Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hello.

Inditas: Ha kicsi gazzal indul, az teljesen jo. Hidegen szivatoval (es esetleg pici gazzal) melegen szivato nelkul (esetleg pici gazzal) kell induljon a motor. A durrogas viszont szamomra azt jelzi, hogy valami nem tokeletes, mert nem kellene durrognia. Persze nem-gyari kipufogoval, nem-gyari fuvokakkal, netan hibas gyujtassal lehet barmi. Az, hogy durrog nem tragedia, de szerintem egy tokeletes Ninja nem durrog (csak mikor dogmelegben motorfekezel, mint az allat - ami elvart tevekenyseg egy Ninja tualjtol )

Valtas: A masik elvart dolog... Minden Kawasaki tulajdonosnak kutya kotelessege kimelni a valtot. Ha van gyenge pontja egy Kawanak, akkor az a valto, ami nem olcso. A konyben irva vagyon, hogy nem kell kuplungolni felfele valtasnal, de vigyazat! Ez sportmotor, a valto pedig a fordulatgorbe utolso harmadara van tervezve es sportmotornyi elettartamra! Ha megfigyeled, a felso fordulattartomanyban konnyebb is valtani, mint alul. Hetkoznapi motorosnak igenis kell hasznalni a kuplungot!

A szerintem legsimabb valtas:

Felfele: felso fordulattartomanyban elvaltani, egy gyors, hatarozott mozdulatsorral, aminek folyaman a kuplungor 2 ujjal rahuzzuk a masik 2 ujjunkra. Ekkor a kuplug nem emel ki tokeletesen, minden valtotengely csokkentet nyomatekkal forgatva van es a kormok villamgyorsan gond nelkul osszeakadnak.

Visszavaltas: nem tul alacsony (tehat az alajaratot nem nagyon kozelito) fordulattartomanyban, 4 ujjal rahuzott kuplunggal, gazfroccsot kovetoen a fordulat visszaesesenek folyaman lepjuk be az egyel lejjebbi gangot. Ez a visszalassitos, gurulos modszer. Amikor gyorsitas elott, magasabb fordulatnal valtassz vissza, akkor ugyanezt csinald, nagyobb gazforccsel es gyorsabban.

Szerintem minden hasonlo motoron igy kell valtani. Ezzel a modszerrel, 350-es Jawaval is lehet hang nelkul valtani, ami eleg nagy kunszt! Meg a krosszmotoroknal is lehet erezni, hogy igy szeretik, pedig azoknak a valtoja egy sportmotorenal 1000-szer jobb.
Üzemi hőfokon a kb. 80 fokot értem.
Hali!A kuplungot azért találták ki,hogy használja az ember a váltásnál.Hogy nem kell a kuplung az szerintem kb. ugyanakkora hülyeség,mint amikor sokak azt állítják,hogy a motort a vészleállítóval kell leállítani minden alkalommal!Indítás.Megváltoztak az indítási feltételek néhány nap alatt/hőmérséklet/,úgyhogy a sok szívatótól durranhat,vagy" meg is fojthatja"!Injektoros és karbis között ez az egyik különbség,hogy az ad magától éppen annyi üzemanyagot az indításhoz amennyi kell,míg a karbisnál ehhez kell a csukló!De ha már üzemin van,akkor nem kell ennek sem.
Hali!
Az enyém is így indul melegen. Ez normális.
(Barátkozz karbisokkal)
Ja még 1 .Bármikor indíton (üzemmelegen álltalában-mert hidegen a szivató miatt nem kell-gondolom én) kis gázt kell húznom hogy pöcc röff.Gáz nélkül nem indul elsőre.Nem tragédia és lehet hogy ez normális karbis motornál csak a haverok inj.motorjai gáz nélkül is simán röffen.Az enyém is csak kell egy kis gáz.Miért?
Sziasztok.Na megint itt lennék pár kérdéssel a nyakatokon .

Nos ha tudtok válaszokat adni akkor nagyon megköszönném nektek megint.
1:most hogy kicsit melegebbre fordult az idő és a napi első indítás tört.akkor van hogy 1 hatalmasat durran az első másodpercben.Aztán újra indítom és pöcc röff simát lazán beindul csak a szívrohamot hozza mindenkire mert azt hiszik lőnek.Mitöl lehet ez?(tán mikor szivatót ráhúzom sok anyag ömlik egyszerre vagy mitől?-túl ráhúzom a szivatót?-karbiszinkron kellene?).Amúgy nem mindíg csinálja csak 1-2 X mondjuk 1 héten.
2.Kb 1000 jótanács van a váltással kapcsolatban de igen okos kb 2 hete motorozó emberkéktől.Na én szeretnék tapasztaltabbaktól ebben tanácsot kérni.Nos a kérdés.Felfelé váltásnál kell e ,szoktatok e kuplungolni?Én mindíg kuplungolok fel és le is de azt mondják nem kell csak a terhelés ne legyen rajta a motoron váltás közben.Kipróbáltam szépen müxik csak szerintetek hogyan jobb.Kupl.vagy a nélkül.

Nos van még kérdés de majd késöbb nem akarok egyszerre 100 ezer dolgot keverni.Előre is köszi mindenkinek.
kösz basi a segítséget mégegyszer!
Beteszem negyedikbe simán megy csak erősebb motorféknél szaggat,nem dobja ki csak mintha a lánc ugrálna.
Írj részletesebb tüneteket légyszi. Nekem volt most váltó bajom, szóval kicsit benne vagyok, ha azzal van gond tudok segíteni. Alkatrészben is, de írd le részletesen, hogy csak negyedikben csinálja? Csak motorfékre? Ha váltasz negyedikbe, néha csak úgy gázadástól és mindentől függetlenül nem ránt egyet-kettőt?
Hajj-ajjj!
Passz
Gogaskerék.....
ha szarvason jo szerelőt akarsz akkor Molnár Tibi! nem olcsó ,de ért hozzá (de lehet már ismered )
Hali
Segítség a negyedik fokozatom erősebb motorféknél szaggat.Mi a baja? rEMÉLEM NEM KERÜL SOKBA A JAVÍTÁS
Cápa az MZ helyett gondoltam, hogy mégiscsak legyen kawád, és azért ez a 750-es rendesen megy! Nem baj, most festés-polírozás alatt van, a jövő héten lesznek képek.
hali! válaszolnék de a sz.gépem meghalt.
hali. kawaszeki igen a szabadonfutora gondolok. tünet teker az önindito a főtengelyt meg csak néha néha forgatja meg kb mennyibe kerül a szabadonfuto ?
Szia seducertt! Koszonom, hogy sokadszor gondoltal ram, de igy mar nem erdekel a dolog. A beharangozokor en is az uj valtozatra gondoltam. Az esetleg erdekelt volna, ha annyira nagy biznisz, vagy egyaltalan. Mindig figyelem a piacot es a lehetosegeket, akkor is, ha nincs celiranyos szandekom. Oreg Z-vel viszont biztos nem akarok foglalkozni. Nekem olyan motor kell, amiben komoly potencia van. 2000 utani.
Na jó,csak nekem a Z 750-ről az új jött be,meg gondoltam azért ajánlod Cápának,mert neki már volt olyan.Meg időnként akadnak kihagyhatatlan ajánlatok az újabbaknál is,mondom hátha ez is egy ilyen!Meg az 1 - 2 havi fizetés igazából nem volt támpont,mert a minimáltól a csillagos égig vannak fizetések.Szóval másra gondoltam.Üzlet miatt esetleg érdekelt volna egy újabb Z.
nagy az Isten állatkertje. Van amikor ez pénzel is párosulups
Igen az újabb fajta, és úgy gondoltam, hogy én fizetek neked azért, hogy csak vidd el
Az újnak a papírja is megér 200,000Ft-ot.
Ébresztő így is félár!
Ebből kiindúlva a kilenceseket 20-100,000Ft-ért kellene adni papírosan.
Ja,hogy régi Z!Az más!Azt gondoltam,hogy az új,valami alkalmi áron.
Aki először leteszi legaláb 5 forintos címletekben az árát azé lessz
1983-as, szép krómokkal, állt vagy 2-3 évet. Gumik jók, ülés gyári bőr, és nem szakadt, nem repedezett. A hétvégén szerintem átfestem mert így nem mutat. Látszik hogy volt gazdája, az oldala még nem ért földet, a deklik régebben fel voltak polírozva, új sportlégszűrők. Nem kell sokat várni egy negyed évszázados géptől. Az elektronika kimerül egy fesz szabályozóban (ami nem Honda) és pár kapcsolóban, így nem romlik el. Állítólag ezekben a vasakban még nincs tiltás sem, naked létére 200 körül kell hogy menjen! Majd beindítom olajcsere után és többet tudok majd róla mondani. Nem sport gép, nagyon kényelmes!
2 éve az olajat lecseréltettem mindkettőbe, habár tudtommal 2 évente nem árt bennük! Akkor meg épp itt az ideje! Ha startra kész leszek csörgök! Ja, szombaton tesztnap a kawánál, ha érdekel!
O.K.!
Ha már úgyis csinálni kell,és amúgy is régen volt bennük olaj cserélve,akkor én kicserélném mindkettőt,aztán egy időre az is le van tudva!
Vittem volna hamarabb, de holnapra volt a legközelebbi időpont! Szombat délelőtt lecserélem az olajat, azt kenhetjük!