Milyen plexid van a 9r n?
Ilyet keresnék a hetesre!
Öreg hetesemen double bubble víztiszta Zerogravity van és kúúúrvajó a fiatal hetesre meg nemlátok a ZG weboldlaán,amiket meg eddig néztem viztiszta buborékosokat mind alacsony.Azt a zödszinű turaplexi nagyon nemteccik,nemlehet átlátni rajta semmit.
Ma tértem egyet kurvára megfagytam de jó volt .Először mondom begyújtom egy kicsit de mikor már bemelegedett nem bírtam ki hogy visszatoljam a garázsba.Páran furcsán néztek ,de nem nagyon érdekel.
Azt tudom,hogy a benyomott/behúzott kuplung segít az indításnál,autónál én is így teszek,főleg ha hideg van.De a Kawa nekem nem indul kuplunggal.Tudom,hogy a Suzuki meg csak kuplunggal indul.Lehajtott sztenderrel csak elindulni nem lehet vele,mert ha sebességbe teszem,akkor áll le.De nekem az előző kettő is így működött.De hát nem mind ilyen?!?
Nekem eddig minden motorom elindult kuplunggal, sőt a sutyuki csak úgy. Nekem annyi korlátozás volt, hogy elindulni nem engedett lehajtott lábtartóval.
Autót is így indítok, főleg hidegben könnyebb átforgatnia a váltóban az olajat.
Na úgy látom a hidegindítással kapcsolatos kérdésemben egy kissebbfajta lavina indult útjára, de ez igy van jól. Annyi ellentmondó információ lépett a képbe, hogy hirtelen zavar lett a fejemben.
Olyan ez mint a régi Vágóféle barkoba műsorban,\\\" -Na hát akkor foglaljuk össze mit tudunk? - Hát a pontos időn kívül semmit Vágóúr kérem!\"
Alap kérdés az volt miért olyan nehezen indult el a gépem 1-1,5 havi állás után végül is Cápa mondta a benzinszintállítás, ill a karbiszinkront. Én is efelé hajlottam el is gurultam a szerelőmhöz, neki van kütyüje hozzá.
Végül is nem olyan sürgős, de fel akarom készítettni a gépet fullra(gyertyák,víz, olaj,telóolaj, szűrők stb.) nem tavasszal baszkódni vele amikor már szeretnénk együtt gurulni. Másik ami megfogott Kawaszeki gondolata, ha leállítom a cuccost hónapokra, akkor előtte kiröfögtetem belőlle a bengát. Ezt igy is fogom tenni majd ha a vas visszakerül. Bár Kicsit komplikáltnak találom az indítási eljárást ami kb így szól gyújtás, kuplung 1gang, indítózás \\\"run off\\\"-ban, tuti el is felejtem addigra, de felírtam a fórum oldalszámát, majd visszaalpozok alkalmasint.
Végülis a melegítésről irtatok \\\"ahányanyifélét\\\" Az tuti a régebbi mocijaim hidegen mind szívatóval gáz nélkül, melegen szivató nélkül, gáz nélkül indultak. A mostani gépem is melegen úgy indul, szinte elég a gombnak megmutatni az újjamat, persze szintén gáz nélkül.
Én hidegindítani és melegíteni így szoktam: gyújtás, tökig szívató, gomb. -ekkor ahogy elindul a gép, azzal a lendülettel tolok is vissza a szívatón ám én szarok a fordulatszámmérőre mit mutat, a mocika hangját hallgatom és próbálom eltalálni azt a fordulatot, amin még ép nem fullad, majd ahogy melegszik fokozatossan tolok vissza a szívatón. (persze ezt leírni hosszú, a gyakorlatban ez egy pillanat.) Álltalában melegítés közben öltözök, zipzározok, bukó, kesztyű ilyesmi. De ha neadjisten már a lakásban magamon a \"vért\" akkor sem esek kétsébe, mert elindulok szép lassan a mocival és a szívatót menet közben tolom vissza, és amíg a mutató nincs középen addig viszont nem szigorítok oda neki tizenkétezerrel.
Valamelyőtök írta hogy, ha nem megfelelő a hidegindítás, akkor 40 000 után eszi az olajat. Ehhez csak két dolgot fűznék 1. bár csak vehetnék olyan motrot amibe már alapbból nem több a kilóméter 2. bár csak lenne egy olyan motrom amit sikerülne annyira megszeretnem hogy, eltölthetne nálam 40 000 km-ert. Na hátha a nidzsanájn ilyen lesz, de ez még a jövő zenéje. Jó bőlére sikeredt ez a hozzászólásom már megint. Most hogy, visszaolvastam miket zagyváltam itt össze... ÁÁÁ de jó lesz ez... jó ez... cserébe karácsonyig már nem írok addig is minden forumlátogatónak kívánok kellemes karácsonyt. Olvasgassatok csak... Olvasgassatok...
Van néhány dolog, amit nem vennék. A KTM határeset, de az sem a hosszú életéről híres. Amikor írják a kis tacskók, hogy az EXC enduró megfájdul a hasam a nevetéstől! Elvitték a furulya alkatrészeket, még maradt 1-2 apróság: újszerű lánc, kormányvégsúly, féktárcsa, első kerékcsapágy, fékmunkahenger (alsó-felső) ha valakit nagyon olcsón érdekel. Lomtalanítok. GPZ900 fejidom lámpával-tartóval a tied lehet egy ezresért Cápa.
10-szer olvastam el az elso mondatodat, hogy megertsem, miert volt sper difi az 525-os KTM-edben! Azt vegkepp nem ertettem, hogy teljesen el volt menve az eszed, hogy KTM-et vettel? Aztan rajottem, hogy itt egy biimerrol van szo....
Az 525-ös cápám is ment mint az állat (sperr+rövid 4-es váltó) pedig főtengelyes volt és 1L olajat evett 1 tank (70L) benzinhez, ami néha csak 300km-re volt elég. Nekem ez már azt jelenti, hogy vége a masinának, teljes felújítás kell neki. 100,000-ig elmennek, de ha tényleg sportosan használták őket akkor már érdemes felújítani, vagy venni egy másikat. Itthon nem ugyanazt jelenti a 110,000km mint kint. Lehet hogy ott már 80,000-nél szétkapták és rendbe tették, mert nem tétel (1 heti fizu).
a karburatorokban 2 fele szivatomegoldas letezik: az egyik, amikor elzarjak a levego utjat - ezaltal tobb benzit sziv. a masik az un. usztatos megoldas, amikor az uszoszint megemelesevel juttatnak be tobbletbenzit. mindket megoldasnak van elonye es hatranya (ha valaki nem tudja, leirom mik ezek). a kettot egyszerre alkalmazni en csak orosz motoron lattam, nade az be is indul minusz 20-ban! : ]
ja, a 2T es a 4T nem ugyanolyan kenyes a hore. a 4T gepekben (plane a sor4-ekben) az elso megoldast alkalmazzak mindig, ez sokkal kenyesebb.
a hofokrol meg annyit, hogy a CZ krosszmotor olyankor erezte jol magat, amikor majdnem elolvadt a dugattyu a melegtol es a tank alatt meno gazbovdenrol lecsopogott a burkolat, mert a kozelben levo hengerfej es kipufogo hoje leolvasztotta... A regi szep idok... van most fenn egy CZ vidi, nezzetek meg! :P
Ilyet keresnék a hetesre!
Öreg hetesemen double bubble víztiszta Zerogravity van és kúúúrvajó a fiatal hetesre meg nemlátok a ZG weboldlaán,amiket meg eddig néztem viztiszta buborékosokat mind alacsony.Azt a zödszinű turaplexi nagyon nemteccik,nemlehet átlátni rajta semmit.
Autót is így indítok, főleg hidegben könnyebb átforgatnia a váltóban az olajat.
Olyan ez mint a régi Vágóféle barkoba műsorban,\\\" -Na hát akkor foglaljuk össze mit tudunk? - Hát a pontos időn kívül semmit Vágóúr kérem!\"
Alap kérdés az volt miért olyan nehezen indult el a gépem 1-1,5 havi állás után végül is Cápa mondta a benzinszintállítás, ill a karbiszinkront. Én is efelé hajlottam el is gurultam a szerelőmhöz, neki van kütyüje hozzá.
Végül is nem olyan sürgős, de fel akarom készítettni a gépet fullra(gyertyák,víz, olaj,telóolaj, szűrők stb.) nem tavasszal baszkódni vele amikor már szeretnénk együtt gurulni. Másik ami megfogott Kawaszeki gondolata, ha leállítom a cuccost hónapokra, akkor előtte kiröfögtetem belőlle a bengát. Ezt igy is fogom tenni majd ha a vas visszakerül. Bár Kicsit komplikáltnak találom az indítási eljárást ami kb így szól gyújtás, kuplung 1gang, indítózás \\\"run off\\\"-ban, tuti el is felejtem addigra, de felírtam a fórum oldalszámát, majd visszaalpozok alkalmasint.
Végülis a melegítésről irtatok \\\"ahányanyifélét\\\" Az tuti a régebbi mocijaim hidegen mind szívatóval gáz nélkül, melegen szivató nélkül, gáz nélkül indultak. A mostani gépem is melegen úgy indul, szinte elég a gombnak megmutatni az újjamat, persze szintén gáz nélkül.
Én hidegindítani és melegíteni így szoktam: gyújtás, tökig szívató, gomb. -ekkor ahogy elindul a gép, azzal a lendülettel tolok is vissza a szívatón ám én szarok a fordulatszámmérőre mit mutat, a mocika hangját hallgatom és próbálom eltalálni azt a fordulatot, amin még ép nem fullad, majd ahogy melegszik fokozatossan tolok vissza a szívatón. (persze ezt leírni hosszú, a gyakorlatban ez egy pillanat.) Álltalában melegítés közben öltözök, zipzározok, bukó, kesztyű ilyesmi. De ha neadjisten már a lakásban magamon a \"vért\" akkor sem esek kétsébe, mert elindulok szép lassan a mocival és a szívatót menet közben tolom vissza, és amíg a mutató nincs középen addig viszont nem szigorítok oda neki tizenkétezerrel.
Valamelyőtök írta hogy, ha nem megfelelő a hidegindítás, akkor 40 000 után eszi az olajat. Ehhez csak két dolgot fűznék 1. bár csak vehetnék olyan motrot amibe már alapbból nem több a kilóméter 2. bár csak lenne egy olyan motrom amit sikerülne annyira megszeretnem hogy, eltölthetne nálam 40 000 km-ert. Na hátha a nidzsanájn ilyen lesz, de ez még a jövő zenéje. Jó bőlére sikeredt ez a hozzászólásom már megint. Most hogy, visszaolvastam miket zagyváltam itt össze... ÁÁÁ de jó lesz ez... jó ez... cserébe karácsonyig már nem írok addig is minden forumlátogatónak kívánok kellemes karácsonyt. Olvasgassatok csak... Olvasgassatok...
ja, a 2T es a 4T nem ugyanolyan kenyes a hore. a 4T gepekben (plane a sor4-ekben) az elso megoldast alkalmazzak mindig, ez sokkal kenyesebb.
a hofokrol meg annyit, hogy a CZ krosszmotor olyankor erezte jol magat, amikor majdnem elolvadt a dugattyu a melegtol es a tank alatt meno gazbovdenrol lecsopogott a burkolat, mert a kozelben levo hengerfej es kipufogo hoje leolvasztotta... A regi szep idok... van most fenn egy CZ vidi, nezzetek meg! :P
Ugyanmár....