Uncsitesóm nagy Yamaha buzi,ő egy 426-ost gyilkol.De neki van baja vele.Nemrég egy titán szelep szakadt el,most meg dobja az ötödiket neki.Blokközepet keres hozzá.Nem tudsz?Ő a 2005-ös 450-est favorizálja,olyat akar ezután.
Nem, egyaltalan nem! Csak nehez rajta szetszedni dolgokat. Meg pl. az ilyesmiktol, hogy az olaj a vazban megy, meg az olajjaratokat a blokkon kivuli csovek kepezik , meg hogy az alig hasznalt ules ugy kikagylosodik es olyan kemeny, hogy szetmegy a seggem tole, stb. ezektol egy kicsit kiakadok neha. De valo igaz, hogy ez a leg-kiforrottabb 4T krossz tipus. Nagyon eros es uzembiztos technika. (Ja meg az hanyas, hogy ha szivatoval beroffentem es rajtahagyom a szivatot, akkor 20 masodperc utan izzik a kipufogokonyok elso 30 centije. ) Nem rossz gep, de vannak benne csunyasagok. Az 5 szelep, pedig szivet dobogtato!
Én is ezt várom el tőle. Egy gyökér az amcsi fórumon azt mondta, hogy rosszabb lett és visszacserélte a gyárira. Mivel nekem volt mindkét motorhoz szerencsém ezért főbe lőném, felnégyelném a tervezőt aki variált a kilences blokkal, hogy gyengébb legyen!
Egyedül városban nagyon kis fordulaton lett jobb, de az is inkább a nehéz lendkeréknek és az injektornak tudható be.
A rugócsere úgy gondolom nem szükséges, azt írták, hogy inkább akkor érdemes, ha Z750 elektronikát teszek rá (+1000 tiltás).
Azt mondtam, hogy ameddig nem tudom, hogy az elektronikat hogyan kell atepiteni a vilagitashoz, addig nem kell. De mivel idom nincs foglalkozni vele es ami van, azt is a fontosabb (pl. telok) karbantartasara forditom, addig ez csak varat magara. Ha van masik pajti, akkor nyugodtan pattintsd el neki, en egy percig sem akarlak hintaztatni vele. Koszonom, hogy gondoltal ram!
Mert akkor Te ezt a szerelősdit szereted csinálni,és a végén jó érzéssel tölt el,ha készen van!Én pedig utálom és csak muszájból csinálom ha elkerülhetetlen,és ha készen van akkor is elátkozom a halál f.szára az egész motort!
Semmiképpen nem szeretném kivenni a blokkot, és a vezérműtengelyt is akkor szeretném -otthon- kicserélni, ha nem kell 20,000-ért szelephézagot állítani. A shop manual szerint nem kell kivenni a blokkot, de a pillangószelepekkel pl. rendesen megszenvedtem!
Így is lesz vele móka rendesen, mert a kipufogó oldalra a tengely végére még egy alkatrészt fel kell varázsolni.
Ertelek, persze jogos, hogy ha a szelepfedel lejon, akkor a tengely is kiferhet, csakhat lehet, hogy nagy szivas. En szetszedos tipus vagyok. Most pl. a Yamahahoz csinaltatok 36-os 8lap imbuszkulcsot az elso teleszkopszar teljes szetcsavarasahoz. Ugyan ugy is ki lehetne cserelni a szimmeringet, hogy bennt hagyom a szarat a villahidban, oldom az also csavart es kirangatom lefele. Csak en igy nem vagyok hajlando. Kiszedem az egesz elejet, csinaltatok celszerszamot es szepen megmutom asztalon. A Yamahasok nevet meg minden nap 4-szer eluvoltom, felreerthetetlen kontextusban (az edesanyjuk is szerepel benne), hogy a f...szert nem maradtak a trombita gyartasnal, miert kellett nekik motort csinalni?
Bár még nem láttam Z 1000-est lebontva,de ha a szelepfedelet le lehet venni róla,akkor szerintem már a tengelyek is kiférnek.Azt is értem amit Te mondasz,de azért a blokkot kikapni egy ilyen motorból mint tudjuk,nem azonos feladat pl. egy egyhengeres blokk kiemelésével.Én ha csak egy más mód van rá,biztosan azt választanám a blokk kiszerelése helyett.Na de az ujjunk sem egyforma!
Talan, azert mert a Z1000 az hidvazas es a vezermutengely nem nagyon fer ki felfele, meg ember nem fer hozza.
En is inkabb kiszednem a blokkot, legalabbis eddig mindent igy csinaltam. Pl. en sosem cserelek ugy fekbetetet, hogy nem szedem ki a kereket (akkor sem ha lehet.) Szepen hozzaferve, mindent megnezve, megvizsgalva, kipucolva lehet jo munkat vegezni.
Igazából nem értelek!Miért kellene kivenni a blokkot?Rugócserét viszont szerintem csak akkor lehet csinálni,ha leveszed a hengerfejet.Elvileg meg lehet "támasztani" a szelepeket kompresszor segítségével levegővel egy ilyen manőverhez,de szerintem kevesen csinálnak ilyet.Inkább leveszik a hengerfejet.Ha tengelyt cserélsz szerintem elkerülhetetlen a szelephézag állítás!
A Z-be szeretném beletolni a két kilences tengelyt. Gondolom ez szelepállítással is fog járni? tengelycsere
Azt írják érdemes a rugókat is kicserélni, de erre nem vágyom...
A Z -nél ugyanúgy lapkázással kell szelephézagot állítani,mint pl. a kilencesnél?Vagy az esetleg már valami más megoldással van/hydrotőke,tudomisén/?Mert ha lapkázni kell azt is,akkor én kizártnak tartom,hogy a gyár úgy csinálta volna meg,hogy egy szelepállításhoz ki kelljen venni a blokkot is.Vagy tévedek?
Ha segítesz tengelyeket cserélni, bekötöm a lámpát neked!
Egyedül városban nagyon kis fordulaton lett jobb, de az is inkább a nehéz lendkeréknek és az injektornak tudható be.
A rugócsere úgy gondolom nem szükséges, azt írták, hogy inkább akkor érdemes, ha Z750 elektronikát teszek rá (+1000 tiltás).
Félretéve a hülyeséget valaki tudna nekem segíteni? Idő, sör nem számít
Kíváncsi vagyok a véleményetekre: gondolom LE növekedés lesz, nyomatékcsökkenés?
Így is lesz vele móka rendesen, mert a kipufogó oldalra a tengely végére még egy alkatrészt fel kell varázsolni.
En is inkabb kiszednem a blokkot, legalabbis eddig mindent igy csinaltam. Pl. en sosem cserelek ugy fekbetetet, hogy nem szedem ki a kereket (akkor sem ha lehet.) Szepen hozzaferve, mindent megnezve, megvizsgalva, kipucolva lehet jo munkat vegezni.
tengelycsere
Azt írják érdemes a rugókat is kicserélni, de erre nem vágyom...