Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor benya lesz, de az nem nagy dolog....lecseréled az olajat és megcsinálod a karbit-csapot.....nem lesz nagy pénz...
Hali!
Miért ne futhatna el egy 1400-as is annyit amennyit akár egy FZ6 -jó példa erre Krisztián gépe, átlépte a 100.000 km-t.

Jó kenőanyag, szervízintervallumok betartása kérdése a dolog. (Mondjuk persze az sem árt ha nem Underground Lamborghiniket, Köenigseggeket hajkurászunk vele az autópályán.)
Friss olajba öntöttem egy kis fagyállót a motorból és elég randa lett. A karterban lévő olaj tuti ,hogy nem vizet kapott, ahogy mondtátok is. Vízpumpát nem bántom. A karburátor sor már ki van szedve szóval most kap egy alapos átnézést és pucolást. Új olaj,hűtő víz és nagyon remélem, hogy minden rendben lesz. Most már legalább nyugodtabb vagyok és koncentrálhatok a tanulásra :) Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget és az ötleteket
Megnéztem a karbikat. Belefújtam a karbisorba menő benzincsőbe és szépen átfújtam rajta,majd fejre állítottam ,hogy zárjanak a szelepek és nem tudtam akkora nyomást kifejteni amivel átengedtek volna. Nem tudom,hogy ezzel elég nagy nyomást tudtam-e kifejteni a teszthez. A kiegyenlítő tartályból hiányzik víz. Viszont levettem a beöntőnyílás kupakját beleszagoltam és mintha kicsit benzin szaga lett volna,de lehet ,hogy már beképzelem
Nem volt tele a tank,nem tudom ,hogy kevesebb van-e benne. De mindenek előtt akkor megnézem a tűszelepeket,hogy zárnak-e rendesen. Nincs valami túlfolyó a karbikon ilyen esetre?
Ha nem benzin szagú az olaj akkor tényleg csak a fagyálló marad.....mindenesetre ereszd le....
A karbiból meg a hengerbe ahonnan lejut a karterba....és vissza a légszűrőbe....,de a pumpa ritkán ereszt át, tele van a tank?...
Megnéztem tüzetesebben a légszűrőházat és egyértelmű bizonyítékot találtam ,hogy a lötty a kartertből jött fel a kartergáz visszavezető csövön. Át szivárgott a légszűrőn,lefolyt a légszűrőház aljába és először kevesebbet kapott a karbi amitől füstölt a gép,majd annyit kapott ,hogy belefulladt. A kérdés,mitől nőt meg a karterban az olajszint? Oda mi juthat be? Véleményem szerint kezd beigazolódni, a vízpumpa áteresztéses felvetésem. Sajnos egy vízpumpa javításra nincs időm ,de legalább kicsit lenyugszok ha tudom ,hogy nem a hengerfejnél van a probléma.
Na ez elvileg működik mert a belefújáskor nem eresztett,tartotta a nyomást.
Hol tud befolyni a karterba benzin? Amúgy a benzinpumpa nem megy ha nincs gyújtás és akkora szint különbség nincs ,hogy csak úgy közlekedő edények elvén hatalmas nyomással próbáljon betörni a benzin. Karbiból a benzin,csak a hengerbe tud folyni nem? Vagy van valami túlfolyó nem tudom.
Így van, valahogy így működik a dolog
Mindegyik karbiban van egy Y, egyik ágán be a másikon ki jön a víz,az alja osztott. Bemegy a víz majd a lyukban lévő ferde vágás miatt a másik ágon kijön és tovább megy a következőbe. A karbisort levettük és az egyik oldalt lefogva belefújtunk a vízcsőbe,nem eresztett sehol. Szűrő vagy mi az van. A vízpumpába megy lefelé a kis cső és abba van iktatva egy szűrőszerű cucc.
Emlékeim szerint az végigmegy a teljes karbiroson, valahol van egy kis gömb a vezetéken, amiben egy szűrő, bár hogy ennek lenne köze a problémádhoz, kétlem.
Amúgy ez általában inkább benzin szokott lenni nem hűtőfolyadék az viszont sűrűn ha nem zár a csap és behal valamelyik tűszelep... ...szaglászd meg nem benzin szagú-e?
Karbit már megnéztem. Úgy néztem ,hogy csak épp bemegy és vissza is fordul. Csak egy lyuk amibe bemegy és egy kis terelő fordítja tovább. Zárt cucc megnéztem ereszt-e esetleg a torok felé ,de nem. Ez kilőve. Szinte biztos vagyok benne ,hogy a karbiba az olajos lötty a kartergáz visszavezetés csövén ment fel.
Volna számodra néhány hasznos tippem
- Első körben ne foglalkozz most a motorral, álltában nem lesz rosszabb, a tél még hosszú, lesz időd rendbe rakni. Igyál egy sört, meg egy felest, vagy fuss/nyomj fekvőtámaszt stb amíg el nem fáradsz, hogy ne kapkodj. Aztán tanulj a vizsgáidra, mert a jövőbe fektetsz be.
- Másod körben ne vizionálj ilyen képeket, hogy a hengerfej kuka. Ha kuka, majd kiderül, de szerintem más lesz a gond.

Az olajat se dobd messze, ami benne van, mivel még nem bizonyított, hogy vizes. Tudtommal lehetséges kimutatni az olajban lévő dolgokat, úgy mint benzin, víz, korom, régebben láttam is egy ilyen indikátort, ami valami elektromos szerkezet volt, de lövésem sincs található-e ilyen a gépjármű szervizekben.

A karburátorsorba be van vezetve a hűtővíz, azon a vékony kis csövön, amit a vízpumpás képnél kérdeztél Ennek szerepe emlékeim szerint a karbi melegítése. Ott is ereszthet valami.
Nyáron vettem a motort 3700km-t mentem vele. Olajcserét csináltam rajta és a hűtővizet cseréltem le,mikor lefestettem a kipufogó leömlőt. Ha lesz időm szétborítom a vízpumpát,nagyon remélem ,hogy csak itt van probléma
Láttam már orvos tulaj keze alatt 67k kilométernél tönkrement turbót, dízel toyotán.. még garidőn belül. Mint kiderült az 1.4 d4d-t 3000nél szereti elváltani... de már egyből indítás után is így csinálja. Meg is lett az eredménye A csere után érdekesmód már megvárja, hogy üzem meleg legyen. (ugyanis neki nem mondták a kereskedésben, hogy nem szabad hidegen taposni..)

Inkább lehet hogy az a baj, hogy a régebbi járművek jobban tolerálták a nem rendeltetésszerű használatot, mint a mostaniak.
Ha aluba való akkor persze nem csinál semmit vele......azért ne nagyon aggódj, ha amikor leállítottad még jól működött akkor csak valami kis hiba lehet mint pl. a vízpumpa.....volt valami szerelve amihez bontva volt valami?
nálam a pultból jönnek a félelmek, talán ezért is nem erőltetem a fiatal autó vételét. elképesztő hibákkal jelentkeznek a 2005-2010 közötti gépek, 100-200EKm között. olyan fődarab bajokkal, melyek régebben háromszor-négyszer több futás után sem voltak gyakoriak.

más kérdés, hogy ezekegy jó része vezetői hiba, például hidegen hajtás, dzsuva kenőanyag használata, stb.
Ezzel apám is így volt anno (kocsival..) Mert volt rendes szívó benzines, majd amikor már sokat kellett menni akkor dízel.. majd turbó dízel. Aztán amikor 2002-ben elhozta a szalonból a mostani kocsit, azzal nyugtatta magát hiába bonyolult és nagyon erős dízel (méretéhez képest, abban a korban) biztos ezzel se lesz baj, mert a technológiai is fejlődik...és ez be is jött.

Na eddig a blokkhoz nem kellett nyúlni, és még mindig ez az autónk van.. immár 550 ezer kilométerrel. 537k kilométernél cseréltük a turbót.. de azt hiszem ez ilyen szinten már kopóalkatrésznek számít

Az FJR is egy mondern és "bonyolult motor" aztán milyen sokszor lehet hallani hogy 8-10 éves példányok már a 150k kilométeren is túl vannak.

De nem baj hogy a kilométerparás mítoszok nem halnak ki, mert így legközelebb is tudok majd jó állapotú, valós kilométeres, 100k fölött futott motort venni, nevetséges áron
igen, elvileg.
gyakorlatilag meg a harminc évvel ezelőtti autók egymilliót elfutottak, némelyikük egy vezérműlánccal... aligha tudnának ma olyan személyautót előszedni a kínálatból, ami olajcserével, szelepállítással elballag hétszámjegyű kilométert, és a motoroknál is kb. ugyanez a helyzet.
ami persze nem baj, mert aligha azért veszik a mai srácok a gépet, h évi tízezret motorozva húsz évig ugyanazt a vasat nyomják.
Könnyítések,több elektronika,több hibalehetőség,nagyobb fordulat,nagyobb teljesítmény stb. Azért a régi gépek nem voltak ennyire kihegyezve. Mondjuk a nagy testvér egy igás ló :D Annyi LE egy akkor a motorba,már csak egy D(ízel) betű hiányzik :D
Miért utópia? Miért lenne egy régebbi tartósabb? Elvileg a bonyolultság mellett a technikai színvonal is növekedett... tehát tudni kéne legalább azt a minőséget hozni mint évtizedekkel ezelőtt az egyszerűbb technikáknak
Nem lehet ,hogy ez a mindenre jó fagyálló,valahogy keveredett az olajjal és ezért híg az olaj? Próbálom elhitetni magammal ,csak a vízpumpa engedte be a vizet az olajba és a megemelkedett híg olaj szintje miatt a kartergáz visszavezetésnél felment a légszűrőházba.