Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Halihó! Sajna nincs időm naponta beleolvasni, de annál kimerítőbben próbálok válaszolni

A motor (ZZR250) ereje adott: nyomatékgörbe,
ha a 10500-nál: nyomatékcsúcs alacsonyabb fordulaton használod akkor gyengébb.
Hosszabb áttétellel (sokszor a gyárival is) 4/5-ben mész majd, ha kell az erő - nem gyorsulásra, haladásra gondolok: a gyári nyomatékcsúcson 100/120, de 60 alá azzal is ritkán engeded 6-ban..
Gyorsulása 1-ben fog visszaesni, a nagyobb nyomatékigény miatt, nagyobb fordulaton kuplungcsúsztatással indulsz- és lépésben menni is hasonlóképp tudsz majd. egyébként később váltasz fel, itt a gyorsulás lényegében nem változik
Gyakorlatilag ha 0-115-re nézed a gyorsulást a 16/47es áttéttel, akkor elinduláskor a hosszabb kuplungcsúsztatással (és 1ben) ugyan többet vesztesz, de eggyel kevesebbet kell váltanod így szerintem még gyorsabb is lehetsz. hogy szemléltessem: 90nél utoléred a gyári áttétet, és 105nél lehagyod amikor azzal váltani kell a 4et.. és 120nál sem ér már utol, mert ottmár nem számít annyit a váltás ideje.

Engem az zavart a gyári áttéten, hogy 6ban 120 körül - 9000fölött kezdett megjönni az erő és egyszerűen rossz volt vele annyival menni, valahogy mindig megszaladt 140ig, ha kicsit több gázt húztam 150ig, efelett már pleximögébújós, de ha jön egy lejtő csaknem motorfékez az ember főleg hogy az azt követő emelkedőn valahogy fel kell tolni najó, 120al bármelyikre felmegy

Szóval én 80-120 között kerestem mindig a 7-et és ehhez választottam 14/42-es áttételt ami majdnem annyira hosszú, mint amit írtál 16/47. Ezzel gyakorlatilag 5-ben a gyári 6-ot adja, és lesz egy 7.sebesség amin a teljesítménycsúcs (gyári6: 160 helyett) 180nál lesz.

Szerintem azért ez túl hosszú, sokkal többször kell elindulni 1ben mint amennyit gurulsz 6khmm7ben, és ha gyorsítani akarsz 4ig vissza kell váltani, igaz az váltás nélkül 40-től 150ig kitart

A gyorsulást nem egyszerű pontosan kiszámolni: a váltások idejétől eltekintve, a kívánt sebességtartományhoz pl 90-120 adott fokozatban ki lehet számolni, a fordulatszámot, ehhez kell a gumi méret is amit az oldal rosszul állít be, a gyári 140/70-17, de már itt nem pontos az érték, mert nemmindegy hogy 6mm vagy 3mm van rajt mekkora felnin van, mekkora a nyomás, tapadása...
és a nyomatékgörbét sem ismerjük pontosan, arról nem is beszélve hogy hőmérséklet, légnyomás, páratartalom stb is beleszól
de leginkább a tömeg-akár 1l benzinkülönbség- és a légellenállás ami számít, és máris több foggal elszámoltad az egészet

Szóval ha a gyári nagyon nem jön be, akkor a 15/47et még tudom ajánlani, a 16/47 már szerintem is feleslegesen sok lesz, de próbáld ki ha gondolod. Én most 14/44el járok (ami ugyanaz, mint a 15/47), mert nem tudtam megszokni hogy ha haladni akarok akkor a 6. felejtős és így pont semmi értelme nem volt. Az akkori Tátra túránkon a mögöttem jövők sem értették mit malmozok annyit a váltóval: hogy az ő egyenletes tempójukat (Csorba-tó autópálya emelkedő megpakolva..130+) tudjam tartani azzal a hosszú áttéttel folyamatosan 4-6közt váltogattam, mert ahhoz pont egyik sem volt jó, síkon persze jó lett volna a hosszú6 de aztmeg annyira nem szeretjük Egyedül is zavaró volt, hogy amire addig még jó volt a 6 ígymár az 5 sem volt az igazi (pedig az ugyanaz) és egyre gyakrabban visszaváltottam...4be. 100nál 3ba Fogyasztásilag nagyjából ugyanannyi jött ki.

Hogy ne csak ellene beszéljek: 120 alatti guruláshoz még éppen megfelelő lehet, és a Dolomitokban sem volt különösebb gond hogy 14/42 volt fennt, de szerintem a 2ekm alatt nemsokszor tettem a 6-ot
ja nálam 150/70-17 van hátul

Bocsi ha túl hosszú lett és kérdezz ha hagytam még nyitott kérdést

Jövőre a Transzfogaras-Transzalpina kört szervezi már valaki?

BÚÉK
Akkor itt valaki nagyon bátor (felelőtlen? ) volt, hogy tavaly dobta le a képen látható abroncsot, de még előtte játszott vele, hogy koptassa kicsit a szélét is.
Hozzá kell tennem, egyszer csak elszállt a hátulja, de csupán azért, mert a lábtartó felemelte a hátulját.
Szolgálati közlemény: Az akció (majdnem) lezárt útszakaszon, kamikaze pilótával került megrendezésre
az elméleti határ öt év, de a tárolás módja nagyban meghatározza, hogy valójában mikor is lesz alkalmatlan a motorozásra.
sportos motorra biztosan nem tennék ettől idősebbet, főleg, hogy egy első gumi akár 2-3 évet is fent lehet a gépen a szerelést követően.
valaki tud valamit arról hogy egy motorgumi mennyi idő alatt öregszik el hogy már biztonságtalan?
"a gyári specifikáció, 10w-40 ír, én maradok egy 10W-40-es félszintetikus olajnál"

olyan nincs, hogy "gyári olaj", olyan van, hogy a gyár által előírt MINIMUM. ettől rosszabbat nem tehetsz a gépbe, de jobbat bármikor.
rosszul informáltak, az (szinte kivétel nélkül) ásványi olaj, szintetikus adalékokkal: ezt hívják félszintetikusnak nálunk.
a MKP olajok mindegyike olyan, h megfelel a motorba és a váltóba is, ha sokat vagy hajtva a gép, akkor javaslom a 15w50 -et, nekünk is bevált, és Crazy -ék is azzal mentek a Hringen a Kawával.
Hali!

10W-40-ből van 1,ásványi 2,félszintetikus meg 3,szintetikus is (ha jól vagyok informálva), pl. a zizik szeretik a pörgést de más moci is bőven 10-felett pörög, akkor gondolom ebbe akámi nem jó,az igaz hogy 10-et forogtak korábban is, meg csak ásványi oljat lehetett venni, de gondolom azok arra is voltak tervezve,na de közben ugye jött a félszintetikus meg szintetkius olaj,meg fejlődöt a technika,pl: vékonyabb dugattyú gyűrűk, kisebb ileltsztési hézagok stb, ami indokoltá teheti (teszi!?) a félszintetikus illetve a szintetikus olajak használatát, de ugye itt ugyan az az olaj keni a váltóművet is mint a motort,tehát mind a 2 helyre jó kellene hogy legyen az olaj,és itt jön be az a kérdés minek kedvezzünk a motornak vagy váltóműnek?mivel a gyári specifikáció, 10w-40 ír, én maradok egy 10W-40-es félszintetikus olajnál
bármelyik (motorkerékpárba való) 10w40 -es alkalmas. én 15w50 Fuchs-ot használok, attól valamivel jobb/halkabb lett a váltó.
600 E-4 es blokkba milyen olaj lenne jó?
Na Hali !

á. szóval te vagy az , ja igen olvastam korábban a motorod felújítását, szerencsére ebben nem turkáltak , gyárias, rá is vágtam volna kezére annak aki hozzá nyúl ,
Amikor megvették a motoromat, volt. Pont akkor jött elő, mert akkor szedtem ki belőle a blokkolót. A hiba annyi volt, hogy fellazult a jeladó egyik csatlakozója, és hol érintkezett, hol nem A csatlakozót utólag raktam rá, mert nálam előtte csak össze volt csavarva és szigszalagozva a vezeték
Sziasztok

tudtok olyanról hogy jellemző a zzr 600-nál gyújtás probléma?gyújtó trafó stb.
Elég borsos az ára...
Na de hátha holnap valami jó árat mondanak a kereskedésbe!
Már megvettem a csapágyakat is meg a szimeringek is de a főtengely sérült. Gondolkodtam h megköszörültetem de az már nem az igazi így jó állapotú használtra de inkább újra szeretném cserélni. Holnap megkérdezem egy márkaszervizbe h mennyi lenne az új.
Miért nem cseréled csak a csapágyakat rajta? Ha tudok bontottat, az sem biztos, hogy jobb. A 40-esen most cserélek majd főtengely csapágyat, főtengely szimeringet, dugattyút, gyűrűt. A tűgörgős csapágyak még jónak tűnnek. A 36-ra most vettem 4400Ftért két darab SKF csapágyat...
Nem sürgős annyira!
Csak elkezdtem felújítani új dugó henger forgattyúsház szimeringek és nem akarok egy viseltes főtengelyt belerakni.
Husqvarna 254 XP a pontos típusa? Rákérdezni tudok erre is, mennyire sürgős?
Húú bocs elírtam nem 240 hanem 254-hez kell főtengely!
Ahhoz sajnos nincs, 36 illetve 136-hoz van per pillanat, de lehet, hogy egyezik a Husqvarna 40-el! Ha le tudod fényképezni, a jellemző méreteket berajzolni, akkor össze tudom hasonlítani a kettőt, mert a 40-es HQ szét van szedve épp. Van a közelben egy faszi, aki bont folyamatosan gépeket, tőle talán tudok szerezni. Cikkszám alapján nem ugyan az a kettő:
HQ40
HQ240R
&rash ha jól láttam az adatlapodon van egy Husqvarna 240r géped.
Nem tudsz hozzá eladó főtengelyt?
Mindenkinek Boldog Békés Karácsonyt kívánok !
Boldogat!
Mindenkinek boldog karácsonyt kívánok!
Neked is bódog Karit