hmmm....értem...de még mindig nem vili hogy ennyit jelent egy a sebeségből egy boxban "összetorlódott" levegő aminek nyomása alig nagyobb valamivel a normálisnál? vagyis mondjuk a lámpa alatt lévő nyíláson emegy a levegő és ugy el a karbiba...ésha gyorsan mész akkor egy kicsit megnő a nyomás és úgy lesz dúsabb a cucc...?akkor az a karbi nem is olyan egyszrű mind ahogy gondolnám..mert nyomásérzékelő vagy miegymásnak is kell lennie benne valahol...meg oké annak a két csőnek a nyomáskiegyenlítés a szerepe az úszóházban...na mindegy...ez egy kicsit sok
A Ram air lényege, hogy állandó túlnyomás alatt van az airbox. Sűrűbb és hidegebb levegő érkezik az légszűrőbe, ami több oxigént tartalmaz, ergo több petrolt lehet hozzá adagolni, mór pávő Értelemszerűen minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb a légnyomás és egyre meredekebben emelkedik az értéke. Persze, ha csak simán bezúdítod a levegőt akkor a karbik nem tudnak majd mit kezdeni a változó légtömeggel és elszegényedik a keverék. (Ezért nem lehet nagyon használni RAM AIR nélkül pl a kilencest sem, mert lehörög, prüszköl minden baja lesz a hiányától ) Ezt a két kis csövecske akadályozza meg, amika beömlő rácsa mögött lapulnak meg és feladatuk a nyomáskiegyenlítés az airbox és a úszóházak között. Az EURO-s normákat is könnyebb ilyen rendszerrel teljesíteni.
Az airbox kialakítása miatt hagyományos bölcsővázas gépeknél (pl ZRX1100) nem alkalmazható. Ezért nem lehetett anno a GSX-R eken sem.
Hát ez az! Se turbó se kompresszor! Az airbox előnye igazán nagy sebességnél jelentkezik!Bőven 200 felett! Mivel az airbox kialakítása olyan hogy nagy sebességnél feltorlódik a levegő a boxban ezáltal nyomás keletkezik
( külső légköri nyomáshoz képest néhány milibárral nagyobb )
ezáltal úgy viselkedik mint egy feltöltős motor! Teljesítménynövelés! A Superbike-ban és Moto GP ben kezdék alkalmazni először! Mivel nem lehetett turbót vagy kompresszort alkalmazni!
A teljesítményt meg elő kellett halászni valahonnan!
Valami ilyesmi a lényeg!
gondolom az első lehet a 9esé...egyébként eémegyarázza valki hogyan működik ez az airbox és mért és mitől ad plusz lovakat? elméletem szerint valami nyomás nő több levegő több üüzemanyag...de mitől? hisz semmi turbó vagy kompreszor
Köszönöm a hozzászólásokat és a segítséget a "villa" témához. Lehet,h szarabb a helyzet...nem is a villa ment el...hanem a váz..pff...Jobban megnéztük,a villa egyenesnek tűnik,de a váz mintha deformálódott volna.Holnap elvileg szakember szeme is látja majd,kiderül az igazság...nem egyszerű a helyzet...Vmi tuti szar,mert az oldalidomot ha felrakom,összetörné a kerék,annyira hátrébb van...Szóval van gáz...
én nem tom az enyémen egy darab elszineződés sem volt, ésha jól tom nem is hevítették...nade nenek majd utánakérdek...ezen agyalgattam, de nem akartam visszairni basi 2 nek hogy mért is mert ő ért a dolgokhoz... (ha jólemléxem valamilen sablonokba fogták be?)
vagyis ha nem hevítik akkor nem változik meg a szerkezete(tanultam fémszerkezettanból). ha mondjuk más uton egyengetsz akkor csak a cső keresztmetszet változik egy kicsit minimálisan a "törés" helyén. csak ott gyengül az anyag egy kicsit, de azis igazán a nem tökéletes cső keresztmetszet miatt.,,javítsatok ki ha tévedek...mondjuk itt most nem drasztikus villagörbületről van szó hanem minimálisról...ha agyon görbült volna és nem hevítenék az úgy megint más lenne....
Hello gyurika,tényleg szép darab,és az ára sem rossz,én is nézegettem már.
Az egyengetésröl meg annyit,hogy el fog szineződni a teloszárad ha azt egyengetik.Személyes tapasztalat,az YZF 750-t igy vettem,és nem tudtam miért lila a teloszáram.Aztán felvilágositott egy motorszerelő ismerősöm hogy az egyengetve volt.Lehet hogy nem lesz nyoma(az elszineződésen kivül),de lehet hogy a szimeringed ba..ik rá egy idő után.Ugyhogy én is a cserét ajánlom.
Ne is gondolj az egyengetésre!(igaz hogy sok helyen csinálják! az már nem olyan mint az eredeti! Megváltozik az anyag szerkezete!) Nem játék! Lehet hogy megölöd vele magad! Rosszabb esetben mást is!
Még az előző mocimat összeverve azon is elhajlott a villa.. és nem is kicsit, jó 2-3 cm-t ha nem többet. Azt mocis ismerősömön keresztül "megcsinálták" kemény egy ezresért, úgy, hogy még nekik kellett szétszedni a villát, utána még állítólag elmondása szerint az olajat is cserélte...hogy kicserélte-e vagy sem, azt nem tudom, de teljesen korrekt munkát végzett! Jó, tuti nem lett gyári, és mittomén milyen műszerrel kimutatták volna hogy görbe még vagy 1mm-ert de egy ezrest megért és utána a moci járásán sem vettem észre.
Az airbox kialakítása miatt hagyományos bölcsővázas gépeknél (pl ZRX1100) nem alkalmazható. Ezért nem lehetett anno a GSX-R eken sem.
( külső légköri nyomáshoz képest néhány milibárral nagyobb )
ezáltal úgy viselkedik mint egy feltöltős motor! Teljesítménynövelés! A Superbike-ban és Moto GP ben kezdék alkalmazni először! Mivel nem lehetett turbót vagy kompresszort alkalmazni!
A teljesítményt meg elő kellett halászni valahonnan!
Valami ilyesmi a lényeg!
ZX-9 C airboxában lejátszodó nyomásviszonyok. Összehasonlítva egy hagyományos (ZRX1100) rendszerrel.
vagyis ha nem hevítik akkor nem változik meg a szerkezete(tanultam fémszerkezettanból). ha mondjuk más uton egyengetsz akkor csak a cső keresztmetszet változik egy kicsit minimálisan a "törés" helyén. csak ott gyengül az anyag egy kicsit, de azis igazán a nem tökéletes cső keresztmetszet miatt.,,javítsatok ki ha tévedek...mondjuk itt most nem drasztikus villagörbületről van szó hanem minimálisról...ha agyon görbült volna és nem hevítenék az úgy megint más lenne....
Az egyengetésröl meg annyit,hogy el fog szineződni a teloszárad ha azt egyengetik.Személyes tapasztalat,az YZF 750-t igy vettem,és nem tudtam miért lila a teloszáram.Aztán felvilágositott egy motorszerelő ismerősöm hogy az egyengetve volt.Lehet hogy nem lesz nyoma(az elszineződésen kivül),de lehet hogy a szimeringed ba..ik rá egy idő után.Ugyhogy én is a cserét ajánlom.
ehhez
a mocihoz mit szoltok mert szerintem egész jó áron van!vagy nem?