Ez mind így igaz,ahogy leírtad!De!Abból a VFR blokkból ha azt egy sportmotorba szándékoznának beépíteni,nem 107 ló szaladna ki!Ugyanazon blokkból annyiféle teljesítményt lehet kihozni,hogy nacsak.Attól függ mibe,mire kell.Viszont azt nem említetted a 636 és a VFR összehasonlításánál,hogy mennyit fog elmenni az egyik,és mennyit a másik.Olvastam nemrégen egy VFR 750 szervízleírását,210000 kilóméternél tartott,de a blokk még bontatlan volt!Rengeteg mindent cseréltek már rajta,de még ment!Ezt egy 636 sosem éri meg!Úgy gondolom,hogy ez is hozzátartozik az igazsághoz.Egyébkét a soros motor visítása nekem is jobban tetszik talán egy hangyaf.sznyit,de a V4 morajlása sem egy utolsó élmény!Nekem pl.tetszik az új R1 hangja kurvára,bár fogalmam sincs,hogy mitől olyan amilyen soros létére!Valaki valahol mondott olyat,hogy más a hajtókarok egymáshoz viszonyított fokolása.Ez igaz?És ha igen,akkor eddig miért nem épített így soros motort senki?
Igen, de a Yamaha fotengelye ugy van fokolva, hogy a gyujtasi procedura pontosan azonos egy 90 fokos V4-es blokkeval. 2009-tol az R1 es is ilyen. Mas a hangja is, stb. Egy kiegyenesitett V4-nek felel meg. A hely szempontjabol talan akkor mar jobb is lenne egy valodi V elrendezes, nem is ertem miert nem ugy csinaljak. Bar amig vilagbajnok a gep, addig nagyjabol mindegy is.
(Lehet, hogy a GP Kawa is ilyen kiegyenesitett V4, nem tudom.)
Köszönöm a képet, nagyon szépek a részletek, de összességében egy első generációs Z1000 is jobban mutat. Pont ilyen MV farokidomom volt itthon (a kilencesre akartam feltenni), de eladtam, mert csak a 4 csővel néz ki jól. Ott az MV hátsó kerék a futóművel, lassan akkor vehet az ember egy Brutale-t. Ez egy SHOW motor, égig érő seggel még a gyári gumival.
Nekem jobban tetszik a sor4 hangja, a v4 azonos áron közel 2/3 teljesítményt csap ki magából. Egy vfr800 gyártása többe kerül, mint egy 636-os és nézzük a teljesítményt (futóműről fékről ne is beszéljünk)!VFR: 107-109LE, 80nm, 244km/h 6,5 l/100km
636: 130-140LE 70nm 262km/h mindez kisebb lökettérfogatból. Egy 750-es GSX-R adatait már le sem merem írni, ami még mindig kisebb ccm.
Érzésre egy 636-os megy mint az állat, a vfr meg kocogós, amikor vált a V-TECH azt hiszem csak 2 szelep megy...
Háát...,ha abból indulunk ki,hogy egy mai UTCÁRA szánt 1000-es is milyen kis kompakt blokkal rendelkezik,akkor én azt mondom,hogy nem azért.Olyan véknyak már ezek is,mint a szúnyogok!
Az ár egy más dolog!Én csak a hengerelrendezés hatékonyságára értettem,hogy jobb konstrukció.Többet,jobbat lehet kihozni belőle.Legalábbis én ezt OLVASTAM!De én is azt írtam,hogy drágább,és ezt a többletköltséget a gyártók nem vállalják be a mai világban.Ha pedig áthárítják a vevőre,akkor abból jön ki a V-Max stb.,ára.Persze annyival azért nem kerül többe az előállítása egy V4-nek,mint amennyivel pl. többe kerül a V-Max egy hasonszőrű testvérétől.De nagyba sokat lehet egy apróságon is spórolni.Olvastam egyszer,hogy a VW több tíz millió Eurót spórol meg azon,hogy az eddig 55 amperórás akksival kiadott autóit már csak 45-össel szereli.Szóval hasonló elvek miatt nem erőltetik az utca emberére az egyébként jobb V elrendezést a motorgyártók!Több darab alkatrész,több melóst fizetni,stb.,stb.
Mikor irtam a kommentem, tudtam, hogy nem teljesen igaz, amit irok. Kivancsi voltam, ki fogja eloszor megjegyezni a V4-et. :] Nos valo igaz, a V4 tultehet a sor-4 blokk kepessegein. Bar azt hiszem, hogy abban a kerdesben, amirol szo volt, vagyis a csucsteljesitmeny kerdeseben megiscsak a sor 4 nyer, ha csak egy orrhosszal is. Vagyis en azt gondolom hogy a V4 csak a csucsteljesitmeny 90%-at tudja egy sor-4-hez kepest. Viszont a nyomatekgorbeje es a kezelhetosege plane nagy ccm eseten annyival jobb, hogy a motorkerekparokban, a versenysportban mar megeri alkalmazni. Ezert van, hogy a GP motorok V blokkal szereltek. A teljesitmenyuk mar igy is olyan nagy, hogy az szinte mindenre eleg, de a kezelhetosegen tizedek mulnak koronkent. Pl. most 800-as a MotoGP es vilagos, hogy ha ma is 2T-k lennenek, akkor azok olyan teljesitmenyuek lehetnenek, ami mellett Stoner mai Duksija egy bicikli. Igen am, csak nem volna olyan ember a vilagon, aki ertelmesen vegig tud menni veluk egy kort. Tobbek kozott ezert nem 2T a szabaly es a szabalyon belul is ezert V4 a legtobb gep es nem sor 4. Szerintem igy van, de tevedhetek. Ha vannak erre statisztikak lassuk! (Az autokra vonatkozokat V8-V10-V12 hagyjuk ki, mert minel nagyobb a hengerszam annal kisebb a kulonbseg a V es a Sor megoldas csucsteljesitmenye kozott.)
Tényleg feladta a leckét, mikor dupla/tripla áron tudja azt a teljesítményt, mint egy "szürke" hétköznapi tucat japper Biztosan összeszarták magukat Nipponiában Vmax semmirevaló (lásd american muscle car) kb, max feszíteni. mint pók a lucernásban
De bizony van!A V4 jobb konstrukció,csak az előállítása költségesebb,ezért nem nagyon erőltetik a gyárak!De most már lassan kénytelenek lesznek,mert az Aprilia és a Ducati feladta a leckét,és talán a V-Max is!Szerintem néhány éven belül minden valamirevaló sportmotor V4 -es lesz!
Csatlakozom. 4-2-1, 4-1, 4-2. Ez a sorrend. A meglepeteseken meg lepjunk tul. Nincs jobb konstrukcio a sor-4-nel, nem igaz, hogy a V2 nyomatekosabb, nekem a hangja se tetszik jobban. Mindig az a variacio a nyero, ami teljesitmenyorientalt. A tobbi csak "magyarazom a bizonyitvanyom" jellegu marketing duma. 4-2-1 mindent visz!
(Lehet, hogy a GP Kawa is ilyen kiegyenesitett V4, nem tudom.)
Nekem jobban tetszik a sor4 hangja, a v4 azonos áron közel 2/3 teljesítményt csap ki magából. Egy vfr800 gyártása többe kerül, mint egy 636-os és nézzük a teljesítményt (futóműről fékről ne is beszéljünk)!VFR: 107-109LE, 80nm, 244km/h 6,5 l/100km
636: 130-140LE 70nm 262km/h mindez kisebb lökettérfogatból. Egy 750-es GSX-R adatait már le sem merem írni, ami még mindig kisebb ccm.
Érzésre egy 636-os megy mint az állat, a vfr meg kocogós, amikor vált a V-TECH azt hiszem csak 2 szelep megy...
Valakinek nincs véletlenül egy képe 9 esről fekete vázzal?