Megtaláltam. Így van, a 3-4 kapcsok között a dobozkában csak egy 3 A terhelhetőségű dióda van, tehát a Te esetedben egyértelműen az a rossz - mint ahogy irtad is, betolás után működik rendesen, így a gyujtás figyelő része jó.
Ezt simán kiválthatod egy megfelelő terhelhetőségű külső diódával, amit a 3-4 láb közé kell beforrasztani polaritás helyesen.
A relén az 1-es láb 12 V tápot kap a gyujtáskapcsolóról
2-es a gyujtótrafót figyeli
3-as kimenet az üza. szivattyúra (+12V)
4-es start gomb
Azzal nem csinálsz semmit. Nem az ellenállás mértéke a lényeg. Ez a benne lévő alkatrészek egyik jellemzője jó relé esetén. Összesen asszem 3 ellenállás, megy vagy 3 dióda és egy kondenzátor van beleépítve, ezek vezérlik a tranzisztort. De mint mondottam ezek alakitjaák át az egyes henger trafójára érkező impulzusokat 12V-á a tápszivattyu számára. Az inditógomb egy független körön keresztűl megy, csak egy dióda van benne - lehet a Te esetedben csak az lett rossz, és annka az a feladata hogy egy iránybe vezesse az áramot. Az ellenállást hiába teszed be, lehet értékre jó lesz, de mindkét irányba fog vezetni. Ha megtalálnám amit anno lerajzoltam kapcsolási rajz gyanánt, lehet ki lehetne váltani külső diódával is.
Ja, a műszer - csatlakozója a fix pont a méréskor, ahhoz képest nézed a + -t. Tehát amit a manual szerint felsorolt 1-2-3-4 kapcsokra teszed a - pontját a műszerednek, és a + pontját rakosgatod.
Köszi a segítséget, hát nekem a 3 és 4 között 25 kohm, de hajszáritóval melegitettem akkor lemegy 16ra, de az lehet jó is mert nyáron meg beindul, ilyenkor télen csak betolva tudom beinditani, meg nyáron is ha 1 hétnél többet áll akkor lehet tolni, de egyéb esetben napi használat közben működik az AC
Hát nem tom lehet párhuzamosan kötök oda egy ellenállást ami leviszi mondjuk 5 és 15 k ohmra, még erre gondoltam.
1-es (képeden bal felső kapocs) végtelen mindhez
2-es (jobb felső): végtelen mindhez
3-as (bal alsó) 2-eshez 10-100 kohm többihez végtelen
4-es (jobb alsó) 2-eshez 20-200 kohm, 3-ashoz 1-5 kohm 1-hez végtelen
A relé két esetben ad ki tápot a szivattyúnak: inditógomb megnyomására illetve a gyujtást figyeli az egyes henger trafóján (és ez a szükségessége a relének, mert ez alakitja át a gyujtás jelet folyamatos 12V-ra a tápszivattyunak, az inditógomb csak egy diódán keresztűl simán kimegy). A 7V kevés - meg kellene azt is nézni, hogy járó motornál mennyit ad ki (az fontosabb, mert ha nem üres a karbi ugy is beindul). Én az enyémet már faragtam is ki a kiöntőgyantából, mert azt hittem rossz, de nem volt az. Egy kapcsolótranzisztor van benne, az tud csak tönkre menni. Alapjábanvéve ha kihagyod belőle, és a gyujtáskapcsolóra kötöd a szivattyú működtetését, azzal sem csinálsz nagy gondot, csak ne hagyd rajta a gyujtást feleslegesen mert lemeriti az akkut. A relé szerepe mindössze annyi, hogy csak működő motornál kapjon üzemanyagot a gép, baleset esetén ne forduljon elő még plussz problémaként a soha le nem álló motor, tűzveszély csökkentése, stb. Bontóba esetleg pótolható, de türelmes ember tudja javitani is - már ha tud szerezni bele tranzisztort, és sikeresen kiműti a házából.
Sziasztok! Akinek 400-as gépe van érdeklődnék volna-e valakinek benzin pumpa relé, ami a fotón szerepel, a motoron a hűtővíz kiegyenlítő tartály előtt van, ha le van véve az ülés kivehető. Ha esetleg valaki ért hozzá és megmérné nekem az is jó lenne, hogy az alsó két láb között mennyi kohm-ot mér, nem megy az AC pumpám, jelenleg a pumpa helyén mérve voltmérővel inditózás kozben 7 voltot ad le, és ez úgy néz ki kevés a pumpának. Ha valaki lemérné nekem, még annyit elmondanék, hogy ohm mérés közben a + - is számit ennél, tehát egyik esetben 0-t kell mérni, ha megfordítjuk akkor meg valamennyit, amit nem tudok mennyi egy jó relénél. Ezért szeretném ha valaki lemérné nekem.
Előre is köszönöm.
Ezt simán kiválthatod egy megfelelő terhelhetőségű külső diódával, amit a 3-4 láb közé kell beforrasztani polaritás helyesen.
A relén az 1-es láb 12 V tápot kap a gyujtáskapcsolóról
2-es a gyujtótrafót figyeli
3-as kimenet az üza. szivattyúra (+12V)
4-es start gomb