Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Még mindíg senki. Nembaj jó volt a mai gurulás
Hali
sehol senki, akkor én is inkább megyek gurulok egyet. Orosházán keresztül megyek, üdv Himizoli
Basi !
Nem hívtál fel. Kérlek zörögj rám. vagy írd meg a számod. Az enyém 06 20 516 34 68
Köszönöm, és örülök minden jó tanácsnak. A kilencest nem kellett tuningolni, arra csak hangot csináltam. Hihetetlen, hogy alapból hosszabb áttétellel és kisseb lökettérfogattal jobban ment. Az angol fórumon azt írták, hogy a kilences gyári rugóját tették bele a Z-be a kilences tengelyekkel, a jeladóval volt csak gáz, de a végén működött.
A hengerfej tömítést a debreceni Kawa szervízben Erik javasolta. Meg is mutatta hol szokták megfúrni, hogy szétjöjjön, bár ők ezt a versenymotorba tették. Gondolkodtam a hengerfej lesíkolásában is (Ladánál-Skodánál bevált) szerintem 0,8-1mm még beleférne. Természetesen nem én csinálnám, de ez csak akkor esedékes, ha egyébként is szét kell szedni a blokkot.
Ma elkészültek az összekötő csövek a dobokhoz, mert sajnos a pedálok alá nagyon picike dobot tudtunk volna csak tenni. Remélem néhány napon belül lesz hangpróba. Levett dobokkal istenes hangja volt, és JOBBAN reagált a gázra. Majdnem sírtam amikor vissza kellett rakni a gyári trombitákat.
2000 ! Vezérmű tengely helyzetérzékelő szenzoros! Komplett blokk van! Főtengely nélkül! Ja a blokkház is kuka! Megforogtak benne a csapágyak!
Na, kingmidas itt frankon leirta mire figyelj mechanikai szempontbol. Termeszetesen alap, hogy annak a k.... vezermutengelynek be is kell fernie a helyere. En pusztan azon agyaltam, hogy a 9-es fokolast megvalositva a Z1000-en, vajon tenyleg combosabb lesz-e a motor. Szerintem igen. A sportblokkok jobb atoblitesre vannak hangolva (korabban nyit-kesobb zar) es amig ebbe direkt-befecskendezes nem tud beleszolni, addig rendben lesznek a dolgok, abban az esetben ha a gazlenges parameterei kb. azonosak. Marpedig ez fennall, hiszen a ket motor suritese, geometriaja, szivo es kipufogo atmeroje, valamint az uzemi fordulata nagysagrendileg azonos. Ha tehat bele lehet passzintani, akkor szerintem izmosodni is fog a Z.
Üdv. Urak!

Ha ilyen mértékig bele szeretnétek nyúlni a vezérlésbe, akkor mást is meg kell nézni!

A 9-es vezérműtengelye nagyobb valószínűséggel jó bele,mintsem,h nem! DE! össze kell hasonlítani a dugattyú tetejének kialakítását,mert ki van rajtuk alakítva a szeleptányér helye! Mert ugye biztos,h nem egyformán van fokolva a 2 tengely,más a szelepnyitás/váltás! Sőt ellenőrizni kell a szeleprugókat is ilyen esetben ,h milyen külömbség van köztük és ha van mennyi! De nem mind1,h egy 50.000 km-es 9-es rugót hasonlítunk össze egy 10.000km-es Z-ével! Mert ha nem elég erős a rugó,akkor nagy fordulátnál lehet,h pacsit ad a dugó a szelepnek! Mondjuk ez még aránylag könnyen orvosolható dolog,rugó alá esztergáltatni kell 1-1.5 mm-es gyűrűt.
A másik a Sűrítési arány ! ami nem azonos a sűrítési végnyomással! ezen értéket ki lehet keresni szervízkönyvnből,innen onnan,de ki is lehet mérni. Nos ha a 2 motoré nem azonos,és valószínűleg nem,akkor itt is okoskodni kell.
A Z-nek a kipufogó veztengely végén (hengerfej bal oldal) van 1 jeladó,ez asszem nincs a 9-esen(az karbis elvileg) A Z-n ez a szenzor veszi a fordulatszámot asszem vagy a vezérlést asszem.Na ezt sem olyan egyszerű átrakni!
Ezért egyszerűbb a Z-nek a veztengelyét átköszörültetni a 9-esére,kell 1 9es tengely hozzá,és egy másológépen el is készül az átköszörülés(persze csak ha nem drasztikus a különbség) Szakál Metál a cég neve! Nagyon sok versenyautó és motor tengely csinálnak,profi gép,profi szakemberek!

A hengerfej tömítést ne babráld meg soha,mert utána majd szedheted szét,mert összemegy a víz az olajjal egyebek! A legáltalánosabb sűrítési arány növelési módszer,h kidobják a hengertalp tömítést! megkenik kicsit tömítő pasztával lehelet vékonyan és kész. Sok Hayabusa így van piszkálva(+ a hengerfej is meg van túrkálva természetesen) akik gyorsulgatnak! Sőt azt is láttam,h az új busa hengerfejében sokkal kevesebb lehetőség rejlik mint a régiben! szívott pár gyorsuló pali,aki azért vette az új busát és a bejáratás után már dobták is le a hengerfejet,h no akkor turkáljuk ki a felesleget és leverjük a kawákat .

Húú kicsit belemélyedtem! Sorry az okoskodásért,de ezt is szeretem a motorban,a buzerálást!
2000-2001-es?
Köszönöm. A tengely vásárlás hosszú távú terv, de bele fogom próbálni. Elvileg -angol fórumon olvastam- van vmi jeladó a Z tengelyén, ami a kilencesen nincs. Első a munkahely. A sűrítés megoldható, ui. a Z hengerfej tömítése 3 részből áll, abból 1-2 nélkülözhető.
Készülnek a dobok, már az acél lemez minta megvan, a hétvégére fel kellene próbálni a savállókat is. Mivel nem szétszedhetőek lesznek, nem üveggyapottal fogom őket megtömni.
Ismereteim szerint (bar mindezt csak olvastam en is) eppen az asvanyi olajak kenokepessege jobb (a termeszet tokeletesebbet alkot, mint a vegyipar). A szintetikus olajak viszont hoalobbak. Eszerint abban van igazad, hogy a szintetikus kevesbbe eg meg, kevesbbe kormol. Ha te azt mondod, hogy adalekoktol fugg minden, akkor ez is oda vezet, hogy nem mindegy melyik gyarto mennyi penzert milyen adalekot kever a termeszet adta, vagy szintetikus trutymohoz.... Tehat nem mindegy milyen olajban uszkal a hajtokar... En nem tudnek nyugodtan aludni, ha Carrier Botond 20W-40 lenne a mociban.
Van vezérműtengelyem!
A 9-es es a Z1000 vezerles holtbiztos, hogy nem azonos! Elmeletileg a vezermutengely is egyike azoknak a megvaltoztattot alkatreszeknek, amikkel nyomatekra hangoltak a Z1000 blokkot (mar tisztaztuk mennyire sikerult). Azt viszont, hogy pusztan a 9-es veszermutengely visszarakasaval hogyan fog valtozni a karakterisztika, azt nem tudom. Elvileg Ninjasodina (tehat javulnia) kellene a blokknak tole, csak ugye ott van meg 2 franya dolog: sem a geometriai, sem a valos suritese nem azonos a ket blokknak. A Z1000 surites kissebb es meg Ram-Air sincs... Gyartanak direkt tuning vezermutengelyeket, a Z1000-hez is letezik. Hogy ez mennyire all kozel a 9-es butyoksorhoz, azt nem tudom. Az en tippem megis az, hogy igencsak hasonlo, emiatt gyanitom azt is, hogy a 9-es tengely segitene a Z1000-nek is. Elvileg csak par fokocskakrol van itten szo es mivel a motorok suritese es loketterfogata hasonlatos, igy a fokolasban sem lehet nagy elteres. Tehat, ami jo a Nijaba az jo a Z1000-be is. Ezt tamasztja ala, hogy pl. a Muzzy Big Bore Kit-hez (amit a Ninjahoz gyartanak) nem adnak plusz vezermutengelyt, marad az eredeti, pedig ott a loketterfogat es a surites erdemben no. Szaz szonak 1 a vege: ha lenne egy Z1000-em es egy ZX-9R vezermutengelyem, ugy beleraknam, mint a szel!
A 2T olajnál is az adalék a lényeg és hgy ásványi-,fél- vagy teljesen szintetikus.Egy ásványi olaj soha nem ad olyan kenést mint egy finomabb,mivel magas fordulaton már kormol.Ezért keverik 1:25-re az arollal a motorfűrészt.A sthil olajjal 1:40-1:50-re is elegendő.A 2T olajról még annyit hogy nem mindegy pl: előoldott,biológiailag lebomló(jet-ski),keverék kenésű vagy szivattyús olajzású.Sőt az sem mindegy hogy katalizátor barát vagy nem.És elnézést kérek ha okoskodásnak tűnt amit írtam.Nem annak szántam.
Ez hasonló mint most az enyém, csak én nem csúfítom szétesixxer lámpával
Fehér Cápa: Szerinted a kilences vezérműtengelyei jók lehetnek a Z-hez? Szerintem ezen a ponton is visszafogták a masinát.
Szentségtörés!
Hali!
Ezen a számon lehet az olajossal egyezkedni, ő mondta, hogy publikus lehet a száma.
06209419768
na jányok eztettet nem is tudtam....bár nem mindha józan ésszel nem lehetett volna rájönni....mindig tanul valami okosat az ember
Alap. A legjobb ha megérkezés után rögtön fújod. Akkor szinte ráolvad a meleg láncra mint a cukormáz. Aztán a következő indulásnál az első 100m-en 1-es alapjárat és már is kevesebbet kell takarítani a felnit meg a faridomot.
2T olajoknál viszont bevált a szintetikus castrol, de az Igol (nem a racingos, hanem az utcai fém dobozos) szerintem nem a legjobb. Pont akkor könyökölt ki a vas, amikor váltottam a pirosról erre a kék trutyira...
A láncspray-nél sokan nem tudják, hogy nem indulás előtt kell ráfújni a láncra, hanem előző este, és akkor sokkal kevesebb kerül a felnire.
Félszintetikus motorolaj pontosan elég a vasakba, de a kuplung miatt kifejezetten motorba való olajat kell venni. A full szintetikus Castroltól hangosabb volt a kilences!
Ez jól hangzik, és bárkinek hoz ennyiért, vagy rajtad keresztül kéne rendelni? Szívesen kipróbálnám.
Az az ezüst 636-os kb 2004-2005 óta van/volt ott....hát,kivánom,hogy ne legyen vele gondja a barátodnak...!