Amikor szóba került a Mazda6 vétele és miután megvettük is sokat olvastam a Mazda fórumokat. A legtöbben arra panaszkodtak, hogy olajat és benzint is sokat eszik az RX8!
A saját autónk eddig jó bár még csak 6000km-t mentünk vele.
én annak vettem, tudtam, hogy sohasem fogok vele melóbajárni vagy akármi...lényegében olyan mint a négyhengeres motor ,ha vanbenne olaj akkor nincsbaj..viszont a wankel érzékeny az oljra, ha nincs akkor gyorsan kipurcan. egyébként végtelenül egyszerű maga a motor és az gész működése, semmi szelep semmi dugó, mint egy kétütemű mz beömlőnyílásokkal, akár egy kétütemű gép csak rotortárcsákkal két darabbal hengerenként két gyertyával. az olajfogyasztás az hülyeség, vagy legalábbis olan mint a négyüteműnél. ha egy négyüteműt olaj nélkül használsz mint egy állat akkor azis szétcsesződik és megeszik neked 1000km 1 l olajat..
igaz van olajfogyasztása mert az enyémnél ias két vezetéken megy a karbiba az olaj ami még külön keni a tömítőéleket. de nem olyan számottevő mint ahogy hallani...több figyelést igényel...ettől olyan fura égettolaj szagot áraszt az összes vankel, és hülye emisszióscuccok ( a kipugázt mégegyszer visszavezetik és elégetik)vannak rajta ami levesz "pár" lóerőt a teljesítményből. ennek kiiktatásával az én 1146ccm es wankelom 110 le körülről akár egy 10le-t is emlkedhet.
Az életartamukról is halani olyan dolgokat hogy borsódzik az ember háta...kinyirok egy négyüteműtis 10000km alatt...direkt ugy vannak megcsinálva hogy ne farogjanak sokat. egy 1.3 as motorból gond nélkül komoly pénzráfordítás nálkül kihozhatsz 300le-t de akár 600atis. turbót, tubónomást nőveled, injektorokat cserélsz stb...igy igaz sokat veszíit az életartamából de melyik motor nem?
fogyasztás olyan 12-15 körül van ami soknak hangzik, deha az veszem hogy egy régi (28 éves a kocsim) konstrukció 120 le vel annyira nemgáz.
megha azt veszem a mostani vankelok 1.3 mocival turbó nélkül 280 le. és hajszolva megeszi a 17-20 at szerintem azsem sokkal több mint a négyüteműé...
ha vezeted nemfog mittomén mit érezni hogy wankelt vezetnél, nincsen akkora hullámok a nyomatékgörbéjében ahogy pörög ugy megy...semmi extra...
nagyon sok tévhit kering a wankelmotorról mert nem elterjedt. igazából nem is tudom mért nem...talán pont ezért a dolg miat mert sokan óckodnak , hogy igyszar konstrukció meg ugy és nem veszik ha szar lenne a mazda nem gyártaná több mint 40 éve szeintem...
a másik szépsége meg a súlelosztás. kicsike a moor és az elő kerék mögött van ezét az enyémnek 51/49 a súlyelosztása az újaknak 50/50...
Egy srác mondta,hogy az RX8 is szereti az olajat,és hogy az élettartama még mindig nem elég hosszú.Eladta.Különleges,szép,szerinte a vezetési élmény is szuper,de tartós használatra nem ajánlotta.Ő mondta,én csak ismétlem!
Böszörményben volt egy bordó -régi- RX7 annak a bolygókerék tömítőélei adták meg magukat. Cserélték vagy 2X, talán még komplett motorcsere is volt, aztán el lett adva, pedig a hangja csodálatos volt. Most E30 325-tel jár tankolni. Még az újabbaknál (RX8)is mondják (lehet urban legend) hogy tankolásonként lehet bele olajat is tölteni a motorjába. Kíváncsi lennék rá tényleg milyen? Csak hobbi autónak jó?
Meselhetnel kicsit a wankelrol. Nem azt, hogy hogy mukodik, hanem hogy milyen vezetni, milyen a karakterisztikaja. Mennyit fogyaszt, hany lovas, mennyi olajat eszik, hany kilometert megy el. Ilyenek...
egyébként az rx-et egy napig hirdettem, azt jelnetkezett egy tag ilyen kérdésekkel: nagy a napfénytető? csomagtartó hogy nyílik? menyit eszik? kellene az aszonynak bevásárlós kocsinak....
mondom húú mmég egy csom dolog rosz rajta meg izéhogy kurvagáz...gyors leis szedtem..túlsok zs-m és munkám van benne a felét nem kapnám vissza....meg egy mispicsának? uhh!
egyébént szoktak belerakni 1.3 b turbós mocit is...kicsit macerás a sok szenzor miatt de elég gyakori külhonba hogy újabb moccot raknak bele...van az országba egy tag aki nagyn keni, ő mondta hogy emeli az elejét egy kicsit portolt 1.3 as motorral...kőkemény...
még az 1.1 es motorral is többet mentem keresztbe mint egyenesen:)
szoktak még átrakni bmw, fiat, sornégyes mazdablokokat is , mert sokan -alaptalanul- félnek a wankeltól...
Nem, mert kaptam olyat apamtol ha tobbet gondoltam magamrol, mint kellene, hogy a fal adta a masikat. A tanarokat sem mertem volna szidni, mint a mai fiatalok. Amikor anyam szuloi ertekezletre ment, otthon lapitottam. Nem az volt, hogy anyamat uszitottam, hogy menjen be es rakjon rendet, mert a tanarok nem viselkednek. Ma ez megy. Mindenki hulye es fasz, EN vagyok a kiraly, a laza arc. EN tudom. Majd EN.
Szoval ismerem a sztorit. Csak valahogy nekunk is meg kell tanulnunk elfogadni ezt, mert valtoztatni nem fogunk tudni rajta. Akkor plane nem, ha az orszag vezetese mindent elkovet azert, hogy ekezen a jelensegeken ne lehessen valtoztatni.... Engem bant, mikor az oreg bacsi all a metron - aminek az alagutjat lehet, hogy O asta ki - a hulyegyerek meg a telefonjat nyomgodja mellette ulve. Persze mindez iskola idoben...
Azert soha ne felejtsetek el, hogy mi is voltunk taknyosok. Amugy igazad van, en is latom mi folyik. Nade jon a valsag, ez egy ket ember agyat helyrerakja majd. Arra is ra fognak jonni, hogy motorozni bizony nem kotelezo (nehany eve volt egy tendencia, mikor az emberek szerintem ezt hittek).
Ennél a szellemi fogyatékosnál még az is hozzájön, hogy apuci vett neki egy 125-ös gépet (15le) egy jó 2004-es kilences (150le)árán és erre veri a nyálát több éve. Szánalmas, ahogy a motor nélküli tizenéves gyerekek vitatkoznak azon, hogy melyik ezres motor a jobb...
Sokszor mosolygok én is,amikor olvasgatom a fórumon a világi kemény beírkálásokat a kisfiúktól!Ilyen ez a világ!Szájkarate világbajnokokkal van tele a Föld nevű bolygó mostanság.
Yamamotonak nincs rendszama. A lampa kerdesre pontot tennek: add el masnak, ha tudod, nekem koszonom nem kell. Semmirol sem tettem le, de fuggove tettem olyan anyagi forrasoktol, amik nem kozvetlenul rajtam mulnak. Magyaran vagy lesz penz, vagy nem. Ha lesz is, akkor sem valoszinu tavasszal. Asszem ez a szezon ilyen ertelemben kimarad. A nyar folyaman esetleg valamilyen supermotozasra is alkalmas palyan tudunk osszefutni azokkal, akik arra tevedenek. Minden ilyen programomat jelezni fogom. Koszonom, hogy gondoltatok ram! Mindenkinek kellemes idotoltest kivanok, integessetek az elso kerekkel!
Nemrég a fórumon egy tyt nevű gyúrós gyerek keménykedett, amikor mondtam hogy jöjjön el az eddzésre (box) és kap 2 kesztyűt akkor vissza kellett menni tanulni
Cápa a hangvillán nincs rendszám? Ha van akkor azzal is jöhetnél, esetleg az MZ-vel ha jól sikerül a motortuning. Tényleg a wr450 lámpát postázzam?
Az olasz paripáról letettél? Állítólag nagyon le fognak menni a motor árak, mert külföldön ha újat veszel elég sokért be fogják számolni a régit, lesz kínálat.
A saját autónk eddig jó bár még csak 6000km-t mentünk vele.
igaz van olajfogyasztása mert az enyémnél ias két vezetéken megy a karbiba az olaj ami még külön keni a tömítőéleket. de nem olyan számottevő mint ahogy hallani...több figyelést igényel...ettől olyan fura égettolaj szagot áraszt az összes vankel, és hülye emisszióscuccok ( a kipugázt mégegyszer visszavezetik és elégetik)vannak rajta ami levesz "pár" lóerőt a teljesítményből. ennek kiiktatásával az én 1146ccm es wankelom 110 le körülről akár egy 10le-t is emlkedhet.
Az életartamukról is halani olyan dolgokat hogy borsódzik az ember háta...kinyirok egy négyüteműtis 10000km alatt...direkt ugy vannak megcsinálva hogy ne farogjanak sokat. egy 1.3 as motorból gond nélkül komoly pénzráfordítás nálkül kihozhatsz 300le-t de akár 600atis. turbót, tubónomást nőveled, injektorokat cserélsz stb...igy igaz sokat veszíit az életartamából de melyik motor nem?
fogyasztás olyan 12-15 körül van ami soknak hangzik, deha az veszem hogy egy régi (28 éves a kocsim) konstrukció 120 le vel annyira nemgáz.
megha azt veszem a mostani vankelok 1.3 mocival turbó nélkül 280 le. és hajszolva megeszi a 17-20 at szerintem azsem sokkal több mint a négyüteműé...
ha vezeted nemfog mittomén mit érezni hogy wankelt vezetnél, nincsen akkora hullámok a nyomatékgörbéjében ahogy pörög ugy megy...semmi extra...
nagyon sok tévhit kering a wankelmotorról mert nem elterjedt. igazából nem is tudom mért nem...talán pont ezért a dolg miat mert sokan óckodnak , hogy igyszar konstrukció meg ugy és nem veszik ha szar lenne a mazda nem gyártaná több mint 40 éve szeintem...
a másik szépsége meg a súlelosztás. kicsike a moor és az elő kerék mögött van ezét az enyémnek 51/49 a súlyelosztása az újaknak 50/50...
mondom húú mmég egy csom dolog rosz rajta meg izéhogy kurvagáz...gyors leis szedtem..túlsok zs-m és munkám van benne a felét nem kapnám vissza....meg egy mispicsának? uhh!
egyébént szoktak belerakni 1.3 b turbós mocit is...kicsit macerás a sok szenzor miatt de elég gyakori külhonba hogy újabb moccot raknak bele...van az országba egy tag aki nagyn keni, ő mondta hogy emeli az elejét egy kicsit portolt 1.3 as motorral...kőkemény...
még az 1.1 es motorral is többet mentem keresztbe mint egyenesen:)
szoktak még átrakni bmw, fiat, sornégyes mazdablokokat is , mert sokan -alaptalanul- félnek a wankeltól...
ááá hülye vagyok lassan má énis öregleszek
Szoval ismerem a sztorit. Csak valahogy nekunk is meg kell tanulnunk elfogadni ezt, mert valtoztatni nem fogunk tudni rajta. Akkor plane nem, ha az orszag vezetese mindent elkovet azert, hogy ekezen a jelensegeken ne lehessen valtoztatni.... Engem bant, mikor az oreg bacsi all a metron - aminek az alagutjat lehet, hogy O asta ki - a hulyegyerek meg a telefonjat nyomgodja mellette ulve. Persze mindez iskola idoben...
Az olasz paripáról letettél? Állítólag nagyon le fognak menni a motor árak, mert külföldön ha újat veszel elég sokért be fogják számolni a régit, lesz kínálat.