Elméletileg nem lesz nagyobb baja ha kihagyod a hibás fokozatot váltáskor! Nem terheled a fogaskerekeket és a léptetővillát! Így nem is kopik egyik sem! Összeszereléskor a két blokkfelet zsírtalanítsad a tömítő felületeknél és vékonyan kend meg motortömítő pasztával!(silikon) olyannal ami bíja a 250°C feletti hőmérsékletet! Lehetőleg FEKETE színüvel! Az esztétikusabb mint mondjuk a narancsárga vagy piros! Tényleg vékonyan kend meg mert ami felesleget kinyom azt befelé is ugyanúgy nyomja ! Csak kívül le tudod törölni belül meg nem! És a sok leváló szilikon eltömíti az olajszivattyú szűrőjét ami miatt pikk -pakk csapágyas lesz a motor! Elég a főtengelycsapágynak 2 másodperc szárazon fotás aztán Game Over!
Köszönöm szépen basi. Akkor a haverod váltójára licitáltam éppen :) Azt írja, hogy Pusztavámon van. Na, szóval akkor tudod miról van szó. Azt a váltót tenném át kompletten az én blokkomba. Korábban már írtad, hogy jó bele. Egyéb trükk, jótanács, hogy mit csináljak, vagy mit ne? Egyébként szted amit korábban leírtam, hgoy használtam így rossz hármassal okozhat vmi komolyabb gondot?
Ha félbe szeditek a blokkot akkor a slócsapágyakat meg tudod nézni! Hajtókarokat is félbe szeditek és már látszik is a csapágyak állapota! Ha nem látszik semmi rendellenesség akkor is érdemes plasiquage-l (csapágyhézag ellenőrző műanyag szál) ellenőrízni a csapágyhézagot!
Simmeringeket elég ellenörizni hogy a tömítő él nem sérült e? Ha igen akkor csere!
Aham. Én is találtam a neten bontott váltót, azt próbálom most megszerezni. Hova valósi a haverod? Nem Mór környékén vagytok véletlen?
Nem nagyon használom így, mert úgy kezdődött, hogy mikor kapcsoltam a hármat, eleinte szaggatott. Úgy tűnt, kihagy a gyújtás, de gyanús volt, hogy csak harmadikban és csak akkor csinálta, amikor bekapcsoltam és ráengedtem a kuplungot. Aztán egyre többet szaggatott, végül most az van, amit leírtam. Lehet nem okos dolog, de használtam azóta is, sztem egy szűk ezrest mehettem vele így, bár azt csináltam, hogy kettesből váltottam háromba, négybe és negyedikre engedtem rá a kuplungot (magyarul kihagytam a hármast, nem kínoztam) végül is ereje van, bírja. Egy pár napig hagytam állni, egy fél liter olajat leengedtem, azt néztem nincs e benne valami fémszilánk, nehogy szétbas.zam a főtengelyt, csapágyakat.
Most ezzel nagy faszságot csináltam? Szóval azt mondod, a siklócsapágyakat érdemes ellenőrizni. Azt mondjuk lehet, ha úgy is leszedjük az alját...
Tudom azóta én is találtam olcsóbbat, mondjuk azt mondják, hogy ne bánjam meg, mert a Lucas kurva jó márka. Csak amikor kellett, akkor nem voltak még ezek Tájföldi utángyártott cuccok, meg ez 3 nap alatt itt volt és kellett szóval más szitu volt. De nem is az a lényeg, ez már múlt. Szóval nagy trükkje nincs a váltó javításnak? Felfordítva le kell venni az alját. Sztem így lesz, és kompletten csere. Régi ki, bontott egybe be. Összerak.
Kérdés: tömítés a kuplungfedélen kívül hova kell még? Ha jól tudom a blokk két része pasztával van tömítva. Szimmeringek kellenek bele?
Hali! A léptetővillák azért kopnak el mert a fogaskerekeken a kapcsolókörmök meg vannak kopva! (rádiuszosodik)Alacsony fordulaton még bent marad sebességben de ahogy nö a fordulat úgy jön az erő és a nyomaték! Ezáltal a megkopott körmök miatt a két kapcsolódó fogaskerék feszíti egymást ( megpróbál szétkapcsolni) ezért feszíti a léptetővillát is így az erősen surlódik -melegszik- megég- kopik!
Ez egyre durvább lesz! Egyre kisebb fordulaton fogja kidobni! Míg a végén be sem veszi a sebességet!
Érdemes ilyenkor a sikló csapágyak állapotát is ellenőrízni esetleg cserélni!
Haveromnak van egy bontott blokkja! A váltó jó volt benne!
A tiéddel valszeg sokat egykerekeztek!
Kereken 110 ezer volt két első tárcsa, két pár fékbetéttel. A tárcsa Lucas TRW, hozzá való Lucas szinteres utcai fékbetétekkel. 50 ezer alatt sehol nem volt darabja a féktárcsának. Szerintem is többb km-t sejtet, de nem tudom biztosan. Mondtak sokmindent: pályáztak vele, sok fékhasználat, sok hegyi haszbálat, durva szinteres betét meg ilyenek. Döntse el mindenki. Inkább nem is bosszankodom rajta.
Szerény véleményem szerint egy 3,8 mm-es tárcsa több kilométert sejtet,mint 33000!Az enyémbe 22000 van,de mondhatni,hogy semmi kopás nincs rajta.Szóval nem tudom!
Ez egy 99-es évjárat. Úgy néz ki a szitu, hgoy ez egy olaszból hozott masina. Ott egy tulaja volt, 56-évesen vette a faszi újonnan. Ez volt a papírján. Az előéletéről nem tudok semmit, az órájában 32300 km volt vételkor (februárban) most van benne 42000 valamennyi. Nem tudom milyen használatot kapott, mert mikor megvettem még nagyon zöldfülü voltam, most már kevésbé vagyok az. Első féktárcsákat kellett cserélni rajta, mert azok egy kicsit meg voltak kopva (5mm tárcsa, 4,5mm a kopáshatár, ezen 3,8 vastagok voltak, bár többen is azt mondták, hogy hülyeség lecserélni, mert drága.. ;) ) szóval ennyi alapján tudok ítélni, most erről ki mit mond? Nem tudom, hogy milyen használat, vagy milyen fékbetét kell ahhoz, hogy ennyire lenyalják a tárcsákat róla. Szóval ennyi. A javítással meg a pénz a bajom, nincsenek most rá százezreim.
Hello Balázs!
Azon a könyérken nem ismerek senkit, d emajd megfogok! megtudod milye a szerpentin an vidi is fent az oldalon vmi suzukis gyerek csinálta nézd meg! Megtudod milyen jó hely az profi uttal!
Ahogy az előttem szóló is írta,nem muszáj azért teljesen szétkapni a blokkot,hogy a váltót javítsd!Viszont ki kell venni és fejre állítani,majd alulról lekapni a "kupakot".Hogy érdemes-e úgymond mindent cserélni/csapágyak,gyűrűsor/ egy ilyen javításnál?!Szerintem az attól függ,hogy mennyi az annyi/km/ a motorban,és hogy mik a terveid vele.Ha sok a km és még sokáig meg is akarod tartani a gépet,akkor érdemes elgondolkodni rajta,mert egy szerelés idejét és költségét megspórolhatod egyúttal.Egyébként meg.......?!
Hali, nekem az ötödik járt így egy léptetővillával megúsztam 23e píz és kb 4hónap mire megjött ha van esztergályos ismerősöd a kapcsoló körmöket kell kicsit megigazítani, nagyon precízen hozzáértéssel, és jó lesz. A váltó javításhoz nem kell szétszedni a blokkot teljesen, olajfogyasztási probléma nem lehet ettől, viszont a hajtókar és nyugvócsapágyakat érdemes megnézni szerintem én cseréltem ha már így szét szedtem. Bár ez km függő is.
Akkor én is kérdeznék hosszasabban, ha nem gond. Szóval váltó javítás után érdeklődök. Nem tudok még részleteket, mert nincs szétbontva, röviden annyit, hogy a haramdikat beveszi, alacsony fordulatig meg is tartja, hirtelen gázadásra, vagy "magas" (3500-as) fordulatot elérve recsegésekkel tarkítva kidobja. Kérdés: mennyire necces a váltót javítani? Milyen árkategóriban van hozzá fogaskerék, léptetővilla ha csak az kell? Érdemesebb e inkább venni komplett váltót bontottan, blokkot széthúzni és egy az egyben kicserélni? És a legjobb kérdésem, amiért szerintem szeretni fog, aki hozzáértő: mik egy ekkora munkának a trükkjei? Pl ha már széthúzzuk a blokkot érdemes meggyűrűzni a gépet? Eddig olajfogyasztási gondok nincsenek vele, de azt mondják, hogy szét-össze után lehetnek, a gyűrűk úgysem a helyükre fognak kerülni. Mikre kell fokozottan figyelni?
Előre is köszönöm!
Köszönöm az igencsak hozzáértő és részletes útbarúgást!
És 1 kezemen meg tudnám számolni,hány ilyen korrekt hozzáértő ember van kis hazánkban! Ezek a bizonyos Honda-fanok meg sem érdemelnének még 1 olajcserét sem egy ilyen embertől menjenek a "szervizekbe"
És a másik fura észrevétel,akiket ismerek komoly szerelőket,meglepő módon mind KAWA-FANOK ! Lehet nem véletlen ?
nem kemény feladat,csak figyelj oda! a motort oldaltámaszra teszed, a kuplung dekli csavarjainak eltávolítása után ovatosan vedd le a deklit hogy ne szakítsd el a tömitését ,legyen kéznél éles tapétavágó és türelem.kapcsold ki a mobilod. ha lent van a dekli,a kuplungkosárról vedd le a nyomlapot rögzítő 6db csavart,mivel nem egyforma tájegységen lakunk mindenütt másképp nevezik az effektíve adott dolgokat,mint ahogy én is most hallottam a vizkeverőröl,ami hütőviz áramoltató szivattyú,vagy az egyszerű létra ami szabolcsban retuja. a nyomlapot kézzel kiveszed,utánna a lamellákat.a kuplungkosarat 24-es kulcsnyílású anya rögzíti,de előbb fel kell fogatni a nyomlap helyére egy egyedi szerszámot amivel fixálni tudod a kuplungkosarat az anya meglazításához. a kuplungkosarat rögzítő anya külső állapota árulkodhat a szakszerű vagy barkács beavatkozásokról. az anya alatt találod a csúszókuplung 6 águ rugóit mégpedig 2db-ot, azután sematikusan szeded kifelé az alkatrészeket, végül a kosarat. a kétsoros lánc hajtja a generátort, és kb 30ekm az élettartama. egy automata feszítő tartja kordában a láncot lent alul, és egy zajcsillapitó-feszítő balra fent. ha a zajcsillapító felső részén lévő asszem 14-es kulcsnyílású csavar teljesen be van tekerve akkor még nem volt ráállítva a láncra. a továbbiakban rád van bízva hogy az automata feszítő és a zajcsillapító-feszítő + a generátorlánc nyúlásától függően beállísd a láncot.a zajcsillapító-feszitőt rögzítő két csavar meglazításával a feszítő müködési szöge is módositható. a lényeg hogy úgy állísd be a lánc feszességét hogy az alul müködő automata feszítő még tudjon utánfeszíteni 2-3 katanást,de ez a lánc állapotától is függ.érdemes meghívni egy-két honda hívő cimbit is,több szem többet lát alapon a szereléshez,és amikor rakod fel a kuplungkosarat a váltótengelyre, beakasztottad belé az olajszivattyút, ne folytasd az összerakást hanem rakd vissza a kuplungfedelet,gögzísd két csavarral és indítsd be a motort. természetesen hívd fel előtte a jelenlévő honda fanoknak a figyelmét hogy te igy is tudsz kawából hondát faragni. mivel a beindított kawa blokk olyan halkan és lágyan fog müködni mint pl 900rr blokk, garantált lessz a vigyor az arcukon ,és a nénikézés is ,és bőszen fognak mutogatni a benzintankra hogy a hang talán megeggyező de TÚL SOK A TANKON A BETŰŰŰŰŰŰ!még egy tanács arra hogy összeszereléskor a fém és kopó kuplunglamellákat úgy keverd össze egymással mint a magyar zsugát, kb 1000km-ig olyan könnyen fogja venni a fokozatokat és olyan lágyan fog müködni a váltókar mint ha komplett váltót cseréltél volna , ám amint letelik az ezer esztendő, akarom mondani km és összekopnak a lamellák visszakapod a régi KAWA váltódat. basi ! délután adom az infót,kösz a türelmedet. a fekete-szürke 636-os a cimbi-é ,a sárga szörny saját ivadék,kitudja hanyadik blokkal!
Basi!
Köszi a segítséget!
Én is erre tippeltem volna,mert kívülről nemigen van mit állítani!
Cseréltünk vezérműláncot és feszítőt is ,mert eléggé szét volt kopva,elég nagyot mozgott le-föl a ricnis nyelve.Utána egész jó hangja lett,de még kicsit szól a generátor lánc!
Köszönöm még1szer a segítséget!
Hello LieBing!Ahogy jobb idő lesz összehozhatunk egy gurulást,bár még nem jártam arra.Kőszegen viszonylag ismerős vagyok,de Téged még nem láttalak.Van egy répcevisi cimbinek is egy 9-s.Őt nem ismered?
Simmeringeket elég ellenörizni hogy a tömítő él nem sérült e? Ha igen akkor csere!
http://www.hasznaltauto.hu/2674602_kawasaki_ninj
a_1998
Nem nagyon használom így, mert úgy kezdődött, hogy mikor kapcsoltam a hármat, eleinte szaggatott. Úgy tűnt, kihagy a gyújtás, de gyanús volt, hogy csak harmadikban és csak akkor csinálta, amikor bekapcsoltam és ráengedtem a kuplungot. Aztán egyre többet szaggatott, végül most az van, amit leírtam. Lehet nem okos dolog, de használtam azóta is, sztem egy szűk ezrest mehettem vele így, bár azt csináltam, hogy kettesből váltottam háromba, négybe és negyedikre engedtem rá a kuplungot (magyarul kihagytam a hármast, nem kínoztam) végül is ereje van, bírja. Egy pár napig hagytam állni, egy fél liter olajat leengedtem, azt néztem nincs e benne valami fémszilánk, nehogy szétbas.zam a főtengelyt, csapágyakat.
Most ezzel nagy faszságot csináltam? Szóval azt mondod, a siklócsapágyakat érdemes ellenőrizni. Azt mondjuk lehet, ha úgy is leszedjük az alját...
Kérdés: tömítés a kuplungfedélen kívül hova kell még? Ha jól tudom a blokk két része pasztával van tömítva. Szimmeringek kellenek bele?
Ez egyre durvább lesz! Egyre kisebb fordulaton fogja kidobni! Míg a végén be sem veszi a sebességet!
Érdemes ilyenkor a sikló csapágyak állapotát is ellenőrízni esetleg cserélni!
Haveromnak van egy bontott blokkja! A váltó jó volt benne!
A tiéddel valszeg sokat egykerekeztek!
Azon a könyérken nem ismerek senkit, d emajd megfogok! megtudod milye a szerpentin an vidi is fent az oldalon vmi suzukis gyerek csinálta nézd meg! Megtudod milyen jó hely az profi uttal!
Előre is köszönöm!
És 1 kezemen meg tudnám számolni,hány ilyen korrekt hozzáértő ember van kis hazánkban! Ezek a bizonyos Honda-fanok meg sem érdemelnének még 1 olajcserét sem egy ilyen embertől menjenek a "szervizekbe"
És a másik fura észrevétel,akiket ismerek komoly szerelőket,meglepő módon mind KAWA-FANOK ! Lehet nem véletlen ?
Köszike még1szer Igyexem meghálálni !
Köszi a segítséget!
Én is erre tippeltem volna,mert kívülről nemigen van mit állítani!
Cseréltünk vezérműláncot és feszítőt is ,mert eléggé szét volt kopva,elég nagyot mozgott le-föl a ricnis nyelve.Utána egész jó hangja lett,de még kicsit szól a generátor lánc!
Köszönöm még1szer a segítséget!