Látom átnézted a ZZR teszteket a neten, mint én is anno. Az egyikbe írják ezt a váltó problémát. Kidobni sosem dobta ki (nekem, de még mástól sem hallottam), de valóban tudd csattani a szerkezet, ha nem alapjáraton rakom be 1-be.
Mire figyelj? Elöszőr is a motortípus kiválasztásánál ne hallgass magadon kívűl senkire szerintem. Mindenkinek mások az igényei, elvárásai a kétkerekűekkel szemben. Mi egyébként is elfogultak vagyunk itt a fórumon. Amivel viszont mindenképpen előrébb lehetsz! Nézd át jó a kopó alkatrészek állapotát. Milyenek a fékpofák, tárcsák; fel van e puhulva a villa (szimering+olaj csere is lehet), lánc állapota (mennyire van már megfeszítve), gumik, akku, gyertyák mikor voltak cserélve. Ezek utólag komoly összeggel megdobhatják a mocci vásárlást, nem beszélve arról, hogy beárnyékolják a felhötlen motorozást. ZZR-eket igen eltérő állapotban találhatsz a piacon, ezért különösen figyelj.
Köszönöm szépen a segítségeteket. Tényleg jelent hogy tőletek hallom ezt akiknek már volt/van zzr-je mert ti tudjátok mi a helyzet! zx6-ot azért se vennék, mert az már kicsit másabb kategória sztem..bár lehet hogy csak én gondolom így..annak az üléspozíciója is másabb, és kényelmetlenebb(nem tudom, én csak zx9-el mentem, és abból indulok ki). Nagyon szép motor, nekem is tetszik, de ott már akkor olyanra is ügyelni kell, hogy nem egykerekeztek-e vele vagy hasonlók..mert sztem egy 400as zzr-nél nem áll fent ez a veszély(gondolom ) Én 1997est néztem ki és 35000km-el van. Remélem nem esek abba a hibába, hogy szerelem első látásra/kipróbálásra el is viszem a legelsőt!
A váltó nagyot tud csattanni, főleg eggyesben . Én cuccban 70kiló felett vagyok, ha nem is dobálom, de boldogulok a kétszáz kilójával, gyorsulni tud, bár a kezed a helyén marad, ketten is mentünk már vele, tök nyugalommal mertem előzni, van benne erő. nálam valahol 180-190környékén volt a vége, utazó is 150, ami bőven elég ha nem direktbe száguldozni akarsz. ALKATRÉSZ IS VAN HOZZÁ, csak kicsit körbe kellene nézni! Bontók, illetve ha nincs, akkor rendelésre van hollandiából vagy japánból, két hét alatt itt is a cucc. Sokan csóválják a fejüket, mert tényleg sokkal egyszerübb levenni a polcról az alkatrészt, mint rendelni vagy utánanézni, de ha normális emberrel akadsz össze, akkor lesz hozzá ami kell. Meghibásodni minden megtud, ez nem egy kihegyezett motor, bírni fogja. 94es motorban tényleg nem 18ezer kilóméter van, elsem szabad hinni! Nézd meg amit kinéztél, meg még egy párat ha van rá módod, aztán majd eldöntöd h tetszik-e.
Nekem most hengerfej felujitás, kap pár uj szelepet, mert már nem szabad azokat becsiszolni, uj szelepszárszimeringek, hengerfejtömités, gyertyasor, olajcsere és szüröcsere. Sajna tényleg sokba kerül felujitani, énis gondolkodtam azon hogy másik blokk, de igy kicsit többér ugyan, de egy felujitott mocim lesz, nem pedig egy müködö, de kitudja mikor kell felujitani. Pécsett a Yakomotoval beszéltem, ők tudnak alkatrészeket, de olcsóbban(lényegesen) tudsz rendelni pestről, assszem ők intézik az országba a Kawákhoz az alkatrészt, igy nnincs rajt a többi eladó haszna. Példa: szimering yakomoto: 1500, pesti kawa: 966. szelepeknél hasonló az arány.
Abban igazad van, hogy a legszebb 400-as motor. Annak idején én is ezért választotam ezt, egy 1996-os darabot. Az hülyeség, hogy nehezen lehet hozzá alkatrész találni, rendelésre minden van.
Nálam motorikusan nem volt gondja. A fékei..., hát elmegy. A váltó egy kicsit nehezen kapcsolható. Az a 400 ccm kicsi egy 220 kg-os motorhoz. Ha pedig két személlyel akarsz motorozni meg pláne kevés a 400 ccm! Nehéz vele motorozni, olyan mint egy vonat! 180 a vége. Ezeknek a piaci ára olyan 5-600 eFt körül van. Én a helyedben nem venném meg, hanem vennék egy 98-99-es ZX6-ot. Igaz, hogy ezek 8-900 eFt körül vannak, de sokkal könyebb vele motorozni. 20 kg-mal könnyebb a motor, ugyanannyit eszik, mint a kis 400-as ZZR, a váltó olyan mint a vaj és sokkal jobban is néz ki. Igaz hogy 107 ló és még lehet kezdő vagy, de nagyon barátságos motor. Ha mégis a Zizit veszed meg, figyelj a km-re, mert ezekben már minimum 40-50000 km van. Ne dölj be annak, hogy 1994-es és 18000 km van benne .
Ha belefér egy ZX6, mindenképpen próbálj ki egyet, mielőtt megveszed! Ja és ha a 6-os mellett döntessz, akkor 98 előtti szériát ne vegyél, mert az majdnem olyan mint a ZZR.
Nem, a hengerfejem jó. A gond, hogy a hengersor és a dugattyúk vannak megkopva, és a csapágyakat is kellene cserélni. A javítás kb 120 körül lenne, de annyiért már elvileg komplett blokkot kapok.
Egyébként aki alkatrészt keres, azoknak ajánlom a pécsi kawasaki kereskedést, ők elvileg mindent be tudnak szerezni.
Nagyon szépen köszönöm hogy válaszoltál, és hogy megnyugtattál Örülök hogy ezt írtad, mert már kábé 1hete hezitálok azon hogy milyen motort vegyek, de a zzr-nél nem találtam szebbet! Akkor lehet már a héten meg is veszem amit kinéztem! Azt hallottam, hogy arra vigyázzak amikor veszem, h szokása 8000nél 1es fokozatban kidobni a sebességet! Van esetleg még olyan, amire figyelnem kellene, mikor megnézem vásárlás előtt a motort?
Szia ChrisTar!
Örülök, hogy a Zizi felé kacsingatsz. Megnyugtathatlak, hogy nem osztom a benned félelmet keltő emberkék véleményét. A ZZR egy elnyűhetetlen motor, ami persze nem azt jelenti, hogy ne hibásodna olykor-olykor meg, a többi kétkerekűhöz hasonlóan. A megbízhatóság számomra nem kérdéses! Kb. 5 éve hajtom az adatlapomon látszó gépet, csak a kopó alkatrészek cseréjével. Össz-vissz 1x égett ki a központi biztosítékom, kicseréltem és irány tovább. Ma már rengeteg bontott alkatrészt lehet hozzá itthon kapni, túlnyomó többségben az elemei megegyeznek a 600-aséval. Nem azért olcsó, mert megbízhatatlan! Egyszerűen már általában nem mai darabok ill. attól is függ, hogy alapvetően milyen állapotút veszel meg. Én nem bántam meg a vásárlását.
Sziasztok ZZR-esek! Úgynézki hogy veszek egy ZZR 400ast, de sokan szidják! :( Azt mondják hogy szinte az egyik legrosszabb választás, mert japán belpiacos és drága hozzá az össze alkatrész! Már azt is hallottam hogy túramotor létére nem egy megbízható motor (csak a 400asról hallottam ezt, a többit nem tudom) és ezért árulják olyan sokan, annyira olcsón! Ha valaki tudna nekem segíteni, és tapasztalatát elmondani a ZZR 400-ról azt nagyon megköszönném. Nem akarok lemondani róla, ha csak tényleg nem olyan rossz ahogy sokan beállítják! Nagyon szerelmes lettem belé, de nem akarok csalódni benne :S! Előre is köszönöm! erre írjatok: tarkafree@freemail.hu
Megjott a "bubis" szelvedo, meglepoen jo minosegu muanyagbol van, ahogy elmulik ez az esos ido felrakom es remelhetoleg csutortoki romai parti hagymakarikazasnal megtekintheto lesz :)
Én eddig mindig egyedül voltam. Mocival ha jól emlékszem ez volt a 8. utam. A főutak jók, szinte mind új. Gyergyóig sima úton lehet menni. Egy-két telepeülésen belül rosszabb az út, de nem rosszabb mint Budapesten. A Gyergyó-Csíkszereda út rázós az is inkább a falvakban, 100-nál gyorsabban nem érdemes menni. Amit sajnálok, hogy a Gyilkos-tó felé a legrosszabb az út, az szétrázott rendesen, ráadásul utassal voltam.
Az emberek olyanok mint nálunk, talán jobban figyelnek a motorosra. A rendőrökre kell vigyázni, mert elég sok van kint az utakon, ráadásul telepített kamerák tömkelege van Kolozs megyében.
Okoska, most néztem a hétvégi verseny eredményeket és azért YS III osztályban 20. lettünk a 40ből. Bár igazából 19. ha azt a másik hajót nem nyomják be elénk.
Fotó albumot és beszámolót nem igen fogok tudni csinálni, mivel egyedül voltam, barátokhoz mentem. Sajnos a Gyergyóba erre a hétvégére tervezett motoros találkozó elmaradt, így baráti látogatásokat terveztem be. Ezért csak 4 motoros kép készült. A másik kettőt is megosztom veletek
Ha jól emlékszem a táskaszett 25.000 Ft körül volt. Louis kereskedésben lehet kapni. Én annyival kiegészítettem, hogy csináltattam a mocira egy tartót, hogy a táska ne érjen az idomhoz. Plusz a táska oldalába tettem egy furnér lapot merevítőnek.
Jo "kis" tura .
Ha kipihentetek magatokat felrakhatnal par kepet (gmail-en egy fotoalbumot? ) es rovidke beszamolot. Orulnenk neki jo paran az biztos .
A taska szet tokeltes a Zizire, nekem is ez van mar par eve
Tegnap este érkeztem meg egy 4 napos székelyföldi túráról. Igazán élvezetes túra volt. Jó idő, jó utak és persze jó kanyarok, mi kell ennél több egy jó motorozáshoz. Sikerült a 4 nap alatt 1900 km-t menni. Íme egy málhás zizi a Gyergyói-havasokban
Mire figyelj? Elöszőr is a motortípus kiválasztásánál ne hallgass magadon kívűl senkire szerintem. Mindenkinek mások az igényei, elvárásai a kétkerekűekkel szemben. Mi egyébként is elfogultak vagyunk itt a fórumon. Amivel viszont mindenképpen előrébb lehetsz! Nézd át jó a kopó alkatrészek állapotát. Milyenek a fékpofák, tárcsák; fel van e puhulva a villa (szimering+olaj csere is lehet), lánc állapota (mennyire van már megfeszítve), gumik, akku, gyertyák mikor voltak cserélve. Ezek utólag komoly összeggel megdobhatják a mocci vásárlást, nem beszélve arról, hogy beárnyékolják a felhötlen motorozást. ZZR-eket igen eltérő állapotban találhatsz a piacon, ezért különösen figyelj.