Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

basi teljessen egyetértek veled!
Az is biztos, hogy nem rakok fel használtat sem, főleg előre nem, hátra még fel lehet rakni de előre semmi képpen oda csak ujjat!
slick helyett vegyetek inkább bridgeston bt003-at vagy hasonló gumikat azok nagyon jók lesznek a sportosabb vezetéshez! Meg pályára is!
Na de nem okoskodni akarok ám csak én ezt így látom meg ez az én véleményem!
Benneteket még nem vágott földhöz a vágott slick utcán?
Én soha nem tennék fel!
Nem egy haverom vágta oda a vasat a slick miatt!
Uttánna már egyik sem akart slickkel utcán motorozni! Pedig elötte mindegyiknek nagy szája volt hogy így jó meg úgy jó! Megfizették a tanulópénzt! Mivel utcai körülmények közt nem igazán tudod üzemi hőfokra melegíteni a slicket (ha igen hamar visszahűl) megcsúszik, majd csúszás közben felmelegszik újjatfog és már katapultál is!
Mindez még egyszer hangsúlyozom UTCAI KÖRÜLMÉNYEK KÖZT!
Ennyit a slick-ről!
Viszont egy a lényeg! Mindenki olyan gumit rakat fel a motorjára amilyet akar!
Egy ami biztos slick ügyben,s ezt tapasztalatból mondom/még egyszer/:a városi kanyargáshoz nagyon jó volt/egy személy!/,de autópályán felcsavartam Mogyoródra a Forma 1-re két személlyel 180-200-as tempóban végig,s az indulásnál még teljesen jó gumi visszafelé félúton már megmutatta a szövetet rendesen,úgyhogy onnantól 100-as tempóban csorogtam haza,hogy kibírja!Az azt jelenti,hogy akkor kb. 300 km. elvégezte azt,amit előtte kb.5000!
Én nem vagyok túlságosan eleresztve anyagilag de mégsem nézem soha hogy spóroljak a gumin vagy a benzinen.Megyek ahogy kedvem van.Az már nem az igazi mikor nem mered húzni kigyorsításoknál nehogy kopjon a gumi.Igaz még egyik sem bírta 4000 km-nél továb.Kamikáze tipus vagyok bár tudom ez nem a hosszú élet titka.
Igy van! Kocogosan birja! Ebbe az is belefer, hogy egyebkent finom vezetesi stilusban (lenduletbol) dekliig ledontod a motort. Ilyenkor kvazi megintcsak erosen kopik, de utcan 2 honap alatt se tudsz osszedonteni egy jol osszerakott eros palyakort. Nekem is olyan gumim volt, aminek a ket oldala teljesen el volt fosva. Ugy dontottem utcan mindig, ahogy birtam es hiaba volt megkajalva a szelenek a 80%-a, a maradek 20% tovabb birta a szelen, mint a 70-80% a kozepen. Kozepen fogyott el elobb (pedig en hegyvideken lakom)! Szoval, ha palya es supermoto elemeket kihagysz a stilusodbol, akkor kis tempoig (Z) egy szemellyel ugyanaddig birja, mint a sportgumi. Emellet jobban tapad vegig. Minden mas esetben kevesebbet elobb elkopik, de meg itt is fennal, hogy akkor is jobban tapad. Es olcsobb, bla-bla-bla. Meg lehet talalni azt a stilust, amihez fasza. Viszont mindenre nem jo, ez is biztos. Mindenes guminak tura, turasport abroncs kell. Csak azzal nem lesz nagy karcolas...
Köszönöm még egyszer, akkor ha jól értem 5000-et elmegy kocogósban (főleg hogy a hátsó féket ált. nem használom). Nem olyan könnyű a kérdés, mint az autónál. A mostani kocsira 15-ből megvolt a 4db. téli gumi szezonban + felrakás, ha szar még akkor sincs túl nagy gond, mert van ABS, menetstabilizáló, 6 légzsák, kasztni. Fulda jó lett hóra, jégen pedig semmi se jó. A motrnál meg ha bevásárolok min. 20,000-ért akkor nyalom az aszfaltot. A mostani 4-5 éves gumi egy erősebb fékezésnél (bemelegítve) amikor már emelte volna a hátulját, rendszeresen csak leblokkolt, pedig akkor már szinte minden súly rajta volt. Ne ezen múljon az életem. 20,000Ft/2 db. gumára mi a legjobb választás? Esetleg slick-nél van értelme előre puhábbat-hátra keményebbet rakni?
Meg ezzel az a baj, hogy sosem fogjuk erteni egymast, mert egy debreceninek es egy pilis-kornyekinek nem azonosak a fogalmai az temporol meg az utrol. Neked 200 folott sima ugy a palya, en meg palyara alig keveredek. Persze nyomom 200 folott a szerpentinen, de az meg mar nem sima ugy. Sosem mentem hosszu turat, a nagy sebessegek nalam ritkak, vagy ha elo is fordul, csak masodpercekre, mert ujra fekezni kell. Nalam maskepp melegszik, maskepp kopik a gumi, mint Nalad. 9363 intelme jogos: ha felulsz az asszonnyal es irany Becsujhely, akkor el fog kopni hamar. Turazni turagumi kell (az is olcsobb, mint a sportgumi). Egy szemellyel varosozni, kanyarvadaszni viszont jo lehet a vagott palyagumi is.
Roviden:
Egy szemelyel, nakedbike tempoban - normal kopas
Ket szemellyel, nakedbike tempoban - erosebb kopas
Egy szemellyel, sportmotor tempoban - erosebb kopas
Ket szemellyel, sportmotor tempoban - kurva gyors kopas


normal = utcai sporgumival azonos kopas
eros = ennel erosebb, tehat kevesebb mint 5000-et megy
kurva eros =
Akkor most megint összezavartatok. Kopik/nem kopik, 500km autópálya, stb. Normális hátsógumik nálam 1 szezont bírnak, ha kopott és van több autópálya akkor 2 is elmegy. Az Első mindig kibír egy szezont, van amikor kettőt is.
Egy 10,000km-t szeretnék beletenni, de ha összejön a kirándulás, akkor lesz 15 is, amit már persze egy gumival nem lehet megtenni. A kilencessel gyorsan mentem nem is próbálkoztam slickkel (bár pályán is mennek jóval 200 fölött) mert azt mondták az egyenes nagy sebességgel kivégzi. Volt olyan, hogy pest-Db. Oda-vissza 2x.
Akkor mit és hol érdemes venni?! Esetleg előre slick, hátra valami egyszerűbb gumi? Arányaiban a hátsó nálam fele annyit bír ki, az elsőt inkább azért cserélem, mert el van öregedve (most is).
Előre a BT014 egész jó volt aztán ahogy csökkent a minta egyre kevésbé tapadt. A pirelli supercorse jó volt, de hidegen néha megviccelt (főleg az első), a m. pilot sport nekem nem jött be, bár akkor még eléggé digitális volt a kezem. A metzeler (ME-Z1,Z3) hátul tetszett 190-esbe is, pedig azt túrásnak mondják. BT20 battlax nem kopik, de nem volt még rosszabb gumim. D207 kopik, alig tapad, esőben 0. Ennyire emléxem. Slickkel csak pár km-t mentem ideális körülmények között, de nagyon tetszett.
Most a futómű hergelés után a hátulja jobban tapad, mint az eleje, 2 személlyel meg sem lehet csúsztatni.
Ez mind igaz,de két személlyel túrára pont azért nem jó,mert úgy hamar felmelegszik és akkor bizony fogy!Az autópályát két személlyel meg ne is említsük,mert az kivégzi akár 500 km alatt is!Kanyarogni jó,hosszú utakra ÉN nem ajánlanám.
Es en a masodik. Nem mondanam, hogy tobbet elmegy, de ugyanannyit vagy kozel ugyanannyit. Z750-el en hasznalt palyagumit felrakva 5000 km-t mentem (akkor mar csontig kopott). A magyarazat az, hogy ezek hiaba puhabb keverekek valahogy megsem kopnak annyira, mint az ember gondolna. Nagy kopasba akkor kezdenek, mikor uzemi hofokra melegednek. De Z-vel szinte lehetetlen eddig felheviteni oket. En is a 120-160-al poroszkalos (menetszel) Z tulaj voltam, Te is az vagy. Nem fog kozel sem felhevulni uzemi hore, igy nem kezd durva kopasba sem. Viszont igy fel-melegen is mar sokkal jobban tapad, mint a sima sportgumi. Tehat megeri az teny, de kell hozza motoros rutin.

Meg egy fontos dolog: a palyagumi sokkal finomabb szovesu es szerkezetu, a falvastagsaga is erezhetoen kisebb (lekopva majdnem papir vekony). Tessek nagyon vigyazni ra, mert nem olyan strapabiro, mint az utcai abroncs. Jol elkapott katyu, vagy ko utan meg kell allni megvizsgalni. Az ilyesmi fokozott veszelyt jelent palyaguminal. (En anno emiatt nem vettem tobbet. Folduton is mennem kellett minden nap. Feltem, hogy megserul a murvan es utana az orszaguton elszallok)
Egyébként a 190/55 -ös jobban fordul mint a 190/50-es.
Köszi csak 1pillanatra elgondolkodtam azon amit írtál a 190-es gumival kapcs de akkor az RR-en halott ötlet
Csimbimoto nekem sokkal több minta van a gumin, de ezért olyan büntit vágnának hozzám, hogy ihaj
Mindenképpen vágottat szeretnék, ha már slick lesz és lehetőleg újat, nem olyat amiben már a kopásjelzők se látszanak. Van esetleg forrásod?
A rendőrök (van 2 barátom is) nem hülyék, csak nem tanultak tovább
Mondjuk te vagy az első, aki azt mondja, hogy többet elmennek...
Hali! 6 col/a hátsó/
hello szerintem próbáld ki a vágot slicket én már rég azt használok és nagyon jó az utcai sportgumikhoz képest sokal többet elmegy sokal olcsób a motor bele esik a kanyarba tőle de figyelj ara hogy elsőt is cseréld
hátránya könyen felszedi a szöget szilánkot és egyéb szarokat az útról ja és büntet érte a rendőr ha fel ismeri hogy slick de ijen nagytudású rendőr nem sok van az országba
Köszönök minden tapasztalatot Legszívesebben 2 komponensű gumit vennék, mivel ennek nem kopna úgy a közepe, de használtan nem nagyon van jó állapotú, 40K-t meg nem adok egy gumiért!
Most ajánlottak D207-est de abban már egyszer csalódtam, a metzeler tuti volt, de meg sem közelít egy slick-et. A 2 személyes motorzás is fontos szempont, ráadásul nyárra be van tervezve egy francia kirándulás is Monaco-n keresztül visszafelé. Az szerintem meg fog enni egy hátsó gumát
Köszi nagyon. Vizes úton nagyon lassan és ritkán megyek, bár kipróbáltam lehet menni 160-nal is, motorja válogatja, a kilencesnél a hátsó fék felejtős esőben, de majdnem minden sportmotornál. Akkor jó lesz!
Valahogy a gyári gumi nem az igazi a Z-n. Lehet hogy a 190 miatt van de csak egy darabig dől szépen, aztán eröltetni kell, pedig próbáltam az orrára állítani (hátul magasabb,elől alacsonyabb). A hátsó gumi peremig lefordul ha birkózom, de elöl marad egy 1 cm-es majrécsík. A simson óta nem ehhez vagyok hozzászokva. Kiülni nem szeretnék utcán, még az RS250-nél se kellett. Jaj de jó lenne az a motor egy hosszú életű megbízható blokkal! XX-et lehet vele büntetni keményen!
Helló neked hány J-s a felnid
Nekem az előző kilencesen volt vágott slick/19o/55/,szerintem is legalább egyszer ki kell próbálni.Az nem forgott el kigyorsításnál,hanem emelte az elejét állandóan!És jól is bírta/cirka 5000 km!/.Viszont a kétszemélyes motorozás hamar megeszi,így Sedunak nem javasolnám,de csakis emiatt nem!Amúgy nagyságrendekkel jobban tapadt,mint bármelyik utcai társa.
En is Pirelli-t probaltam a Z-n anno (mintas palyagumi volt, hasznalt). Se ra beszelni, se lebeszelni nem tudlak rola. A tapadasa kivalo (lenyegesen jobb, mint a normal sportgumie), a donthetoseg, a fekezesi pontossag az erezhetoseg meses. Maga a gumi meg csak nem is rosszindulatu (a Pirelli egyebkent is a leg kezesebb marka), viszont utcai korulmenyek kozott a tapadast a leg kulonfelebb okokkal kepes hirtelen elvesziteni. Pl. nyaron a meleg gumi felszedi a port az utrol es csuszni kezd (hamar vissza is radirozodik, meg lehet fogni). Nedves uton is rohadtul csuszik. Kedvezo feluleten akar hidegben is jobban tapad, mint a normal (csak ne legyen dzsuvas az ut). Hamar bemelegszik, de Z-vel nem tudsz ugy menni, hogy tulmelegedjen. Az egyebkent is nagyszeru Z-kormanyozhatosagot tovabb noveli, beszaras miket lehet csinalni vele. Viszont, amikor nem megy, nem szabad eroltetni, mert buntet.
Debrecenben jó idő volt, de ma reggel hiába volt kinnt +2 fok jegesek voltak az utak. Szerintem még 1-2 hónapot várni kell az első teligázra. A kisebb motort szerintem összerakom és azzal fogok bohóckodni. Abban nem tudok nagy kárt tenni, és 50-nél még magamban sem!
Vicc:
A magyar srác felhívja télen a barátját szibériában, hogy nálatok hány fok van? –10. Azt hittem hidegebb, mert idekint nálunk is van ennyi?! Ja kinnt? Ott –50 bennt van –10 fok.
Szerintem egy sok küllös szép kereket is ugyanannyi legyártani, mint egy egyszerűbb gagyi kinézetűt. Az meg hogy kovácsolt-e vagy sem –mint a drágák- majd kiderül az első döccenőnél. Nekem pl. a 3 küllős Z kerék jobban tetszik, mint az újabb, viszont az epiacon majdnem megcsíptem 2 marzocchit. A hátsó guminak jó lenne a 180-as is, a mérettel sajna nem tudnak mit kezdeni a súlycsökkentés miatt lassan csak 160 centis törpék motorozhatnak kényelmesen. Nem kellene magnézium kerék se, mert az RS Skoda (20 éves szétszedhető versenykerék) javítása is egy rémálom!
Még egy pont a Z javára: 185 centivel és 100 kilóval kényelmesen elférek rajta!
A sor4 hang nekem is jobban tetszik (ezért nincs se vfr-em, se v2 szutty.), de valamiért a nagyoknál is ez a csúnya hangú a sláger. Érdekesség kedvéért egy 3 hengeres viadalt kipróbálnék. Lehet hogy mindig azt nézegetném melyik henger nem megy!
Valaki jó áron tud nekem gumit ajánlani? A gyári már a végét járja hátul, az első meg alig tapad. Amiket eddig néztem jó árban csak postán küldenék el. Debrecen környékén kellene használt újszerű sportgumi.120-180-as esetleg 190.
A slick-ről van aki lebeszél, van aki rábeszél utcára. Tanácstalan vagyok. Egy motorral mentem pirelli gyári mintás slickkel az volt eddig a legjobb!
A Mazda6 űberállesz csak az asszony ebben a szar időben is 160-nal nyomja, pedig eddig 120-130-cal járt a Nissannal. Ettől függetlenül 7 liter alatt kajál a 1,5 tonnás kombi téli gumival. A fórumokon elég sok hibát felsorolnak (rozsda, újabbaknál dpf, stb.). Vlakinek van tapasztalata?
Sziasztok!

Mély átérzéssel olvastam , hogy megadatott kicsiny országunkban egyeseknek , hogy gurulhattak az elmúlt napon. Sajnos Borsodban maradtak a mínuszok . Így csak egészségügyi levegőztetésre volt alkalmas az idő .

Egyszer csak vége lesz ennek a télnek is...

Széles utat mindenkinek!
En sem vagyok Suzuki parti, de bolond sem. Bizony a 750-es GSX-R nagyon jol gep, idealis kozeput a 600-as szunyogok es a brutal 1000-esek kozott. Egy moci, ami meg jol fordul, de mar megyeget. En maradnek a klasszikus 750-nel es eleg lenne egy ZX-9-nyi teljesitmeny, legyen 170 kilo alatt. Es persze legyen normalis, testhezallo meret, ne egy toporodott szar. Nekem a screamer blokk is jo. Azert 190-es papucs feszitsen rajta es sok-kullos szep magneziumkerek. Tudom nem ez lenne a mindent uto, uzleti szempontbol is jo megoldas, de nekem igy tetszene.