Az enyémnek is ez a 83-85 körüli az átlagos hőfok. 70-en az cseppet kevésnek tűnik főleg 40 fokban. Mikor megvettem, azon a télen motoroztam mínusz fokban is és akkor is felment ugyanúgy 85 köré, mondjuk jó lassan (kb 20 km), de beállt. Be is voltam fosva, hogy ha ilyen hidegben is 85 fokos a víz akkor mi lesz nyáron. De nem kellett volna paráznom, egyszerűen csak jól tette a dolgát a termosztát
szerintem meg az a jó!a 60-70 fok üzemi hőmérsékletnek kevés,de ez az én véleményem,nyilván ennek az értéke is le van irva valahol.az enyém ezen a hőfokon van,legyen 20,vagy akár 40fok
06 30 641 68 54 Hivj fel és megbeszéljük! Vagy gyere át aztán személyesen! Tudod hol lakom![O01A héten és a jövő héten reggeles lecek! Du általában melózom otthon!
Nagyon egyszerű. Valóban álló helyzetben gyorsabban felmelegedhet. De ehhez az kell, hogy ott állj mellette és tartsd a 3000-es fordulatot.Ez nem egy gyakori eset és teljesen haszontalan is. (Benzinpazarlás) Az én mocim alapjáraton 6-7 perc alatt sem éri el a 60 fokot. Ha elindulok vele max. 3000-ig pörgetve 1 perc múlva 40 fok még egy perc és 60.
Meghalgattatott a tanácsotok mondjuk azt is hallottam (sok mindent hall az ember ami lehet fas.ság)
hogy pont azért van szintetikus olaj, hogy az szinte mindjárt tudja azt a vizkozitást mindt az ásványi olaj és "nem kellene" melegíteni. egyébként mi az üzemi hőfok hamár itt tartunk? ,és mondjátok ha elindul megy a mocc akkor mért melegszik felhamarabb?mert pl ha áll a motor akor felmehet a hőfok addig hogy 103 nál bekapcsoljon a venti míg ha megyek akkor álltalában 65 fok körül van a vízhőméréklet, jó ha városban szotyorgok akkor 70-80 között is lehet...mivel ha halad akkor mindjárt gyorsabban hül a víz...hú ez hülyeség mivel ha megy akkor nagyobb igénybevétel ezért gyorsabban mellegszik és a 65 fok azmár rég üzemmeleg...elméletileg nem az lenee a tökéletes hogy, minél alacsonyabb fordulaton érje el az üzemi hőfokot?
már megint a hülye kérdéseim
nagyon jol tudjátok a melegítés szabályait! Minél kevesebb szivató és tényleg csak fél- egy perc és go de csakis max. 3000 ig. Hát látjátok ha mindenki igy tenne akkor nem kellene hónapokat gondolkodni az embernek azon motorvásárlás elött hogy kinek a mociját merje megvenni!
Nagyon fontos a szakszerű melegítés de talán azt a 60 fokot nem kell állohelyzetben megvárnod ha rám hallgatsz! Ja meg akkor a járása se valami egyenletes és jobb ha halad a moci! nálam szivató max 15 sec.
Én is úgy tudom,hogy a hideg motort csak rövid ideig kell alapjáraton járatni/félperc,perc,hogy az olajozás felépüljön teljesen/,aztán elindulni vele,de csak kis fordulaton használni az elején.Aztán ahogy melegszik úgy lehet egyre emelni a fordulatot,míg végül eléri az üzemi hőfokot.És így valóban rövidebb idő alatt melegszik fel mintha egy helyben járatjuk alapjáraton,tehát kevesebb ideig tökéletlen a kenés,kevésbé kopik a motor.Mert mint tudjuk,egy motor élettartama sokkal-sokkal hosszabb lenne,ha nem lennének a hidegindítások!
Nálam: olajcsere: /4000 km természetesen értékarányosan nem 4000Ft/liter olajjal (ebbe "kopik bele" a kuplung, ez keni a váltót..), hűtőfolyadék kétévente (ahogy írják; ez keni a vízpumpát és öregszik a folyadék veszít a tulajdonságaiból), fékfolyadék kétévente vagy szín alapján. Ezek 1-2 tankolás árából megvannak. (Ha évekig állna a motor, akkor színültig tölteném olajjal, benzin+stabilizáló adalékkal (tankba) miután átforgattam gyertyák nélkül pici olajjal az égéstérben. Mondjuk ezt nehéz elképzelni. Én azonnal indulok a hideg motorral, csak 4000 fölé nem forgatom (ha lehet, addig se): több benzin kell hozzá, mint az alapjárathoz, így hamarabb melegszik be.
a másik ami szerintem lényeges még nagyon a bejáratás..én pl addig nem ülök a moccra amíg 60fokos nincs a víz...addig meg minélkevesebb szivatóval hogy minnél alacsonyabb legyena fordulat..lehet eltúlzom, de hallotam már otthonról olyat aki talkon hidegen húzta a tiltást azt csááá..főtenelycsapágyas lett a kawája..lehet egyébként túlzok ezzel a melegítéssel de megcsinálom....
énis ugy tom hogy egy év után kell cserélni, énis tom hogy az olaj a lelke irtam is, meg tom más hogyha a blokkban áll, ázért irtam hogyha 2 évet állna akkor 0 km esen is lecserléném... meg a fékolajat is lecseréltem én idáig mindig a mocin..én azokat csak "példabeszédnek" szántam de egyről beszélünk mind a 3 an...meg igazából ha azt veszem hülye volt a kérdésem is de mondjuk mégse
Én úgy tudom/tudtam,hogy az olajat 6000 vagy egy év után kell cserélni.Más az ha bontatlanul áll a dobozában az olaj,és más az,ha betöltve a blokkba!Nagyon nem mindegy!Ezzel sose spórolj,ez a motor lelke.Mármint a JÓ OLAJ!Vezérműlánc.Azt nem tudom,hogy mit ír elő a gyár cserére/km/,de én a kilencesemnél kicseréltem 28 -nál,mert úgy ítéltem meg,hogy hangja van annak ellenére,hogy a feszítője csak félig volt még kint.Némely fórumozó társam hozzászólását én csak szájtátva olvasom,mert olyan elméleti mélységekbe én nem látok be,mint Ők!Viszont a '99-es volt ZX 6-osomat széthúztam,megcsapágyaztam egyedül,azóta is hibátlanul működik,valamint a volt 9-esem vezérműláncát is magam cseréltem ki.Keramikus vagyok.
érdekes kérdés...mindkettőtöknek igaza van szerintem..nem vagyok egy műszaki zseni ,nem értek a motorhoz, érdekelt hog mit ír elő a gyár...az biztos, ami rossz illetve már jele van hoy valmi gebasz van azt fogom csak kicserélni...érdekelt ppl a vezérműlánc illetve feszítő, azt gondoltam, hogy annak is van egy km körüli cseréje. nem szól én legalábbis a hozzá nem értő fejemmel nem hallom(hozzáteszem volt egy jamahám ami láncos volt és eggyértelműen tom hogy mik a jelei) hogy szólna..csakha 50e mond a gyár cserének akkor érdemes megnézetni mert gondolom elötte 20e csak poénl nem cserlgetnek láncot v feszítőt...ezcsak egy példa, ezer féle dolog lehet amire rá lehet húzni ezt a példát...azt viszont tudom hogy én TUTI nem cserélném e az olajam 6 hónap után, méga meggyőződésem is hogy olajból csakis a legjobb és inkább előbb mindt később...lehet az az olaj 5 évig ált a boltba...bolt blokk szerintem annyira nem lényehg,jó két év után aztért lecserélném mégha egy dekát se mentem volna vele.a fékcsöveket milyen gakran kéne cserélni? em mondok hüyleséget inkább de legyen 3 év..ki cseréli le akkor? és nagyon sok dolog van.pl fékolaj..pont téma volt...nálatok ki cseréli 3 évente komletten? vank szerintem dolgok amik feleslegesek...van a mocin több dollog példának illetve elenpéldának...
igazábol csak érdeklt hogy miket irnak elő mire figyeljek...persze ezen lehetne vitatkozni, de igazából mindenki eldönti hogy kinyirja a mociját vagy sokáig szeretné használni...én sokáig szeretném de a blokban tuti nem fogom kicserélni a 6 hónapos 0 kmes olajat...
Így már más a leányzó fekvése, jobban kiderült a mögöttes gondolatmenet. Mondjuk, mivel nekem nincs fülem ehhez, maradok a szervizintervallum-táblázatnál, meg a szerelési útmutatónál. Így csináltam a 7R-rel: km-t nem hittem, mert nem hinni kell, hanem tudni (szintén x-edik tulajként), így ment rögtön az összes nagyobb szerviznél előírt dologra (szelephézag, szinkron, "testnedvek"), plusz megnézettem ami szóba jöhetett.
Egyébként a gyári szerelési útmutatók haszontalan dolgot nem cseréltetnek, csak megadják a használható állapot határértékeit, ezért a kérdezőnek nincs mitől tartania e tekintetben.
Milyen tudásra épül a véleményem?Semmiképpen sem vagyok egy műszaki zseni,csak egy műszaki dolgok iránt érdeklődő,motorszerető ember.A véleményem továbbra is az,hogy egy 50000-et futott,nem egygazdás motornál/a kérdező nemrégen vette motorját,előéletéről nem sokat tud/ ha hallom,hogy csattognak a szelepek,akkor beállíttatom,aztán onnantól kezdve tudom,hogy még 12000-ig nem kell állíttatni.Én úgy gondolom,hogy a 6000-es olajcsere intervallumot mindenki ismeri.Ha a vezérműlánc elhasználódott,annak szintén hangja van.Ha a kuplungnak vége,annak szintén egyértelmű jele van,meghajtóláncnak szintén,csapágyaknak megint csak.Tehát egy használt gép vételénél az olajcsere úgyis mindenkinél az első feladat,a többit meg érzi,hallja,látja az ember!Szerintem a nagy többség 50000 környékén így állapítja meg,hogy mit kell éppen a motorján elvégezni.És a kérdező azt írta,hogy csak azért nem fog semmit kicserélni,mert azt egyébként esetleg előírnák,de még egyébként szerinte nem kell.
Nincs mit! :) Ez a fékpad téma ugye 50-100eFt-os kérdés szokott lenni amikor hangolják is a gépet, ennyiért már utánanéztem. Monduk az első tapasztalatom elég negatív, úgy gondolom nem sok történt a vagy két hónapig húzódó (késő ősszel) hangolás során (sajnos nem voltam ott; karbis motor, sok lett volna vele a meló.. de akkor miért vállalta?).
Jó a te termosztátod?az enyém 83 fok köröl szokott lenni normál használatkor,persze nem városban...
én meg a hülye kérdéseim....
hogy pont azért van szintetikus olaj, hogy az szinte mindjárt tudja azt a vizkozitást mindt az ásványi olaj és "nem kellene" melegíteni. egyébként mi az üzemi hőfok hamár itt tartunk? ,és mondjátok ha elindul megy a mocc akkor mért melegszik felhamarabb?mert pl ha áll a motor akor felmehet a hőfok addig hogy 103 nál bekapcsoljon a venti míg ha megyek akkor álltalában 65 fok körül van a vízhőméréklet, jó ha városban szotyorgok akkor 70-80 között is lehet...mivel ha halad akkor mindjárt gyorsabban hül a víz...hú ez hülyeség mivel ha megy akkor nagyobb igénybevétel ezért gyorsabban mellegszik és a 65 fok azmár rég üzemmeleg...elméletileg nem az lenee a tökéletes hogy, minél alacsonyabb fordulaton érje el az üzemi hőfokot?
már megint a hülye kérdéseim
Nagyon fontos a szakszerű melegítés de talán azt a 60 fokot nem kell állohelyzetben megvárnod ha rám hallgatsz! Ja meg akkor a járása se valami egyenletes és jobb ha halad a moci! nálam szivató max 15 sec.
igazábol csak érdeklt hogy miket irnak elő mire figyeljek...persze ezen lehetne vitatkozni, de igazából mindenki eldönti hogy kinyirja a mociját vagy sokáig szeretné használni...én sokáig szeretném de a blokban tuti nem fogom kicserélni a 6 hónapos 0 kmes olajat...
Egyébként a gyári szerelési útmutatók haszontalan dolgot nem cseréltetnek, csak megadják a használható állapot határértékeit, ezért a kérdezőnek nincs mitől tartania e tekintetben.