Nem az aksival lesz a gond,mert bent hagytam a motorban hideg garázsban,és ma meg elindult.Arról a reléről van szó,amit bekarikáztam pirossal,aminek az egyik pólusa az aksira megy.Úgy láttam szétszedhető,de nem mertem feszegetni.Gondolom ugyanarról beszélünk!?
Én sem vitatkozom, szívesen meghallgatom a tapasztalatokat, csak azért ha a fizikát nézzük, elég furán hangzik, hogy valami szívja az áramot. Olyas valami tudja fogyasztani az akksit, ami fogyasztó, mondjuk egy riasztó. Nem vagyok villamosipari szakember, de szerintem Nálad is voltak véletlen egybeesések, ami nem gond, mert nálam is voltak olyan tünetek, amiket a mai napig nem tudok megmagyarázni. Az hogy leállítom a motort, semmi baja, 5 perc múlva ráadom a gyújtást és nincs villany, az is misztikus dolog. Kiveszem az összes biztosítékot, mind jó, aztán 2 perc múlva ráadom a gyújtást és működik, ez is érdekes... előfordulnak ilyenek.
Távol áljon tőlem hogy vitatkozzak,csak a tapasztalatomat osztom meg másokkal.De hol inditott hol nem,mikor milyen kedve volt.Szétkaptuk a relét,és bevolt égve.Tettünk bele egy másikat,és rögtön indult.Volt hogy ugy tudtam beinditani hogy össze kellet zárnom egy fém pénzel,mivel nem volt nálam más,és tekert,de nem indult be,viszont ha közben megnyomtam az inditó gombot,és ugy egyből beindult.Elég összetett dolog azért ez.Viszont ha valahol szivja az áramot,és legyengül az aksi ez miatt,és nem marad benne elég cufla,akkor is teker szerencsétlen,csak nincs elég áram a motor megtekeréséhez a gyertyákhoz,és máris nem indul be.Nekem ez a tapasztalatom,az enyém ezt csinálta és igy lett jó.Lehet mák lehet nem,de ez volt vele.Remélem idén jól viselkedik,mert tavaly ezzel ment el a szezon.
Az hogy találtál kidörzsölt szigetelést a vezetéken, lehet hogy véletlen egybeesés. Ha egy szigetelés megsérül, attól még nem "szökik" el az áram. Ha egy másik vezetékkel összeér, vagy egy pozitív szál letestel a vázhoz vagy egy csavarhoz, az rövidzárat eredményez, ami azonnal levág egy biztosítékot minimum. Ha szakadás van, akkor nem folyik áram, de ahhoz el kell szakadnia a kábelnek, vagy elvékonyodni a szálaknak. Ha pont egy fázisvezetékkel történt ez, akkor előfordul hogy nincs töltés. Viszont ha nincs töltés, akkor nem egyik pillanatról a másikra történik a lemerülés, hanem akár 3 napig is eltart. Nekem egy szimpla akkumulátor-hiba okozta, hogy egyik pillanatban még indított, következő indításnál meg már csak a relé csettegett, ugyanis nem is vette fel az ampereket, és nem is tudott nagy áramot leadni, ami az önindítózáshoz kell.
Nekem is mértek töltést,és rávágták hogy szar a fesszabályzóm.Ami a generátorban van,és nem olcsó.Viszont találtunk érdekes kábelt,leszigeteltük,és azóta jó.Nekem hazavágta az uj aksit is,utánna kaptam egy másikat,azt is,és akkor szét lett kapva az idom,és nézzük az elejétől a végéig.Azóta uj aksi és mükszik.Télen kb havonta tudtam beinditani,és mégis indult.Előtte tekert,de nem indult,mert elszivta az erő nagy részét a zárlat,és kevés jutott a motornak az induláshoz.
Szerintem mérj töltést alapjáraton, illetve 2-3ezres fordulatnál. Ha normális, 13.5-14V, akkor vidd el az akksit egy helyre ahol be tudják mérni, vagy ha van másik, próbáld azzal. Amit csattogni hallassz, az nem az AC, hanem az indítórelé nem tud behúzni, mert nincs elég feszültség. Ha kerreg, akkor nincs beégve.
Nekem is volt tavaly hasonlóm.Van egy relé az aksinál,4lába van.Na azt cseréld ki mert lehet összevan égve asztán vagy mükszik vagy nem.Nem drága dolog.Viszont a kábel köteget nézd meg nem valami letestel,mert én olyat is találtam.Azóta mükszik rendesen.
Sziasztok.Esküszöm szopat a motor.Elindítottam mentem is vele pár kört a garázstelepen,majd leállítás után már nem indult el.Nem húz be a relé,csak hallom,hogy duruzsol az AC.A biztosíték a relénél jó,ha összeérintem a relére menő két vastag vezetéket elindul.Mi a bánat lehet!?Előfordult már valakivel ilyen,van valami tapasztalatotok erről?
Ok.Merre mennék,van ötlet vagy majd kiderül?
Ma egy kicsit beijedtem,mert azt tudtam,hogy csúszik a hátsó gumim,de nem emlékeztem,h ennyire...(a külső szemlélőknek valószínűleg elég látványos volt az a "driftelés",én annyira nem élveztem...)Gumis barátom szerint az aszfalt még hideg és az is sokat számít,de amint hoznak hozzá valami használt,jó gumit rögtön szól.
az elejét?
Ma egy kicsit beijedtem,mert azt tudtam,hogy csúszik a hátsó gumim,de nem emlékeztem,h ennyire...(a külső szemlélőknek valószínűleg elég látványos volt az a "driftelés",én annyira nem élveztem...)Gumis barátom szerint az aszfalt még hideg és az is sokat számít,de amint hoznak hozzá valami használt,jó gumit rögtön szól.
ha van kedved csörgess meg 70/933-4053
Bár a papírozás még várat magára majd eldönti pályázik vagy utcázik...