Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én is dani... tanácsára maradok a 10W-nél. A határozatlan nem Ő , hanem én voltam, az ismerősöm által ért túl sok infó okán. (,ha esetleg félre érthető lett volna az előző beirás). Telefonon sok mindent elmondott szerelői szemmel, ezért köszi dani... ! MEg egyébként sem kopott a motorom (mindent megkap), hogy 20W keljen bele (legalább is az ismerősöm által adott utolsó tanács alapján csúnya lenne, ha ennyire ledegradálnám.)

u.i.: azért jól esik "már" egy kicsit készűlni a tavaszra.
Amit a motorolajokról tudni kell...
Téli fokozat 0W 5W 10W 15W 20W 25W
Hőmérséklet (°C) -40 °C -35 °C -30 °C -25 °C -20 °C -15 °C
Cézé!
Most látom, hogy király a profilképed!
Köszi Zizz a felvilágosítást. Én hiszek a Daninak, csak nem akar nekünk rosszat.
Vagy legalább utána lesz munkája javítani a Ziziket! Na jó, nem, csak viccelek!
Talán most?
na most?
persze nem másolta be, mindjárt megpróbálom mégegyszer...

cz
Sziasztok!

Nemrégiben szereztem zzr-hez gyári szervízkönyvet, igaz 1100-eshez. Kimásoltam egy részt nektek az olajtémához, hátha segít (vagy megkavar).

cz
Köszönöm, hogy megnézted.
Rákeresetem a neten, jól néz ki, de meg vagyok elégedve a jelenleg használt márkával, ezért inkább azt választanám. Egyébként az ár nagyon jó.
Hali Peeter !

Egy gépészmérnök ismerősöm ajánlotta, aki az olaj típusokból írta a szakdogáját.
A lényeg: 10W -20C-nál dermed, a 15W -15-ön, a 20W -10 fokon. Én csak +13 fok felett használom a mocit, mert hidegebb időben féltem (valszeg ez az én hülyeségem). A 20W egy nehezebb olaj. Csökkenti a motorhangot, viszont merevebbé válhat a váltó. Inditáskor jobb, jobb kenést biztosit, mert jobban tapad a forgó alkatrészekhez. Inditás után többet kell melegíteni a motor, mielőtt megrántod a szarvát.
A 10W 40 egy félszintetikus olaj, amit kicsit kompromisszumos megoldásnak vélek. A ZZR nem kedveli a teljesen szintetikus olajat (több szakértő szerint; ezért ajánlanak ásványit).

Egyszerűen ezek okán szerettem volna kipróbálni a 15 vagy 20W-t.
Ma viszont ismét beszéltem az ismerőssel ill. dani... -val.
Mind a ketten ugyan azt mondták:
a vízhűtés miatt nem nagy a motorhő (nem mehet 100C fölé a víz, mert akkor már forrna; a 20W nagy motorhőnél stabilabban üzemel, bár igen kicsi a különbség) ill. a motorban vannak kicsi olajfuratok, ezért a 10W 40 is tökéletesen megfelel.
(Kicsit változtatott az álláspontján, modván: ha jó állapotú akkor 10W, ha kopott már a blokk akkor 20. Ő a kettő közöttit a 15W-t ajánlja, de ilyen határozatlanság mellett inkább nem hiszek senkinek, marad a 10W. Majd jövőre. Addig még koptatom. )
Köszi Dani!
Akkor módosítanám a megrendelőlapot!

Olajszűrő:
-Zizzer 1
-Jakuza 1
-Peeter 2


Actevo 10w40
Zizzer 4l
Jakuza 4l
Peeter 4l

Repsol standard 2t mineral - 1200ft
Peter 5l

Gyertya CR9EK:
ZizZeR 4

Köszi Dani!
Castrol power1 racing (full synth) 2t 2870ft
castrol actevo 2t (semi synth) 1800ft
repsol standard 2t mineral 1200ft
repsol scooter 2t full synth 1600ft
repsol sintetico 2t semi synth 1540ft
repsol competicion 2tfull synth 2450ft
Nekem elég egy tanktáska,ami meg nem fér bele az megy az okoska dobozába
Oksi, akkor én is leadom a rendelést!

Olajszűrő:
-Zizzer 1
-Jakuza 1
-Peeter 2


Actevo 10w40
Zizzer 4l
Jakuza 4l
Peeter 4l

Gyertya CR9EK:
ZizZeR 4

Kösz dani...

És még valamit szeretnék kérdezni. A régi MZ-be tudsz 2T-s olajat a keverékhez?
Nézem ezt a táska"lobbyt"
Hova készültök
figyelj ZizZeR/Willy FOGG
Már nem akar 20w-set bele
Hi Gabens!

Itt vannak az ígért képek. Bocs , hogy egy kicsit koszos a moci ill. táskák.
A téli álom pora van rajtuk.

Zárt ill. nyitott állapotban is lefényképeztem. Nézd meg a lábtartónál a helyet. Használat közben is kényelmesen utazik az utas, a hevederek az ülés alatt futnak ill. a táska oldalán, ahova további cuccokat rögzíthetsz (pl.: sátor, hálózsák). A táskák belső felén is vannak további hevederek. Ezekkel kell rögzíteni a hátsó kerék feletti alsó konzolra a "mobil koffert" , hogy oldal irányba se tudjon elmozdulni.

Ami probléma ezeknél a pakolási alkalmatosságoknál, hogy a kipufogó felett van a közepük, ezért csak kisebb tempónál ajánlatos a használata (140 km/h-ig). 150-160 -al jöttem fel a Balaton irányából utassal. Ekkor tapasztaltam azt, hogy az egyik hevedert kezdte megolvasztani a kiáramló hő (persze 30 C fölött jöttünk több 100 km-t, folyamatosan). Nem volt jelentős a baj (így leírva rosszabbul hangzik), csak annyi, hogy egy kicsit elment a táska anyagának fénye a hevederen.
Zizzer!
Te miért szeretnél ásványi 20W-s olajat a gépedbe? Csak mert az enyém "95-ös, és én szintetikus 10W-set raknék bele!
Dani? Most akkor melyik a jobb?
Bevásárlólista: (dani... webshop )

Olajszűrő:
-Zizzer 1
-Jakuza 1
-Peeter 2


Actevo 10w40
Zizzer 4l
Jakuza 4l

Gyertya CR9EK:
ZizZeR 4

Kösz dani...
Ja és Ha gyertya kell akkor van az is jó áron

ZZrbe kell elvben NGK CR9E ez 1750 ft
de én CR9EK szoktam tenni bele az ugyanaz méretben,hőértékben csak 2 pólusú 2070ft
gyertyát egyébként 12000ként kell cserélni
Hát van egy a Louis-nak egy hasonló...

moto-detail Univerzális kordura táska. inkább utazótáska kinézete van... nem teljes henger...
Lehet 3-as szettben kapni, tehát két oldal és egy "henger"...
Csak külön a "henger": 30 cm átmérőjű és 55 cm hosszú

Ára: 11 000,- Ft

Remélem ez megfelel...
Bevásárlólista:

Olajszűrő:
-Zizzer 1
-Jakuza 1
-Peeter 2


Actevo 10w40
Zizzer 4l
Jakuza 4l
kicsit bután néz ki, de ekkora kapacitással baba lehet..
mondjuk azt a 2 csíkos pulóvert nem nehéz elrakni
Igazából fogalmam sincs, de elég nagy.
Egy tanktáska+nyeregtáska mellé kellene.
Előző szezonban kaptam kölcsön egyet. 1-2 heti ruhát simán bele birtam rakni a szettbe.
Ma felrakom a képeket a táska szettről.
Ki is megyek elővenni a gépet, feltáskázni ill. fényképezni.