lehet meg erre a gyönyörü vasra licitálni vagy már bezárt a bolt
na viccet félre téve egy kérdésem volna ujj papucsokat szeretnék feltenni a kis zizire,de vacilálos helyzetbe vagyok hogy avion vagy pirelli szerintetek melyik lenne jobb, pirellit sokan dicsérik de azt mondják majd 2000-kevesebet bir km-re.de nekem nem örültködni kell hanem turázgatni véleményetekre volnék kiváncsi és ha estleg valaki tud valami mást ajánli az is jo lenne köszi széles utat
Még nem. Ha letellik és nagyon negatív a válasz akkor még kissé befenyítjük öket a PSZÁF-al, azt ha az se jön be lehet mérlegeljük a per lehetőségét. Ott szakértő, bizonyítás miegymás stb.
Eredetvizsgát elviekben a tulajnak kéne állnia (gyakorlatban senki nem fogja neked ezt állni) és megcsináltatnia az adásvétel előtt, mivel 1 hónapig érvényes (szintén senki nem csinálja meg elötte, így kicsit szerencsejáték) Mostanában 500ccm-ig 13.000,- Ft de áprilisban emelik. Itt csak megnézik, hogy stimmel-e az alvázszám és a motorszám a rendszerükben meglévővel illetve a forgalmival és kiadnak rá egy minősítést. A teljes igazat az okmányirodában tudod meg, ahol lehívják a teljes nyilvántartást, amikor átírod.
A géphez kell lennie: forgalmi, törzskönyv, általában korábbi adásvételi és az erdetvizsgálat eredménye (jó megnézni, hogy minden tiszta volt mikor vette).
Magához átíráshoz kellenek a személyes iratok, az adásvételi, a régi forgalmi, törzskönyv, és talán még a kötelezőt is elkérték (de erre nem esküdnék).
Az új forgalmi kb. 7e, valamint a vagyonátruházási illeték is kb. 8e (ccm szerint megy)
Adásvételit mindenhol kérnek, legyen belőle több példányod. Ha megvetted a gépet akkor elviekben első út a biztosító (kötelező nélkül nem lehet használni forgalomban), eredetviszgálat (ha még nem volt), és átírás az okmányirodában. Én legalábbis így csináltam.
Rejtett hiba: elviekben felel azért a hibáért amiről tudomása volt és elhallgatott, de gyakorlatban ezt soha nem fogod tudni bizonyítani ezeknél a műszaki cuccoknál.
az állapotfelmérés kb. 5-8 e körül van de akkor az utolso csavarig.
Ahova én szoktam vinni a hapi elég kawafüggö úgyhogy tudja merre hogy.
Eredetvizsga: müszerrel végignézik alv. szám, moci szám, stb.
Lekérik az "interpoolos" adatbázisról, hogy lopott- e vagy nem.
Nekem 12e ft volt.
Enélkül nem tudod eladni és 1 hónapig érvényes.
Ha sáros a gép itt kiderül lopott-e. (elméletileg)
Ha viszont veszel gépet 15 napon belül át kell iratni, különben jön a bünti
Rejtett hiba: nagyon vicces ugyanis az adás vételiben aláirod, hogy müszaki állapotáról
meggyőződtél. Innentöl a te sarad. Ha te arra hivatkozol,hogy nem vagy szervizes Ő azt mondja
nem tudott róla. Ezért érdemes megnézetni
hi ...
Ma végre összeállt a a ZZR - em , szelephézag állítás után elsőre indult ....
Megnéztem a fals levegőt is de nem vesz sehol sem , mégis nehezen "ejti" az alapjáratot . (és ingadozott is néha )
Van valami ötletetek ?(a szívócsonkok alatt FBS-sel tömítettem ...)
segít ezen egy karbi szinkron ? elvileg semmiféle karburátorbeállítást nem bántottam , csak levettem és visszatettem ...
Ez a frankot megmondos szerviz engem is erdekelne, illetve hogy mibe faj egy allapotfelmeres, meg pontosan mit is neznek meg.
Jah, vki tud abban segiteni, hogy mostanaban mit is jelent az eredetvizsgalat, meg mit lehet a papirral kezdeni, amit adnak rola? Tenyleg csak az okmanyirodaban derul ki, ha vmi gazos?
Meg egy kis jogi homaly is van:
Rejtett (eltitkolt...) hibakert terheli-e felelosseg az eladot, es ha igen, mennyire?
Gondolok itt pl. arra, hogy megveszek egy jarmuvet, ami szepen le van pucolva, csillog-villog, es a megvetel utan 100 km-rel kiderul, hogy mondjuk omlik belole az olaj, vagy hasonlo dolgok.
Koszi,
na viccet félre téve egy kérdésem volna ujj papucsokat szeretnék feltenni a kis zizire,de vacilálos helyzetbe vagyok hogy avion vagy pirelli szerintetek melyik lenne jobb, pirellit sokan dicsérik de azt mondják majd 2000-kevesebet bir km-re.de nekem nem örültködni kell hanem turázgatni véleményetekre volnék kiváncsi és ha estleg valaki tud valami mást ajánli az is jo lenne köszi széles utat