Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Lemerült az akku?
Ma kb fél óráig szarakodtam mire elindítottam a gépet....aztán a melegítéésből lett egy lájtos motorozás
holnap csutakolhatom, de nem érdekel...huu...az máá kellett
Pedig a csajok is kiválóan bánnak az állítható szárú csőkulccsal!
A csajokkal hegeszteni szoktam, a haverokkal szerelek
Arra ott vannak a hostess szolgálatok!Miért nem hívod fel őket?! Ők biztosítanak JÓ társaságot a "szereléshez"!
Én szerelek, csak egyedül nem szeretek. Jó lett volna egy kis társaság hozzá.
Mi számít a környékének?!?Végül is én igen.De én nem szerelek,mert utálok!
Senki nem lakik Debrecen környékén?
köszönöm mindenkinek a segitő hozzászólását!már ezért is érdemes volt 9-est venni,ez egy tényleg normális fórum!
Hat szerintem egyebkent meg az sem igaz, hogy a 4T tovabb birja, mint a 2T. Krossz mufajon belul meg ez sem igaz (sajnos). Az viszont igaz, hogy a 2T 500-as (akar a 20 eves technika is) minden kepessegben felulmul minden mai 4T motort. SOKKAL erosebb, szinte lehetetlen tonkretenni es erobol motorozni vele csak nehanyan tudnak a vilagon... Ebben is elen jar a Kawa, hiszen a Kawasaki KX 500 modern, powerszeleppel es szivomembrannal ellatott, computer vezerelt ketutemu, aminek a gyartasa 2003-ig tartott. Kb. 1994 ben fejlesztetek rajta utoljara komolyabban, akkor is csak a futomuvet, mert a blokk 1988 ota olyan eros, hogy nem embernek valo. Es bizony nem csak vadlira, hanem alkarra is gyurni kell. Egy KX 500-t vezetni es uralni, a motorozas magasiskolajat jelenti. Az ero olyan agressziven es annyira elfolythatatlanul jon belole, hogy az mar felelem kelto...! G...cijo! En mindig ugy nevezem: a "fuggetlen motor". Ez az egyetlen gep a vilagon, aminel a hatso kerek fordulatszama csak a gazkar allasatol es a bevaltott sebessegi fokozattol fugg, semmi mastol. Fuggetlen az ut minosegetol, a vezeto sulyatol, az emelkedo meredeksegetol es attol is hogy mennyivel megyunk. Ha aszfalton 5.-ben (30-al menve) adunk egy felgazt csak ket dolog tortenhet: azonnal kiporog a kerek vagy azonnal elesunk....
ÖÖÖ ,abszolút egyetértek!

A nem kiforrott meghatározás nem helyénvaló! Valóban inkább "gyermekbetegég" és a 2ütem / 4ütem megközelítés is teljesen helyén való! És valóban,akinek nincs raklapnyi lóvéja, inkább 2ütemet vegyen, azt 100.000 Ft-ért igen szépen fel lehet újítani ! A 4T lehet,h tartósabb,kevesebbet eszeik,de sokkal bonyolultabb és igen költséges tud lenni ha baj van.
Nálunk pl vannak páran,akik az 500-as 2ütemre esküsznek! Azt az élményt egyik sem adja vissza,állítólag ,nem kell power szelep meg 6 sebesség ! Vab 4 gang és kész,sima résvezérlés ,de még 4.ben is kerékre áll. Viszont gyúrjál sípcsontra a berugáshoz
kingmidas hozzaszolasahoz, csak egy pici pontositas:

minden hibaja ellenere en azt irtam, hogy a Yamaha 4T krossza a legkiforrottabb. tovabbra is tartom! azert allitom ezt, mert ismerem a tobbi tipust is es a Yamahanak van a leg kevesebb gyermekbetegsege (ami van, az viszont nagy: a valto). a magyarazat egyszeru, a Yamaha kezdte el legeloszor a mai nagy fordulatu 4T-krossz trendet, meg 1999 (ha jol emlekszem) az elso YZ400F megjelenesevel uttorok voltak ebben a mufajban (nem keverendo a KTM-ek korabban megjeleno 4T gozkalapacsaival, amit pl. a Honda XR-hez lehet hasonlitani. ez esetben tenyleg csak a progos, direkt versenycelra fejlszetett egyhengeres 4T-krol van szo!) ezeknek a 4T korsszoknak (mindegyiknek) rengeteg olyan "problemaja" van, ami miatt en nem is szeretem oket es muszaki szempontbol is hulladeknak minositem mindegyiket. allando problemal: inditas - melegen hidegen gond, rovid szervizintervallumok - ugen csucsra allitott technika, ami 4T letere csak grammokkal nehezebb a 2T megfelelojenel.

par napja volt egy krosszos video, amiben a srac bukott es nem roffent be neki a meleg motor. veletlenul egy Honda volt, de altalanos jelenseg ez az egesz... pl. az en Yamaham kifejezetten konnyen indul mas tipusokhoz kepest, ami alatamasztja, hogy a kereteken belul a Yamaha igeni egy kiforrott (kiforrottabb) tipus.

hogy miert jo megis a 4T korssz: mert versenykorulmenyek kozott gyorsabb. a tobbi nem szamit, ha versenysportrol van szo. sajnos a kispenzu hobbikrosszosok ezt sokszor nem latjak be. en, amint ujra krosszozni fogok (jovore), eladom a 4T-t es veszek ujra egy 2T krosszmotort. en csak hobbikrosszos vagyok/leszek, a 4T motornak semmi ertelme szamomra, csak a baj van vele. nem is annyira elvezetes a motorozas vele a 4T blokk - a multkor a screamer kontra bigbang kapcsan is emlegetett - kiporgesgatlo hatasa miatt.

a pici pontositas jo hosszu lett
És jól mondják az Urak,elég ha a feszítőt kiveszed,érdemes előbb a középső csavart kivenni,ami alatt van egy rugó (ezért óvatosan kell kitekerni,nehogy elrepüljön) és utána a két kis szélső csavart,mert akkor látható lesz,h épp hol áll a feszítő. Ha a ricnis tengelyen már csak pár kattanás van hátra,akkor feltétlen láncot kell cserélni (ez kb olyan 40-50.000 km-nél szokott jelentkezni) ,mert addigra már ez a lánc is egyenetlenül nyúlik és ilyenkor már sokkal gyorsabb a nyúlás üteme,kissé a vezérlés is eltolódik! ez egy öregebb motornál veszélyes is lehet,ahol már a szeleprugók is fáradtabbak és ne adj isten nagy fordulatnál a dugó utoléri a szelepet!

A vezérműlánc a motorok 98%ban nittelve van,de előfordul főleg krossz motoroknál,h olyan idiótán találták ki,hogy már ahhoz is szét kell szedni a láncot,ha ki akarod venni a vezérmű tengelyt. Ezért ezeknél patent szemes a lánc "végtelenítése" . De az meg ugye nem egy életbiztosítás,mert Murphy nem alszik és ami szétjöhet az szét is jön KTM , Husquarna típusnál láttunk ilyet.

A Kawasaki kimondottan jól szerelhető,persze nem azért mert azt szerelgetni is kell!

Mi is csináltunk pl 426-os Yamaha YZ-t ,az tényleg nem vmi kiforrott masina,ott is 1 pár fogaskerék (asszem 5. fokozat) + 1 váltó villa. A gazdája eléggé megutálta,mert ha melegen véletlen leállt,kúrva sokat kellett rugdalja mire életre kelt,és állítólag nem azért mert béna,hanem mert az ilyen.
Szal Yamahából csak házimozit
Nos akkor szép sorjában!

Hát sajna mindig időhiányban szenvedek,ilyen módon sajna esélyét sem látom,h el tudjak szabadulni
ill.sajna nem épp a közelben lakunk egymástól! De segítek inkább,bármilyen kérdés is merüljön fel!

A gyertyákkal kapcsolatban csak annyi a trükk,ha szimplán csak gyertyacseréről van szó,akkor kicsit útban van a termosztát a gyertyapipáknak,mert ugye a Z-nek pipába integrált trafója van,ami jóval vastagabb,mint a hagyományos.
De a szelephézag állításhoz ugyis le kell engedni a hűtőfolyadékot, a termosztátot kivenni gumicsövestől,mert útban van a szelepfedél kivételhez. Ha az lejön,akkor utána már csak a jobb kisdeknit kell még levenni és az1,4-es jelölést jelre állítani,akkor lesz az 1-es4es henger felső holtpontban. Szép folyamatosan áttekergetni minden hengernél,h meg lehessen mérni a hézagot,s ha kész és felírtuk minden szelep állását,akkor kell kivenni a láncfeszítőt és akkor már lazul annyit a lánc,h ki lehet venni a vezérműtengelyeket. Fontos,h összerakásnál a vezérműtengely csapágyainak 6-os csavarjait 10-12 Nm-rel egyformán húzzuk meg! Ha már többször volt szétszedve,akkor minden csavart meg kell vizsgálni,nem-e nyúlott,mert akkor nagy valószínűséggel bele fog szakadni és lehet szentségelni
Ahogy basi2 írta.Ha a feszítőt kiveszed,akkor lazul annyit a lánc,hogy ki tudd venni alóla a tengelyeket.
A hengerfej valakit érdekel? Nekem csak a tengelyek és a rugók kellenek belőle.
Ki kell venned a vezérműlánc feszítőt! Nem kell a láncot szétszedni!
sziasztok
kingmidas,hozzád lenne egy kérdésem!lassan nekem is aktuális lesz a szelephézag állitás,és látom,hogy te otthon vagy ebben!csak annyit szeretnék,hogy a 9-esből ki lehet e venni a vezérmütengelyeket,illetve azt gondolom hogy ki,csak a lánc engedi e,vagy szét kell szedni?nem hinném,hogy patentszem legyen rajta bárhol is,de akkor hogy lehet ujból összetenni a helyén?na,csak két kérdés lett ebből...bárki hozzáértő válaszát szivesen fogadom!köszi!
Szerintetek jó a termosztátom, ha városban 80-90 fok a víz, aztán ha -hidegben- kimegyek a városból lemegy 60-70 fok közé. Ha rossz érdemes javítgatni?
Az eddigi motorjaim ha felmelegedtek úgy is maradtak, nem hűltek vissza normális használat mellett, kivéve az RS250.
Nincs kedved átjönni és belevarázsolni őket?! A tiedbe is kilences tengelyek vannak?
Mi a trükk a középső gyertyáknál? Nincs hely?
Akkor jól érveltem ezzel kapcsolatban !
Na,a Tiéd éppen 2005-ös!Igen,a váltó.Neki először eltört egy fogaskerék,talán a kettesé.Csere párban,de a töréskor annyira megfeszülhettek a tengelyek,hogy deformálódott a ház.Egy kis csiszolgatás után beállt,de eddig bírta neki.Most az ötödiket kezdte el dobálni.Yamaha! A hangszer.
Üdv. Urak!

Z1000 szelephézag állításhoz nem kell bántani a blokkot,minden marad a helyén, csak a hűtő tartóját kell fellazítani,h kicsit előrébb menjen! A vizet le kell engedni,mert a tank alatt van a víznak a beöntő nyílása,termosztát,csövek és a gyertyapipákat is ke kell varázsolni,na ott a 2 belsőnél van némi trükk
aztán lejön a szelepfedél és simán kiugrik a 2 tengely ! Semmi extra nincs benne,jópárat csináltunk már,az enyém is full ugyanaz! Ha beteszed a kilences tengelyeket,előbb ajánlom sz összehasonlítgatást,ha már kinn van a Z-jé. mérés stb...
Utána elképzelhető,h nem fog stimmelni a szhézag.
Kb fél óra a bontás a tengelyekig. legalábbis nekem
Igen a valto gyenge pontja a Yamahaknak, plane a 426-osban, ami 5 gangos. A 450-en en ugyanannyi anyagbol ugyanakkora helyre csak 4 sebesseget raktak, az jobban birja, de ez sem bir ki mindent. En vigyazok ra, mindig kuplungolok! Alkatreszt nem tudok, mert eddig nekem nem kellett, de lesz egy jol karbantartott elado 450-esem, valamikor a jovo evben...!
Koszi, de talan meg tudnam oldani. Csak most nem tudok foglalkozni vele es bevallom nem is nagyon van ra szuksegem. Viszont akksi nem kerulhet a motorba!