Sziasztok Kawasaki zx6r 2004 motoromban szeretnék gyertyát cserélni ha valaki tudja,hogy a legegyszerübb kérem írja le,arra gondolok miket bontsak le hozzá.
Köszönöm.
Jol emlekszem meg arra az idore, mikor a Simson, aztan az ETZ volt a csaszar! A Simsonos korszakban, nekem egy Csepel Pajtasom volt, az ETZ-s korszakba egy Mini Riga 501-em. Kesobb jott a seducertt-fele Z750 es egyeb ontottkullos, furkalttarcsas japan taliga korszak, nekem akkor lett egy cseptankos Jawam (350-es). Ekkor voltam 15 eves. A Simson es az ETZ kimaradt, sot ETZ-vel soha eletemben nem is mentem. De aztan par eve vettem egy beallt blokkot meg par tyukszaros kereket es ugy dontottem epitek egy fasza ETZ-t, egy olyat ami tenyleg hajmereszto! Mar 5 eve csinalgatom, kozben meg ZX-9R-em is volt. Az sajnos mar nincs meg, de az ETZ igen, iden nyaron roffen! Egyszoval: nem szidom, masrol volt szo. Pedig valljuk be lenne mit szidni rajta, attol meg, hogy az ETZ a legelterjedtebb MZ, korantsem a legjobb. Eleg elcseszett konstrukcio a picsagyenge hidvazzal, meg a fotengelyre szerelt kuplunggal. Ezen kivul meg van par elemi baja, amik kozul en joparat kikuszoboltem.
ETZ-Fighter es Ninja utoljara egyutt (jobbra apam Jawa RD 350-ese lathato )
"seggkint" ezen gondolkodtam egy kicsit
Mi a Pancsit durrogtattuk, az is jó móka és tisztul a kipu is. Egy debreceni srác ráállt 2T kipu gyártására ha érdekel valakit. Egyben csinálja meg az egész rendszert fúvásos technikával. Egy RD kb. 50 bélás.
Sokáig árultam a fém fékcsövet olcsón, de nem bántam meg, hogy megtartottam. Hátsó viszont van eladó kék színben. 3K.
És utoljára! mindenkinek kellemes húsvétot, ha végeztetek a kötelező családi ceremóniákkal, mindenkinek balesetmentes jó gurulást kívánok. Én három napig most a másik hobbymnak áldozok, ilyen megosztott ez a világ
Te cápa!
Etz-ét nem fikázni ám. etzés korszakomban volt a legtöbb időm motorozni, még a jogsim látóhatáron sem volt tizenöt évessen. Én nagyon szerettem persze ma már nem korszerű gép, de emlékszel a 90-es évek elejére. az etz-s császár volt az már nem simó Az etzés korszak mindíg szép emlékeket idéz, bennem béke poraira
Csá sedu
Most egy kicsit elkalandozok. De eszembe jutottak régi szép emlékek. A doblelővéssel kapcsolatban. Tehát a katonaságnál a Zil-el /benzines/ a legjobb szorakozásunk az volt, hogy menet közben levettük a gyújtást, megpumpálgattuk a gázpedált, majd vissza gyújtás akkorát szólt mint az ágyú. A tisztek mindíg ugattak mind az állat, mi meg majd beszartunk a röhögéstől.
Nem tudom a ninjával is meg lehetne ezt csinálni, mondjuk odagurulni egy seggkint húszéves bringázó csaj mellé és ott ráadni a gyújtást?
Teljesen jól motorozható bár ilyen állapotban nem cibáltam szét a száját , de 2.ban azé tekeri a farát kicsit gyorsításkor az elejét nem igazán emelgeti, talán majd ha melegebb lesz az aszfalt.
a general information vaskos kiadvanyat böngesztem ott talaltam a 1-11 2-3 és 15-49 oldalon irnak rola de csak a kalifornia modelen van ez elkerulte a figyelmem igy elsö gondolatra meg nem tamadok neki a villaskulcs keszletemel hiba lehetösegnek maradt a karbi szinkron 30000 van benne 24000nel kellet volna
Felraktam végre a 14es kis kereket előre amit észrevettem kb 700al emelkedett a fordulat ua a sebességnél, ezáltal 6ik ból ki se kell venni és ott is akkorát tol hogy húú a végét még nem tudom jelenleg nincs rajt a teljes idom, kicsit fúj a szél de úgy érzem sokkal sportmotorosabb lett a kicsit túrázós helyett
Hali!
Ősi módszer, lábas, bele víz, termosztát, tűzhelyen megmelegít, figyel mikor nyit, hőmérő, vagy a kacsód. Lábast gondosan elöblöget mert a fagyálló MÉRGEZŐ.
Üdv
Hali!
Én a héten kérdeztem az x-bikénél kuplung fémcső 10e. ,
fék 20e kompletten. Ha akarod fel is teszik. Kb. 15-20 perc alatt készítik el a csövet. http://www.x-bike.hu/
Üdv
1. Fékolaj tartályt kinyit, fékolaj leenged. Ezt nekem 2 módon mondták: légtelenítőre ráteszel egy kis csövet, légtelenítő megnyit, fékolajat kipumpálod valamibe. Sztem ez hülyeség, pepecselés, viszont tiszta munka. Egyszerűbb, ha lekötöd a nyeregről a fékcsövet és leengedeg az olajat valamibe. Figyelem! Felnire, féknyeregre, festett felületre ne kerüljön olaj, mert oldja a festéket! (nekem sikerült kicsit összetaknyolnom az első szép kék felnit)
2 Féknyereg leszed: baromi egyszerű, két-két csavar fogja, fékcső már lekötve, egyszerűen leszeded. Ha válla van a tárcsának egy csavarhúzóval óvatosan a betéteket megfeszegeted, alul feszegesd a vasat, ne a ferodort (bár ha cseréled a betétet mindegy).
3 Fékbetétet kiszeded
4 Féknyerget szétszeded két darabba. Levegővel kinyomatod a dugattyúkat. A dugattyúkat célszerű szemügyre venni. A fékbetéttel érintkező részén szokott lenni egy kis éle. Ezt nagyon finom reszelővel, csiszolókoronggal leszeded. A dugattyúk oldalán, ami a karmantyún kívül van mindig lerakódik egy csomó retek, ami egy idő után szépen megeszi a porvédő gyűrűket, elszakítja, gyűri őket aztán szorul a fékdugattyú (és elesel egyenesben egy lassításnál, mindenki röhög rajtad, te nem tudod mi történhetett egészen addig, amíg szét nem szeded a féket). Na ezt szépen féktisztítóval, meg vízpapírral (polírpapírral) szép tiszta, fényesre csiszolod. Vigyázz, ami a karmantyúval érintkezik és ami belül van,. azt ne bántsd, nehogy megsértsd a felületet. Szépen kitatkarítod az egész nyerget, megtisztogatod a dugattyúkat, leszeded az élét csak arra figyelj, hogy mindegyikat oda tedd vissza, ahonnan kivetted.
Ha kompletten fel akarod újítani, bemész egy motorosboltba, ahol alkatrészt árulnak és rendelsz egy felújító szettet, ez a 6 dugós Tociko-ba 18-20 forint, a nissint nem tudom. Abban benne vannak a karmantyúk, a porvédó gyűrűk, illetve a két nyereg összeillesztésénel tömítő kis pici karikák.
Ha ez mind rendben van, akkor összerakod. Nem biztos, hogy szükséges, ha nem folyik fékolaj, a karmantyúkat cserélni fölösleges szerintem. Az viszont lehet, hogy nagyon meg van már kopva a betéted és ezért van hosszú útja a fékkarnak, hosszú úton járnak a dugattyúk is.
De a személyes véleményem az, ha eddig mindig szervízbe vitted, nem biztos, hogy érdemes az otthoni barkácsolást egyből fék felújítással kezdeni... Legalább vki felülgyeljen sztem, mert azért mégis csak fékről beszélünk, ráadásul az elsőről, egy 143 lóerős, 280-as véggel rendelkező kétkerű gyönyörűség fékjéről. Aztán nehogy gond legyen, ha 220-nál erőteljesen fékezni kell...
Hogy édesapámat idézzem: " Ennyi eszed van fiam? Tanuld meg, hogy ne a féken, vagy a gumin spórolj.."
Hja.A fékolaj csere engem is érdekelne.Nem tudom mikor volt cserélve a vasamba.Meg ha ven valakinek fém fékcső akkor lehet az is érdekelne ha ócccccsó pénzé van .
Hy mindenkinek.Köszi a segítségert a kérdéseimre mindenkinek.Amúgy az elöbb olvastam amit írtatok a termosztátokról.Honnan tudjátok mikor nyit?Vagy csak ami rá van írva abból?Amúgy akkor még egy kérdésem lenne ha nem baj (erre a hétre persze csak).Ti be szoktátok melegíteni a vasat alapjáraton mielött nekiindultok?Én várok 99%ban 55-60 fokig aztán indulok csak vele el.Ez napközben nem is gáz csak reggel fél 7 kor keltem a szomszédokat is az akrával.Baj lenne ha szépen indulnák vele és 3-4 ezernél nem jobban forgatva menet közben melegedne be?Ártana a motornak?Autóval elindulok majdnem mindíg finoman,de tán lehet ez nem ugyanaz(kenés,olaj,stb stb).Köszi
Már most is 1-esen van a fékkar.
Köszi a segítséget, jövőhéten nekiesek. Hogy kell olajat cserélni motorban és fékben egyaránt? Még soha nem nyúltam a géphez, csak a kawánál volt szervízelve.
Köszönöm.
Nekem 4 250-es em volt.
Budira is ETZ-vel mentem
ETZ-Fighter es Ninja utoljara egyutt (jobbra apam Jawa RD 350-ese lathato )
Mi a Pancsit durrogtattuk, az is jó móka és tisztul a kipu is. Egy debreceni srác ráállt 2T kipu gyártására ha érdekel valakit. Egyben csinálja meg az egész rendszert fúvásos technikával. Egy RD kb. 50 bélás.
Sokáig árultam a fém fékcsövet olcsón, de nem bántam meg, hogy megtartottam. Hátsó viszont van eladó kék színben. 3K.
Etz-ét nem fikázni ám. etzés korszakomban volt a legtöbb időm motorozni, még a jogsim látóhatáron sem volt tizenöt évessen. Én nagyon szerettem persze ma már nem korszerű gép, de emlékszel a 90-es évek elejére. az etz-s császár volt az már nem simó Az etzés korszak mindíg szép emlékeket idéz, bennem béke poraira
Most egy kicsit elkalandozok. De eszembe jutottak régi szép emlékek. A doblelővéssel kapcsolatban. Tehát a katonaságnál a Zil-el /benzines/ a legjobb szorakozásunk az volt, hogy menet közben levettük a gyújtást, megpumpálgattuk a gázpedált, majd vissza gyújtás akkorát szólt mint az ágyú. A tisztek mindíg ugattak mind az állat, mi meg majd beszartunk a röhögéstől.
Nem tudom a ninjával is meg lehetne ezt csinálni, mondjuk odagurulni egy seggkint húszéves bringázó csaj mellé és ott ráadni a gyújtást?
Lehet, hogy inkább marad a szervíz most úgy is akció van minden beszerelet gyári alkatrészre 30%.
Ősi módszer, lábas, bele víz, termosztát, tűzhelyen megmelegít, figyel mikor nyit, hőmérő, vagy a kacsód. Lábast gondosan elöblöget mert a fagyálló MÉRGEZŐ.
Üdv
Én a héten kérdeztem az x-bikénél kuplung fémcső 10e. ,
fék 20e kompletten. Ha akarod fel is teszik. Kb. 15-20 perc alatt készítik el a csövet.
http://www.x-bike.hu/
Üdv
1. Fékolaj tartályt kinyit, fékolaj leenged. Ezt nekem 2 módon mondták: légtelenítőre ráteszel egy kis csövet, légtelenítő megnyit, fékolajat kipumpálod valamibe. Sztem ez hülyeség, pepecselés, viszont tiszta munka. Egyszerűbb, ha lekötöd a nyeregről a fékcsövet és leengedeg az olajat valamibe. Figyelem! Felnire, féknyeregre, festett felületre ne kerüljön olaj, mert oldja a festéket! (nekem sikerült kicsit összetaknyolnom az első szép kék felnit)
2 Féknyereg leszed: baromi egyszerű, két-két csavar fogja, fékcső már lekötve, egyszerűen leszeded. Ha válla van a tárcsának egy csavarhúzóval óvatosan a betéteket megfeszegeted, alul feszegesd a vasat, ne a ferodort (bár ha cseréled a betétet mindegy).
3 Fékbetétet kiszeded
4 Féknyerget szétszeded két darabba. Levegővel kinyomatod a dugattyúkat. A dugattyúkat célszerű szemügyre venni. A fékbetéttel érintkező részén szokott lenni egy kis éle. Ezt nagyon finom reszelővel, csiszolókoronggal leszeded. A dugattyúk oldalán, ami a karmantyún kívül van mindig lerakódik egy csomó retek, ami egy idő után szépen megeszi a porvédő gyűrűket, elszakítja, gyűri őket aztán szorul a fékdugattyú (és elesel egyenesben egy lassításnál, mindenki röhög rajtad, te nem tudod mi történhetett egészen addig, amíg szét nem szeded a féket). Na ezt szépen féktisztítóval, meg vízpapírral (polírpapírral) szép tiszta, fényesre csiszolod. Vigyázz, ami a karmantyúval érintkezik és ami belül van,. azt ne bántsd, nehogy megsértsd a felületet. Szépen kitatkarítod az egész nyerget, megtisztogatod a dugattyúkat, leszeded az élét csak arra figyelj, hogy mindegyikat oda tedd vissza, ahonnan kivetted.
Ha kompletten fel akarod újítani, bemész egy motorosboltba, ahol alkatrészt árulnak és rendelsz egy felújító szettet, ez a 6 dugós Tociko-ba 18-20 forint, a nissint nem tudom. Abban benne vannak a karmantyúk, a porvédó gyűrűk, illetve a két nyereg összeillesztésénel tömítő kis pici karikák.
Ha ez mind rendben van, akkor összerakod. Nem biztos, hogy szükséges, ha nem folyik fékolaj, a karmantyúkat cserélni fölösleges szerintem. Az viszont lehet, hogy nagyon meg van már kopva a betéted és ezért van hosszú útja a fékkarnak, hosszú úton járnak a dugattyúk is.
De a személyes véleményem az, ha eddig mindig szervízbe vitted, nem biztos, hogy érdemes az otthoni barkácsolást egyből fék felújítással kezdeni... Legalább vki felülgyeljen sztem, mert azért mégis csak fékről beszélünk, ráadásul az elsőről, egy 143 lóerős, 280-as véggel rendelkező kétkerű gyönyörűség fékjéről. Aztán nehogy gond legyen, ha 220-nál erőteljesen fékezni kell...
Hogy édesapámat idézzem: " Ennyi eszed van fiam? Tanuld meg, hogy ne a féken, vagy a gumin spórolj.."
Köszi a segítséget, jövőhéten nekiesek. Hogy kell olajat cserélni motorban és fékben egyaránt? Még soha nem nyúltam a géphez, csak a kawánál volt szervízelve.
Nincs valakinek elfekvőben egy jó állapotú generátor fedele?
Sajnos az enyém cserére szorul.
Előre is köszi!