Tegnap cseréltem olajat. Középállványon volt a gép és kicsit megjárattam. Azt vettem észre ,hogy üresben alapjáraton is enyhén forog a kerék. Azt már észre vettem más motorokon ,hogy ha üresben oda húzol neki megmozdul a kerék de olyat nem láttam hogy alapjáraton is. Ez normális vagy kuplung beállítási gondok lehetnek?
üzemmeleg motornál nem sok különbség van az 5w40 - 15w40 olajak viszkozitása között, inkább olajminőségben lehet variálni, az hozhat vmi eredményt (én is 15w50-es silkolene kenőanyaggal járok)
ha pedig komoly blokkhibáról van szó, akkor inkább csere, mint felújítás: egyszerűbb és olcsóbb is.
Köszönöm a megtisztelő válaszod! Még egy kérdésben kérném a véleményed,ha nem gond! Mint már régebbi hozzászólásomban említettem,hogy a mocim most esett át egy hajtókar csapágyazáson, mert egyik pillanatról a másikra elkezdett kattogni! Azt gondoltam,hogy minden happy lesz,de tévedtem! továbbra is csinálja,de csak hidegen!Ma kinyögte a ,,szerelő " hogy Ő tudja hogy mi a baja,csak nem akarta elvenni a kedvem! Azt mondta,hogy régebben megfőzték a motort,de nem lett komolyabb baja,csak a dugattyúk ovalizálódtak kis mértékben! Azt tanácsolta,mivel ő most az új csapágyak miatt 5W-10W közti vékonyabb olajat rakott bel, hogy rakjak bele egy sűrűbb olajat mondjuk 15W-40-est! Szerinted lehet ilyet csinálni,mert gyárilag tudom,hogy 10W-40-es kell bele vagy Te milyen fajta olajat javasolnál !?
A válaszodat előre is köszönöm!
Komplett kipu rendszert cserélnék. Kell hozzá valamilyen spec szerszám, vagy meg tudom itthon is csinálni? Láma vagyok a szereléshez, olajcserén kívül nem nagyon csináltam még mást.... Gondolom a hűtőt piszkálni kell.
A javítást menet közben nem fényképeztem, összerakva meg nem igazán látszik. Egyszerűen a meglévő gyári tömítésre lett ráhúzva, ott ahol az nem tömített. Összerakás után ezen kívülről még finoman igazítottunk, ahol kellett.
Több gyártónak(pl.: Loctite) is van ilyen anyaga, én az alábbit használom évek óta.
Rés bizony! Nekem úgy tűnik ez sajnos típus betegség. Nálam már kb. 3-4 éves korában előjött. Először még sikerült a szétszed - megigazít - összerak módszerrel elhárítani a gondokat, de a végleges megoldást a hő és olaj álló (fekete színű) tömítőanyag hozta meg.
Nekem úgy tűnik, hogy az idő előrehaladtával kissé kevésnek bizonyul a betervezett csavarszám (ráadásul az elhelyezkedésük sem optimális) a megfelelő illeszkedéshez, a gyári tömítés pedig nem képes bizonyos ponton túl tömíteni.
Ilyen volt és ilyen lett.
Fél év küzdés után elkdészült a 'mad max' gép, műszaki meg minden.
Még nem tökéletes, nincs alapjárat és erőtlen. Karbiszinkron+ új légszűrő segíthet?
Töltés sincs feszszabályzó?
A karbisornál ahogy a légszűrőház csatlakozik rés van a ház és a karbik között. Én úgy néztem ,hogy 2 műanyag között van rés. Gondolom ez nem túl egészséges. Levettem a tankot és meg akartam igazítani a dolgokat ,de azon kívül ,hogy levettem a légszűrőház tetejét és tanklevétel közben elszakítottam egy benzin csövet és elfolyattam kb 1l-benzint másra nem jutottam
Köszönöm a megtisztelő válaszodat! Még egy kérdés 90-es kiadású zzr 600-hoz bal oldali index van-e raktáron és ha igen mennyi pénzbe kerül!
A válaszodat előre is köszönöm
köszi a válaszokat.fel akarom huzni öket és jo lene tudni menyit vehetek le belöle. nem csak a vizsga miat magam miat is bisztos nem tesz jot neki ha tul vékony.autonál van adot méret gondoltam motornál is!
Üdvözlettel: Mayer Zoltán