himizoli nyugi a zx9r nem olyan gyenge hogy agyon kéne tuningolni,meg az a 143 lóerő nagyon is elég szerintem.Gyorsulási versenyeken is elég jók szoktak lenni a zx9r-ek,meg szerintem a mai motorokkal szemben se kell szégyenkeznie.
Nagyjából valóban annyi a külömbség mindt amiket felsoroltak, a 2000-2001 eseken 6 dugós fék van kisebb a féktárcsája, a 2002 eseknek meg négydugós ninsin fékeik vannak mint a kawa z1000 ren. De a fékek jobbságáról megoszlanak a vélemények....van a használtauto.hu-n egykét jó vételnek tűnő gép....
énis egy 2000 es példányt vettem 849 ért...megérte az árát...
Csövi!Du.elment ez a kurva áram azért tüntem el.Szóval nekem bőven elég a gyári gép azzal amit tud,de lehet hogy sok is ezekre a fasza magyar utakra.Amugy még mindig ennek van normális motor kinézete a mai ujjabbnál ujjabb gépcsodák között.(szétesikszerek)
Nem a motor erejére céloztam hanem, hogy egy 50km-es menet után milye arccal szállna le a egy 9R ill. egy R1 hátsó üléséről. Az R1 hátsó ülése egy kínpad.
A remelhetoleg jobb csucsteljesitmeny es a remelhetoleg kisebb nyomateklyuk elerese erdekeben hangolt kipufogorendszert, sportlegszurot es masik fuvokakeszletet teszek a motorba. Meg fogom probalni az elogyujtast is eltekerni. A valamelyest talan novekkvo csucsteljesitmeny a vegsebessegre lesz jo hatassal es ha masutt nem is erosodik a motor, akkor remelem sokkal agresszivabba sikerul tenni. A konnyebb kilovesek erdekeben pedig rovoditeni fogom az attetelezest. Az ugyanis a legjobb tuning. Gyari allapotban nem is az a baja, hogy gyenge, hanem hogy nagyon "puha", nem elge eles nekem. Pl. nem minden aszfalton kapar kuplungolas nelkul es ez baj. Hogy hogy sikerul majd, arrol be fogok szamolni. Egyelore csak az biztos, hogy mar egy valag lovet kifizettem tuningcuccra.
Nincs mit koma! Az R1 mas kategoria. Agresszivabb kulso, nagyobb es erosebb blokk, kisebb vazban. Sokkal inkabb palyamotor, mint a ZX-9R. Vagy ha ugy tetszik: a ZX-9R egy sokkal inkabb regivagasu sportmotor, annak minden elonyevel es hatranyaval. Turasabb pozicio, nagyobb meret, tehat kenyelmesebb. Nehezebb, de stabilabb is, kormanygatlo nelkul is nyugodt. Kiforrott, nyomatekos, tartos motorja van. Gondos munka eredmenye. Persze lehetne erosebb is, meg foghatna jobban is a fek. De ez mar egyenfuggo. En tuningolom.
Hasznalt motorrol leven szo, sokkal inkabb az allapotnak kell dontonek lenni, semmint az evjaratnak! Esetleg az evjarat a vetalar tukreben jelenthet jot/rosszat.
En ugy gondolom, hogy az utolso Ninja elsosorban dizajn okokbol lett megvaltoztatva, hogy eladhatobb legyen az akkor mar egy ujabb metodus arnyekaban szuletett 954, R1 mellett. A valtozasok szerintem egyaltalan nem valtak elonyeve igy ha picit szebb is az utolso elotti szerianal, semmikeppen sem jobb. Maximum csak ugyanolyan jo, de ebben sem vagyok biztos. Egyenertekunek tekintenem Oket.
A fordulékonysága és a kényelmét megőrízte,de szerintem annyira sokat nem változott.De szerintem akár melyiket veszed 2001 vagy 2002-es évjáratot rosszul nem igen jársz.Na meg a 2000-2001-eseket olcsóbban is lehet találni.
Hello Pityu!Köszi szépen az infót!Még arra lennék kiváncsi hogy mindez a változtatás érezhető-e motorozás közben,vagy elhanyagolhatoak ezek a különbségek./pl:menetkényelem,dinamikusság,stb./
Egyszo
val,érdemes-e "válogatni" köztük.
Előre is köszi az infót!
himizoli a 2001-2002-es zx9r között,annyi külömbség van hogy kicsit 2002-re átdolgozták a gépet.Megújult a váza,a lengővillája,és a fékrendszere,a teleszkópvilla erősebb kivitelű és új beállítású lett.Masszívabb lett a hátsó lengővilla,a főtengely nagyobb lendtömeggel forog 40mm karburátorok.Ennyi azt hiszem.Ja meg a kapaszkodók lekerültek róla.
Sziasztok! A közeljövőbe szeretnék hozzájutni egy 2001 vagy 2002 évjáratu ZX 9-hez.Ha valakinek van netán tapasztalata abban hogy milyen gyakorlatbeli külömbség van a két évjárat között szivesen venném. Elöre is köszi!
Fékolaj és fékolaj közt is van különbség. DOT 4 egy szabvány, minimum követelményekkel, az 5.1 szintén. Ezeket túl is lehet teljesíteni... Van fékolaj, aminek a _nedves_ forráspontja 250+ fok (győzd megfizetni az árát). Castrolból van egy über, 16000 Ft-ba kerül literenként. Nyilván nem a teflon(fék)cső lesz az, ami kibírja a 300 fokot, ezek a csúcs olajok inkább autóknál kellenek a merev fémfékcső mellett.
Mindez kevéssé lényeges.
Ami az: ha felforrt a fékolaj a nyeregben, le kell engedni a szutykos részt, míg tiszta nem jön a légtelenítőn, mert az már nem tudja az eredeti paramétereit (nyilván légtelenítéssel egybekötve; ebből következik, hogy verseny(pálya) után hasznos egy utántöltés+légtelenítés). Ha elszíneződött az egész, akkor cserélni kell, akkor is, ha fél éves.
idi
óta vagyok:) elfelejtettem bemásolni a címet....
énis egy 2000 es példányt vettem 849 ért...megérte az árát...
En ugy gondolom, hogy az utolso Ninja elsosorban dizajn okokbol lett megvaltoztatva, hogy eladhatobb legyen az akkor mar egy ujabb metodus arnyekaban szuletett 954, R1 mellett. A valtozasok szerintem egyaltalan nem valtak elonyeve igy ha picit szebb is az utolso elotti szerianal, semmikeppen sem jobb. Maximum csak ugyanolyan jo, de ebben sem vagyok biztos. Egyenertekunek tekintenem Oket.
Egyszo
val,érdemes-e "válogatni" köztük.
Előre is köszi az infót!
Eladó az én kedvesem ZX9R
Képek, és telszám az adatlapomon.
Jimy
Mindez kevéssé lényeges.
Ami az: ha felforrt a fékolaj a nyeregben, le kell engedni a szutykos részt, míg tiszta nem jön a légtelenítőn, mert az már nem tudja az eredeti paramétereit (nyilván légtelenítéssel egybekötve; ebből következik, hogy verseny(pálya) után hasznos egy utántöltés+légtelenítés). Ha elszíneződött az egész, akkor cserélni kell, akkor is, ha fél éves.