őőő a hátulját már leápoltam
kicsit szétvolt esve, szétszedtem, mindent kipucoltam bezsíroztam, cserélni nem kellett a csapágyakat, azt már megtette az elődöm, csak a csavarokat felejtette el meghúzni, vagy mi, mert az összes anya elhagyódott
Viszont az egész hátulját le kell bontani ahoz, hogy ki tudd venni a rugóstagot, sárvédő meg egyég apróságok... ja mondjuk én nem vettem ki a kereket, meg a lengőkart...
én 3x2 db tűgörgős csapágyra emléxem...
Viszont, a hátsó rugóstag/lengéscsillapító nem olajos! Ellenben gázos, azt meg nemnagyon kell cserélni
Világos.....Ezek a csapágyak beszerezhetőek bármely csapágyboltban, vagy tipus specifikus gyárit kíván? A golyósnak látszó tuti hogy valamilyen hatezersokas, de a többi?
Nagyjából stimmel, memóriám a régi Nem vágom, hogy végül 7 v. 9 csapágyat cseréltem, de ha már ott jár az ember, érdemes egy füst alatt megoldani a dolgokat.
A műszaki dolgoktól nem rettenek meg, szerszámom is van, ha nem kell célszerszám - de ahogy a rajzot elnéztem semmi extrát nem kiván a feladat. Én több csapágyat számoltam össze rajz szerint, és ott mintha tűgörgősnek tünnének.
A lengővilla-tengely csapágyai asszem 3-an vannak, azért páratlan a cserés csapágyak száma. A beszerzés anyagilag nem gáz, hisz egyszerű csapágyak ezek, ha pedig láttál már csavarhúzót, akkor meg is tudod csinálni, mert nem bonyolult - legfeljebb annak néz ki. A hátsó rugós tagot most télen, azaz egy másik alkalommal csináltuk, és őszintén szólva arról nem sok lövésem van, hogyan kell kiszedni, mert ezt már nem én követtem el.
Középsztenderre fel, hátsó kerék ki, lengővilla ki, aláfekszik, himbarendszert szétcsavaroz, szétszed, összes csapágyat kicserél, fordított sorrendben vissza. Ha emlékeim nem csalnak, ez 7 db csapágyat jelent. Nézzed meg a robbantott ábrát jól. A hátsó rugóstagot nem, de a többit saját kezűleg csináltam, netto 2-3 óra alatt.
Ez érdekelne, bővebben róla?
Az enyémen sem volt még bolygatva, lehet ideje lenne? Zsirozni szoktam a zsirzószemeken, az első ilyen után jobbnak találtam - de a rugóstagot még nem vettem ki sosem a helyéről.
A hátsó rugós tagot is szeressed, olajcsere. Opció: himbarendszer csapágyak csere, zsírzás. Soha senki nem csinálja, olyan is a tizenéves motorok hátsó futóműve.
kicsit szétvolt esve, szétszedtem, mindent kipucoltam bezsíroztam, cserélni nem kellett a csapágyakat, azt már megtette az elődöm, csak a csavarokat felejtette el meghúzni, vagy mi, mert az összes anya elhagyódott
Viszont az egész hátulját le kell bontani ahoz, hogy ki tudd venni a rugóstagot, sárvédő meg egyég apróságok... ja mondjuk én nem vettem ki a kereket, meg a lengőkart...
én 3x2 db tűgörgős csapágyra emléxem...
Viszont, a hátsó rugóstag/lengéscsillapító nem olajos! Ellenben gázos, azt meg nemnagyon kell cserélni
Akkor van esélyem, vagy esetleg más is kell?
Az enyémen sem volt még bolygatva, lehet ideje lenne? Zsirozni szoktam a zsirzószemeken, az első ilyen után jobbnak találtam - de a rugóstagot még nem vettem ki sosem a helyéről.
Isten tartsa meg jó szokásod