Azért azok a csapágyak nem csont szárazok,mivel nem volt szétszedve és kitörölve.De ha egy blokkot újracsapágyaznak akkor is meg kell kenni behelyezés előtt a csapágyakat,pont az első indítás miatt,hogy egyet se forduljon szárazon.Én kizártnak tartom,hogy azalatt az 1 - 2 másodperc alatt,amennyi idő alatt felépül az olajnyomás egy gázfröccsre,bármiféle károsodást is elszenvedne az a csapágy,amelyikre egyébként fel van tapadva még az olaj!Autóról láttam már tesztet,amelynél leengedték az olajat és még elment 50 kilométert,amire beálltak a csapágyak!Az még kb. 30 perc használat volt olaj nélkül,bár végig csak 2500-as fordulat környékén.Szóval én anno nyugodt szívvel odahúztam neki a gázt egy kicsit,és ma is megtenném megint szintén a SAJÁT motorommal!Ez az én véleményem.
Na, rendben a dolog. Dugulás volt a váltó mechanikát olajjal ellátó kis réz csőben. Leszedték, megfújkálták levegővel, visszarakták, meghajtották az olajszivattyút egy fúróval és úgy spriccelt minden felé az olaj, hogy csak na. szóval ennyi volt, vmi kis dugulás lehetett benne.
Köszönöm az infókat!
szia!ugy próbáltátok,hogy beinditva kihajtottátok az olajgombát?próbáljátok meg ugy,hogy kivenni,és egy kicsit megöninditózni!az öcsém járt igy,igaz az egy tipo motor volt,hogy olajcsere után nem volt olajnyomás,ill.volt,csak levegő került a gomba elé,és nem mért!lehet,hogy ahogy forgattátok össze-vissza,fejreállitottátok megállt egy kis levegő valahol,és nem tud mérni a gomba!de ha hülyeséget irtam,akkor bocs!
Szia! Az olajnyomásnak 120-180 kPa vagy1,2-1,8kp/cm2 nek kellene lennie!90°C-os olajnál!
Én még nem jártam így!Olyan már volt hogy nehezen vette fel a szivattyú az olajat de olyan hogy nem veszi fel olyan még nem!
Én úgy szoktam olajcsere után indítani hogy ahogy elindult midjárt le is állítom! addíg játszom vele míg a lámpa el nem alszik! A főtengelynek és a csapágyaknak nem tesz jót ha szárazon fut!Ezek a siklócsapágyak pikk-pakk bedobják a törölközőt! Aztán lehet cserélni mindent!
Én azért egy kenetlen siklocsapággyal megáldott tengelyt amely terhelést is kap különböző pontokon különböző időben nembasznék oda 6-7e ig!
Felkell tölteni amit csak lehet(olajszürő,ha kell szivattyú,stb,esetleg valahol az olajkörbe belepumpálni olajat kintről,stb amit az adott jármű enged)
Lehet nem ide vág,de azért leírom.A Tesóm és az én volt hatosommal is jártunk úgy,hogy olajcsere után az Istennek sem akart megjönni az olajnyomás,akár meddig járattuk.Finoman,2-2500-ig még meg is forgattuk.Teljes volt a besz@rás,gondolhatod.Felhívtam a Kawa szalon szerelőjét,aki kapásból mondta a választ,ami így hangzott: Baszd oda neki a gázt vagy 6-7 ezerig,és megjön egyből.Úgy is volt!Ők a vadi új ER5-ösökkel jártak ugyanígy,az első beüzemelésekkor.Sőt Pestről is hívták őket,mivel ott tudták,hogy ők adtak el akkoriban új ER5-öket,hogy náluk ilyen probléma lépett fel,mit tegyenek,illetve Ők mit tapasztaltak.Ennyi volt a megoldás az olajnyomás problémára!Egy bő gázfröccs!
Gondom a következő: váltó szarakodott, egész pontosan a léptető (kukac?) tengely. A harmadiknál a mart horony le volt kerekedve és hiába bekapcsolta a harmadikat, néha "szaggatott". A léptető villa nem állt meg benne stabilan. Na lényeg, hogy kicseréltük, megcsináltuk, boldog vagyok, összerakjuk a kütyüt, indítom, nincs olajnyomás. Leszedtük az olajgombát, csak pisilt az olaj, nagyon gyengén spriccelt. Lekötöttük róla az áramot, ha testeltük világított a visszajelző, ha levettük nem égett. Ebből gondoltuk, hogy a gomba jó. Leszedtünk a vízszivattyúról is egy csövet, indítottam, ott is csak nyomás nélkül pisilt a víz. Szóval vmi közös gond lehet, a kuplungot szedtük le, azt kétszer is ellenőriztük, hajtja a szivattyúk fogaskerekét, jól van összerakva (nem fordítva tettük fel a kis fogaskereket, ami hajtja a szivattyúk kerekeit). Szóval itt megadtam magam.
Segítsetek! Mit nézzünk meg? Mivel lehet még gond? Ötlet, lehetőség, talán, bármi?
En is szigoruan egyszerre hasznalom mindkettot, ugy erzem igy biztosabb. Ennek ellenere az elet nekem is adott mar pofont, mert csak a szerencse mentett meg egy olyan esetben, mikor veszhelyzetnel tulfekeztem a motor farat es kitort a segge. 170-nel tortent es a gyatya tele lett. Nem estem el, tudtam korrigalni a hibamat (amit mar eleve egy veszhelyzet elharitasa kozben kovettem el), de lelassitani az akadalyig nem tudtam. Csak azert usztam meg, mert volt a padkan hely. Szoval jo pap holtig tanul, neha a motoros is, sajnons. Vigyazzon mindenki magara!
én meg mindig használom!nem is tudnék már ugy fékezni,hogy ne eggyütt használjam a kettőt,ugy megszoktam!eddig még sosem éreztem hátrányát!persze csak ovatosan,érzéssel!
Ez igen!
Na ezt asziszem nehéz lesz felülmúlni bárkinek is igen részletes vezetéstechnikai írás, érdemes ezen elkondolkodni. Megmondom őszintén pl. én eddig egyáltalán nem használtam hátsóféket most tarthatsz profinak, (amitől messze állok) vagy olyannak aki egyáltalán nem tud motorozni, én úgy gondolom, hogy ettől is messze állok. Lehet ez onnan vezethető vissza, hogy az első "nagymotrom" Etz 250 dob fékes volt hátúl mihezis hasonlíthatnám én azt a dobféket? Igen megvan a nőkhöz? mert mi a Nő? Hát pina körül a dísz! Na a hátso dob is ilyen dísz volt. Komolyan mondom én azóta véletlenül sem értem még hátsófékhez, sőt én teljesen meg vagyok rólla feledkezve. Nyilván amit írtál elgondolkodtat és mivel nem szégyen jobbtól tanulni, majd elkezdem magam hozzászoktatni a hátsófék gondolatához.
ezzel kapcsolatban még anyit, hogy az első fék még azért is fog sokkal jobban mint a hátsó, mert lassításkor (négyzetes) előre jön a súlypont, pl ezért is van az, hogy sok autó hátsóféke fos dobfék, míg az első tárcsa. Nyergesvontatónál ezt fordítva úgy oldották meg, hogy a hátsó kerekek kezdenek először fékezni, majd sorban a következő tengelyek, ezt ma már számítógép vezérli. mivel feltételezhetően a nagyobb súly hátúl van, az első kerekeket hiába fékezné előszőr a pót a traktort úgy eltolná mint a szart, láttam én már 24 tonnást pót által keresztűltolva körforgalmon. Elég izgalmas látvány, na gyorsba elküldöm ezt is le ne tiltson csá.
Csá!
Én már háromszor jártam így, egyszer veled egyszer Cápával, meg egyszer a Kecskemétkörnyéki fórummal legalább fél oldanyi értekezésem lett oda, na akkor mentem le a konyhába meginni egy sört. A kérdés változatlanul az lenne, hogy direktbe, hogy vezéreljük a tápszivattyút. Nekem a kuplung egygang gyújtás, vész off, start gomb kombinációjával nem csinál semmit. Má még a lábtartót is felhajtottam nem az basze valamit. Tehát ha simán önindítózok akkor érzem, hogy dolgozik a kis piszok, csak hosszabb állás után nem olyan könnyen indul a gép. Ja és a szívatónál is van valami gáz, mert van hogy hamarabb röffen anélkül, majd utánna húzom rá. Benzinszint szinkron rendbe. Na mondjék vmit uram! Gyorsan elküldöm nehogy elvesszen...
Szerintem sokszor az a legnagyobb baj,hogy a pilóta magát már jó motorosnak tartja,és akkor jön az élet leckéje,amikor bebizonyosodik,hogy messze áll a pacák a jó motorostól!
Nem kell elesni, ennyi! Ha ez ilyen egyszeru lenne...
Ez a kozuti motorozas orok dilemmaja! Nem merunk/akarunk jatszani a hatarokkal, mert felunk, hogy elcsuszunk es akkor odavesz a szep motor, amiert annyit dolgoztunk. Ezert csak ovatosba megyunk. Igy viszont nem fejlodik elegge a keszsegunk es mikor mi teljesen elegedettek vagyunk a tudasunkkal, egyszercsak jon egy varatlan helyzet, amikor kiderul, hogy a tudasunk keves. Keves, mert sosem izlelgettuk a hatarokat es nincsenek beidgzodott reflexeink. Az ingerkuszobunk is alacsonyabb, megilyedunk, gorcsolunk es ilyenkor elb...szuk a lepest es megtortenik a baj olyankor is, amikor el lehetne kerulni, komolyabb tudassal. Nem csak az motoros tudas, hanem a sziv is a gyakorlattal fejlodik. Igenis lehet lapon fektetett motorral hataron veszfekezni, hirtelen felmerulo veszhelyzet eseten, akar esoben is! Lehet, de a kozuti motorosok kozul ezt 1000-bol 1 ember tudja megcsinalni. Az az egy meg fogaj uszni a bajt, amikor kell, 999 ossze fogja torni magat. Persze korabban az az 1 lehet, hogy 10-szer annyi motort osszetort, mint a tobbiek. Sosem lesz jo "megoldas" errre.
Jo megoldast gondolnak a csopperesek, akik nem fekeznek nagyot, nem dontenek es nem menek gyorsan soha, "igy sosem erhet baj". Nem igaz, erhet. Mindig erhet. Raadasul a sportmotorzas nem is errol szol szerintem. Kenni kell a szajat minden helyzetben! Maskepp az is kidobott penz, amit a sportmotorra koltottunk plusszban egy butitott turagephez kepest. "Gurulni" mindennele lehet, de egy Ninja a pengeelre van tervezve! Ott kell hasznalni, ott az igazi!
Ez persze mind igaz,nem is vitatom!De egy helyesbítést azért eszközölnék az előző hozzászólásomhoz.Mi szerint a lelkes amatőrt inkább műkedvelő amatőrré változtatnám!Úgy érzem ez közelebb áll a valósághoz!
Egyreszrol van a hatsofek, aminek kotelessege aszfalton blokkolni ket szemely alatt is, nagyobb temponal is, az elso fek hasznalata nelkul. Az, hogy ezt mennyi labmunka aran teszi meg, reszletkerdes. Lehet azon lehet vitatkozni, hogy kinek mi szimpatikus. De amelyik fek ezt nem tudja, az rossz (vagy gyarilag alul van meretezvem, mint pl. komar : ]) A jol mukodo Ninja fek ezen a proban siman atmegy. Ha Balazse erre nem kepes, akkor az rossz, meg kell javitani.
Masreszrol a hatso fek kissebb teljesitmenyu, mint az elso, mivel onmagaban sehogy sem lenne kepes normalis fekhatast produkalni, mivel megcsuszik a kerek. Az elso fek az, ami igazan fekez a motoron, akar annyira, hogy a hatsot a levegobe emeli. Ilyenkor a hatso fek hatasa lecsokken, mondhatnank semmit nem er. De valojaban er, plane ket szemellyel, ahol nagyobb a terheles hatul.
A harmadik dolog a masodikbol kovetkezik. Ha kanyarban fekezek a motorral, akkor nem eleg, hogy a csavaronyomatek felegyeneitieni igyekszik a motort mas gond is noveli a bajt (igaz, sokkal kisebb mertekben): a fekezetlen hatso kerek a motor teljes tomeget engedi razudulni az elso felfuggesztesre. Ha ez kanyarban van, akkor fokozza a csavaronyomatekot es elvileg engedi oldalra kitorni a motor farat - valahogy ugy, mint amikor a nyergesvontaton nem mukodik a hatso tengelyek fekje - eltolja a kamion elejet es kitor. Ha nyomod a hatso feket, akkor vonoerot (ami hatra mutat) adsz a motor testenek, ami az elforditott kormanyra hato csavaro-erot csokkenti. Valamelyest csokkenti a motor faranak kibicskazo keszseget is, de utobbival nagyon kell vigyazni: az aldasos hatas csak addig el, amig tul nem fekezzuk a hatso kereket. Ha ez megtortenik, akkor a vonoero tovabbra is megmaradhat ugyan, de kerek oldalra valo kitoresi hajlama nem hogy csokkenne, hanem hirtelen az eredeti mertek tobbszorosere no - ilyenkor farol ki a motor.
Ez az elmelet, a gyakorlatban mindezt nagyon jol lehet erezni, ha valaki "regi motoros". Aki erzi ezt, az mindig ket fekkel fekez egyutt, akar havon is. A motoros suliban azert hivjak fel erre a figyelmet (hogy igy kell), mert ez keszseg nem fejlodik ki eleg gyorsan es mar idejekoran szoktatjak a nebulokat a johoz.
Az egeszet total felkavarja a visszavaltas fekezeskor es a kuplung csusztatasa. Ilyenkor gyakorlatilag a kuplungolassal szinkronban kell a pedalt hullamoztatni, vagy a gazra rahuzni fekezeskor, hogy a hatso kerek optimalisan viselkedjen. Termeszetesen szint kerdese minden, versenyzok ezt profin csinaljak. En sajnos nem, de rajta vagyok, amiota supermotozom is. : ] Sokat kell hataron fordulni es fekezni, hogy az ember meg tudja tanulni, hogy hogyan is kell banni a fekpedallal.
Én történetesen használom a hátsó féket,ettől függetlenül nem vagyok egy Rossi! /Csak egy lelkes amatőr./De az igaz a hátsó fékre ahogy Balázs is írta,hogy magában nem sok mindenre jó,mert szinte alig lassítja a motort!De komoly fékezésnél persze az a kis segítség is sokat jelent összességében.Mindenesetre én mikor megvettem életem első komolyabb motorját/ZX6/,akkor el voltam képedve,hogy az elsőhöz képest milyen gyatra a hátsó fék hatása.Ezt a megállapításomat fenntartom a kilencesre is!
Az igazat megvallva nem tartom magamat nagy motorosnak,meg azt sem állítom hogy tudok motorozni.Annak idején amikor a komár2-n elkezdtem gurugatni így szoktam meg.A nagymotor vizsgán is azt tanítgatják,hogy mind a kettővel kell fékezni.Ott valahogy megcsináltam,de nagyon nem áll rá a lábam.Amióta levizsgáztam se fékezgetek hátsóval.Megpróbálom majd úgy ahogy említetted.Jó pap is holtig tanul.
Szivesen! En fektisztito spray hasznalata utani is azt tapasztalom mindig, hogy nem fog rendesen semmilyen fek. El kell telnie egy kis idonek, amig melegen a tarcsa szepen tisztara suti magat es a betet minden mikroszkopikus arka a helyere igazodik. Ha esetleg felcserelted a ket betetet (amit asszem nem is lehet), akkor is lehetne hasonlo baj.
Meg egy lehet: Hatul a Ninjan uszonyerges fek van, ami azt jelenti, hogy egyetlen dugattyu szorit neki a kengyelfalnak. De ez csak akkor igaz, ha az uszonyereg tud mozogni. Ha be van gyogyulva, akkor nincs szoritas, csak a dugattyu probalja oldalrol nyomi a tarcsat es csak maszatolja (gorbiti). Az uszonyereg berohadhat, vagy a vedogumi hianyaban elvileg elkophat. Ilyenkor hajlamos elakadni.
Motorkerepar hatsofek nyomomunkahengert sosem lattam szetszedve, de nyilvan karmantyus megoldas van, ami csak cserevel javithato. 100Ft. Elofordulnak O-gyurus megoldasok is, akkor 10Ft.
A leirt hibak mindegyikevel talalkoztam mar eletem folyaman, persze jellemzoen nem japan motoron, hanem mas hulladekokban. De mivel az elv ugyanaz, ilyen hibak lehetnek Kawaban is.
Aki nem hasznalja mindket feket egyszerre , az vagy nagyon tud motorozni, vagy egyaltalan nem. A harmadik variacio, hogy en nem tudok valamit a motorozasrol. Ugy nem is lehet normalisan beboritani egy kanyarbejaratnal, ha a hatso feket nem adagolja az emberfia. Auton motoron, fekkel es gazzal kell operalni, sokszor egyszerre. Ez elengedhetetlen, ha sportosan vezet az ember. Marpedig egy sportmotort maskepp vezetni nem em erdemes. Nem veletlenul teszik a hatso feket a mopedre es a Ninjan teljesen jo a hatso fek. Ha valakinek takony, akkor annak valami baja van. A hatso fek kvalitasai az elsovel analogak: nincs benni semmi extra, de lehet hasznalni, mert jol fog.
Köszi Cápa a tanácsot!Szétkapom a hétvégén és megírom,hogy mit látok benne.A tárcsát lenyomtam féktisztítóval.Elméletileg az akkor az így már nem csúszhat?Ha a karmantyút vagy mit,kiveszem az javítható vagy cserés?
Köszönöm az infókat!
Én még nem jártam így!Olyan már volt hogy nehezen vette fel a szivattyú az olajat de olyan hogy nem veszi fel olyan még nem!
Én úgy szoktam olajcsere után indítani hogy ahogy elindult midjárt le is állítom! addíg játszom vele míg a lámpa el nem alszik! A főtengelynek és a csapágyaknak nem tesz jót ha szárazon fut!Ezek a siklócsapágyak pikk-pakk bedobják a törölközőt! Aztán lehet cserélni mindent!
Felkell tölteni amit csak lehet(olajszürő,ha kell szivattyú,stb,esetleg valahol az olajkörbe belepumpálni olajat kintről,stb amit az adott jármű enged)
Gondom a következő: váltó szarakodott, egész pontosan a léptető (kukac?) tengely. A harmadiknál a mart horony le volt kerekedve és hiába bekapcsolta a harmadikat, néha "szaggatott". A léptető villa nem állt meg benne stabilan. Na lényeg, hogy kicseréltük, megcsináltuk, boldog vagyok, összerakjuk a kütyüt, indítom, nincs olajnyomás. Leszedtük az olajgombát, csak pisilt az olaj, nagyon gyengén spriccelt. Lekötöttük róla az áramot, ha testeltük világított a visszajelző, ha levettük nem égett. Ebből gondoltuk, hogy a gomba jó. Leszedtünk a vízszivattyúról is egy csövet, indítottam, ott is csak nyomás nélkül pisilt a víz. Szóval vmi közös gond lehet, a kuplungot szedtük le, azt kétszer is ellenőriztük, hajtja a szivattyúk fogaskerekét, jól van összerakva (nem fordítva tettük fel a kis fogaskereket, ami hajtja a szivattyúk kerekeit). Szóval itt megadtam magam.
Segítsetek! Mit nézzünk meg? Mivel lehet még gond? Ötlet, lehetőség, talán, bármi?
Na ezt asziszem nehéz lesz felülmúlni bárkinek is igen részletes vezetéstechnikai írás, érdemes ezen elkondolkodni. Megmondom őszintén pl. én eddig egyáltalán nem használtam hátsóféket most tarthatsz profinak, (amitől messze állok) vagy olyannak aki egyáltalán nem tud motorozni, én úgy gondolom, hogy ettől is messze állok. Lehet ez onnan vezethető vissza, hogy az első "nagymotrom" Etz 250 dob fékes volt hátúl mihezis hasonlíthatnám én azt a dobféket? Igen megvan a nőkhöz? mert mi a Nő? Hát pina körül a dísz! Na a hátso dob is ilyen dísz volt. Komolyan mondom én azóta véletlenül sem értem még hátsófékhez, sőt én teljesen meg vagyok rólla feledkezve. Nyilván amit írtál elgondolkodtat és mivel nem szégyen jobbtól tanulni, majd elkezdem magam hozzászoktatni a hátsófék gondolatához.
ezzel kapcsolatban még anyit, hogy az első fék még azért is fog sokkal jobban mint a hátsó, mert lassításkor (négyzetes) előre jön a súlypont, pl ezért is van az, hogy sok autó hátsóféke fos dobfék, míg az első tárcsa. Nyergesvontatónál ezt fordítva úgy oldották meg, hogy a hátsó kerekek kezdenek először fékezni, majd sorban a következő tengelyek, ezt ma már számítógép vezérli. mivel feltételezhetően a nagyobb súly hátúl van, az első kerekeket hiába fékezné előszőr a pót a traktort úgy eltolná mint a szart, láttam én már 24 tonnást pót által keresztűltolva körforgalmon. Elég izgalmas látvány, na gyorsba elküldöm ezt is le ne tiltson csá.
Én már háromszor jártam így, egyszer veled egyszer Cápával, meg egyszer a Kecskemétkörnyéki fórummal legalább fél oldanyi értekezésem lett oda, na akkor mentem le a konyhába meginni egy sört. A kérdés változatlanul az lenne, hogy direktbe, hogy vezéreljük a tápszivattyút. Nekem a kuplung egygang gyújtás, vész off, start gomb kombinációjával nem csinál semmit. Má még a lábtartót is felhajtottam nem az basze valamit. Tehát ha simán önindítózok akkor érzem, hogy dolgozik a kis piszok, csak hosszabb állás után nem olyan könnyen indul a gép. Ja és a szívatónál is van valami gáz, mert van hogy hamarabb röffen anélkül, majd utánna húzom rá. Benzinszint szinkron rendbe. Na mondjék vmit uram! Gyorsan elküldöm nehogy elvesszen...
Ez a kozuti motorozas orok dilemmaja! Nem merunk/akarunk jatszani a hatarokkal, mert felunk, hogy elcsuszunk es akkor odavesz a szep motor, amiert annyit dolgoztunk. Ezert csak ovatosba megyunk. Igy viszont nem fejlodik elegge a keszsegunk es mikor mi teljesen elegedettek vagyunk a tudasunkkal, egyszercsak jon egy varatlan helyzet, amikor kiderul, hogy a tudasunk keves. Keves, mert sosem izlelgettuk a hatarokat es nincsenek beidgzodott reflexeink. Az ingerkuszobunk is alacsonyabb, megilyedunk, gorcsolunk es ilyenkor elb...szuk a lepest es megtortenik a baj olyankor is, amikor el lehetne kerulni, komolyabb tudassal. Nem csak az motoros tudas, hanem a sziv is a gyakorlattal fejlodik. Igenis lehet lapon fektetett motorral hataron veszfekezni, hirtelen felmerulo veszhelyzet eseten, akar esoben is! Lehet, de a kozuti motorosok kozul ezt 1000-bol 1 ember tudja megcsinalni. Az az egy meg fogaj uszni a bajt, amikor kell, 999 ossze fogja torni magat. Persze korabban az az 1 lehet, hogy 10-szer annyi motort osszetort, mint a tobbiek. Sosem lesz jo "megoldas" errre.
Jo megoldast gondolnak a csopperesek, akik nem fekeznek nagyot, nem dontenek es nem menek gyorsan soha, "igy sosem erhet baj". Nem igaz, erhet. Mindig erhet. Raadasul a sportmotorzas nem is errol szol szerintem. Kenni kell a szajat minden helyzetben! Maskepp az is kidobott penz, amit a sportmotorra koltottunk plusszban egy butitott turagephez kepest. "Gurulni" mindennele lehet, de egy Ninja a pengeelre van tervezve! Ott kell hasznalni, ott az igazi!
Egyreszrol van a hatsofek, aminek kotelessege aszfalton blokkolni ket szemely alatt is, nagyobb temponal is, az elso fek hasznalata nelkul. Az, hogy ezt mennyi labmunka aran teszi meg, reszletkerdes. Lehet azon lehet vitatkozni, hogy kinek mi szimpatikus. De amelyik fek ezt nem tudja, az rossz (vagy gyarilag alul van meretezvem, mint pl. komar : ]) A jol mukodo Ninja fek ezen a proban siman atmegy. Ha Balazse erre nem kepes, akkor az rossz, meg kell javitani.
Masreszrol a hatso fek kissebb teljesitmenyu, mint az elso, mivel onmagaban sehogy sem lenne kepes normalis fekhatast produkalni, mivel megcsuszik a kerek. Az elso fek az, ami igazan fekez a motoron, akar annyira, hogy a hatsot a levegobe emeli. Ilyenkor a hatso fek hatasa lecsokken, mondhatnank semmit nem er. De valojaban er, plane ket szemellyel, ahol nagyobb a terheles hatul.
A harmadik dolog a masodikbol kovetkezik. Ha kanyarban fekezek a motorral, akkor nem eleg, hogy a csavaronyomatek felegyeneitieni igyekszik a motort mas gond is noveli a bajt (igaz, sokkal kisebb mertekben): a fekezetlen hatso kerek a motor teljes tomeget engedi razudulni az elso felfuggesztesre. Ha ez kanyarban van, akkor fokozza a csavaronyomatekot es elvileg engedi oldalra kitorni a motor farat - valahogy ugy, mint amikor a nyergesvontaton nem mukodik a hatso tengelyek fekje - eltolja a kamion elejet es kitor. Ha nyomod a hatso feket, akkor vonoerot (ami hatra mutat) adsz a motor testenek, ami az elforditott kormanyra hato csavaro-erot csokkenti. Valamelyest csokkenti a motor faranak kibicskazo keszseget is, de utobbival nagyon kell vigyazni: az aldasos hatas csak addig el, amig tul nem fekezzuk a hatso kereket. Ha ez megtortenik, akkor a vonoero tovabbra is megmaradhat ugyan, de kerek oldalra valo kitoresi hajlama nem hogy csokkenne, hanem hirtelen az eredeti mertek tobbszorosere no - ilyenkor farol ki a motor.
Ez az elmelet, a gyakorlatban mindezt nagyon jol lehet erezni, ha valaki "regi motoros". Aki erzi ezt, az mindig ket fekkel fekez egyutt, akar havon is. A motoros suliban azert hivjak fel erre a figyelmet (hogy igy kell), mert ez keszseg nem fejlodik ki eleg gyorsan es mar idejekoran szoktatjak a nebulokat a johoz.
Az egeszet total felkavarja a visszavaltas fekezeskor es a kuplung csusztatasa. Ilyenkor gyakorlatilag a kuplungolassal szinkronban kell a pedalt hullamoztatni, vagy a gazra rahuzni fekezeskor, hogy a hatso kerek optimalisan viselkedjen. Termeszetesen szint kerdese minden, versenyzok ezt profin csinaljak. En sajnos nem, de rajta vagyok, amiota supermotozom is. : ] Sokat kell hataron fordulni es fekezni, hogy az ember meg tudja tanulni, hogy hogyan is kell banni a fekpedallal.
Meg egy lehet: Hatul a Ninjan uszonyerges fek van, ami azt jelenti, hogy egyetlen dugattyu szorit neki a kengyelfalnak. De ez csak akkor igaz, ha az uszonyereg tud mozogni. Ha be van gyogyulva, akkor nincs szoritas, csak a dugattyu probalja oldalrol nyomi a tarcsat es csak maszatolja (gorbiti). Az uszonyereg berohadhat, vagy a vedogumi hianyaban elvileg elkophat. Ilyenkor hajlamos elakadni.
Motorkerepar hatsofek nyomomunkahengert sosem lattam szetszedve, de nyilvan karmantyus megoldas van, ami csak cserevel javithato. 100Ft. Elofordulnak O-gyurus megoldasok is, akkor 10Ft.
A leirt hibak mindegyikevel talalkoztam mar eletem folyaman, persze jellemzoen nem japan motoron, hanem mas hulladekokban. De mivel az elv ugyanaz, ilyen hibak lehetnek Kawaban is.