a ZZR
Es minek kerulgesem, ez a legszebb moci
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy ahhoz képest, hogy túramotor a Zizi, ahhoz képest egy 99-es ZX6, ami ma már túramotornak számít, és egy 06-os 636 is kényelmesebb! Oké, hogy más koncepció, de azért mégis jobban szeret-tem/tek ezekkel túrázni, mint a Zizivel szerettem. És nem azért mert erősebb, hanem mert jobb kényelmesebb, fordulékonyabb. Az összehasonlítást 1 személyre írtam.
Aláírom, hogy igazából 1 személyes motor, de 1000 km-t még elől is elég nehéz elviselni, nemhogy a ZZR-en, de akár milyen motoron is. Semmi értelme annyit motorozni egy nap. 500 km után örülsz ha leszálsz a motorról, olyan kocka a segge ez embernek! Mindegy milyen motorral mész, legyen az chopper, túra vagy sportmotor 4-500 km után azért jól esik leszálni!
Ha a 636 hátsó ülésén a lányka el tud ülni 1000 km+ -t egy nap, akkor rendben, kanyarodásban is mellétehetjük. Addig meg a ZiZiből lehet futóművel jól kanyarodó gépet faragni, de a 636 soha nem lesz kétszemélyes, túrára (is) alkalmas motor, akármit csinálsz vele.
Szóval óvatosan az összehasonlítással. Van köztük (tervezésben) bő 10 év, meg legalább egy nagyságrend, a koncepciót illetően.
"Az hogy 200 kiló és nehezen motorozható, szerintem baromság, mint azt Rolii írta." Egyáltalán nem baromság, 11000 km ment bele a motorban abban az évben mikor megvettem (sajnos most már nincs ennyi időm motorozni). Úgyhogy tudom mit beszélek. A nehezen motoorzhatóság nem csak a súlyából adódik, ami 220 kg, hanem az egész motor konstrukciója olyan, hogy nehezen motorozható. A kormány is messze van, hiába magas a kormány, a tank túl hosszú. Az ülés túl alacsony illetve a lábtartó magasan van az üléshez képest és egy kicsit a nyakamba érzem a lábam. Most 636-om van, és egyáltalán nincs ilyen érzésem, mivel ennek hátrébb van a lábtartója.
"Ha ezzel megtanulsz motorozni és döntögetni, akkor utána egy nagyobb és könnyebb motort gyerekjáték lesz vezetned." ebben te is elismered, hogy tényleg nem is olyan egyszerű ezzel motorozni. És még én írok baromságot. Ezzel pont ugyanazt írtad le.
"Két személlyel is dinamikusan lehet vezetni, nem kell parázni egy előzésnél még 110-es tempónál se."
Azért na! Ezzel a motorral az ember megtanul lendületből motorozni, nem pedig erőből! 2 személlyel meg pláne.
A középstandart pedig nem nehéz lerakni, főleg 2 személlyel nem!
Ez (sajnos) inkább a gyengécske hátsó rugózás / csillapítás miatt van: ugyanilyen dőlésszögnél, egy személlyel nem ér le a középsztender, sőt: egész a lábtartó felcsukódásáig lehet borítani.
Az előfeszítés növelése kicsit, egy ZX6 / ZX-9 hátsó teló beszerelése pedig sokat segít a problémán.
Ettől függetlenül jó vas - napi 1000 km felett is használható, ugyanakkor elég sportos ha Mátrázni kell. Sokáig meglesz még nekem is ! ( ...ööö..mondjuk amíg ki nem jön a kétszemélyes SuperDuke )
Nekem MZ után van most a 400-as Zizi, és én teljesen meg vagyok vele elégedve. Olyan típus "hibák", amik valójában nem is azok, az a váltó, hogy hangos, de az egyáltalán nem zavaró. Az hogy 200 kiló és nehezen motorozható, szerintem baromság, mint azt Rolii írta. Ha ezzel megtanulsz motorozni és döntögetni, akkor utána egy nagyobb és könnyebb motort gyerekjáték lesz vezetned. Két személlyel is dinamikusan lehet vezetni, nem kell parázni egy előzésnél még 110-es tempónál se. Kérdezzd Zizzer-t, aki két személlyel is úgy dönti, hogy leér a középkitámasztója! Szerintem ennek a motornak karaktere van a nagy testével, ami kifejezetten jól áll neki, és semmi hátrányod nem lesz belőle. A menetdinamikája szerintem nagyon jó, lehet vele sportosan és nyugodt, túrás tempóba közlekedni. Tény, hogy magasabb fordulaton van igazi erelye, de az melyik motornál nincs így hasonló kategóriában. Fogyasztásilag szerintem tök jó, még sportdobbal is, ami az enyimén van. Túrán 5-5,2, városba 5,5-5,7 között eszik az enyém. Én nagyon szeretem, jól néz ki, jól megy, több nem is kell...
A Hungaroringen igaz nem egy izomgép, de nem is oda találták ki, de élvezetes ott is vezetni!