Hat egyszer mar mentem chopperral, de csak egy fel kort - mert azonnal visszavittem a gazdajanak. De az nem ilyen volt, nem volt ekkor dog. Ha gondolod, tehetunk egy probat. Kiprobalom az uszalyodat, hatha valtozik a velemenyem. Hamar leer a labtarto?
Szerintem a chopperes az sokkal igazibb motoros, mint a sportmotoros. A chopperek ugyanis sokkal közelebb állnak a motorgyártás eredetéhez, mint a sport, sporttúra gépek. Azok alatt sincs futómű.
Szerintem jó a fék, a futómű, kényelmes és technikailag sem elavult. Abban viszont egyetértek veled hogy nehéz, ezért girnyó paliknak nem való:)
Lehet hogy nem bírnád el:) kellene kicsit gyúrni elötte.Viszont ha kipróbálnád, lehet hogy változna a véleményed.
Ezzel a hozzászólással nem igazán értek egyet. Mindenki olyan célra vesz motort, amilyen neki bejön...! Ha a magamutogatás a frankó, akkor azért. Nem egy speedest ismerek, aki "frenkizik/csajozik" a motorjával. Itt nem ezen van a lényeg basszus! Hanem ami belül van.... Bennem még a gondolata sem merült fel a motorozásnak év elején a mínusz fokokban, mikor egy öreg papi már csopperrel járt munkába. Na ő motoros! Nem számít mit vezet, a lényeg, hogy élvezze, szeresse. Ez akkora cseszett nagy szarság, h vki különbséget tesz motor és motor között. Akárhol megyek, hátrafordulnak az emberek a motor hangjára... Most akkor azért vettem, hogy vagizzak' vele?!
Bocs, ha nyers voltam, de ez most felhúzott kicsit...
Nem sorolom magam kozejuk, bar regen rengeteget bicikliztem es allandoan elestem. Motorral viszont nem volt komoly gond. Eddig. 1200 km az bizony derek dolog!
Az nem vitas, hogy a Te - mostmar en is tudom - power cruiser-ed, sokkal kenyelmesebb, mint egy igazi chopper, mondjuk egy Harley. Talan sokkal fejlettebb is azoknal es talan sokkal jobban hasznalhato. De az alapkoncepcio szerintem akkor is rossz. A kenyelem a motorozasnal nem lehet elsodleges szempont! Akinek az, annak autoval kellene mennie. De ez mar felhasznaloi, emberi szempont. En kizarolag a motorepites beli elgondolasokat kritizalom. A chopper olyan embereknek keszul, akik szeretnek ugyan motorozni, de a magamutogatast a motorozasnal is sokkal jobban szeretik. (Ez a problema sportmotorok vasarloival is surun elofordul, a kulonbseg csak az, hogy a sportmotor celkozonsege eredetileg nem Ok lennenek - hanem azok, akik a sebesseghatarok feszegeteset (aszfalton), mint iranyelvet kovetik es versenykorulmenyeket kivannak az utcai motorozasba belopni. Most ne kezdjuk a donor vitat, nem ezert irtam.) Szoval a chopperepitesnek valahol celja a minel figyelemfelkeltes es statuszkifejezes, mig mas motorok eseteben az oromteli motorozas (utcai, naked, supermoto), a kenyelmes turazas (enduro, tura) vagy a villamgyors sportos elmeny (speed, sporttura). A chopperek ezek kozul gyakorlatilag az osszeset megtagadjak, sot meg a muszaki fejlesztest is a design es a hagyomany erdekeben. Az eredmeny pedig egy minden mas kategorianal dragabb motor?! Motor legyen idezojelben, mert a fentiek miatt en egy choppert tekinthetek disztargynak, mukincsnek, technikatorteneti relikvianak, technikatorteneti trefanak, viccnek vagy barminek, de motornak inkabb neeee! (Mert a keszitok sem annak szantak. )
A baleseti statisztikáknál nem a biciklisekre és nem a robogósokra gondoltam, szerintem te nem sorolod magad közéjük.
Nekem 1200km volt a legtöbb amit 1 nap alatt megtettem, szerintem kevés sportmotoros vállalná be.
Az, hogy ki hogy néz ki motoron, nem foglalkoztat, csak annyiban, hogy látszik melyik a kényelmetlen motor és melyik nem az.
Cserebe talaltam megegy rossz pontot: Ha mar azzal foglalkozol, hogy hogy nezel ki a motoron, az regen rossz! En a 2 meteremmel a lekicsinyitett ETZ-n (amit epitek a leirt filozofiaban), szerinted hogy nezek ki? Hat hulyen. De az akkor is ugy jo az a motor, ha at van fuzve kicsire az elso kerek, mert jobban fog a fek es nem szital a kormany. Itt a motorokrol van szo. Az, hogy en el vagyok b...va gyarilag az az en bajom/hibam...
Hello Andrew71! Nekem - azon kivul, hogy nem ertem - semmi bajom azokkal, akik megveszik a Tiedhez hasonlo motorokat. Ilyen jellegu kritikat nem is irtam, csak a motorok gyartoit, keszitoit oltottam. A tisztan latas kedveert leirom, hogy a valaszodban - csak - hany dologgal nem vagyok elegedett.
1. Nem becsultem a Kawasakit nagyra, le sem irtam.
2. A motoros baleseti statisztikak 90%-aban nem gyorsasagi motorok a resztvevok, hanem varosi kismotorok es robogok. (A statisztikat egyebkent a biciklisek vezetik).
3. Joval tartosabb a spotmotor annal, amit irsz. Jelzem, egyaltalan nem istenitettem a sportmotorokat.
4. Sok sportmotorost ismerek aki tovabb megy sportmotorral, mint pl. a chopperesek a hatso rugozas nelkuli chopperral. (Bakker, meg Alsoorsre is traileren viszik le a Harley-kat, utana felulnek ra es bemennek a kapun - mert annyira szar vele menni.)
5. Sportmotor mondjuk elmegy 60-ezret. Uszaly elmegy 200-at. Te eddig hany kilometert motoroztal ugyanazzal a motorral? (Erre ne mond, hogy ismersz valakit, akinek 15ezernel szetesett a GSX-R-je, mert hidd el, ha valaki ugy hajtana egy choppert, mint ahogy egy sportmotort szoktak, akkor talan meg elobb kifekudne. Melyik chopperes megy folyamatosan csogazon? )
Vannak kissebb motorcegek japanban, akik belpiacon erdekeltek. Valahogy ugy, mint Olaszorszagban - csak mivel az messzebb van - azokat nem ismerjuk. En sem tudnek egy nevet sem mondani. (Azthiszem pl. az Isuzu gyart motort is, vagy gyartott.)
FeherCapa
Az általad nagyra becsült Kawasaki cég is gyárt choppert. Ha rajtam múlna, akkor speed mocit nem engednék gyártani. A motoros baleseti statisztikák 90%-ban gyorsasági motorosok a résztvevők.
Nem tudom miért jó az olyan motor ahol a gumicserével egyidőben a motorgenerált is meg kell ejteni:)
és amiről 200km után ugy kell leszedni a palit, annyira kényelmetlen. Bár nem ismerem a motorodat, de a márkáról már hallottam, mindenki úgy emlegeti hogy a 4. legjobb Japán motormárka. Van több gyártó egyáltalán Japánban?
A pontos megnevezése POWER CRUISER! Személy szerint nekem nagyon tetszik, ezért vettem, de persze nem vagyunk 1formák, hála Istennek:)
Egy biztos, amikor ilyen motort látnak az emberek, nem fogják azt mondani "Nézd, majom a köszörűkövön"
A motor epites-gyartas alapveto filozofiaja (a XIX. szd. vege ota), hogy egyre jobban mukodo, jobban hasznalhato, a motorozas elmenyet jobban szolgalo motorkerekparokat epitsenek. Ehez elengedhetetlen, hogy a suly minel kissebb legyen, a szelvedelem szinten. A vezethetoseg erdekeben a fekek pontosan adagolhatoak legyenek, a futomunek minel kifinomultabbnak kell lennie. A motorblokk minel egyenletesebben jaro es kezes muszer kell legyen. Ez a mozgatorugoja a motorfejlesztesnek, ennek koszonhetoen ulhetunk olyan nagyszeru gepeken, mint pl. a Z1000.
2000 utan olyan motort epiteni, ami ezeket az elveket gyokerestol fel rugja (nehez, szar fek, szar futomu, kenyelmetlen, technikailag elavult), mindezt mereg dragan arulni, arcatlansag. A chopperekre gondolok altalaban, a motorgyartas szemeteire. Szegyenteljes, hogy olyan gyarak, akik ennek a technikai fejlodesnek mozgatoi voltak (pl. Honda) kepesek choppert gyartani. (Az altalam kalap szarnak tartott KTM egyetlen erenye, hogy Ok legalabb nem gyartanak choppert. Egyelore.)
Haho skacok!
Knapet 3 milka plusz minusz 400ezer , a vadi új drága de én találtam 2005-öst 2,6 ért is .
Beragadt, vagy bemutató moci volt.
Nekem még így is sok .
Különben R-1es futomüve, fékei vannak elöl hátul , nekem fekszenek ezek a mocik.
Az MT-1nek csak az első lámpája nem tetszik, de ez apróság .
Robis!
Ma benvoltam az Érdi Hondánál mondták, h már nincs ott a gép , de a rendszámot még most intézikrá, mert az euro normát nem igen tisztelik az USA-ban , ezér kicsit lassú.
FIGU
Ha közben éreznéd magad úgy, akkor gyorsan meghalsz. Írtóztató nyomatékja van már legalul is. nagyon ott kell lenned. Motorozás közben ezzel a géppel sokkal jobban kell figyelned. De utána szinte lebegsz. A festése nem olyan elvetemült, mint amit te írtál. Tényleg jól néz ki élőben. Króm? hát az van rajta. De ez egy vérbeli amerikai motor, japán technikán. De érdekes, ha megindul akkor nagyon kezes a gép. Csak mivel iszonyatos tömeg (400 kg) ezért figyelni kell. De valóban így van, kinek a pap, kinek a papné. Saca előző motorja is (Intruder) valóban figyelemre méltó volt. majd keresünk róla fotókat. Ez méginkább az.
De most komolyan nem bántásból mondtam ezt, de nagyon-nagyon nemérzem benne a lényeget. És lehet, ha érezném is, akko rsem tetszene ez a földi köntös amit kapott. Olyan ez, mint azok a 60-as évekbeli randa erőautók lángocskákkal meg króm tonnákkal :D Lehet, hogy onnan van a nemtetszés?
Hidd el, gyönyörű. Élőben kell látni. Ez egy Power Cruiser. Egyénként ahhoz képest, hogy egyedi, kis szériás motor, nem is olyan drága. Egy komolyabb Aprilia vagy Ducati többe kerül. Ez teljesen más világ, mint a mi motorjaink. Más stílus, más érzés. Van akinek a Z csúnya. Nekem minden motor tetszik, mert felismerem, hogy mi a jó benne és hogy miért lehet szeretni. Biztos a kor teszi. Az biztos, mint írtam korábban i, ha ezen mész egy órát, utána úgy érzed, mintha betéptél volna. Szinte repülsz.
Ez de eszméletlen ronda... Ha nemtudnám m ár a pénzemet hova tenni, akkor se vennék ilyet.
Egyébként ezek a motorok melyik kategórába tartoznak? Cruser?
Én a múltkor találkoztam egy ismerőssel aki idő közben MT-01-et vett. Full Akrapovic rendszerrel, Stage-2 chip-el. Padon lemérték 124 Le. Mentünk egy kört, hát nem szar, olyan hangja van mint egy OCC brutál choppernek. Eddig bevallom azt hittem, hogy ahogy például az R sorozatnál is a 01 az 1000 ccm, de a srác felvilágosított, hogy 1623 ccm... pofám leszakadt. A formája számomra olyan tetszik is meg nem is. De tudnám szeretni. Bár le kell szögezzem, hogy a kicsiZ tökéletesen kielégít. Az ára pedig nem kérdés, hogy mindentver.
Keresem mindendelé a neten, de nem találok Yamaha árlistát, mennyiért mérnek mostanság egy MT-01-et? BOCSÁNAT az offért...
FIGU ez a Honda Érden van. ha egy Cadillac hangot hallassz , akkor az jön. Meg fogod ismerni. A Saca is ICON-ban jár. Króm vagy Viking sisak lesz rajta. Rosszabb időben egy Schubert.
Először guggulnod kell 2 mázsával kettőt-hármat addig nem adom oda. Milyen gáz lenne ha nem tudnád kitolni a garázsból és nekem kellene segítenem