Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A tűgörgős csapágyakat nem ismerem, én gyári alkatrészeket rendeltem, nem volt vész, de ennél pontosabban nem emlékszem
őőő a hátulját már leápoltam
kicsit szétvolt esve, szétszedtem, mindent kipucoltam bezsíroztam, cserélni nem kellett a csapágyakat, azt már megtette az elődöm, csak a csavarokat felejtette el meghúzni, vagy mi, mert az összes anya elhagyódott
Viszont az egész hátulját le kell bontani ahoz, hogy ki tudd venni a rugóstagot, sárvédő meg egyég apróságok... ja mondjuk én nem vettem ki a kereket, meg a lengőkart...

én 3x2 db tűgörgős csapágyra emléxem...

Viszont, a hátsó rugóstag/lengéscsillapító nem olajos! Ellenben gázos, azt meg nemnagyon kell cserélni
Én ősz óta gyúrok, futok, mint állat....
Akkor van esélyem, vagy esetleg más is kell?
Világos.....Ezek a csapágyak beszerezhetőek bármely csapágyboltban, vagy tipus specifikus gyárit kíván? A golyósnak látszó tuti hogy valamilyen hatezersokas, de a többi?
Nagyjából stimmel, memóriám a régi Nem vágom, hogy végül 7 v. 9 csapágyat cseréltem, de ha már ott jár az ember, érdemes egy füst alatt megoldani a dolgokat.
A lengővilla tengelyen hármat látok, abból kettő tűgörgősnek tűnik a rajzon, egy golyósnak. A himbánál 6-ot látok, és tűgürgősnek látszik.
A műszaki dolgoktól nem rettenek meg, szerszámom is van, ha nem kell célszerszám - de ahogy a rajzot elnéztem semmi extrát nem kiván a feladat. Én több csapágyat számoltam össze rajz szerint, és ott mintha tűgörgősnek tünnének.
A lengővilla-tengely csapágyai asszem 3-an vannak, azért páratlan a cserés csapágyak száma. A beszerzés anyagilag nem gáz, hisz egyszerű csapágyak ezek, ha pedig láttál már csavarhúzót, akkor meg is tudod csinálni, mert nem bonyolult - legfeljebb annak néz ki. A hátsó rugós tagot most télen, azaz egy másik alkalommal csináltuk, és őszintén szólva arról nem sok lövésem van, hogyan kell kiszedni, mert ezt már nem én követtem el.
Középsztenderre fel, hátsó kerék ki, lengővilla ki, aláfekszik, himbarendszert szétcsavaroz, szétszed, összes csapágyat kicserél, fordított sorrendben vissza. Ha emlékeim nem csalnak, ez 7 db csapágyat jelent. Nézzed meg a robbantott ábrát jól. A hátsó rugóstagot nem, de a többit saját kezűleg csináltam, netto 2-3 óra alatt.
Na nem mindenkinek, nekem pl. igen
Ez mennyire idő és költséges művelet?
Pedig elvileg a hátsó rugóstagban is ugyanolyan időközönként kéne olajat cserélni mint az elsőben...
Ez érdekelne, bővebben róla?
Az enyémen sem volt még bolygatva, lehet ideje lenne? Zsirozni szoktam a zsirzószemeken, az első ilyen után jobbnak találtam - de a rugóstagot még nem vettem ki sosem a helyéről.
Lehet, csak jó kondiban kell lenni hozzá a pilótának :)
Bazz....., ezzel ilyet lehet?
Nem semmi, ahogy terelgeti azt a nagy bálnát
Szépen fordul a srác.
A hátsó rugós tagot is szeressed, olajcsere. Opció: himbarendszer csapágyak csere, zsírzás. Soha senki nem csinálja, olyan is a tizenéves motorok hátsó futóműve.
Nyugi!

Isten tartsa meg jó szokásod
Azzal
Árpádsávval
Sajnálom, ennyi idősen ennyi telik...

Úgy jöhetsz hozzám is
Ja, és még fizettem is érte!
kőszi ugynéz ki elviszik de cha mégsem kikell cserélnem őket a sebesség mérés időpontja most már biztos