Nekem igaz nincsen csopim, de faternak van 6 éve egy marauderja...mentem is vele de érdeks módon sosem fájdult meg rajta semmim, főleg a csuklóm. Mentem 925 össel meg régebbi 900rr el is azért mondtam ,hogy sportmocik közt kényelmes...abban igazad van hogy rosz utakon járok, mondjuk sok jó út nincs hazánban...a másik meg hogy én keményen szeretem a futóművet, valahogy szimpibb, tudom hogy ez a kényelm rovására jár, de valahogy érezhetőbbek a visszajelzések. szerintem. mondjuk nem is szoktam sírni, csak válaszoltam, hogy nekm is szokott fájni a csuklóm, sőt szerintem sok zx9 tulaj tapasztalta..vagy tévedek?
Barátom szerintem neked még nem volt choppered. Eleve az út 2x annyi ideig tart vele, és ha ugyan annyit motorozol , akkor se kényelmesebb.
Ha fáj a csuklótok rossz úton egy picit puhítsatok az elején. Fékezéskor bólintani fog, de nagyon kellemes, túrás a vas. Próbáljatok már ki egy 929-et!
A kedves utast meg kell kérni, hogy fékezéskor támaszkodjon a tankra!
Nemcsak te érzed, hogy fáj a csuklód! igen az igaz, hogy baromira kényelmes moci a sportkategóriában. Egyébként nekem is szokott fájni a csuklóm illetve a nyakam ,de inkább 2 személynél fordul elő mikor a hátó utas rámhelyezi a súlypontját. Egyik "motorozós" haverom is idén adta el a 2001 zx9 -ét pont emiatt és nyergelt át zzr1200-re. neki még a háta is megfálydult..de ő javarészt 2 személyezett..véleményem szerint ez függhet a testmagasságtól illetve a súlytól is. Én pl 187 vagyok és 85 kg...ha cak magam megyek akkor csak hosszú uton fordul elő ez a jelenség ,dehát ez nem csopi...
Debreceni robesz szerelő mutatta meg. Gumi alkatrész kikap, aztán sósavban benne kb. 10 percig kivesz sok víz és kész.
Ha a tankban víz lenne a denaturált szesz kitakarítja (a jeget is), csak hozzá kell önteni a benzinhez-gázolajhoz.
Sima alu tisztítás pedig trisó+víz.
A benzin szerintem párolog. Szerintem nem 1-3 évig, hanem 3, max. 4 hónapig fog állni a motor. 2 év után tényleg be tud kocsonyásodni a benya, illetve a 2T motoroknál én is leengedem a karbit. Szerintem álló helyben járatás 10 percig nem előnyös. Ha ezt csináltam a régi olaj-levegő hűtéses mocimmal (de a coupe és produkálta ezt) az olajbetöltő kupakján -a víztől- fehéres színű trutyi rakódott le. Ha csak állt a motor és tavasszal lecseréltem az olajat nem volt ilyen gondom.
A régi karbikat -nem vicc- sósavval könnyen ki lehet puculni.
Tapasztalat mondatja velem :
A benzin bomlik! Elvileg fél év alatt nem történik különösebb dolog a karbiba,feltéve ha tiszta volt a lerakáskor !
Hosszabb állás után olyan büdös lesz a benzin,h órákig kell szellőztetni ,ha vhova kifolyik belőle,ne adj isten 1 év állás után kell a karbit kitakarítani! Már pár motor csináltunk,ami hosszabb ideig állt és olyan volt a karbi belül,mintha vmi kocsonyás,iszapos szarral lenne tele,réz alkatrészek elkezdtek oxidálódni és nagyon nehéz kitakarítani a kis furatokból csövecskékből a lerakódott genyát! ilyenkor van,h 1 hét múlva megint ki kell takarítani! Ezért szokott szívás lenni,ha vki vesz bontóból karbit,ami 3 éve ott áll a polcon,előtte meg fene tudja mennyit állt, és a bontós meg nem engedte ki belőle a cuccot.
Szal én azt javaslom,h vagy indítsd be 2hetente 10 percre a motort vagy engedd le a karbiból a benzit. A tankot sztem érdemes tele tankolni,mert tegyük fel alig van benne és mondjuk télen ki kell tolni a fűtött helységből a hidegre ,utána vissza - páralecsapódás! és már van is víz a tankba.
Az aksit tényleg érdemes kivenni ,töltögetni,de a legjobb 1 automata csepptöltő,kb 10 rudi.
A gumikat én sose szoktam tehermentesíteni,bár biztos úgy az igazi,sőt!
Sziasztok!
Mi szervizelünk is,sőt,inkább azt!
A szelephézag állítás ilyen,emelőtőkés motoroknál a következőképp zajlik!
Szelepfedél le(ill. addig minden le,ami az útjában van)ami általában nem olyan veszélyes,mind időben ,mind szaktudásban! Bár kedves (tetves) Honda és Suzuki mérnökök tökit tuti kiverném szöges,4m-es pallóval,akkora tervezési faszságok szoktak lenni!
Aztán ha lenn a szelepfedél,akkor szépen egyesével meg kell mérni a hézagokat és fel is kell írni,h melyikhez mekkora hézag tartozik.ez kb fél óra.
Ha megvan és az adott értékekhez képest látjuk,h kisebb vagy nagyobb-e a hézag,akkor lehet szétszedni a vezérlést és kivenni azt ,amelyikkel gond van. Igazából azt is érdemes kivenni ,amelyik jó,megmérés céljából,mert később lehet,h tudunk cserélgetéssel helyrehozni a hézagokon.
De 2 fő szempont van: kisebb vagy nagyobb,mint kell (mármint a hézag) .
Ha kisebb,az a szerencsésebb szitu. Akkor azon korongból (megmérve és kiszámolva a megfelelő vastagságot) lehet köszörültetni (ezt csak célgépen lehetséges) 1-2 vagy akárhány századot,amennyi épp szükséges. Esetleg csereberélhetjük is.
És ilyenkor szokott laikusokban felmerülni a kérdés,h szabad-e köszörülni,nem-e elpuhul az anyag,mert eltávolítjuk a felső kemény réteget stb...
A válasz röviden, szabad köszörülni ! Ugyanolyan kemyény az anyag beljebb is! Keménység vizsgálattal ellenőriztük!
Egy aranyszabály van: Ha már annyira vékony korongra van szükség,h eléri az 1.5- 1.3 mm-t,akkor ott el kell gondolkodni,mert ott már a szeleppel gond van,nagyon beül a fészekbe.
Ha viszont nagyobb a hézag,akkor másik(vastagabb korong kell) ,mert ugye hozzá tenni nem lehet! na akkor valóban venni kell és az ár erősen változó 1500-2700 ig is elmegy,kérdés hol rendeljük,mert pl a kis méretű (7.5mm) korong nagyon sok motorban megtalálható: suzuki ,kawa,honda,yamaha ,persze nem minden típusban,de használják. És nem mind1,h egy XX-hez rendelek a hondából vagy 1100-es vizes suzukihoz a suzukitól ,az egyik 2700,a másik 1300. De a korong ugyanaz. Bár hondáéknál előny,h 2 nap alatt itt van!
És a lényeg! Bizony utána szinkronizálni kell,mert elmegy ! Ezt ilyen esetben általában grátiszba adom,mert kb 10 perc az egész!
Sőt melegen ajánlott a karbiba is belenézni, nincs-e vhol dugulás,piszok vagy barmolás nyomok esetleg elfáradt egy-egy O-ring.
Szal ez a 3 dolog (karbi tisztítás , szelephézag állítás, és karbi szinkron ) igencsak összefüggő dolgok! Így érdemes évente 1szer ezt megcsináltatni és sok galibát meg lehet előzni!
Szinkront elvileg elég (gépkönyvek szerint) 24000km-enként ellenőrizni, de a tapasztalat azt mutatja,h inkább 15000km-enként elmászik!
Ez a komplett műveletsor 20-25000 Ft szokott lenni!
Ha tavasszal nem fogsz gumit cserélni akkor érdemes felbakolni a motort (tehermentesíteni a gumit), esetleg a nyomásból is engedhetsz le. Szépen megtakarítani, olajat én mindig szezon elején cserélek. A tank biztosan nem rozsdásodik, de mivel most olcsó a benya tankold tele. A karbit majd tavasszal az első indítás előtt engedd le! Akkut mindenképpen vedd ki és vidd fel a lakásba, ha nem fűtött a garázs, 1-2 alkalommal rá is lehet tölteni. Láncot tavasszal is megkenheted, a légszűrő meg mosható. Van még 1 kis szűrő a blokk mögött (zöldes színű) azt érdemes cserélni, takarítani. A fagyállót kellene még megméretni, ha nem tudod mikor volt cserélve akkor most. Tavasszal meg lehet olajozni a 3 bowdent, esetleg utánállítás. Én szezon elején lekaptam a karbik fedelét is és megnéztem jók-e a membránok és könnyen mozognak-e a tűk. Fékolaj ha nem tudod mikor cserélték vagy sötét színű tavasszal cserés.
Ha letakarod akkor olyan anyaggal (pl lepedő) ami szellőzik.
Ok.Akkor ezek szerint csak az én csuklóm nem bírja,nem a gép hibája.Mondjuk tapasztalatom nincs mert ez az első olyan mocim amivel hosszabb távokat is megyek.A többi motorral ami volt csak rövid utakra indultam el,és a nagy részénél más volt az üléspozíció is,úgyhogy valszeg inkább itt van a bibi velem.
Más:Tudom hogy létezik egy ezzel a témával foglalkozó fórum is ezen az oldalon,de én mégis inkább a ti tanácsotokra lennék kiváncsi leginkább.A télre való elrakása a paripának nálatok miből áll?Pld:Tank tele vagy sem,olajcsere-szűrőcsere elrakás elött vagy sem,karbiból anyagot leengeditek e vagy sem,járatgatjátok e néha néha stb-stb-stb.Nem szeretnék nem ide tartozó dolgokba belefolyni,de ti azért mindig konkrétabb válaszokat adtok mint máshol (és jobban is hiszek nektek+amit ott olvastam még csak jobban megkavart ) és a legjobbat akarom hogy ne legyen baja a mocinak.Köszönöm szépen
150-nél picit rezeg, de évjárat-és áttétel függő is. Biciklinél jó a szivacs, de ez MOTOR! Menjél vele más fordulaton, és nem fog rezegni. 180-nal a világból ki lehet vele menni. Próbálj ki mondjuk egy Mitot, vagy egy Ducati sport gépet.
A Z-nél pl. 120 fölött semmit sem látsz a tükörben...
A zéseknek raktam fel új videót.
Na ez érdekes!Merthogy a kilences egyik nagy erénye,hogy NEM csuklógyilkos!Nekem még sosem okozott ilyen jellegű problémát ez a motor!Kíváncsi leszek mások véleményére a témában!
Sziasztok.Kérdésem lenne megint.Nem tudom mennyire motorfüggő(zx9) de hátha van trükk.Már rövid távon baromira el tudnak zsibbadni a csuklóim,így hosszú távon baromi kellemetlen rossz érzés.Azt hallottam lehet a motor rezonanciája miatt is.A ti kezetek nem zsibbad el a vason?Ha igen megoldás valami?Láttam mondjuk szivacsos gumis stb markolatot a nagyvason,az megoldás lehet a problémára? Előre is köszi megint mindenkinek.
Az attól függ!Pl.hány darab lapkát kell cserélni.Tudtommal vagy 1500 darabja.Lebontás,összerakás rezsióradíj alapján.Hol mennyi.Egy jobb helyen ezért a pénzért ajándékba be szokták lőni a szinkront is,külön vagy 6000.Hivatalosan vagy sem,ilyesmi.Szóval erősen hely és anyagfüggő a dolog!
A polírozás tervbe van véve, csak ahol meg tudnám csinálni már egy éve bedöglött a masina. Most a szelet akarom kifogni belőle, amióta megláttam ezt a dögöt:
Szerintem a polírozást ne hagyd le,hagy ragyogjon,az úgy 100-as!Hangos?!Pont jó,hagy szóljon.Azok a pufók pedig valóban csak hasonlóak,DE nem ugyanolyanok!Manapság valami teljesen újat alkotni,ami semmi eddigire nem fog valamelyest hasonlítani,már szerintem lehetetlen!Vagy szinte lehetetlen!Van még egy ugyanilyen a világon?Nincs!Tehát egyedi!
Ha fáj a csuklótok rossz úton egy picit puhítsatok az elején. Fékezéskor bólintani fog, de nagyon kellemes, túrás a vas. Próbáljatok már ki egy 929-et!
A kedves utast meg kell kérni, hogy fékezéskor támaszkodjon a tankra!
Ha a tankban víz lenne a denaturált szesz kitakarítja (a jeget is), csak hozzá kell önteni a benzinhez-gázolajhoz.
Sima alu tisztítás pedig trisó+víz.
A régi karbikat -nem vicc- sósavval könnyen ki lehet puculni.
Tapasztalat mondatja velem :
A benzin bomlik! Elvileg fél év alatt nem történik különösebb dolog a karbiba,feltéve ha tiszta volt a lerakáskor !
Hosszabb állás után olyan büdös lesz a benzin,h órákig kell szellőztetni ,ha vhova kifolyik belőle,ne adj isten 1 év állás után kell a karbit kitakarítani! Már pár motor csináltunk,ami hosszabb ideig állt és olyan volt a karbi belül,mintha vmi kocsonyás,iszapos szarral lenne tele,réz alkatrészek elkezdtek oxidálódni és nagyon nehéz kitakarítani a kis furatokból csövecskékből a lerakódott genyát! ilyenkor van,h 1 hét múlva megint ki kell takarítani! Ezért szokott szívás lenni,ha vki vesz bontóból karbit,ami 3 éve ott áll a polcon,előtte meg fene tudja mennyit állt, és a bontós meg nem engedte ki belőle a cuccot.
Szal én azt javaslom,h vagy indítsd be 2hetente 10 percre a motort vagy engedd le a karbiból a benzit. A tankot sztem érdemes tele tankolni,mert tegyük fel alig van benne és mondjuk télen ki kell tolni a fűtött helységből a hidegre ,utána vissza - páralecsapódás! és már van is víz a tankba.
Az aksit tényleg érdemes kivenni ,töltögetni,de a legjobb 1 automata csepptöltő,kb 10 rudi.
A gumikat én sose szoktam tehermentesíteni,bár biztos úgy az igazi,sőt!
Mi szervizelünk is,sőt,inkább azt!
A szelephézag állítás ilyen,emelőtőkés motoroknál a következőképp zajlik!
Szelepfedél le(ill. addig minden le,ami az útjában van)ami általában nem olyan veszélyes,mind időben ,mind szaktudásban! Bár kedves (tetves) Honda és Suzuki mérnökök tökit tuti kiverném szöges,4m-es pallóval,akkora tervezési faszságok szoktak lenni!
Aztán ha lenn a szelepfedél,akkor szépen egyesével meg kell mérni a hézagokat és fel is kell írni,h melyikhez mekkora hézag tartozik.ez kb fél óra.
Ha megvan és az adott értékekhez képest látjuk,h kisebb vagy nagyobb-e a hézag,akkor lehet szétszedni a vezérlést és kivenni azt ,amelyikkel gond van. Igazából azt is érdemes kivenni ,amelyik jó,megmérés céljából,mert később lehet,h tudunk cserélgetéssel helyrehozni a hézagokon.
De 2 fő szempont van: kisebb vagy nagyobb,mint kell (mármint a hézag) .
Ha kisebb,az a szerencsésebb szitu. Akkor azon korongból (megmérve és kiszámolva a megfelelő vastagságot) lehet köszörültetni (ezt csak célgépen lehetséges) 1-2 vagy akárhány századot,amennyi épp szükséges. Esetleg csereberélhetjük is.
És ilyenkor szokott laikusokban felmerülni a kérdés,h szabad-e köszörülni,nem-e elpuhul az anyag,mert eltávolítjuk a felső kemény réteget stb...
A válasz röviden, szabad köszörülni ! Ugyanolyan kemyény az anyag beljebb is! Keménység vizsgálattal ellenőriztük!
Egy aranyszabály van: Ha már annyira vékony korongra van szükség,h eléri az 1.5- 1.3 mm-t,akkor ott el kell gondolkodni,mert ott már a szeleppel gond van,nagyon beül a fészekbe.
Ha viszont nagyobb a hézag,akkor másik(vastagabb korong kell) ,mert ugye hozzá tenni nem lehet! na akkor valóban venni kell és az ár erősen változó 1500-2700 ig is elmegy,kérdés hol rendeljük,mert pl a kis méretű (7.5mm) korong nagyon sok motorban megtalálható: suzuki ,kawa,honda,yamaha ,persze nem minden típusban,de használják. És nem mind1,h egy XX-hez rendelek a hondából vagy 1100-es vizes suzukihoz a suzukitól ,az egyik 2700,a másik 1300. De a korong ugyanaz. Bár hondáéknál előny,h 2 nap alatt itt van!
És a lényeg! Bizony utána szinkronizálni kell,mert elmegy ! Ezt ilyen esetben általában grátiszba adom,mert kb 10 perc az egész!
Sőt melegen ajánlott a karbiba is belenézni, nincs-e vhol dugulás,piszok vagy barmolás nyomok esetleg elfáradt egy-egy O-ring.
Szal ez a 3 dolog (karbi tisztítás , szelephézag állítás, és karbi szinkron ) igencsak összefüggő dolgok! Így érdemes évente 1szer ezt megcsináltatni és sok galibát meg lehet előzni!
Szinkront elvileg elég (gépkönyvek szerint) 24000km-enként ellenőrizni, de a tapasztalat azt mutatja,h inkább 15000km-enként elmászik!
Ez a komplett műveletsor 20-25000 Ft szokott lenni!
Ha kérdés van,lökjétek !
Ha letakarod akkor olyan anyaggal (pl lepedő) ami szellőzik.
Más:Tudom hogy létezik egy ezzel a témával foglalkozó fórum is ezen az oldalon,de én mégis inkább a ti tanácsotokra lennék kiváncsi leginkább.A télre való elrakása a paripának nálatok miből áll?Pld:Tank tele vagy sem,olajcsere-szűrőcsere elrakás elött vagy sem,karbiból anyagot leengeditek e vagy sem,járatgatjátok e néha néha stb-stb-stb.Nem szeretnék nem ide tartozó dolgokba belefolyni,de ti azért mindig konkrétabb válaszokat adtok mint máshol (és jobban is hiszek nektek+amit ott olvastam még csak jobban megkavart ) és a legjobbat akarom hogy ne legyen baja a mocinak.Köszönöm szépen
A Z-nél pl. 120 fölött semmit sem látsz a tükörben...
A zéseknek raktam fel új videót.
Ez esetleg megfelelne?
Üdv: Andi