Tehetsz bele 20w/50-s olajat, ha már megette a kenyere javát a gép(meg az olajat is úgy 250-300km alatt)!Ilyen olajat abba a motorba kell tölteni amelyik már a 100.000km-t nyalogatja és szét küldték az agyát.Ezt is meg eszi de már nem olyan gyorsan.Az ilyen típusú olajokat csak nagy futásteljesítményű gépbe szabad tölteni az illesztési hézagok miatt!Egy passzentos motornál nem tud kenést adni mert nem tud lerakódni a hézagokban.Az olajnál mindig a besorolást kell nézni(API-ACEA),ezen belül pedig a kódólását(B1-B2,S1-S2).Ahogy emelkedik a betű-szám kombó annál jobb-finomabb az olaj.Nem a márkáját kell nézni hanem ezeket a számokat.A gépkönyvekben általában benne van,hogy a gyártó(k) mit ír elő vagy ajánl hozzá egy alternatívát.(csak kis betűvel és zárojelben merem megíni,hogy benzinkutas vagyok már 10 éve és így nem állnak messze tőlem az olajok).
Ha már 1 liter olajat megevett, akkor már kapott a motor erősen, nem az olajon múlott. Sűrűbb olajat nem szabad, olajsűrítő-motorregeneráló adalékot (Finish) TILOS motorba önteni.
Ha első tulajtól veszed a gépet, szerintem lehet adni a szervízkönyvre, illetve először a féktárcsákat szoktam megnézni, aztán a vázon a festést.
kb. 2 hete olvastam olajtesztet, valami német újságnál vettek 5 1250-es zsír új banditát, amiben a legolcsóbb 10/40-es olaj is ellátja a feladatát 6000 km-ig. A legdrágábbra lehetett egyértelműen azt mondani, hogy kimutathatóan jobb. Bejáratáshoz pontosan a gyengébb ásványi olajat ajánlották...
Végsebbességnél amikor kiakad az óra(300km/h), 7-9%-otkell levonni(274-279km/h),az a valós adat állítólag! Superbike és Motor revü gps-s mérési adatok 2-3 évvel ezelőtt tesztelték a gépeket. Ha leáttételezik akkor már 12-14%-ot csal.(ÁLLÍTÓLAG).
Én mindenkit óva intenék a 20-50-es olajtól,aki forgatott sportmotorba tenné!Nekem a ZX6-os 2 hónap alatt megfeküdt tőle/beállt az egyik hajtókarcsapágy/!Én is azért tettem bele,mert a 6000 alatt megevett egy litert a 10-60-asból.Persze már tudom,hogy egy pörgős hatosnál az teljesen normális jelenség!Szerelő javasolta,beletettem.Nem kellett volna!Túl sűrű az oda!"Olajspecialista" mikor megtudta mi történt,azt mondta hülyeséget csináltam,miért nem kérdeztem meg őt is,hogy beletehetem-e!?!
üdv! derecskén lakó kasznis emberke tavaly szeptember 3-án cserélte le gsx750f-jét, 52e km volt a motorba, 28000 -volt a km/ órában .a suzuki 2 éves volt. amire lecserélte az suzuki hayabusa, még a régi 07-es. szóval az egyéves busában 28000 km van .most nyitotta ki a gyári dobokat, 1000-km en 0.5l olajat eszik a shell advance-ból,de hetente többször lövi a 300km/h-át. most fuchs 20/50 et próbálja, és minimálisra csökkent az olajfogyás. ő úgy jár át romániába mintha a szomszéd faluba menne át.egy használt motor avatott szemek előtt is beszédes , csak tudnod kell mit, és hol kell keresned. a barátom elvitt győrbe megnézni egy 636-ost ami nem kicsit volt törve, szóval az a motor amit nem kell megvenni, de ő már az induláskor elhatározta hogy megveszi . mikor odaértünk és megnéztük ,mondtam neki hogy indulhatunk is vissza és azért mert egy motor megtekintéséért mégy 400km-ert, azért még nem kell feltétlenül megvásárolnod .ezután miskolcon egy kereskedés kirakatában az üvegen keresztül láttam egy ezüst 636-ost. szóltam a barátomnak, hogy hol láttam a motort ,ő másnap már el is ment megnézni.hív a kereskedésből hogy a 2003-as nak hirdetett motor csak 2002-es , átvan festve, a váza be van nyomódva ,akku kuka, faridom üvegszálas, kérdezi hogy mit szólok hozzá. mondom neeee vedd meg . szerintetek! megvette ! ennyi!
Akkor jól éreztem hogy végre lett volna még egy pici benne.Kerestem az elöbb pár vidit a youtube-on és ott is mennek 3 kilót,sőt többet is .A futómű nekem is full stabil volt most is (pedig meg is van ültetve) és akármilyen hihetetlen nekem még sohasem szitált be a kormány,pedig próbálgatom amennyire merem huzatgatni a szarvát(utassal 240 körül,gyorsulgatás néha,meg most 290 stb-ezek nagyon ritkán mondjuk )de eddig semmi (kopp-kopp-kopp).Nektek is ilyen stabil marad még ekkora sebességnél-gyorsulásnál is?Ismerősök (cbr 600 f4i,XX1.1,gsxr srad aprilia rsv régebbi kawa zx7-itt pedig van kormányteló is) többen is mondták hogy erősebb gyorsuláskor előfordult már többször hogy berázta az elejét a mocijuk.Számomra meg csak a sebesség volt sok .
A láncspré szerintem is jó én is ilyet használok.A sebességhez meg csak anyit én is megálltam 290nél de még volt gáz ahogy a többiek mondják szerintem is óra szerint 300 a valós 280 lehet.Viszont nekem a futómű csak kanyarban szitál ,de szerintem a gumim már szar,egyenesen már nagyon stabil még a végén is.A hétvégén mentem egy 636 ossal meg egygsxr 600 al nemvalami jók mint majom a köszörű kövön olyan érzés volt,nyomaték nuku motor fék sehol úgy hogy marad a kis dagim
Én is a Valvolint használom,teljesen megfelelő,és én vagy 200 km-enként fújom.3 kilót mennek ezek,óra szerint.De ez a többire is ugyanígy igaz.Mármint az,hogy óra szerint!
Én eddig 2 fajtát próbáltam eddig.
1:castrol Na az sz@rt sem ért, a zöld felnim fekete volt tőle.
2:valvoline white ezzel elégedett vagyok. nem nagyon szóródik. 2000 huf körül van a start-ban.
300-350km körül fújom.
A láncsré tökéletes lesz! lehet hogy van karbon-teflon-prolong-titánium 2000 spré de tökéletesen eláthatja azis a feladatát. egyébként én ugy tudom olyan 300-500km enként kell sprézni, de ha esik mosod meg stb minnyá ,e használattól igénybevételtől függ de 300km ről tudok...
énsem vagyok egy vadállat énis csak 260nat mentm vele és igazából én sem éreztem közúton nagyon biztonságosnak. nem azért mert a futómű vagy a moci nem birta volna a terhelést...ha jól tudom óra szerint 300 a vége de akor kb 280valamennyivel mehecc...
Sziasztok.Tudtok adni tanácsot láncspré ügyben?Pld milyen márka amit használtok,hány km-ként fújjátok a kawánál stb.Ma vettem MOTIP márkájú holland gyártású sprét.Ilyet még nem használtam,de csak ez volt.Eddig szervizes ismerős fújta mikor mentem hozzá,de azt sem tudom milyennel. Szerintetek jó lesz ez?Nem bóvli?
Más.Ma motoroztam-gondolom ti is.Próbaképp mentem a vassal óra szerint 290km/h-t egy rövidebb ideig. Mióta megvan így még nem huzattam meg,és nem gondoltam volna hogy ennyit megy,sőt szerintem még ment volna csak már fostam .Ti hajtottátok már így vagy ennél jobban a vasat?Mi lehet a vége?
Persze,mahinálni bármivel lehet,így a szervízkönyvvel is!Én a beszéltetésre esküszöm.A keresztkérdésekbe a hazudozók nagy többsége belegabalyodik.Szerintem ez az egyik legjobb módszer az igazság megismeréséhez.
A szervízkönyv is egy olyan dolog hogy van ottan pár pipa meg egy aláírás meg egy pecsét...haha...egy kocsit 30e km kétszer szervizeltek, azután beleszalad mondjuk 500e km 2 év alatt, aztán eladod viiszatekerve 80e errel és kitöltöd a szervizes ismerősöddel 80e ig..ennyi...kész a szervízkönyves 80e garantált km es...
én kb egy szezonba 10e km megyek a kawámba közel 10e ret raktam 3 hónap altt de ha lebontanám aakor inkább csak eggyet használtam...43e vettem 51e van benne.
a yamahámba 3 év alatt 40e km raktam, és ugy ha lett volna több pénzem sookal többet raktam volna bele...
Imádok motorozni:) nem lehet megunni, mint a kocsivezetést ...de....luxus sajna a motorozás...
Fiatal autót nem kell megvenni szervízkönyv nélkül, ill. lehet beszélni a tulajjal is, nem kell hinni a kereskedőnek! Nemrégen vettünk egy olyan autót ára alatt, amit irreálisan kevés km-rel árultak, (ezért is) egy évet állt a kereskedőnél, aki 7 kilót bukott rajta. Azóta beleszaladt 20,000 km gond nélkül
Szerintem 10- ből 1 a valódi km állás, legyen az autó, vagy motor.
Manapság ez a vissza km-ezés annyira természetes, mint ahogyan lemossák az autót eladás előtt....
Sok céges gépjárműparkcserénél jön a hiéna kereskedő, és megveszi a viszonylag fiatal (2-3) éves 200-300 ezer kilométerrel és eladják 60 meg 80 ezerrel. Ami még hihető is :(
Az a legjobb ha van szervizes ismerős aki le tudja csekkolni melyik szervizeken vett részt akkor van viszonyítási alapod.
Hát igen, ami túl tipp top az gyanús is. Elvégre nem azért vesz valaki motort/autót, hogy otthon tartsa a garázsba.
Elképzelhető hogy van ilyen de az az esetek 99,99%-ra nem igaz
Egyetértek!Én az előzőt 5 évesen 28xxx km.-rel adtam el.Az első aki megnézte el is vitte,de! neki is az volt a legnagyobb baja,hogy sok benne a km!Mondtam neki ha az megnyugtatja másnap jöjjön vissza és annyi lesz benne amennyit szeretne!Ismerek egy srácot aki ebből él/jól!/,minden autó és motor kereskedő hozzá jár.A manuális 5 ezerért,a digitális 10 ezerért szalad vissza!Sok ember szereti és igényli is a meséket!Szerintem is "jobb",ha egy X éves motor nem hibátlan!Legalábbis hitelesebb!
Volt nekem is chopperem, tényleg nem mentem vele sokat, mert kényelmetlen volt. Akkor szoktam nevetni, amikor az XX Hondákat meghirdetik 7-10,000 km-rel. Ami kb. 2 külföldi túrának felel meg...
Azért c/p-ztem be a linket, mert szép volt a gép -képen- és nem is volt olyan drága. A km-et én sem hiszem el, az évi minimum 5000 a reális, az enyémben úgy volt 34000 6 éves korára, hogy egy szezont nem ment, és az egyik évben csak 3000-t tettem bele, mert csak 1 hónapot tudtam használni, és sokallták benne a km-t.
A mostani vasam a kivétel -talán-, mert szervizkönyve és az állapota is arra utal, hogy nincs benne egy tízesnél több. Komolyan mondom rá kell szánni egy órát a motor átnézésére (évszámok, állapot, minden) és sokszor az a jobb ha egy kicsit karcos...
Szerintem nem szabad összehasonlítani egy chopper felhasználóját egy sportmotoréval.A chopperes vagy már egy lenyugodott motoros,vagy mindig is ilyen volt.Aki sportmotort vesz annak még pezseg a vére és általában keni is a motort,nem a garázsban nézegeti.Sok chopperes megelégszik azzal is,hogy nézegeti,törölgeti a garázsban/persze néha azért ki is viszi/,kielégíti már a tudat is,hogy ott áll a gép!Persze kivétel van a "sportolók"között is,ők erősítik a szabályt!De szerintem közel sincsenek annyian,mint ahány "null" kilóméteres sportmotor van eladó!
Ha első tulajtól veszed a gépet, szerintem lehet adni a szervízkönyvre, illetve először a féktárcsákat szoktam megnézni, aztán a vázon a festést.
kb. 2 hete olvastam olajtesztet, valami német újságnál vettek 5 1250-es zsír új banditát, amiben a legolcsóbb 10/40-es olaj is ellátja a feladatát 6000 km-ig. A legdrágábbra lehetett egyértelműen azt mondani, hogy kimutathatóan jobb. Bejáratáshoz pontosan a gyengébb ásványi olajat ajánlották...
1:castrol Na az sz@rt sem ért, a zöld felnim fekete volt tőle.
2:valvoline white ezzel elégedett vagyok. nem nagyon szóródik. 2000 huf körül van a start-ban.
300-350km körül fújom.
énsem vagyok egy vadállat énis csak 260nat mentm vele és igazából én sem éreztem közúton nagyon biztonságosnak. nem azért mert a futómű vagy a moci nem birta volna a terhelést...ha jól tudom óra szerint 300 a vége de akor kb 280valamennyivel mehecc...
Más.Ma motoroztam-gondolom ti is.Próbaképp mentem a vassal óra szerint 290km/h-t egy rövidebb ideig. Mióta megvan így még nem huzattam meg,és nem gondoltam volna hogy ennyit megy,sőt szerintem még ment volna csak már fostam .Ti hajtottátok már így vagy ennél jobban a vasat?Mi lehet a vége?
én kb egy szezonba 10e km megyek a kawámba közel 10e ret raktam 3 hónap altt de ha lebontanám aakor inkább csak eggyet használtam...43e vettem 51e van benne.
a yamahámba 3 év alatt 40e km raktam, és ugy ha lett volna több pénzem sookal többet raktam volna bele...
Imádok motorozni:) nem lehet megunni, mint a kocsivezetést ...de....luxus sajna a motorozás...
Manapság ez a vissza km-ezés annyira természetes, mint ahogyan lemossák az autót eladás előtt....
Az a legjobb ha van szervizes ismerős aki le tudja csekkolni melyik szervizeken vett részt akkor van viszonyítási alapod.
A főnököm eladta 150ezer km-l.....
Elképzelhető hogy van ilyen de az az esetek 99,99%-ra nem igaz
A mostani vasam a kivétel -talán-, mert szervizkönyve és az állapota is arra utal, hogy nincs benne egy tízesnél több. Komolyan mondom rá kell szánni egy órát a motor átnézésére (évszámok, állapot, minden) és sokszor az a jobb ha egy kicsit karcos...