Szia!
Bemásolom neked is a márciusi mizériámat, hogy ha veled is ilyen történne ne ess kétségbe (mint én ), és hogy tudd, mi a teendő.
"[53881] március 15. 12:42
Szia!
Vissza, csak 5 óra sz*pás kellett hozzá. Leírom, hogy mi történt, hátha másnak is szüksége lesz rá valaha.
Tehát: Gyakorlatilag rutin művelet, olajcsere. Az olajat, ami benne volt nem melegítettük be, nem szoktuk, mert így legalább már a karterben van az összes olaj. Leengedtük a régit, kicseréltük a szűrőt, bele az új, és nem volt nyomás. Járattuk kb fél percig, hátha elkapja, semmi. 2000-es alapjáratra feltekertük, úgy is járattuk fél percig, semmi. Többször ismételük eredménytelenül.
Első körben az olajgombára, vagy valamilyen vezetékre gyanakodtunk, és azt reméltük, hogy "csak" annyi baj van. Aztán észrevettük, hogy az olajszint kémlelő nyílásában meg sem mozdul az olaj indítás közben sem, és utána sem. Kétezres alapjáraton max 30 másodpercig járattuk a motort, közben néztük a szintet, de nem mozdult.
Gyanús volt, hogy 204-es HifloFiltro szűrő volt a motoron, de mi 303-ast vettünk- és raktunk is rá-, mert utánanéztünk, és elvileg mindkettő jó a hatoshoz. Reménykedtünk, hogy csak ez a gáz, szóval leengedtük az új olajat, visszaraktuk a 204-est, vissza az olaj. (Érdekes volt, hogy a 303-as olajszűrőt mikor levettük, teljesen száraz volt belül. Gondolhattuk, hogy nem jó a szűrő, vagy valamiért már odáig sem jut el az olaj.) Na, indítás úgy, hogy a 204-es szűrő van fent, és így sem volt nyomás.
Tom-nak volt már olyan, hogy eldugult a durva-szűrője, ezért lebontottuk a fél motort, hogy eljussunk a karterhoz csekkolni a durva-szűrőt. (olaj újra le, új víz le, hűtő le, kipu rendszer le) Kiszedtük a durva-szűrőt, semmi. Tök tiszta. Kezdtünk megijedni, hogy az olajpumpa okozza a problémát, így kivettük azt is. Semmi szemmel látható sérülés, ami miatt nem működne.
Na, ilyenkorra az agyf*sz szélén voltunk mindannyian, több ötletünk nem volt. Telefonáltunk a szerelőnek, azt mondta, hogy ha nem melegítettük be a régi olajat, mielőtt leengedtük, akkor száraz az olajpumpa, és valószínűleg azért nem kapja fel az új olajat. Javaslat: töltsünk olajat közvetlen a pumpába, hogy majd szépen elkapja a fonalat. Kivitelezés: motor fullon jobbra döntve, olaj be a pumpánál, aztán fentről is, próba -- még mindig nincs nyomás. Az ablakban a szint még mindig nem mozdul.
Pumpánál töltés újra, hátha. Semmi.
Na, itt a teljes kétségbeesés elkapott, mire megszólalt a telefon. Matska barátunk (aki kb 3 órát asszisztált, de az éhhalál küszöbén hazament) sem bírta elviselni, hogy nem tudjuk mi a gáz, és egyéb fórumon utánanézett.
Valódi probléma: levegő van az új szűrőben, amit valamiért nem tud onnan kidolgozni az olajpumpa, el sem jut a szűrőbe az olaj, feljebb meg pláne nem. (ezért volt száraz az új 303-as)
Megoldás: le kell lazítani úgy a szűrőt, hogy kézzel tekerhető legyen, indítani a motort, a pumpa tudja tolni az olajat, az olaj ki tudja tolni így a résen a levegőt, bemegy a szűrőbe az olaj, mikor elkezd folyni a szűrőnél, akkor visszatekerni, és VOILÁ van nyomás.
Mindezt talán el tudod kerülni úgy, hogy bemelegíted a régi olajat, és úgy engeded le, mert akkor elméletileg nem marad száraz az olajpumpa.
Ennyi.
( A fogalmazásbeli problémákért elnézést, az esetleges műszaki pontatlanságért szintén elnézést, vegyétek figyelembe, hogy nő vagyok. )"
Gondolom hogy a meleg olaj :D Bocs az értetlenkedésem miatt de még "nagy motorban" nem cseréltem olajat. Inkább előbb kérdezek mint hogy nekiálljak és valami bajt csinálok vele :)
Én úgy szoktam ,hogy a motort addig melegítem amíg a ventilátor egyszer be nem kapcsol az kb 98 fok . Sokan mondják,hogy felesleges addig melegíteni meg csak benzin pazarlás de én leszarom legalább addig is hallom .
Aztán engedheted le + én kb 2-3 órát hagyom lecsepegni közben lehet hűtővizet cserélni,sportég szűrőt takarítani .
A lényeg,hogy mindig üzem meleg olajat kell leengedni oké
Kösz a gyors választ Akkor olyat rendelek bele.
Még egy kérdés: Mielőtt leengedem az olajat a blokkból előtte mindenképp üzem melegre melegítsem fel? Vagy elég hideg motorból leengedni az olajat?
Na ne bassz ....
Ha nem vagyok indiszkrét milyen minősítésben ?
Honnan tudtad,hogy az én bringám áll a parkolóban ?
Csúnyán sáros volt a fara ,mert út építés van nálunk aztán a barom mosókocsival akkor mosta az utat mikor jöttünk melóba pedig előtte mostam patyolatra ,
Megjött az olaj, már csak a szűrő hiányzik! Milyen méretű kéne bele? Mert ami van a motoromon nem látok rajta számot, és nem akarok rosszat bele venni! 1999évjáratú. üdv :)
Biztos rengetegen aggódtatok, hogy vajon sikerült-e motoroznom a hosszú hétvégén , ezért gondoltam jelentem: Sikerült! A villáim elkészültek, az első futómű a helyére került, és mentünk is gyorsan egy 100-ast. Igaz, a végén már menekültünk a vihar elől, de a lényeg, hogy volt motorozás.
Sziasztok! Ekeidomot keresek a 2003-as kawámhoz!
És lenne még egy olyan problémám, h a farokidom elején lévő "csöcsök" (MrGo-t idézve :) ) ami a gumigyűrűkbe mennek, le vannak törve. Orvosolható ez valahogy szerintetek (egyelőre hegesztésen kívül)?
Bemásolom neked is a márciusi mizériámat, hogy ha veled is ilyen történne ne ess kétségbe (mint én ), és hogy tudd, mi a teendő.
"[53881] március 15. 12:42
Szia!
Vissza, csak 5 óra sz*pás kellett hozzá. Leírom, hogy mi történt, hátha másnak is szüksége lesz rá valaha.
Tehát: Gyakorlatilag rutin művelet, olajcsere. Az olajat, ami benne volt nem melegítettük be, nem szoktuk, mert így legalább már a karterben van az összes olaj. Leengedtük a régit, kicseréltük a szűrőt, bele az új, és nem volt nyomás. Járattuk kb fél percig, hátha elkapja, semmi. 2000-es alapjáratra feltekertük, úgy is járattuk fél percig, semmi. Többször ismételük eredménytelenül.
Első körben az olajgombára, vagy valamilyen vezetékre gyanakodtunk, és azt reméltük, hogy "csak" annyi baj van. Aztán észrevettük, hogy az olajszint kémlelő nyílásában meg sem mozdul az olaj indítás közben sem, és utána sem. Kétezres alapjáraton max 30 másodpercig járattuk a motort, közben néztük a szintet, de nem mozdult.
Gyanús volt, hogy 204-es HifloFiltro szűrő volt a motoron, de mi 303-ast vettünk- és raktunk is rá-, mert utánanéztünk, és elvileg mindkettő jó a hatoshoz. Reménykedtünk, hogy csak ez a gáz, szóval leengedtük az új olajat, visszaraktuk a 204-est, vissza az olaj. (Érdekes volt, hogy a 303-as olajszűrőt mikor levettük, teljesen száraz volt belül. Gondolhattuk, hogy nem jó a szűrő, vagy valamiért már odáig sem jut el az olaj.) Na, indítás úgy, hogy a 204-es szűrő van fent, és így sem volt nyomás.
Tom-nak volt már olyan, hogy eldugult a durva-szűrője, ezért lebontottuk a fél motort, hogy eljussunk a karterhoz csekkolni a durva-szűrőt. (olaj újra le, új víz le, hűtő le, kipu rendszer le) Kiszedtük a durva-szűrőt, semmi. Tök tiszta. Kezdtünk megijedni, hogy az olajpumpa okozza a problémát, így kivettük azt is. Semmi szemmel látható sérülés, ami miatt nem működne.
Na, ilyenkorra az agyf*sz szélén voltunk mindannyian, több ötletünk nem volt. Telefonáltunk a szerelőnek, azt mondta, hogy ha nem melegítettük be a régi olajat, mielőtt leengedtük, akkor száraz az olajpumpa, és valószínűleg azért nem kapja fel az új olajat. Javaslat: töltsünk olajat közvetlen a pumpába, hogy majd szépen elkapja a fonalat. Kivitelezés: motor fullon jobbra döntve, olaj be a pumpánál, aztán fentről is, próba -- még mindig nincs nyomás. Az ablakban a szint még mindig nem mozdul.
Pumpánál töltés újra, hátha. Semmi.
Na, itt a teljes kétségbeesés elkapott, mire megszólalt a telefon. Matska barátunk (aki kb 3 órát asszisztált, de az éhhalál küszöbén hazament) sem bírta elviselni, hogy nem tudjuk mi a gáz, és egyéb fórumon utánanézett.
Valódi probléma: levegő van az új szűrőben, amit valamiért nem tud onnan kidolgozni az olajpumpa, el sem jut a szűrőbe az olaj, feljebb meg pláne nem. (ezért volt száraz az új 303-as)
Megoldás: le kell lazítani úgy a szűrőt, hogy kézzel tekerhető legyen, indítani a motort, a pumpa tudja tolni az olajat, az olaj ki tudja tolni így a résen a levegőt, bemegy a szűrőbe az olaj, mikor elkezd folyni a szűrőnél, akkor visszatekerni, és VOILÁ van nyomás.
Mindezt talán el tudod kerülni úgy, hogy bemelegíted a régi olajat, és úgy engeded le, mert akkor elméletileg nem marad száraz az olajpumpa.
Ennyi.
( A fogalmazásbeli problémákért elnézést, az esetleges műszaki pontatlanságért szintén elnézést, vegyétek figyelembe, hogy nő vagyok. )"