Ne hidd, annyit csináltam, hogy gugli: "jetting altitude". Többi meg angol kérdése.
Szegényíteni többféleképp lehet, kérdés, hol akarsz, ha nem mindenhol, hiszen a karbi egyszerűen szólva áll egy főnyomócsőből és annak különféle leágazásaiból, amik annak függvényében aktívak, hogy mekkora keresztmetszeten áramlik a levegő.
Szegényítés:
- kisebb főfúvóka
- tű lejjebb
- úszószint lejjebb
- alapjárati csavar
Alapvetően a beállítás menete (mind fullgáz):
1. főfúvóka: 7500-pirosig
2. tű: 5-7000
3. úszószint: 2-esben min 2500-3000-nél a teligáz csuklás nélküli vételéhez
4. alapjárati csavarok
--
1. 10-15p kemény használat - ha a motor jobban húz 'hidegen' (nyilván nem a tökhideg blokkot nyúzni), mint teljesen bemegedve, túl nagy a főfúvóka; ha hidegen* nem húz túl jól és melegen sem sokat javul a dolog, a főfúvóka kicsi
2. ha a motor erősebben/simábban húz 5-7000 között teligáznál (ahol telit 2500-3000-nél kezd kapni), bemelegedve elpuhul/nem olyan egyenletes, túl dús a középtartomány, a tűt lejjebb kell engedni
ha jobban húz ugyanott full melegen, de még nem az igazi, tű feljebb
ha hideg-meleg állapotban kb egyforma, akkor a jó
3. a legjobb alsótartományi erőért felel az úszószint, amit a tömítés vonalától mérnek az úszó alsó feléig úgy, hogy az úszó nyelve érinti az úszószelepet, de annak rugóját nem nyomja össze.
tehát 2-es 2500-3000 teligáz, torpanás és csuklás nélkül a cél
ha ritmikusan szivacsos-nedves jellegű 3-4e között, ami romlik a motor bemelegedésével, akkor az úszónak +1 mm-t kell kijjebb lógnia (alacsonyabb benzinszintnél kezd zárni), ez teligáz 2-3000 tartományon szegényít
ha száraz-lapos, akkor -1 mm
ha 1,5 mm után is dús, kopott lehet az a rész, amibe a tű becsúszik
4.: alapjárat simasága, egyengáz melletti működés 4000-nél 2-esben, ill nagy fordulat 1/8-ad gáznál.
kicsi, nagyon gyors gázfröccs (azonnal vissza is csukni) alapjáraton (1000 alá állítani):
ha alapjárat alá megy a fordulat, majd vissza alapjáratra, akkor sok
(alapjárati csavart 1/2 fordulatnyit befelé)
kevés: feljebb megy a fordulat, kicsit 'felakad', aztán megy vissza
normál alapjárati csavar tartomány: 1,5-3 fordulat között, ezután alapjárati fúvókát kell(ene) váltani.
Ezek után talán nem meglepő, hogy felesleges arra számítani, hogy bármely fékpados hajlandó lesz rászánni a szükséges munkaórát egy belátható összeg fejében per annyiért, mint egy injektoros gép esetében.
Túl dús volt a keverék, nem tudta elégetni a benzint.
A mellékelt ábra mutatja, hogyan kéne változnia a keverékképzésnek a magasság/hőfok függvényében. Persze senki nem fog átfúvókázni egy-egy motorozásért, de a jellemző használathoz esetleg lehet jobban közelíteni.
Sziasztok!
Talit összehozhatjuk, érdekel a projekt,akár a jövő hétvégére is!
visszaolvastam kicsit a gumitémával kapcsolatban , csak annyit mondok hogy maradok a slicknél jobbat nem találtam eddíg még
haza, de mar telen :) lassan erek el a bejarati ajtotol a szamitogepig :D kepzeljetek mit csinalok palyan... :D
hivtam Schopit de nem veszi fel, majd kesobb megprobalom ujra. a talalkozo megfordult az en fejemben is, de gondoltam, hogy majd jon Tom es feldobja a temat :))) termeszetesen benne vagyok, de csak ha ezuttal mindenki hoz furdonadragot :D olvasod kilencfan? :)
Leslie: verhetetlen vagy 7r muszaki ugyben :-0
nahh! elertem Schopi bacsit! azt igerte, hogy benez es a talalkozoval is szimpatizal. de majd elmondja O :)
most viszont leszaladok a p.ringre hatha felengednek! este jovok sziasztok
Na arra tokeletes a macadam
nekem 180/55 van hatul, meg en vagyok a gyenge lancszem egyenlore. Lehet ha 2.15 ala mennek, akkor gubanc lenne, de igy a hetkoznapokban nem erzek semmi hianyt
1x en is mentem egy 400-assal, amin ez volt. Eletveszelyes volt
de a tulaja meg volt elegedve vele.
Ha valamelyikotok akar rajzolni, tudok adni 2000-ert ilyet, van vagy 2db is
Macadam olyan lehet a 7r-en mint matador a 911 turbon
Mult hetvegen nem tudom mi lelte az enyemet, de 5-8000 kozott furcsan horgott, ahelyett hogy ment volna, igaz kb 2000m-en magassagilag.
Hu az a hely gyerekek, azert erdemes elni
A 7R-re felesleges azért más méretű gumit tenni, hogy jobban forduljon, mivel a hátsó rész magassága állítható, egyedül annak van lényege, kerek = egyenletesen dönthető, v. hegyes profilú = gyorsabban tehető lapra (egyeseknek túl gyors a stílusához) gumi mellett döntesz. A rugóstag felső felfogatása elméletileg dupla anyás kell, hogy legyen, miáltal bakolás, alátétes szarakodás nélkül, kényelmesen állítható az utazómagasság. Elöl pedig a villán szintén: az előfeszítés helyett a magasság állítható (szemben az RR változattal).
Szegényíteni többféleképp lehet, kérdés, hol akarsz, ha nem mindenhol, hiszen a karbi egyszerűen szólva áll egy főnyomócsőből és annak különféle leágazásaiból, amik annak függvényében aktívak, hogy mekkora keresztmetszeten áramlik a levegő.
Szegényítés:
- kisebb főfúvóka
- tű lejjebb
- úszószint lejjebb
- alapjárati csavar
Alapvetően a beállítás menete (mind fullgáz):
1. főfúvóka: 7500-pirosig
2. tű: 5-7000
3. úszószint: 2-esben min 2500-3000-nél a teligáz csuklás nélküli vételéhez
4. alapjárati csavarok
--
1. 10-15p kemény használat - ha a motor jobban húz 'hidegen' (nyilván nem a tökhideg blokkot nyúzni), mint teljesen bemegedve, túl nagy a főfúvóka; ha hidegen* nem húz túl jól és melegen sem sokat javul a dolog, a főfúvóka kicsi
2. ha a motor erősebben/simábban húz 5-7000 között teligáznál (ahol telit 2500-3000-nél kezd kapni), bemelegedve elpuhul/nem olyan egyenletes, túl dús a középtartomány, a tűt lejjebb kell engedni
ha jobban húz ugyanott full melegen, de még nem az igazi, tű feljebb
ha hideg-meleg állapotban kb egyforma, akkor a jó
3. a legjobb alsótartományi erőért felel az úszószint, amit a tömítés vonalától mérnek az úszó alsó feléig úgy, hogy az úszó nyelve érinti az úszószelepet, de annak rugóját nem nyomja össze.
tehát 2-es 2500-3000 teligáz, torpanás és csuklás nélkül a cél
ha ritmikusan szivacsos-nedves jellegű 3-4e között, ami romlik a motor bemelegedésével, akkor az úszónak +1 mm-t kell kijjebb lógnia (alacsonyabb benzinszintnél kezd zárni), ez teligáz 2-3000 tartományon szegényít
ha száraz-lapos, akkor -1 mm
ha 1,5 mm után is dús, kopott lehet az a rész, amibe a tű becsúszik
4.: alapjárat simasága, egyengáz melletti működés 4000-nél 2-esben, ill nagy fordulat 1/8-ad gáznál.
kicsi, nagyon gyors gázfröccs (azonnal vissza is csukni) alapjáraton (1000 alá állítani):
ha alapjárat alá megy a fordulat, majd vissza alapjáratra, akkor sok
(alapjárati csavart 1/2 fordulatnyit befelé)
kevés: feljebb megy a fordulat, kicsit 'felakad', aztán megy vissza
normál alapjárati csavar tartomány: 1,5-3 fordulat között, ezután alapjárati fúvókát kell(ene) váltani.
Ezek után talán nem meglepő, hogy felesleges arra számítani, hogy bármely fékpados hajlandó lesz rászánni a szükséges munkaórát egy belátható összeg fejében per annyiért, mint egy injektoros gép esetében.
Ha angol megy: cv carb jetting.