2012. november 15-én írtam egy hozzászólást,hogy miket csináltam. Akkor lett feltöltve ,de nem értem ,hogy jön ide az ,hogy megeszi az alut,mert a weblapon amit linkeltem azt írják alura is jó.
Akkor viszont bárhol ahol kicsi a falvastagság átrághatta magát vagy egy tömítés mellett kiehette annyira, hogy átereszt....régebben 2 autóval jártam így pedig ott volt falvastagság és vízpumpa lapátját ette kis csonkra a nem belevaló fagyálló.... ....persze nem biztos, hogy ez van, de számításba kell venni szerintem...
Nem feltétlenül piros az alu kímélő hűtőfolyadék.
Egyébként nem hiszem, hogy egy egyszeri esetleges téves feltöltés ilyen problémát okozna, ha már korábban nem volt valami gond.
nyilván... a négykilóst sérülten vettem, óra szerint 11 ezerrel, de a láncszett már full kuka volt rajta és a fék si kapott már, szóval inkább 41 volt az. tettem bele még harmicat, és hiba nélkül működött, igaz, hatezrenként látta a szervizt olajcserére és átnézésre.
a 100k feletti futás meg egyszerűen utópia a mai vasakkal, főleg a tizennégyessel
Nem mindegy hogy új...vagy fiatal példányokba nyomsz több tízezreket, vagy tizenX éves ki tudja mit látott darabokba.
Fiatalon az összes motor jó...aztán 100k kilométer körül már szerintem kezdenek látszódni a különbségek
Az ,hogy a légszűrőházba hogy került arra csak azt a választ tudom adni ,hogy a kartergáz visszavezetésnél tolta fel,mert az olajszint jóval maximum fölé ment. Mitől lehet azt nem tudom :( Remélem nem valami komoly tétel :(
A víz nem olajos. Nekem úgy tűnik mintha a kartergáz vissza vezetés tolta volna tele ezzel a hígult olajjal a légszűrőházat. És ezt kajálta volna be a karburátor. A motor hűtővizéből a vízpumpánál engedtem egy kis vizet egy pár deci olajba amit cserénél engedtem le és nem sok minden történt. Lehet ,hogy ez csoda hűtővíz ami belekeveredik az olajba? Fogalmam sincs :( Ami a képen van cuccos lett beleöntve mikor feltöltöttem a rendszert. Mindegy milyen olajat teszek bele? Nincs most itthon semmi,holnap veszek valahol. Legalább a rozsdásodás gondolatát is kizárjuk.
szerintem ne hagyd a vizes olajat a blokkban, ne egye a rozsda a belsejét. inkább töltsd fel vmi gagyi, literenként pár száz forintos olajjal addig, az is jobb.
a fehér füst elvileg arra utalna, hogy hengerfejes a gép, de legtöbbször fordítva történik, az olaj meg be a víztérbe a nyomáskülönbség miatt (a kiegyenlítőben nem áll olajos víz?), ez a ritkább, h az olajszint emelkedik. azt viszont nem értem, h miként hígult fel az olaj - a vízzel aligha tud elegyedni...
nekem is bent figyel egy írás a boncteremben, de csak lassan kerülnek ki. múltkor rákérdeztem: nagyon sok a spam, linkkel telerakott, kamu leírás, és ezért marha sokáig tart kiválogatni a tömegből azt a 100-200 jót, ami valós... türelem, én már sürgetem
Ha így hagyom a motort mi történhet? A szívócsonkokat betömtem ronggyal mindent szépen lepakoltam. Nem tudok vele foglalkozni. Muszáj tanulnom mert vizsgám lesz. Agyvérzést kapok, de a vizsgákat muszáj megcsinálnom.
Kicsit nézegettem a motort, belenyúltam az olajba és nagyon híg világosbarna szinte már átlátszó. Hirtelen gondolatom az,hogy szimeringes lett a vízpumpa, itt szép lassan befolyt a víz. Mivel a motor állt szép lassan keveredett össze így nem lett habos meg trutyis. Beindítottam járatni a motort, szépen ketyegett alapjáraton,óvatosan megkeverte az olajos vizes cuccot és mivel az olajszint jóval a maximum fölött lett így a kartergáz visszavezető csövön felnyomta a trutyit a légszűrőházba,ami megtelt vele és szívott belőle a karbi. Ezért állt a karbiban a cucc,ezért kezdett fehéren füstölni és ezért állt le a motort,mert már sok trutyit szívott. Ez megtörténhetett? Mert akkor a következő lépés minden folyadék leengedés és vízpumpa szét szedés. És ha csak ennyi akkor össze teszem a kezem és megúsztam egy szimeringel meg a folyadékok cseréjével.
Hát szétszedtük kicsit a gépet. Karbisort levettük és semmi problémát nem láttunk. Megnéztem az olajszint jelző ablakot és maximum fölött volt, levettem a beöntőnyílás kupakját bele nyúltam és teljesen híg volt, szépen felvizesedett Nem tudom mi történt ilyen hirtelen. Mióta nálam van soha nem forrt fel a víz és nem melegedett túl, a hűtőventilátor is 2X kapcsolt csak be. Valószínűleg hengerfejes Segítséget szeretnék kérni. Olyat keresek aki meg tudná oldani a problémát. Már lebontottam az idomokat,a légszűrőházat és a karbisort. Így vinném a motort. Gondolom egy vagyon lesz a javítás Ha úgy van akár segítenék is a javításban. Adjatok valami ötletet,kétségbe estem Ez a kiadás nem volt betervezve
Egyébként nem hiszem, hogy egy egyszeri esetleges téves feltöltés ilyen problémát okozna, ha már korábban nem volt valami gond.
a 100k feletti futás meg egyszerűen utópia a mai vasakkal, főleg a tizennégyessel
Fiatalon az összes motor jó...aztán 100k kilométer körül már szerintem kezdenek látszódni a különbségek
a fehér füst elvileg arra utalna, hogy hengerfejes a gép, de legtöbbször fordítva történik, az olaj meg be a víztérbe a nyomáskülönbség miatt (a kiegyenlítőben nem áll olajos víz?), ez a ritkább, h az olajszint emelkedik. azt viszont nem értem, h miként hígult fel az olaj - a vízzel aligha tud elegyedni...
http://www.kepesmotor.hu/idomo...