Nem mondtam, hogy baj. Csak vannak akik azt hirdetik, hogy addig el sem indulnak a motorjukkal amíg fel nem megy a víz 60 fokra. Ez a ZX-10R-en elég nehezen kivitelezhető.
Ha nagyon sokat ígérsz a tengelyekért megkaphatod őket Csak nem a 750-esbe is bele lehet tenni őket?!
Nagyon érdekelne a computer, de jó lenne ha valamit be tudnál számolni! A régi kilences nem fogott meg sohasem.
A kérdés bonyolultabb ennél. Az MZ nem japán motor, nem 4 ütemű, és nem is 20 Cfokra találták ki az alpjárati fúvókákat!
A ZX9 hidegben tényleg nehezebben indul, főleg hosszú állás után. Mindkét motorom ugyanezt csinálta. Tanulság hidegben nem kell motorozni (vagy nem ezzel).
Miért baj ha egy motornak van hütése is?
Kawánál az olajjal keni szoktak,suzukinál meg főzni.
Én is kb. félperc után indulok(amig becsukom a kaput),azt fokozatosan növelem a fordulatot ahogy nő a hőfok.
Pl. a trofim melegen csak gázhuzás mellett indult egész addig amig erőt nem vettem magamon és kipucoltam aztán behangoltam a karbiját,azóta hidegen melegen gázhuzás nélkül.
Ha egy motor gázhuzással indul akkor ott gáz van!Csak lusták a tulajok megnézetni és a szerelők meg akik gépészmérnöknek tanulnak még a sajátjukat is lusták orvosolni.Tudod cipésznek a cipője motorszerelőnek a motorja XDDDD
De az XX re rvan írva a hibakód is,ami nem más mint "honda".
Épp eszű ember nem tokoza be a féktárcsát ha nem karbon csak a honda,meg az se normális dolog ha valaki egy normális feszabot nemképes tervezni éveken át,jah meg a cbx sorozat föleg 550es öninditójah kifejezeten jó helyre lett tervezve és még sorolhatnám.
Hát sorry, de nem nagyon tudok mit kezdeni azzal a hengerfejjel ! Főleg ,h kiszerváltad a tengelyeket belőle!
Amit esetleg be tudnék: ZX7R, vagy ZX9 98-előtti évjáratnak hengersor + dugattyúk gyűrűvel ! És mindezt makulátlan állapotban ! ennek 73mm a dugóátmérője! 98után már 75.
Akkor ha 1 hónapig minden nap 2x (30x2x4000) hidegen indítok dobhatom el a motort? Ne vicceljünk már Jártam dolgozni motorral nem lett a napi 2 hidegindítástól semmi baja sem!
Ez igaz (a benzin lemossa az olajat), de alapjáraton biztosan nem mennék még dízel autóval sem. Se töltés, se olajnyomás, stb.
Nálam bevált módszer: hidegen szívató, ha beindul 1500-2000-re vissza, picit járatom aztán 40 foknál indulás.
Láttam már olyan kilencest(98-as) ami induláskor csak 3 hengerrel ment, aztán magához tért is melegen már tökéletes volt. Nem tudtunk rájönni a bajára.
Érdekes a Suzuki, látszik hogy nagyon sok munka van benne. Az első lámpáról E.T. jut eszembe
A Z-nek nem kell "szívató" anélkül is tudja a dolgát.
A Thundercat kis gázrántás nélkül hidegen nem nagyon indlt. De éppen csak egy kis röffentés kellet neki. Miután belejöttem sikerült 2000-es röffentés összehozni vele. A gixernek meg 3000 volt az alapjárata automata szívatóval. Bár csak 20 secig tartotta. A Tizedes megelégszik 2000-es fordulattal is. Bár ennek a szörnynek akkora hűtője van, hogy alapjáraton kis túlzással sose melegszik fel. Muszáj vele elindulni. Én úgy szoktam, hogy beindítom 20-30sec jár alapjáraton és indulok is. Persze csak 3000-es fordulatig tekerem neki. Szerintem ez a alapjáraton addig jár a motor amíg 60 fokos nem lesz a víz hülyeség. A Tizedesen 20 fok körül ez min. 6-7 perc. Ha meg elindulok vele max. 1.
Sziasztok annyit tudnék az előttem szólókhoz tenni hogy az én gépemnek melegen is kell egy kis gáz indításkor.
A szerelőm azt mondta hogy szelep beállítás kel neki.Lehet hogy januárba megcsináltatom utána kiderül.Ha nem változik akkor jöhetnek a tanácsok.
Elfelejtettem odavésni,h ezt a hidegen idítás után azonnal le kell venni a fordulatot 1500-2000-re ! Minden motor 1ik legnagyobb ellensége a szivatón való járatás ! A régi gixerek ill Gsx-f ek kimondottan érzékenyek rá és ha pancser gazdájuk volt akkor már 40.000km-esen is enni fogja az olajat elég rendesen,mert a hidegindításkor eldúsított keverék lemossa a henger faláról az olajfilmet! És az olajlehúzó gyűrűk igencsak vékonykák,ezek kopnak meg leghamarabb.
Az injektorosnak csúfolt verziónál más a szitu(pl.: Z) ott a szivató karral,csak alapjáratot emelsz mechanikusan, de ez a jobb,mert pl az XX-nek meg automata szivatója van és a full hideg motort egyből 2500-on pörgeti egy jó ideig,aztán szép fokozatosan lejjebb veszi.
Csak gratulálni tudok ha hideg motort 3e fordulaton pörgetsz föleg üresben és sokáig.
Inditáshoz meg tény gázt se hidegen se melegen nemhuzunk.
Melegen nemkell neki szivató hidegen meg nemtudhatod mennyi kell ezért elöbb inditasz és közbe fokozatosan huzod rá a szivatot és beállítod vele a rendes alapjáratot majd elindulsz a motorral és nem terheled agyonra csak alapjáraton gurulsz vele.(mivel az olaj és a motor jobban felmelegszik ha egy olyan minimális terhelést kap alapjárati fordulaton,hogy gurulsz vele),ahogy kezd melegedni fokozatosan növeled a fordulatot mikor már teljesen üzem meleg akkor teljesen maxig növelheted.
Ha sor4 ha sor2 ha sor6 ha apámfarka.
Miért lenne urbánlegend?
Szerinted jót tesz olajnélkül hirtelen felpörgetni 3-4e re aztán hideg(kevésbé folyós) olajjal megállás nélkül pörgetni 3e -n?
Csak röhögök amikor mocistalin tövighuzott szivatóval ráinditanak azt pörgetik üresben mint a fene,de legalább lesz munkánk szerelőknek ha elkopik a sok szar motor :DDDD
Engem pl úgy oktattak anno, hogy nem rögtön tökig húzni a szivatót oszt gyí, hanem tekerjen egy keveset az az öninditó (végeredményben azért van) és közben folyamatosan ráhúzni a "csokit" Ezáltal nem fog 3-4000-en énekelni rögtön a moci, továbbá az a pár másodperces tekertetés segít az olajnak eljutni ide-oda, igen alacsony fordulatszámon, ami szintén nem egy hátrányos dolog. A motorkopás kb 90%-át a hidegindítás okozza, ezért ajánlatos odafigyelni erre.
De lehet csak urban legend az egész
na hali ! ez a pali! kingmidas. ez legalább nemcsak leirja és elmagyarázza ,de tuti hogy a két saját praclijaival megis bütyköli a mocikat.ennél jobban nemigazán lehet leirni a sor4 inditását.mesteri! amugymeg kis segitség az uj zx900b forumosnak. a 9-es hajlamos hosszabb idő utan a ram-air két csövén keresztül kiszellőztetni a karbarátorokban tárolt üzemanyag azon összetevőit amik az inditás során nélkülözhetetlenek,de már ezt is szakszerűen megirták mások . én is megjártam ezt az utat! ha tudod hogy kb 1-2 honapig biztos nem fogod inditani a motorod akkor,a két oldalidomot leszereled és a megfelelő hosszuságú és méretű imbuszkulcsal leengeded a 4db uszóházbol egy 6-os üzemanyagcsővel a benzint és az esetlegesen ideiglenesen ott tárolt szennyeződéseket is. ez fárasztóbb de biztosabb, a másik lehetőség ha elzárt benzincsappal járatod a motort amig elnem fogy a rendszerből az üzemanyag,én nem ajánlom csak egy lehetőség. amikor ujra indítani akarod csak és kizárólag fitt és csurig töltött akkuval kezd az indítást . egy megpihent akkuban tárolt 10v körüli feszültség inditáskor 7-9v -ra csökkenhet ami már nem csal elő a gyujtáselektronikából semmilyen isteni\\\" szikrát\\\" . tehát fitt akku beszerel, üzemanyag csapot kinyitod, gyujtást ráadod,kuplungot behúzod, a sebességváltoval szursz egy eggyest, a vészleállítóval tiltod az indítást, és az indítógomb megnyomásával- kawasaki módon- direktben vezérled az ac pumpát ami halk berregéssel jelzi hogy megkezdte az üres rendszer feltöltését.miután elhallgat érdemes még egyszer ráindítani az indítógombbal,ilyenkor még kattan néhányat (ezt pl yamaha fz 750 alapbol tudja minden eggyes gyujtáskulcs elforditáskor), aztán tiltógombot alaphelyzetbe,sebességből ki a verdát, szivatót ráhúzni ,és egy jó kawa pöcc-röff indul. ezt a sok maszatolást sokan kihagyják.ősszel ki a kulcsot a verdából, tavasszal kulcs bele, indít! éééééés ! tuti biztos hogy a te mobilod fog csörögni a benzinkúton miközben teletankolt motorral,fullra felöltözve, pont annak a szolgálati édesanyját szidjátok aki miatt már fél órája helybetopiztok és a telefonba az anyátlan szamár módjára üvölti bele hogy nem indul a rohadék!ha valakinek ismerős a szitu ,ne fogja vissza magát és küldjön a legfelső sorból egy fetrengő manót a fórumra. ma a cimborával elmentünk bátszi bandi -hoz némi alkatrész utánpótlásra, és a cimbi kedvéért megmutatta az uj showbájkját bandítosz.ime pár kép a yellow fighterről.
Helo! Eppen kutya utott szoget a fejemben azzal kapcsolatban, hogy tenyleg el kene jarnom, meg sosem voltam. csak kicsit bosszant a sok ember, a sok varakozas "szinte semmiert" nem volt kedvem hozza sosem. Jovore, ha kerul a seggem ala valami, igerem elmegyek Veletek (ez most mindenkinek szol) tesztnapra, palyazni, barmire. Csak mar tartanek itt...
Megkérdezném nincsen-e véletlenül valakinek 99' ZX-9R Kawa-hoz gyári füstszinű vagy fekete sima vagy púpos plexije?
Nagyon érdekelne a computer, de jó lenne ha valamit be tudnál számolni! A régi kilences nem fogott meg sohasem.
A ZX9 hidegben tényleg nehezebben indul, főleg hosszú állás után. Mindkét motorom ugyanezt csinálta. Tanulság hidegben nem kell motorozni (vagy nem ezzel).
Kawánál az olajjal keni szoktak,suzukinál meg főzni.
Én is kb. félperc után indulok(amig becsukom a kaput),azt fokozatosan növelem a fordulatot ahogy nő a hőfok.
Pl. a trofim melegen csak gázhuzás mellett indult egész addig amig erőt nem vettem magamon és kipucoltam aztán behangoltam a karbiját,azóta hidegen melegen gázhuzás nélkül.
Ha egy motor gázhuzással indul akkor ott gáz van!Csak lusták a tulajok megnézetni és a szerelők meg akik gépészmérnöknek tanulnak még a sajátjukat is lusták orvosolni.Tudod cipésznek a cipője motorszerelőnek a motorja XDDDD
Épp eszű ember nem tokoza be a féktárcsát ha nem karbon csak a honda,meg az se normális dolog ha valaki egy normális feszabot nemképes tervezni éveken át,jah meg a cbx sorozat föleg 550es öninditójah kifejezeten jó helyre lett tervezve és még sorolhatnám.
Amit esetleg be tudnék: ZX7R, vagy ZX9 98-előtti évjáratnak hengersor + dugattyúk gyűrűvel ! És mindezt makulátlan állapotban ! ennek 73mm a dugóátmérője! 98után már 75.
Nálam bevált módszer: hidegen szívató, ha beindul 1500-2000-re vissza, picit járatom aztán 40 foknál indulás.
Láttam már olyan kilencest(98-as) ami induláskor csak 3 hengerrel ment, aztán magához tért is melegen már tökéletes volt. Nem tudtunk rájönni a bajára.
Érdekes a Suzuki, látszik hogy nagyon sok munka van benne. Az első lámpáról E.T. jut eszembe
A Z-nek nem kell "szívató" anélkül is tudja a dolgát.
A szerelőm azt mondta hogy szelep beállítás kel neki.Lehet hogy januárba megcsináltatom utána kiderül.Ha nem változik akkor jöhetnek a tanácsok.
Szal jobb ha 1 hétvége alatt lecsavarod az arra a hónapra tervezett motorozást
Elfelejtettem odavésni,h ezt a hidegen idítás után azonnal le kell venni a fordulatot 1500-2000-re ! Minden motor 1ik legnagyobb ellensége a szivatón való járatás ! A régi gixerek ill Gsx-f ek kimondottan érzékenyek rá és ha pancser gazdájuk volt akkor már 40.000km-esen is enni fogja az olajat elég rendesen,mert a hidegindításkor eldúsított keverék lemossa a henger faláról az olajfilmet! És az olajlehúzó gyűrűk igencsak vékonykák,ezek kopnak meg leghamarabb.
Az injektorosnak csúfolt verziónál más a szitu(pl.: Z) ott a szivató karral,csak alapjáratot emelsz mechanikusan, de ez a jobb,mert pl az XX-nek meg automata szivatója van és a full hideg motort egyből 2500-on pörgeti egy jó ideig,aztán szép fokozatosan lejjebb veszi.
Inditáshoz meg tény gázt se hidegen se melegen nemhuzunk.
Melegen nemkell neki szivató hidegen meg nemtudhatod mennyi kell ezért elöbb inditasz és közbe fokozatosan huzod rá a szivatot és beállítod vele a rendes alapjáratot majd elindulsz a motorral és nem terheled agyonra csak alapjáraton gurulsz vele.(mivel az olaj és a motor jobban felmelegszik ha egy olyan minimális terhelést kap alapjárati fordulaton,hogy gurulsz vele),ahogy kezd melegedni fokozatosan növeled a fordulatot mikor már teljesen üzem meleg akkor teljesen maxig növelheted.
Ha sor4 ha sor2 ha sor6 ha apámfarka.
Szerinted jót tesz olajnélkül hirtelen felpörgetni 3-4e re aztán hideg(kevésbé folyós) olajjal megállás nélkül pörgetni 3e -n?
Csak röhögök amikor mocistalin tövighuzott szivatóval ráinditanak azt pörgetik üresben mint a fene,de legalább lesz munkánk szerelőknek ha elkopik a sok szar motor :DDDD
De lehet csak urban legend az egész