Én is dani... tanácsára maradok a 10W-nél. A határozatlan nem Ő , hanem én voltam, az ismerősöm által ért túl sok infó okán. (,ha esetleg félre érthető lett volna az előző beirás). Telefonon sok mindent elmondott szerelői szemmel, ezért köszi dani... ! MEg egyébként sem kopott a motorom (mindent megkap), hogy 20W keljen bele (legalább is az ismerősöm által adott utolsó tanács alapján csúnya lenne, ha ennyire ledegradálnám.)
u.i.: azért jól esik "már" egy kicsit készűlni a tavaszra.
Köszi Zizz a felvilágosítást. Én hiszek a Daninak, csak nem akar nekünk rosszat.
Vagy legalább utána lesz munkája javítani a Ziziket! Na jó, nem, csak viccelek!
Köszönöm, hogy megnézted.
Rákeresetem a neten, jól néz ki, de meg vagyok elégedve a jelenleg használt márkával, ezért inkább azt választanám. Egyébként az ár nagyon jó.
Egy gépészmérnök ismerősöm ajánlotta, aki az olaj típusokból írta a szakdogáját.
A lényeg: 10W -20C-nál dermed, a 15W -15-ön, a 20W -10 fokon. Én csak +13 fok felett használom a mocit, mert hidegebb időben féltem (valszeg ez az én hülyeségem). A 20W egy nehezebb olaj. Csökkenti a motorhangot, viszont merevebbé válhat a váltó. Inditáskor jobb, jobb kenést biztosit, mert jobban tapad a forgó alkatrészekhez. Inditás után többet kell melegíteni a motor, mielőtt megrántod a szarvát.
A 10W 40 egy félszintetikus olaj, amit kicsit kompromisszumos megoldásnak vélek. A ZZR nem kedveli a teljesen szintetikus olajat (több szakértő szerint; ezért ajánlanak ásványit).
Egyszerűen ezek okán szerettem volna kipróbálni a 15 vagy 20W-t.
Ma viszont ismét beszéltem az ismerőssel ill. dani... -val.
Mind a ketten ugyan azt mondták:
a vízhűtés miatt nem nagy a motorhő (nem mehet 100C fölé a víz, mert akkor már forrna; a 20W nagy motorhőnél stabilabban üzemel, bár igen kicsi a különbség) ill. a motorban vannak kicsi olajfuratok, ezért a 10W 40 is tökéletesen megfelel.
(Kicsit változtatott az álláspontján, modván: ha jó állapotú akkor 10W, ha kopott már a blokk akkor 20. Ő a kettő közöttit a 15W-t ajánlja, de ilyen határozatlanság mellett inkább nem hiszek senkinek, marad a 10W. Majd jövőre. Addig még koptatom. )
Itt vannak az ígért képek. Bocs , hogy egy kicsit koszos a moci ill. táskák.
A téli álom pora van rajtuk.
Zárt ill. nyitott állapotban is lefényképeztem. Nézd meg a lábtartónál a helyet. Használat közben is kényelmesen utazik az utas, a hevederek az ülés alatt futnak ill. a táska oldalán, ahova további cuccokat rögzíthetsz (pl.: sátor, hálózsák). A táskák belső felén is vannak további hevederek. Ezekkel kell rögzíteni a hátsó kerék feletti alsó konzolra a "mobil koffert" , hogy oldal irányba se tudjon elmozdulni.
Ami probléma ezeknél a pakolási alkalmatosságoknál, hogy a kipufogó felett van a közepük, ezért csak kisebb tempónál ajánlatos a használata (140 km/h-ig). 150-160 -al jöttem fel a Balaton irányából utassal. Ekkor tapasztaltam azt, hogy az egyik hevedert kezdte megolvasztani a kiáramló hő (persze 30 C fölött jöttünk több 100 km-t, folyamatosan). Nem volt jelentős a baj (így leírva rosszabbul hangzik), csak annyi, hogy egy kicsit elment a táska anyagának fénye a hevederen.
Zizzer!
Te miért szeretnél ásványi 20W-s olajat a gépedbe? Csak mert az enyém "95-ös, és én szintetikus 10W-set raknék bele!
Dani? Most akkor melyik a jobb?
ZZrbe kell elvben NGK CR9E ez 1750 ft
de én CR9EK szoktam tenni bele az ugyanaz méretben,hőértékben csak 2 pólusú 2070ft
gyertyát egyébként 12000ként kell cserélni
moto-detail Univerzális kordura táska. inkább utazótáska kinézete van... nem teljes henger...
Lehet 3-as szettben kapni, tehát két oldal és egy "henger"...
Csak külön a "henger": 30 cm átmérőjű és 55 cm hosszú
Igazából fogalmam sincs, de elég nagy.
Egy tanktáska+nyeregtáska mellé kellene.
Előző szezonban kaptam kölcsön egyet. 1-2 heti ruhát simán bele birtam rakni a szettbe.
Ma felrakom a képeket a táska szettről.
Ki is megyek elővenni a gépet, feltáskázni ill. fényképezni.
u.i.: azért jól esik "már" egy kicsit készűlni a tavaszra.