Szerintetek melyik a jobb 4:1 vagy a 4:2 rendszer. Elvileg az első teljesítményre, a második nyomatékra lenne jó. A meglepetés: 4:1 nyomatékra is jobb. Jövőre új project!
Visszavittem volna garba. Ha nem csinálta volna meg rendesen/vagy fizette volna ki a kezét szakítottam volna le!
Nekem még szerencsére nem volt szeleppel bajom, de hajtókar már tört el, illetve a Hondában elcseppent a gyertya, de az az én hibám volt, mert szegény keverékkel hajtottam nagy fordulaton.
Azért lett leszedve mert gyári új szívószelepeket vettek bele hatvanvalahányezer forintért!
Gratulálok! Így elbaszni valamit! A hengerfejes azt mondta hogy mindíg így csinálja ! Az ember meg elhitte!
Fúúú,na én az ilyen embernek a .... -át tépném le,mondjuk egy Drag-gal !
Én is hallottam már ilyen baromról! Hogy honnan szedik ezt,h azzal állítják be a hézagot,nem tudom!
Csak tudnám,hogy miért egyszerűbb levenni a hengerfejet,kivenni a szelepet leszedni belőle aztán az egészet vissza
Hát nem tudni mennyit bír a szelep, gondolom függ a használattól is! Biztos segít rajta,ha vki hideg motort egyből meghajtja! Meg függ a kortól is! Nem mind1,h 10-15 év alatt lesz benne 50.000 km vagy 2 év alatt. A rengeteg felmelegedés ,kihűlés,meg ki tudja hány km-t ment kis szelephézaggal,akkor ugye megéghet. Szal eléggé relatív! Láttam már régi vasat is szép szelepekkel meg fiatalt legyilkolva!
De sztem 60-70.000 km reális lehet (normál használat mellett) ,h bizony ott már nem ártana szelepet cserélni!
Viszont elég borsos ára is tud lenni! Nemrég vettem ZZR600-hoz, majd 6000 Ft volt , viszont régebbi ZXR750-hez 16000 Ft / db ! meg akkor már szelepvezetőt is illik cserélni meg szimeringeket és addigra általában már a vezérműtengelyek és csapágyaik sem az igaziak már! Szal elgondolkodtató ! Emiatt sokan veszik a bontottat,abba bele lehet kukkantani,méregetni stb. egy becsiszolás új szimeringek és már jó is! Általában !
Az enyémben is volt már szelepszakadás! 240km/h-nál az előző tulajnál! Ott azt baszták el hogy nem a szelephézagoló korongot köszörűlték hanem a szelep végét!Így állítottak szelephézagot! IDIÓTÁK!(Hengerfejjavító csinálta! Nevet inkább nem mondok! Csak annyit hogy Tbányán csinálták!)
Persze annyira elvékonyodott a szelep feje az éknél hogy nem bírta! Egyserűen a rugó letépte ékestől -mindenestől!
Hát jaja,majd olyan 20.000 körül kell megnézni a szinkronját!
A 9-esnek meg tényleg jó a leömlője a Z-re,még a kakasdi bontós is mondta,asszem csak annyi a bibi,h mikor a 4 összemegy 1be a blokk alatt,az nem pont olyan szögben áll oldalra ,mint a Z-n. Ennyi !
Nekem a '99-es hatosomnál szakadt el egy szívószelep egy kigyorsítás alkalmával.Unokatesómnak meg kb.egy hónapja szakadt el a 2001-es Yamaha YZ 426-ban,TITÁNIUM!Szóval bármelyik anyag elöregszik idővel!
Köszönöm a segítséget -és a gyors választ. A kilencest kellett volna szinkronizálni, de már nem költöttem rá, mert tudtam, hogy úgysem fizetik meg. 9000 km-nél talán még nem kell a szinkron. Hibátlanul megy a motorja, az alapjárat a nyitott dobok ellenére nagyon egyenletes. Majd a kilences vezérműtengelyek adnak neki egy kis hullámzást. A télen megcsinálom a dugózást, és tavasszal majd beszámolok róla. A légszűrő ház módosítás nagyon bejött! A pillangó szelepek (hiánya) viszont egy kicsit durvává tették a gázadást.
Töltöttem fel új videót!
En fiatalon sem voltam meno vagyok tipus, de ugylatszik most kezdek az lenni! Igazabol csak meg akartam tanulni egykerekezni, a supermotonal meg nincs alkalmasabb jargany erre. A kepessegeimrol kivaloan arulkodik, hogy mai napig nem tudok.
Ez a ledugózás hasznos lehet,kárt nem okoz! Szekunder légrendszernek hívják, a kupufogó csatornák vannak összekötve a légszűrő házzal! A szelepfedélen található két csőkivezetés(alatta két két szelep található,olyan mint a robogók membránja) tehát csak egy irányban tud áramlani a levegő- a kipu irányába! Ez annyit tesz,h tiszta levegőt enged,kever a kipufogó gázba! Tehát elvesz a motortól ! az injektoron lévő 1ik vákum csövecske megy egy szenzorhoz,ami vezérli ezt az áramlást. a két csőkivezetés a szelepfedélen összemegy egy nagyba és onnan megy a légszűrőházba. Szal nyugodtan dugózd le,kicsit jobb lesz.
De érdemes a Z-t beszinkronizálni, nemrég csináltam egy cimbinek,csak kicsit volt elmészva,vissza lett szépen hozva és aszonta mikor hazaért ,h nem tudja mit csináltunk vele de sokkal jobb lett a motor,jobban harap szebben jár alapjáraton is
Az enyémet is lassan megcsinálom,nem nagy dolog!
Szelepet én is láttam már leszakadni (maga a tányér szakadt le) de az régi moci volt,anyagfáradás lehetett. De Autónál is láttam ilyet,az egy felújított Mini volt új szeleppel és 4000km után rotty.
Régi Kawa ZX-10 és ZZR 1100 tipushibája ez ! hamar elkopik a stzelep és a fészek is beverődik és egyszerűen túl kicsi perem marad a szelepen és az is egyre jobban közelít a szelep széle felé,ahol ugye egyre jobban vékonyodik és egyszercsak letörik a széle . De itt árulkodó a hézagoló lapkák nagyon kis vastagsága!
kb 6 szor "estem" énis a yamahámmal...a végén már aszthittem hogy abbahagyom a motorozást mert megdöglök:)-azzal kb 50e km mentem. fiatalság=menővagyok, nagyon sokszor voltam feleőtlen...
a kilencessel hálisten még nem is volt seemi durván meleg helyzetem sem...de ne is legyen....(10e km)
akkor ezek szerint nekünk normális használóknak nem kell félnünk ilyenektől...?
ha jól emléxem nem az első eset itt a fórumon hogy egy 98 elötti szériás zx9 esnek eltört a szelepe és beesett az zúzott mindent...
Hat csak az tortent, hogy felrantottam a mocit egykerekre, amibol a kovetkezo pillanatban mar nulla-kerek lett, mert gyenge hatraszalto kiserletnek is jo lett volna a manover. A tobbit Furti2 mar leirta: aszafalton csuszas, hemperges, motor csattanas, zorges, szikrazas. Csaj lebecsmerlo tekintete eloli meghunyaszkodas, majd a betyarbecsulet visszaszerzese a csaj altali "ez egy igazi barom" titulus kivivasaval nehany tovabbi egykerekezo manover hibatlan abszolvalasa segitsegevel. Ezt akkor mar szethajlott motorral es sajgo seggel, konyokkel, vallal.
Valaki jártas Z1000 szerelésben? Egr csövet érdemes ledugózni? Gyakorlatilag annyit csinál, hogy a légszűrőházból levegőt enged a kipuba. Emiatt nyitott csővel durrog gázelvételkor. A hangja tetszik, szerintetek mennyire káros a gépezetre?
Az F Astránál bevált (ott egyenetlen és nagy volt az alapjárat miatta).
Ezért nem kerekezek szándékosan. Néha egyesben nagyobb gáznál van 1-1 spontán egykerék, de nem kísértem a sorsot. A kilences 5.-ben is meg tudta emelni az elejét!
Külföldi fórumokon azt írják a kilences kipufogó rendszer minimális átalakítással jó a Z-re. Vajon a 6 dugós első fék is jó?
Elsősorban sportmotoroknál (főleg Suzuki) és versenyautónál láttam ilyet, de ott is a durva használat ill. a nagy szelephézag miatt volt, de csak az acélszelepeknél. A titániumnál (kb. 2005-től) még nem láttam ilyet.
Nekem még szerencsére nem volt szeleppel bajom, de hajtókar már tört el, illetve a Hondában elcseppent a gyertya, de az az én hibám volt, mert szegény keverékkel hajtottam nagy fordulaton.
Gratulálok! Így elbaszni valamit! A hengerfejes azt mondta hogy mindíg így csinálja ! Az ember meg elhitte!
Én is hallottam már ilyen baromról! Hogy honnan szedik ezt,h azzal állítják be a hézagot,nem tudom!
Csak tudnám,hogy miért egyszerűbb levenni a hengerfejet,kivenni a szelepet leszedni belőle aztán az egészet vissza
De sztem 60-70.000 km reális lehet (normál használat mellett) ,h bizony ott már nem ártana szelepet cserélni!
Viszont elég borsos ára is tud lenni! Nemrég vettem ZZR600-hoz, majd 6000 Ft volt , viszont régebbi ZXR750-hez 16000 Ft / db ! meg akkor már szelepvezetőt is illik cserélni meg szimeringeket és addigra általában már a vezérműtengelyek és csapágyaik sem az igaziak már! Szal elgondolkodtató ! Emiatt sokan veszik a bontottat,abba bele lehet kukkantani,méregetni stb. egy becsiszolás új szimeringek és már jó is! Általában !
Persze annyira elvékonyodott a szelep feje az éknél hogy nem bírta! Egyserűen a rugó letépte ékestől -mindenestől!
A 9-esnek meg tényleg jó a leömlője a Z-re,még a kakasdi bontós is mondta,asszem csak annyi a bibi,h mikor a 4 összemegy 1be a blokk alatt,az nem pont olyan szögben áll oldalra ,mint a Z-n. Ennyi !
Töltöttem fel új videót!
Ez a ledugózás hasznos lehet,kárt nem okoz! Szekunder légrendszernek hívják, a kupufogó csatornák vannak összekötve a légszűrő házzal! A szelepfedélen található két csőkivezetés(alatta két két szelep található,olyan mint a robogók membránja) tehát csak egy irányban tud áramlani a levegő- a kipu irányába! Ez annyit tesz,h tiszta levegőt enged,kever a kipufogó gázba! Tehát elvesz a motortól ! az injektoron lévő 1ik vákum csövecske megy egy szenzorhoz,ami vezérli ezt az áramlást. a két csőkivezetés a szelepfedélen összemegy egy nagyba és onnan megy a légszűrőházba. Szal nyugodtan dugózd le,kicsit jobb lesz.
De érdemes a Z-t beszinkronizálni, nemrég csináltam egy cimbinek,csak kicsit volt elmészva,vissza lett szépen hozva és aszonta mikor hazaért ,h nem tudja mit csináltunk vele de sokkal jobb lett a motor,jobban harap szebben jár alapjáraton is
Az enyémet is lassan megcsinálom,nem nagy dolog!
Szelepet én is láttam már leszakadni (maga a tányér szakadt le) de az régi moci volt,anyagfáradás lehetett. De Autónál is láttam ilyet,az egy felújított Mini volt új szeleppel és 4000km után rotty.
Régi Kawa ZX-10 és ZZR 1100 tipushibája ez ! hamar elkopik a stzelep és a fészek is beverődik és egyszerűen túl kicsi perem marad a szelepen és az is egyre jobban közelít a szelep széle felé,ahol ugye egyre jobban vékonyodik és egyszercsak letörik a széle . De itt árulkodó a hézagoló lapkák nagyon kis vastagsága!
a kilencessel hálisten még nem is volt seemi durván meleg helyzetem sem...de ne is legyen....(10e km)
ha jól emléxem nem az első eset itt a fórumon hogy egy 98 elötti szériás zx9 esnek eltört a szelepe és beesett az zúzott mindent...
Az F Astránál bevált (ott egyenetlen és nagy volt az alapjárat miatta).
Külföldi fórumokon azt írják a kilences kipufogó rendszer minimális átalakítással jó a Z-re. Vajon a 6 dugós első fék is jó?