Én is 7-est szeretnék nagyon, nézegetem is a hirdetéseket szorgalmasan.
Azt hogy érted hogy nézessem át alaposan a gépet? A motrába senki sem lát bele, azt meg nem hiszem hogy ha elmegyek mocit nézni, akkor azt meg tudom beszélni a tulajjal, hogy figyi add már oda a gépet 1 hétre, elviszem a szervizbe ahova az előző mocim is hordtam, hogy a srácok had szedjék apró darabokra. Vagy ti tudtok vmit amiről én még nem hallottam? Ha igen, akkor légyszi taníts mester !
Az eddigi kocsi, motor vételnél, odamentünk, alaposan átvizsgáltuk, kívül-belül, meghallgattuk a hangját, megnéztük milyen a füstje, aláfeküdtünk, aztán szerintem többet nem nagyon lehet tenni. De izgatottan várom ha van vmi tuti módszere vkinek.
Előre is köszi!
A másik dolog, hogy a CBR-emre nem költöttem ennyit mint a Kawára. Ezzel nem azt mondom, hogy szar a Kawa, de több törődést igényel. Igaz hogy biztosan el lehet menni vele úgy is hogy csak olajat cserélek, de én valahogy szeretném ha még 20 év múlva is motor lenne. Nyilván sokan úgy gondolkodnak, hogy jó lesz az még, még nem romlott el, minek cseréljem ki... Én átlagosan 2-250eft-t költök minden szezon előtt a gépre, mert szeretném megőrizni az állagát és mindig egy kicsit javítani rajta. A Hondán összesen cseréltem egy vezérműláncot, meg egy feszítőt. Ez volt a két legnagyobb beruházás a szokásos fékbetét, olaj, szűrőkön kívül. Megjegyzem még hogy pl fékbetéttel is sokkal gazdaságosabb volt a Honda, mint a 7R. Vezetem egy file-ban hogy mikor mit és mennyiért vettem a Kawához. Néha összeadogatom, hát majdnem elsírom magam olyankor. Csak az alkatrészek árából egy elég jó autó kijönne...
1.: vezetéstechnikai elmélet
2.: 1. alkalmazása gyakorlatban, mindegy, milyen motoron.
Ennek hiányában lehet próbálkozni, mindegy, mekkora lépcsőkkel, mert mint írták, biciklivel is meg lehet halni.
Ésszel menés: olyan nincs, hogy a motor röhögve megy kétszer annyit, mint az előző, de majd megfontoltan elváltogatok 2500-nál.
Olyan van, hogy az egyes manővereknél számolok a lehetséges problémákkal, következményekkel és inkább elhalasztom 3 perccel, mint életem maradékában ágybasz@rok, a család nagy örömére.
Aztán nem árt tudni, hogy elér-e addig a takaró, ameddig szeretném, mert lelkesedésből nem futja benzinre (egy ekkora motorral nem 50-100cm3 távokra indul az ember).
Motort pedig nem célszerű első látásból venni, kivétel az új(szerű), hanem meg kell nézni minél többet, ha lehet, nem eladót is. Értő nem árt a vásárláshoz, de előtte közöljük a jelölttel, ha úgy gondoljuk, neki kéne garantálni, hogy amit jónak mond, az jó is.
Ez így van, a gyári az gyári. Bár a gyári sem mindig a legalkalmasabb arra amire használják. Nekem pl a főfékhengerem egy elbaszott méretezésű alkatrész a motoromon. Lehet hogy normál utcai körülmények között működik, de szerintem ezzel a dugattyúármérővel ezeket a 400-as 170kilós ZXR-eken használták, ugyanis kicsit feszített körülmények között pár km után már nincs fékem, mert elforr és az a kicsi dugattyú nem képes annyi anyagot szállítani. Egy 19mm-es Bremboval még elforrt fékkel is beton a kar.
Helo!
Ahogy itt a kellegák mondták, 7R-je többnyire azoknak van, akik kifejezetten ezt a típust imádják. Aki egy motort akar csak és hasonló kategóriát, az vesz egy 750 SRAD-ot, mert könnyebb, meg erősebb. Megjegyzem van a galériáim között egy 96-os teszt, ahol SRAD is volt az összehasonlítottak között, meg Ducati 916 és a Kawa jött ki elsőnek.
Én személy szerint kezdőmotornak nem javaslom. Nem feltétlen az ereje miatt, hanem a karaktere miatt. Nagyon nehéz motor, ebből kifolyólag is szerezhet kellemetlen perceket egy lassú manőver közben. Jobb ha előbb egy könnyebb 600-ason tanulod meg, milyen lassan keveregni egy ilyen géppel. Párszor én is borultam fel már vele, mert könnyelműen vettem a súlyát. Tisztelni kell.
A másik dolog amit mondtam a karaktere. Ezt versenypályára tervezték, ebből kifolyólag a vázgeometria, futómű is "hegyesnek" mondható. Én azt tapasztaltam, hogy ebből kifolyólag a hibákat nem nagyon tolerálja. Gondolok ilyenekre ,hogy: meredek a villaszög, a súly nagyon az elején van. Ez eredményezhet olyat, hogy ha blokkol az első kerék fékezésnél, azonnal elindul valamelyik irányba az eleje, és hamar megvan a perec. Előtte egy CBR600F2-m volt, annak megcsúszott az eleje, akár 10m-t is csúszhatott, nem ment semelyik irányba. Akkor a segge ha kitör, szintén hirtelen megy el, a Hondánál ez is sokkal kontrollálhatóbb volt. A CBR ugyan könnyebb volt és annyi súly sem volt az elején, mégsem volt hajlamos arra hogy beszitáljon az eleje. A kawára szokták mondani hogy ez nem szitál be, mert brutálisan orrnehéz. Hát nekem sikerült ez kétszer, de úgy, hogy majdnem leestem a gépről. Annak idején, amikor még csak első nagyköbcentis nagymotoromatt tervezgettem a 125-ös 2T után, majdnem ZXR750L-et vettem. Kevés pénz hiányzott hozzá, ezért lett a CBR. Úgy érzem, ha akkor a Kawát veszem, már nem élek
Úszó, de nem öntöttvas. Utcán is motorozok, ahhoz meg az öntöttvas nem annyira megfelelő, több idő, mire eléri az üzemi hőfokot. Nagyon megoszlik a vélemény a gyárival kapcsolatban. Valaki azt mondta csak azt vegyek, valaki meg lebeszélt róla. Több érv szólt ellene sajnos.
A suzuki mellet az alkatrész ár szól,annó volt nekem is és szerintem,azóta ha változott elnézést,de ahhoz kaptam a legolcsóban mindent.Az sv elég jó,strapa biró gép,van egy kettő az ismerőseimnek,bár java része az 1000es.De megvannak vele elégedve.Attól füg mire kell.Mert egy 7esen egy komolyabb túra alkalmával elgémberedsz rendesen.Egyszermentem vele egy nap 500 km.ert.De az utolsó 50en már nem tudtam hogy üljek rajta.Minden motorral van bosszuság,mert amiben az egyik jobb,másban pedig rosszab.Nekem ezek a régebbi gépek tetszenek,mert ráültem az r6r-re és kb mintha bicigli lett volna alattam.Kicsik nagyon nekem,a 7es meg egy megtermet markáns gép.De jót lehet vele motorozni,olyan féke és futóműve van,ami a mai napig megálja a helyét.És nagyon SZÉP!
Nézeges régebbi superbike versenyeket,annó mikor fénykorát élte ez a masina lenyomta a 916-os ducatit is!Az pedig azért elég jó gép!
Igen az üléspozíciója sportosabb,és a végáttétel egy kicsit más,így a végsebessége is valamivel nagyobb.Nekem konkrétan a naked jobban bejön-azért is van az- de hát ez ízlés kérdése.Gondolj bele a zx7 50 lóval több mint az sv,pedig azért az sv is elég jól szedi a lábát,szóval csak mértékkel .Viszont ha már 2 hengerest veszel, akkor inkább sv-t mint valamilyen 500-as sorkettest!
Nekem csak nemrég van meg a Kawa,így ehhez nem tudok hozzászólni,de látom felsoroltál pár típust,azokhoz már inkább.
A fokozatosság elve jó dolog,bár magam sem tartottam be anno,de igaza van az előttem szólónak,ha van gógyid,és felméred a képességeid,nem feltétlenül lesz baj nagyobb gépen sem.Viszont a felsorolt 3 motorból egy,konkrétan az sv nagyon kilóg.Nekem is az van,de szerintem nem hasonlítható egy 400-as Kawához.Sokkal kisebb a fordulatszámigénye,így talán a legkönnyebben motorozható,nagyon kiforrott típus,bár ha sportmotorod volt,lehet az áll legtávolabb Tőled.A lényeg olyat válassz ami tetszik,amin jól érzed magad ha felülsz rá,és ahogy írva volt előttem,jól nézd meg mit veszel.
Üdv
Hát kezdeném az elején.Biciglivel is meg lehet halni.Ha fejbe rendbe tudod tenni hogy min ülsz,és tiszteled az erejét,és megtudod állni hogy a csajok előtt menőzésből huzad neki,és esetleg nemtudsz megálni vagy elkerülni egy ütközést.Szóval ha fejben feltudod fogni akkor nagy baj nem lehet.A 7es nem a legerősebb legkönyeb motor.De ez egy 7es.Mára már vagy széthajtották őket,vag ykukára törték.Mivel nem mai darab,mára már akinek van az azért tartja mert szereti ezt a tipust,többek között én is.Alkatrész mármint kopó cuc van pl lánc,fékbetét ilyesmi.Bontóba is lehet hozzá cuccot szerezni,nekem még sikerült eddig mindent.Én egy 250 es rgv-ről ültem át erre a tipusra.Mondjuk én nagy ugrásnak tartom 80cm3-ről de van olyan ismerősöm aki 125ről 600ra ült.Sok ismerősöm irigyli az ingyenes ringi motorozásokat,amiket csak a Kawa ad a tulajoknak.Sokan szidják a kawát,az én ismeretségi körömbe is kewés van belőle,de akinek az van,az nem venne mást.Viszont bármi mellet döntesz,nézesd át nagyon a gépet,mert ha baj van az sokba fáj,és sok a pályázott gép,ami szép karcmentes,mert a gyári idom a polcon pihent,viszont kapott eleget a pályán.
Közeljövőben szeretnék motort vásárolni, jelenleg a jogosítványon dolgozom (A korlátlan), na meg jelenlegi motorom eladásán.
Nem titok, egy aprilia RS 80 motorom van jelenleg, erről a masináról szeretnék kategóriát lépni.
Tehát adott egy kis rutin. Fejben egyenlőre úgy érzem, készen állok.
Több motoron gondolkodtam, konkrétan a Kawasaki márka mellett döntöttem (ár-érték arány... szerintem a legjobb).
Következő típusok jöhetnek szóba:
-ZX6R
-Zx7R (nagyobb tömeg, nagyobb menetbiztonság?)
Az a gond, hogy nagyon megoszlanak a vélemények.
Kisebbet azért nem akarok, mert a nagyobb motorok áraival vetekszenek (ZZR400, ZXR400), valamint nagyobb testvérüktől szerintem kicsit pörgősebbek, nagyobb a hibalehetőség.
Ti, mint nálam tapasztaltabbak, melyiket ajánljátok vagy éppen nem?
Lehet-e a fenti típusokkal "ésszel menni"? Lehet-e tanulni (tapasztalni) velük, mielőtt az ember magabiztosabb lenne?
Akkor gondolom - szemben a gyárival - teljesen úszó ágyazású és öntöttvas, mert e kettő dolog eredményezhet azzal szemben javulást. Mondjuk ilyet egy verseny ZXR-R-en láttam csak. Versenyzésre adtad a fejed? :)
Rendben. Ugyan 5 mm vastag tárcsa esetén nem értem az aggályaid, de az újakon biztosan sokkal több a 'hús', akkor pedig az a biztos.
Majd leltározok, azután feldobom a képesre a feleslegem.
A felnire gondolsz? Egyelőre rendeltem féktárcsát. Nincs még elvetve, de most erre futja a keretből. Megmondom őszintén most félek a használt tárcsáktól, mert nem volt vele jó tapasztalatom, azért nem akartam kizárolag a felniket megvenni tőled tárcsástul. Most lesz új tárcsám, aztán ha meglesz még és lesz rá lé, akkor visszatérhetünk rá.
- MOTUL 10W50
vagy
- CASTROL POWER 1 RACING 10W50
vagy 10w40es lenne jobb bele(az volt benne amikor vettem) ?
de sokan a Motul 10w50est mondják!