Nekem krossz CZ volt, az is megcsinalta, hogy forditva indult be. Tolattam egy fel metert, kuplung be, akkor meg nagy csattanassal kiserve visszafordult elore.... Viva la Cezet!
Már hallottam olyat is hogy az ember megéllt a keresteződésben az ETZ ve,l járt szépen alapjáraton aztán mikor el akart indulni beletolatott a mögötte álló autóba!
Volt egy pár napig egy 350-es Jawa-m valamikor '87-ben.Az is beindult hátrafelé!És tényleg nem volt annak sem egykerekezési hajlama! Lehet,hogy nevezni kellett volna vele a GP -re?!?
Lehet,hogy erre a 2009-es R1 -re mondjuk egy fél év,év múlva már azt fogom mondani,hogy szép,mert megszokom a látványát,de most azt mondom,hogy rusnya!Első lámpák főleg,és az a seggberúgott hátulja szintén.
Ok. Tehat:
1. big bang: sor2-es gyujtassorrend megvalositasa a sor4 blokkban
2. al-big bang (amolyan medium bang): v4-es gyujtassorend megvalositasa sor4 blokkban
3. screamer: a klasszikus sor4
ezt mar ertem!
s annak ellenere hogy nevlegesen a big bang (1) a leggyengebb ezt hasznaljak a MotoGP-ben. Na. Ezt nem tudtam, azt hittem a (2) variacio van elterjedve. Most utana is jarok. itt van par blokk: http://www.maclean-nj.com/2002...
"Nem minden a teljesitmeny." Ezt eddig is ertettem, me' ugyanezt irtam.
Összes Moto GP gép. (Már ami sor4) Sőt! Az ezres GP Ducati-nak volt egy olyan verziója ami úgy működött mint egy V2. Azt értsd meg, hogy a versenysportban nem minden a teljesítmény. Hiába van 10 lóerő előnyöd 18 000-es fordulaton ha nem tudsz a kanyarból kigyorsítani mert nem tud rendesen megtapadni a hátsó kerék. Ezért tudott annyi VB-t nyerni a V2-es blokk a WSBK-ban. Pedig szinte mindig az volt a leggyengébb. Az utolsó GSX-R 750 vagy 15 Le-vel erősebb volt mint a 998. Idén is volt az 1098R-nek vagy 15-20Le hátránya.
Szóval a V2-ként működő V4-nek is lenne értelme. Csak valszeg találtak annál jobbat. Hosszú távon meg nem biztos, hogy megbízhatóan működik. Ha jól tudom az új R1-nek is jelentően meg van erősítve a csapágyazása. Nagyobb terhelés éri a főtengelyt. Úgy, hogy vegyen a hóhér új R1-et. Majd ha lefutnak vele pár 50 000km-es tesztet blokkrobbanás nélkül akkor esetleg.
Ja ertem. Nem tudtam, hogy a big bangot erre ertik, hiszen a ketto egyszerre gyujtasnak annyira semmi ertelme nincs (szerintem), hogy erre kar kifejezest pazarolni. Egy 4 hengeres Big-Bang jarasa ezekszerint ugyanis a kispolszkieval azonossa valik. Nyomatek lehet, hogy van. De teljesitmenny tudjuk mennyire nincs... Egy V4 big-bang pedig V2-ve valtozna a leheto leggyengebb fotengelykialakitassal. Ez lenne a leheto legrosszabb megoldas, szerintem ilyen nem is letezik. Ennel mar a multkor feltoltott videon levo ovaldugos megoldas is jobb (mer gyujtson 2 egyszerre, ha azt a 2-t egy hegerbe is be lehet paszirozni).
A Big Bang kialakítás: ez esetben két dugattyú gyújt egyszerre, és relatíve hosszú idő telik el a két pár dugattyú gyújtása közt. A Big Bang kifejezés magyarul nagy durranást jelent, ami az egyszerre gyújtó két dugattyú által produkált hangról kapja a nevét. Ezen erőforrás pedig azt a nagy előnyt hordozza magában, hogy nagyon komoly nyomatékot produkál, ami a kigyorsításoknál elengedhetetlen, fordulatszámban viszont elmarad a Screamer-től messze. Ha nagyon sarkítjuk akkor a bing bang blokkos motor olyan mint egy 2 hengeres. Itt a videóban jól látható, hogy az új R1-nek nem ilyen a gyújtása.
Én maradok mindig a sor4-nél az legalább szépen szól alattam, a V meg csattog, puffog, bánja a fülem, használja az aki szereti én nem fogom az biztos! Ez persze az én véleményem!
Nem rendes sor4-ként gyújtanak a hengerek ezért más a hangja. Hogy miért nem csinált senki? Mert sokkal nagyob terhelést jelent a főtengelynek. Asszem még így is egyel több kiegyensúlyozó tengely van benne mint eddig. Gondolom ettől sem lesz könnyebb egy motorblokk. Hatása annyi, hogy kigyorsításkor nagyobb a hátsókerék tapadása a ritkában érkező nyomatéklöketek miatt. Több ideje van két égés között a megtapadásra. Viszont ez bármilyen meglepő csökkenti a végteljesítményt. A GP-ben a big bang meg a screamer között állítólag 3-5% különbség van a srcreamer javára. Csak éppen ott az nem számít. Ld. Kawasaki idei szereplését a GP-ben.
A WSBK-ban meg tiltva van a big bang blokk. Viszont ha a Yamaha már gyárilag úgy hozza ki az R1-et akkor használhatja. (Bár ez nem igazi big bang.)
a (2)-es megoldast "crossplane"-kent emlegetik.
Vegszora: en akkor is a "screamer" megoldas hive maradok. Jojjon csak az ero durvan!
1. big bang: sor2-es gyujtassorrend megvalositasa a sor4 blokkban
2. al-big bang (amolyan medium bang): v4-es gyujtassorend megvalositasa sor4 blokkban
3. screamer: a klasszikus sor4
ezt mar ertem!
s annak ellenere hogy nevlegesen a big bang (1) a leggyengebb ezt hasznaljak a MotoGP-ben. Na. Ezt nem tudtam, azt hittem a (2) variacio van elterjedve. Most utana is jarok. itt van par blokk: http://www.maclean-nj.com/2002...
"Nem minden a teljesitmeny." Ezt eddig is ertettem, me' ugyanezt irtam.
Szóval a V2-ként működő V4-nek is lenne értelme. Csak valszeg találtak annál jobbat. Hosszú távon meg nem biztos, hogy megbízhatóan működik. Ha jól tudom az új R1-nek is jelentően meg van erősítve a csapágyazása. Nagyobb terhelés éri a főtengelyt. Úgy, hogy vegyen a hóhér új R1-et. Majd ha lefutnak vele pár 50 000km-es tesztet blokkrobbanás nélkül akkor esetleg.
Valodi sor4 big-bang van? miben?
Itt a videóban jól látható, hogy az új R1-nek nem ilyen a gyújtása.
A WSBK-ban meg tiltva van a big bang blokk. Viszont ha a Yamaha már gyárilag úgy hozza ki az R1-et akkor használhatja. (Bár ez nem igazi big bang.)