Köszönöm, és örülök minden jó tanácsnak. A kilencest nem kellett tuningolni, arra csak hangot csináltam. Hihetetlen, hogy alapból hosszabb áttétellel és kisseb lökettérfogattal jobban ment. Az angol fórumon azt írták, hogy a kilences gyári rugóját tették bele a Z-be a kilences tengelyekkel, a jeladóval volt csak gáz, de a végén működött.
A hengerfej tömítést a debreceni Kawa szervízben Erik javasolta. Meg is mutatta hol szokták megfúrni, hogy szétjöjjön, bár ők ezt a versenymotorba tették. Gondolkodtam a hengerfej lesíkolásában is (Ladánál-Skodánál bevált) szerintem 0,8-1mm még beleférne. Természetesen nem én csinálnám, de ez csak akkor esedékes, ha egyébként is szét kell szedni a blokkot.
Ma elkészültek az összekötő csövek a dobokhoz, mert sajnos a pedálok alá nagyon picike dobot tudtunk volna csak tenni. Remélem néhány napon belül lesz hangpróba. Levett dobokkal istenes hangja volt, és JOBBAN reagált a gázra. Majdnem sírtam amikor vissza kellett rakni a gyári trombitákat.
Na, kingmidas itt frankon leirta mire figyelj mechanikai szempontbol. Termeszetesen alap, hogy annak a k.... vezermutengelynek be is kell fernie a helyere. En pusztan azon agyaltam, hogy a 9-es fokolast megvalositva a Z1000-en, vajon tenyleg combosabb lesz-e a motor. Szerintem igen. A sportblokkok jobb atoblitesre vannak hangolva (korabban nyit-kesobb zar) es amig ebbe direkt-befecskendezes nem tud beleszolni, addig rendben lesznek a dolgok, abban az esetben ha a gazlenges parameterei kb. azonosak. Marpedig ez fennall, hiszen a ket motor suritese, geometriaja, szivo es kipufogo atmeroje, valamint az uzemi fordulata nagysagrendileg azonos. Ha tehat bele lehet passzintani, akkor szerintem izmosodni is fog a Z.
Ha ilyen mértékig bele szeretnétek nyúlni a vezérlésbe, akkor mást is meg kell nézni!
A 9-es vezérműtengelye nagyobb valószínűséggel jó bele,mintsem,h nem! DE! össze kell hasonlítani a dugattyú tetejének kialakítását,mert ki van rajtuk alakítva a szeleptányér helye! Mert ugye biztos,h nem egyformán van fokolva a 2 tengely,más a szelepnyitás/váltás! Sőt ellenőrizni kell a szeleprugókat is ilyen esetben ,h milyen külömbség van köztük és ha van mennyi! De nem mind1,h egy 50.000 km-es 9-es rugót hasonlítunk össze egy 10.000km-es Z-ével! Mert ha nem elég erős a rugó,akkor nagy fordulátnál lehet,h pacsit ad a dugó a szelepnek! Mondjuk ez még aránylag könnyen orvosolható dolog,rugó alá esztergáltatni kell 1-1.5 mm-es gyűrűt.
A másik a Sűrítési arány ! ami nem azonos a sűrítési végnyomással! ezen értéket ki lehet keresni szervízkönyvnből,innen onnan,de ki is lehet mérni. Nos ha a 2 motoré nem azonos,és valószínűleg nem,akkor itt is okoskodni kell.
A Z-nek a kipufogó veztengely végén (hengerfej bal oldal) van 1 jeladó,ez asszem nincs a 9-esen(az karbis elvileg) A Z-n ez a szenzor veszi a fordulatszámot asszem vagy a vezérlést asszem.Na ezt sem olyan egyszerű átrakni!
Ezért egyszerűbb a Z-nek a veztengelyét átköszörültetni a 9-esére,kell 1 9es tengely hozzá,és egy másológépen el is készül az átköszörülés(persze csak ha nem drasztikus a különbség) Szakál Metál a cég neve! Nagyon sok versenyautó és motor tengely csinálnak,profi gép,profi szakemberek!
A hengerfej tömítést ne babráld meg soha,mert utána majd szedheted szét,mert összemegy a víz az olajjal egyebek! A legáltalánosabb sűrítési arány növelési módszer,h kidobják a hengertalp tömítést! megkenik kicsit tömítő pasztával lehelet vékonyan és kész. Sok Hayabusa így van piszkálva(+ a hengerfej is meg van túrkálva természetesen) akik gyorsulgatnak! Sőt azt is láttam,h az új busa hengerfejében sokkal kevesebb lehetőség rejlik mint a régiben! szívott pár gyorsuló pali,aki azért vette az új busát és a bejáratás után már dobták is le a hengerfejet,h no akkor turkáljuk ki a felesleget és leverjük a kawákat .
Húú kicsit belemélyedtem! Sorry az okoskodásért,de ezt is szeretem a motorban,a buzerálást!
Köszönöm. A tengely vásárlás hosszú távú terv, de bele fogom próbálni. Elvileg -angol fórumon olvastam- van vmi jeladó a Z tengelyén, ami a kilencesen nincs. Első a munkahely. A sűrítés megoldható, ui. a Z hengerfej tömítése 3 részből áll, abból 1-2 nélkülözhető.
Készülnek a dobok, már az acél lemez minta megvan, a hétvégére fel kellene próbálni a savállókat is. Mivel nem szétszedhetőek lesznek, nem üveggyapottal fogom őket megtömni.
Ismereteim szerint (bar mindezt csak olvastam en is) eppen az asvanyi olajak kenokepessege jobb (a termeszet tokeletesebbet alkot, mint a vegyipar). A szintetikus olajak viszont hoalobbak. Eszerint abban van igazad, hogy a szintetikus kevesbbe eg meg, kevesbbe kormol. Ha te azt mondod, hogy adalekoktol fugg minden, akkor ez is oda vezet, hogy nem mindegy melyik gyarto mennyi penzert milyen adalekot kever a termeszet adta, vagy szintetikus trutymohoz.... Tehat nem mindegy milyen olajban uszkal a hajtokar... En nem tudnek nyugodtan aludni, ha Carrier Botond 20W-40 lenne a mociban.
A 9-es es a Z1000 vezerles holtbiztos, hogy nem azonos! Elmeletileg a vezermutengely is egyike azoknak a megvaltoztattot alkatreszeknek, amikkel nyomatekra hangoltak a Z1000 blokkot (mar tisztaztuk mennyire sikerult). Azt viszont, hogy pusztan a 9-es veszermutengely visszarakasaval hogyan fog valtozni a karakterisztika, azt nem tudom. Elvileg Ninjasodina (tehat javulnia) kellene a blokknak tole, csak ugye ott van meg 2 franya dolog: sem a geometriai, sem a valos suritese nem azonos a ket blokknak. A Z1000 surites kissebb es meg Ram-Air sincs... Gyartanak direkt tuning vezermutengelyeket, a Z1000-hez is letezik. Hogy ez mennyire all kozel a 9-es butyoksorhoz, azt nem tudom. Az en tippem megis az, hogy igencsak hasonlo, emiatt gyanitom azt is, hogy a 9-es tengely segitene a Z1000-nek is. Elvileg csak par fokocskakrol van itten szo es mivel a motorok suritese es loketterfogata hasonlatos, igy a fokolasban sem lehet nagy elteres. Tehat, ami jo a Nijaba az jo a Z1000-be is. Ezt tamasztja ala, hogy pl. a Muzzy Big Bore Kit-hez (amit a Ninjahoz gyartanak) nem adnak plusz vezermutengelyt, marad az eredeti, pedig ott a loketterfogat es a surites erdemben no. Szaz szonak 1 a vege: ha lenne egy Z1000-em es egy ZX-9R vezermutengelyem, ugy beleraknam, mint a szel!
A 2T olajnál is az adalék a lényeg és hgy ásványi-,fél- vagy teljesen szintetikus.Egy ásványi olaj soha nem ad olyan kenést mint egy finomabb,mivel magas fordulaton már kormol.Ezért keverik 1:25-re az arollal a motorfűrészt.A sthil olajjal 1:40-1:50-re is elegendő.A 2T olajról még annyit hogy nem mindegy pl: előoldott,biológiailag lebomló(jet-ski),keverék kenésű vagy szivattyús olajzású.Sőt az sem mindegy hogy katalizátor barát vagy nem.És elnézést kérek ha okoskodásnak tűnt amit írtam.Nem annak szántam.
Alap. A legjobb ha megérkezés után rögtön fújod. Akkor szinte ráolvad a meleg láncra mint a cukormáz. Aztán a következő indulásnál az első 100m-en 1-es alapjárat és már is kevesebbet kell takarítani a felnit meg a faridomot.
2T olajoknál viszont bevált a szintetikus castrol, de az Igol (nem a racingos, hanem az utcai fém dobozos) szerintem nem a legjobb. Pont akkor könyökölt ki a vas, amikor váltottam a pirosról erre a kék trutyira...
A láncspray-nél sokan nem tudják, hogy nem indulás előtt kell ráfújni a láncra, hanem előző este, és akkor sokkal kevesebb kerül a felnire.
Félszintetikus motorolaj pontosan elég a vasakba, de a kuplung miatt kifejezetten motorba való olajat kell venni. A full szintetikus Castroltól hangosabb volt a kilences!
sehol senki, akkor én is inkább megyek gurulok egyet. Orosházán keresztül megyek, üdv Himizoli
Nem hívtál fel. Kérlek zörögj rám. vagy írd meg a számod. Az enyém 06 20 516 34 68
A hengerfej tömítést a debreceni Kawa szervízben Erik javasolta. Meg is mutatta hol szokták megfúrni, hogy szétjöjjön, bár ők ezt a versenymotorba tették. Gondolkodtam a hengerfej lesíkolásában is (Ladánál-Skodánál bevált) szerintem 0,8-1mm még beleférne. Természetesen nem én csinálnám, de ez csak akkor esedékes, ha egyébként is szét kell szedni a blokkot.
Ma elkészültek az összekötő csövek a dobokhoz, mert sajnos a pedálok alá nagyon picike dobot tudtunk volna csak tenni. Remélem néhány napon belül lesz hangpróba. Levett dobokkal istenes hangja volt, és JOBBAN reagált a gázra. Majdnem sírtam amikor vissza kellett rakni a gyári trombitákat.
Ha ilyen mértékig bele szeretnétek nyúlni a vezérlésbe, akkor mást is meg kell nézni!
A 9-es vezérműtengelye nagyobb valószínűséggel jó bele,mintsem,h nem! DE! össze kell hasonlítani a dugattyú tetejének kialakítását,mert ki van rajtuk alakítva a szeleptányér helye! Mert ugye biztos,h nem egyformán van fokolva a 2 tengely,más a szelepnyitás/váltás! Sőt ellenőrizni kell a szeleprugókat is ilyen esetben ,h milyen külömbség van köztük és ha van mennyi! De nem mind1,h egy 50.000 km-es 9-es rugót hasonlítunk össze egy 10.000km-es Z-ével! Mert ha nem elég erős a rugó,akkor nagy fordulátnál lehet,h pacsit ad a dugó a szelepnek! Mondjuk ez még aránylag könnyen orvosolható dolog,rugó alá esztergáltatni kell 1-1.5 mm-es gyűrűt.
A másik a Sűrítési arány ! ami nem azonos a sűrítési végnyomással! ezen értéket ki lehet keresni szervízkönyvnből,innen onnan,de ki is lehet mérni. Nos ha a 2 motoré nem azonos,és valószínűleg nem,akkor itt is okoskodni kell.
A Z-nek a kipufogó veztengely végén (hengerfej bal oldal) van 1 jeladó,ez asszem nincs a 9-esen(az karbis elvileg) A Z-n ez a szenzor veszi a fordulatszámot asszem vagy a vezérlést asszem.Na ezt sem olyan egyszerű átrakni!
Ezért egyszerűbb a Z-nek a veztengelyét átköszörültetni a 9-esére,kell 1 9es tengely hozzá,és egy másológépen el is készül az átköszörülés(persze csak ha nem drasztikus a különbség) Szakál Metál a cég neve! Nagyon sok versenyautó és motor tengely csinálnak,profi gép,profi szakemberek!
A hengerfej tömítést ne babráld meg soha,mert utána majd szedheted szét,mert összemegy a víz az olajjal egyebek! A legáltalánosabb sűrítési arány növelési módszer,h kidobják a hengertalp tömítést! megkenik kicsit tömítő pasztával lehelet vékonyan és kész. Sok Hayabusa így van piszkálva(+ a hengerfej is meg van túrkálva természetesen) akik gyorsulgatnak! Sőt azt is láttam,h az új busa hengerfejében sokkal kevesebb lehetőség rejlik mint a régiben! szívott pár gyorsuló pali,aki azért vette az új busát és a bejáratás után már dobták is le a hengerfejet,h no akkor turkáljuk ki a felesleget és leverjük a kawákat .
Húú kicsit belemélyedtem! Sorry az okoskodásért,de ezt is szeretem a motorban,a buzerálást!
Készülnek a dobok, már az acél lemez minta megvan, a hétvégére fel kellene próbálni a savállókat is. Mivel nem szétszedhetőek lesznek, nem üveggyapottal fogom őket megtömni.
http://www.riderforums.com/sho...
Ezen a számon lehet az olajossal egyezkedni, ő mondta, hogy publikus lehet a száma.
06209419768
Félszintetikus motorolaj pontosan elég a vasakba, de a kuplung miatt kifejezetten motorba való olajat kell venni. A full szintetikus Castroltól hangosabb volt a kilences!