Nekem is ezt mondták, hogy nem biztos, hogy csak a km. Fékbetét típus, motorozási stílus, sok fékezés, sok hegymenet, pálya használat stb. Nekem ezeket mondták, hogy több oka lehet. Minden esetre kopott volt én meg cseréltem. Bár többen is azt mondják, hogy hülyeség volt, de sztem nem. Érzem azóta, hogy teljesen más a fék. Sokkal jobb a fékhatás, hamarabb keményedik a fékkar, tehát jobb.
A másik 3,7 mm vastag volt, hullámosra kopva, hamar melegedett, ha csak a városban használgattam, alig fékezve, mikor leraktam a kihűlés közben úgy pattogott az acél, mint most egy Lillafüredi szerpentinezés után sem. Erős fékezéskor annyira be kellett húzni a kart, hogy a többi ujjamat, amivel a gázkart fogtam rendesen szorította a gázkarhoz, nem két ujjal, hanem néggyel kellett fékezni. Meg azért csak fék.. Nem illik rajta spórolni.
Sziasztok,
Tavaszig szeretnék egy szelephézag állítást csinálni a 9-esen. Biztosan volt már róla szó, de az oldal keresője nem működik, ezért kérdeznék tőletek. Lenne valaki, aki lépésről-lépésre leírná, +mire kell különösen figyelni, meg ilyeneket? '98-as gépről van szó. Érdemes-e egyeltalán hozzáfognom, vagy célszerszám kell?
Más. Mit szólnátok egy saját oldalhoz, valamelyik ingyenes helyen, ahova az ilyen leírásokat fel tudnánk tenni, és a fórumon érdeklődőknek csak be kellene linkelni? Én szívesen megcsinálnám, persze segítséggel, mivel én is most pont segítséget kérek?
Ha érdekel valakit, a tavalyi túránk képei: http://erdelyibalhe.extra.hu/
Ne mondjátok hogy a 94-es ZX9-ben csúszókuplung volt?
A debreceni motorcsencselős ismerősöm is ragaszkodik a Kawa minőséghez, pedig látott már elég motort.
A féktárcsák nem a sok km-től koptak el, szinte biztos lehetsz benne. Nekem a második kilencesben fele annyi km volt és sokkal kopottabbak voltak a tárcsák. Le tudom fényképezni a betéteket amiket kivettem.
30000 el licitáltam rá. Jó lenne ennyiért megkapni, ezért is gondoltam, hogy komplettet veszek, mert vki korábban írta, hogy neki egy új léptetővilla volt 23 ezer. Más helyeken a bontott váltók is kb dupla ennyiről indultak, de mondtak már 75-80 rongyot is rájuk. Ha meg fogaskerék kell, azt újonnan csak a Kawasaki tudja beszerezni, de az is 30-40 ezer egy darab fogaskerék, plusz fél év mire megjön.
Rizikós a bontott cucc, de mivel nincs sok pénzem, nem akarok sokat várni, ezért muszáj vagyok kockáztatni.
Basi,köszi a tippet! Fater meg az M-forceban végzett
Ha így nézzük a váltót,akkor balról jobbra így vannak a fokozatok :
1, 5, 3, 4, 6, 2 Ha jól látom,az alsó kuplung tengelyen a legkisebb kerék az 1-es és növekvő sorrendben halad a 6-ik felé ! vagy a szemköztije nagyról csökken kicsire !
Magyarul balról a 3.-kal van vmi gebasz, a körmeivel vagy a vele szemköztivel ! És meg kell nézni a kukactengelyt is,mert amit mi csináltunk,annak mókolt volt a kukactengelye és azért nem tudta beváltani rendesen és azért ment szét a köröm és azért ment szét a villa is! szal ott komplett váltót volt érdemes venni ! Itt nem biztos,de látni kéne!
Igen ez az! Az eladót Bokányi Zsoltnak hívják!
Az ő motorja '98-as! Most nem emlékszem rá hogy melyik váltó lett belerakva a mototrjába! Kicsit érthetőbben!: Vett egy '98 as 9est Németoból! Látatlanba(Ebay) A blokk olyan csapágyas volt mint az állat! (főtengelyes volt de nem hajtókarcsapágyas hanem Nyugvó vagy másnéven főcsapágyas! Megforogtak a csapágyak a blokkban! Ezért kellett blokkot cserélni! Ő egy '00 blokkot vett! Az is szét lett szedve átnézve és a két blokkbó a legjobb alkatrészek lettek beépítve az övébe! Tehát egy öszvér '00 blokk van a( Pl '98 as hengerfejjel!) motorjába! De ha jól emlékszem a '98 as váltót hirdeti!
Üdv!
Hát így ránézésre semmi nem látszik igazán. A villák sem tűnnek csúnyának, viszont ha görbe,az nem nagyon látszik így ,de valószínű,hogy az egyik az!
A váltó sort kell megbontani és megnézni a kapcsolódó körmöket és ablakokat, ott biztos lesz nyom !
Köszönöm szépen a jó tanácsokat. Basi, nem tudod, hogy a cimborád váltója milyen évjárat? Ő a pusztavámi ugye? Itt van két kép a beszerzés alatt álló cuccról. Ki mit mond rá?
Basi !
Köszi a tippet a generátorlánc spanoláshoz, fasza lett !
Még teljesen be volt hajtva a feszítő,nem állította senki ! Bár eléggé nyúlott volt a lánc,teljesen rá kellett állítani és még így is kattant párat az automata spanolója,de ég és föld lett!
Váltójavítás !
Már elég sok váltót javítottunk ! Pontosan az imént leírt események szoktak történni ! Abszolút helyes a leírás!
De vigyázat a használt váltóval, érdemes átnézni,nem feltétlen makulátlan egy használt váltó! A kapcsoló körmök a legfontosabbak és azok párjai(ablakok) , a villák se legyenek megkopva,égve ,görbülve. Ezek aránylag szemmel is megállapítható dolgok !
De pl volt már görbe kihajtó tengely is,azt csak forgatva derül ki,h nem stimmel!
A tavasszal pont csináltunk egy ilyen 99-es 9-est ,bontós cimbi megsúgta,h elég sok a váltóhibás köztük(betegség) annak is a 3.-kal volt gond,ugyanez a szitu! Javasolta bele a komplett 2001-esét ! Megvettem,átnéztük,patyolatra tisztítás,kis olaj, berak, összerak és álom lett! Mint a DOXA! Szal ajánlom a 2001-est, de csak kompletten !
De mindig érdemes átnézni a saját (hibás) váltót, hogy melyik olcsóbb! ha csak 1-2 villát kell venni, + a 3-as fokozat fogaskerékpárját,akkor az kb 50-60000, és minden más jó állapotú,akkor lehet,h az jobb vétel,mint egy másik használt!
Az ablakot,körmöket az esetek 90%-ban meg lehet javítani,kicsit macerás meló,de eddig mindig bevált és sokkal olcsóbb,mint 1 komplett bontott váltó
A főtengely/hajtókar-csapágy cserét én is javallom,ár ugye 3-4 rudi darabja és a nyugvóból kell 10,míg a hajtókarból 8! szal ez sem kevés,de ha szeretnéd megtartani a motort,akkor érdemes!
Tud szerezni vki ilyen csapágyhézagmérő plastiguage-t ?
Köszi még1szer a segítséget Basi és Kawaszeki ! És mekkora okosság ez a csúszókuplung! ÉS 1994 ! és nincs túlénekelve,mint a mai csúszókuplungok 2-300 000 ért ! Hát igen, KAWASAKI !
A másik 3,7 mm vastag volt, hullámosra kopva, hamar melegedett, ha csak a városban használgattam, alig fékezve, mikor leraktam a kihűlés közben úgy pattogott az acél, mint most egy Lillafüredi szerpentinezés után sem. Erős fékezéskor annyira be kellett húzni a kart, hogy a többi ujjamat, amivel a gázkart fogtam rendesen szorította a gázkarhoz, nem két ujjal, hanem néggyel kellett fékezni. Meg azért csak fék.. Nem illik rajta spórolni.