Fogtam egy csavart a zzr-ből, aminek el volt nyirva a feje kissé. Mezei HSS 2,4-es fúróval kifúrtam, majd vágtam bele egy M3 menetet is passzióból. Hát nemtudom, mi lehet a tiédben
Az arany színű tudomásom szerint tök új, mert a makita készletet inkább csavarozásra használjuk,meg a többi sem volt kopott. Nem tudom milyen ördögi anyag ez. Majd apámat megkérdezem hátha tud mondani valami okosat.
Bukógomba: Most ,hogy így gondolkozom elég nagy a kiugró rész amibe a 6-os csavar megy. Esetleg egy 8-as is belemehetne,csak kicsit meg kéne fúrni és menetet vágni bele. Ezzel még vissza alakítható a dolog gyárira csak egy nagyobb csavarral. Vagy akkor már túl gyenge lenne a felfogatási pont?
Nem ártana megélezni őket, a kobaltos a nagyon kemény anyagokhoz van - arany színű. Felesleges másikat venni.
A gombákat szokták így is készíteni, mélyre süllyesztett csavarral.
Megint lementem megpróbáltam az összes itthon lévő fúrófejjel. Vagy 3 napig egyhuzamban fúrom és talán lyuk lesz belőle vagy más módszert keresek. Nem tudom milyen csavart törtek bele ,de szerintem gyémántból van. Lehet, hogy elmegyek jövőhéten boltba és kérek valami hiperszuperextránedzetttintánacélgyémántötvözet fúrófejet
Próbáltam sima feketével,fényessel és a makita készletben volt egy arany színű még azzal is. Semmit nem csináltak,de az aranysínű mintha szikrázott volna. Egyébként a bukógomba témánál arra gondoltam ,hogy ha a gomba belső fele nagyobb és a csavart eléggé besüllyesztjük, akkor a nagy felfekvőfelület támasztja a gombát illetve a süllyesztett csavarnak kisebb az erőkarja. Talán így gomba veszi fel a nagyobb terhelést. A csavarnak szinte csak a húzóterhelést kell elviselni,amiből ugye sokkal nagyobbat kibír mint a hajlítóból. Ha valami nem stimmel javítsatok :) Bár statikából nem buktam meg, de lehet ,hogy rosszul gondolkozok
Életlen a fúró? A napokban én is fúrtam 2,5-ös furatot, hát kérem a fúró olyan életlen volt, hogy nem mentem vele semmire. Némi köszörülés után már gyönyörűen forgácsolt. Próbáld meg befújni WD40-el, vagy vágó-fúró-üregelő spray-vel. Emellett lehet, hogy nem elég kemény a fúró anyaga. Megesett nálam is, hogy az anyag elnyalta a fúrószárat. A sima fekete színű fúrószár a HSS-R, más néven gyorsacél. Puhább fémekhez jó. A fényes színű HSS-G keményebb anyag, viszi a szerszám acélt is.
De előbb élezz, ha van rá lehetőséged. Köszörűn, finom koronggal, a sarokköszörű alkalmatlan erre.
Nagy kérdéssel fordulok hozzátok. Oldalt a két idom között van a köztes vékony műanyag(Ami kb a váz folytatása) Az előző tulaj a jobb oldalon beletörte a csavart. Gondoltam én no para majd megfúrom és kiszedővel kijátszom. Neki is ugrottam,pontozás aztán 2.5-es fúróval próbáltam megfúrni,de 1mm-t sem haladtam Próbáltam több fúróval is nem vitték. Megoldás?
Maradok a határozott kezelésnél. Ha óvatosan próbálok váltani számolhatom a fogakat . Aztán úgyis mindjárt olajat cserélek benne. Hátha finomabb lesz. Jut eszembe Repsol 10W40 sintetico olajam van hozzá.(Előző tulaj adta mikor megvettem) Van esetleg tapasztalat? Jó lesz?
Én inkább attól tartok, hogy gyenge lesz a rögzítés, és egy esetleges csúszásnál letörik és nem véd semmit. Persze inkább soha nem szeretném megtudni, hogy milyen a védelem...!
De én legalább 3(4) ponton próbálom védeni: tengelygomba elől, bukógomba, kipufogónál a lábtartó felfogatásához "gomba",(kormányvég). Ha egyszer elkészül, majd teszek fel róla képet.
A bukógomba-történethez én is hozzászolnék: az én gépemen a 6-os felfogatású megoldás van fent. Nekem volt "szerencsém" letesztelni: hát a vázat tényleg nem vitte el.. Az esést a kormány, a lábtartó és a kipufogó palástja (bal oldal) tompította, a generátor-fedél védelem pedig nagyon hasznos dolog (nekem épp mázlim volt vele).
A váltást én úgy szoktam finomítani, hogy gyengéden előfeszítem a váltókart váltás előtt. Ezt a tippet nekem még KanyarBandi, a motorom előző gazdája súgta, de lehet, hogy valamit rosszul csináltam, mert nemrég elkezdte kidobálni a 2-est..
Csak arra vigyázz, ha "túl jól" rögzíted akkor egy esetleges csúszásos bukásnál, ha a gomba elkap egy csatorna fedelet vagy vmit amiben elakad akkor elgörbítheti a vázat! Inkább törjön le, a műanyag olcsóbban pótolható mint a váz!
Bocs a kérdésekért én is, de van még egy zavaró problémám a gépen. Szóval 4-ben motorféken a váltónak hangja van. Ha behúzom a kuplungot, akkor is van valami zaj, ha lejjebb, vagy feljebb váltok, a hang megszűnik. Kicsit sivítós vagy nem is tudom, szerintem sokan tudják milyen hangról beszélek. Gondolom valami kopás lehet, de miért csak 4-ben? A többi fokozat tökéletes, és sejtéseim szerint a 6-ikat használják legtöbbször, a 4-iket meg csak városban max...
Én is most vagyok a bukógomba projekt megvalósításán, és nem könnyű dolog. Először is a típus -specifikus gombák irreálisan drágák. Ezért keresi az ember a maszek megoldásokat, amik töredékébe kerülnek a puccos cuccoknak, és jó kivitelezés esetén ugyanolyan jól, vagy jobban védenek a tuning cuccoknál. Szerintem minden védelem alapja a jó rögzítés, elhelyezés. Mert nem annyira bukógomba formája a lényeg, hanem a rögzítési pontok stabilitása és a méretezés... Én felvettem a kapcsolatot egy sráccal, aki felé jeleztem, hogy egyedi igényeim lennének, tudja -e teljesíteni? Írta, hogy küldjek rajzot, hogy mi az elképzelés, és reagál, hogy meg tudja -e oldani. A feltett kép a kipufogó felett a lábtartó előtt lévő támasztópontot mutatja, a gomba felfogatásának a helyét a tengelygomba pedig sablon méret lesz! De ezek még csak tervek nem végleges dolgok. Amúgy azt olvastam, hogy a gomba mérete a 60 mm-el nyújtja a legnagyobb védelmet, feltételezve, hogy jó a rögzítési pont, és nem törik le. Van néhány kép még a tarsolyomban, ha valakit érdekel privátban megosztom. A feltett képek típusspecifikusak (lesznek, ha készen lesznek, ezek egyenlőre csak tervezési momentumok)!
Nekem mint friss ZZR tulajdonosnak, mit javasoltok mire figyeljek oda ennél a típusnál? Pl. A váltót sok helyen olvastam ,csak csattog. Ezt én is észre vettem. Hogy lehet a legjobban bánni a váltóval?
Bukógomba: Most ,hogy így gondolkozom elég nagy a kiugró rész amibe a 6-os csavar megy. Esetleg egy 8-as is belemehetne,csak kicsit meg kéne fúrni és menetet vágni bele. Ezzel még vissza alakítható a dolog gyárira csak egy nagyobb csavarral. Vagy akkor már túl gyenge lenne a felfogatási pont?
A gombákat szokták így is készíteni, mélyre süllyesztett csavarral.
De előbb élezz, ha van rá lehetőséged. Köszörűn, finom koronggal, a sarokköszörű alkalmatlan erre.
Én inkább attól tartok, hogy gyenge lesz a rögzítés, és egy esetleges csúszásnál letörik és nem véd semmit. Persze inkább soha nem szeretném megtudni, hogy milyen a védelem...!
De én legalább 3(4) ponton próbálom védeni: tengelygomba elől, bukógomba, kipufogónál a lábtartó felfogatásához "gomba",(kormányvég). Ha egyszer elkészül, majd teszek fel róla képet.
Csak arra vigyázz, ha "túl jól" rögzíted akkor egy esetleges csúszásos bukásnál, ha a gomba elkap egy csatorna fedelet vagy vmit amiben elakad akkor elgörbítheti a vázat! Inkább törjön le, a műanyag olcsóbban pótolható mint a váz!
csak hétfőn leszek boltban, akkor szólj rám lécci, és már nézem is! (a brembo egyébként kb 7-8 / tárcsa)
Holnap ki jön a Kawa kanyarra?
Én is most vagyok a bukógomba projekt megvalósításán, és nem könnyű dolog. Először is a típus -specifikus gombák irreálisan drágák. Ezért keresi az ember a maszek megoldásokat, amik töredékébe kerülnek a puccos cuccoknak, és jó kivitelezés esetén ugyanolyan jól, vagy jobban védenek a tuning cuccoknál. Szerintem minden védelem alapja a jó rögzítés, elhelyezés. Mert nem annyira bukógomba formája a lényeg, hanem a rögzítési pontok stabilitása és a méretezés... Én felvettem a kapcsolatot egy sráccal, aki felé jeleztem, hogy egyedi igényeim lennének, tudja -e teljesíteni? Írta, hogy küldjek rajzot, hogy mi az elképzelés, és reagál, hogy meg tudja -e oldani. A feltett kép a kipufogó felett a lábtartó előtt lévő támasztópontot mutatja, a gomba felfogatásának a helyét a tengelygomba pedig sablon méret lesz! De ezek még csak tervek nem végleges dolgok. Amúgy azt olvastam, hogy a gomba mérete a 60 mm-el nyújtja a legnagyobb védelmet, feltételezve, hogy jó a rögzítési pont, és nem törik le. Van néhány kép még a tarsolyomban, ha valakit érdekel privátban megosztom. A feltett képek típusspecifikusak (lesznek, ha készen lesznek, ezek egyenlőre csak tervezési momentumok)!
Első pár fékbetétre kérnék ajánlatot, zzr 600 1991
Postai eljuttatással
Köszi