Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A képek alapján semmi gond a motorral.
Ami viszont nálam általában elég nagy mínusz, az az, ha kereskedésben kell megnéznem valamit.
Az, hogy a tulajdonosnál nézhetünk meg egy bármilyen járművet, az nagyságrendekkel többet jelent nálam, mint a kereskedések szokásos kamu szövege. Mikor, mit keres az ember, a kereskedő épp azzal a történettel fogja neki eladni az adott terméket.

A km futás- bár abszolút távol álljon tőlem, hogy lehúzzak egy számomra ismeretlen motort- de elég irreálisnak tűnik.
Egy hétévégén szerintem bármelyik motoros simán 500km-t bele tud tenni egy bármilyen motorba. Ez azt jelenti, hogy két hét alatt, ha csak hétvégente veszünk elő egy motort, ezer km-nél járunk.

A baráti körömben lévő járművekből kiindulva a teljesen reális tapasztalatom az, hogy 2005-2007 körüli motorokban minimum 50, de inkább 60-90 ezer km közötti futásteljesítmény áll.
Az, hogy idehaza mindenki 10-15 ezret futott motort keres, az ok, sajnos ha 10/9 hirdetésben ennyi áll egy motorban, akkor a kedves érdeklődő nagy eséllyel föl sem fogja hívni az 50-60 ezret futott motorokat.

Csak azt nem veszi észre senki (mert általában egy adott rászánt összeg behatárolja az évjáratokat is), hogy ha a jóval fiatalabb motorokat nézzük, azokban is tizenezer km lesz.

Én pl. két napja majdnem elhoztam egy tökéletes, szalon, gyönyörű Z800-at, az pedig egy 2014-es motor volt, 8600 km-mel az órájában.
Mégsem duzzogtam, hogy miért nem 500 km van benne, mikor a tíz éves Z750-esekben is csak alig 1-2 ezerrel több van a hirdetések szerint.

Nevetséges ez az egész országos motorpiac.
(de mit csodálkozunk: 15 éves autóban is 100 ezer km kell, 10 évesben is, és 5 évesben is. A baráti körömben és a tulajdonomban lévő 3-4 éves autókban is pedig már közel 150 ezer van. Mégis a sok hülye, idióta inkább megy a feje után és erővel is azt viszi el, aminek az órájába jó kevés km van írva, ahelyett, hogy az eszére hallgatni és más tényezők figyelembevételével választana motort/autót... adott esetben az első benyomások, a tulajdonos hozzáállása és a külső körülmények alapján.

Kiváló élő példa ez a Repsol Honda:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_1000_rr-9151631

A motor tőlem lehetne akármilyen szalon, erről az udvarról, tuti biztos, hogy 500 ezerért nem hoznám el. Valaki ezt magasról letojja, márpedig egy ilyen helyen 100%, hogy nem az a tulaj legfontosabb kiadása, hogy a motorra ráköltse azt az évi 100-200 ezret, amit csak a kopó alkatrészek/gumik, betétek, egyebek megkívánnak.

Remélem, tudtam segíteni!
Sziasztok,

Motor vásárlás előtt állok és egy Z750-re vagy egy 600-as Hornetre gondoltam. Találtam egy képek alapján egész jól kinéző Z-t és érdekelne hozzáértőbbek véleménye a motorral kapcsolatban. Tudom, hogy így képekről nem olyan egyszerű de ha van valami ötlet vagy tanács azt szívesen fogadom. Köszi.
Erről a hirdetésről lenne szó:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/kawasaki_z_750_sok_extraval-9268715
Imbusz csavarral jobban illeszkedik. Meg lehet elég rövidebb is. De gondolkozok azon is, hogy egy rendes, hagyományos villás feltétet csinálok.
Képek
link
link
link
Na vettem csavart, de csak hatlapfejű volt
70ft/db
Próbálnak szerezni nekem imbusz fejűt, az szép is lenne. Na majd mutatok képet.
Az nem én voltam
Azt hittem, még a fejidomba keresed a csavart..
Minek? Egy emelőszembe? Vagyis helyett. 60ft darabja csavarboltban. Nem emelőszemet akarok belemenni csak egy csavart. Majd ha kész mutatok képet róla.
Én a helyedben már rég felhívtam volna az Ivanicsot azt rendeltem volna gyári csavart. Vagy Kawazsoltitól...
Sziasztok

nincs valakinek elfekvőben gyári kicsi plexije?
Köszönöm a megerősítést, este én is erre az adatra leltem
Voltam is ma a helyi csavar boltban. Hát nekik nincs... Na majd megyek nagyobba.
M10x1.25-ös sűrű menetű csavar kell az emelőszemhez.
Sziasztok!
Az volt a gondom a motorral, hogy nagyon magasan volt a fékpedál és már nem lehetett lejjebb állítani. (Szeretem rajta tartani a lábam utcai motorozáskor, de gyakorlatilag folyton világított a féklámpa és nem is volt kényelmes)
Ha esetleg valakinek lenne még ilyen gondja, akkor én úgy oldottam meg, hogy a főfékhengernél a felső állító anyát (kontra-anyát ha úgy tetszik) kivettem. Ehhez le kellett vennem a főfékhengert (ahhoz meg azt a kis védőlemezt, amit három imbusz csavar tart, na abból az alsót elég szar meló visszarakni, mert alig fér be az ember ujja az anyával..).
Tehát a kontra anya helyett raktam egy sima alátétet, majd az alsó állító anyát totál feltekertem (ha esetleg túl alacsony lenne, akkor teszek még egy alátétet), így meg van szorulva, tehát lötyögni nem fog, na meg az alsó csavar el se tud fordulni. Bár nem igazán értem, hogy szétszedés nélkül hogy is lehetne állítani, ezért ha valaki mutatna egy közelebbi fényképet a sajátjáról azt megköszönném

Egy kérdés:
A lengővillán az emelőszem furata milyen menettel rendelkezik? Az sv-n egy sima imbusz fejű csavar volt odarakva, az pont beleillett az emelőmbe. Jó lenne ebbe is valami szebb imbuszfejű, de egyik itthon talált csavar menete se illeszkedik bele. Valami spéci menet ez?
Aha értem valószinüleg az lesz akkor csak nekem már a cső nem volt rajta és nincs is meg a motoron se.Majd pótolom. Köszi srácok a segítséget mindenkinek.
ez az alja a tanknak de a kép felső fele nem látszik pont ott van egy csőkiállás
Arra a csonkra rámegy egy hosszú gumicső eredetileg, ami mint ahogy fisi is írt, az a "túlfolyó" csonkja, ami a betöltő nyílás karimájánál kezdődik. A csövet a tank alatt kell elvezetni, lehetőleg úgy, hogy a cső véletlenül se törjön meg/lapuljon el és ha jól emlékszem a tank bal hátsó részénél van egy fül is neki ahova be kell akasztani. tovább elvezetni meg ha jól emlékszem a légszűrő bal oldalánál a többi lefele menő csővel együtt kell letolni.
a tulfolyó az lehet de mikor beöntöttem a benzint ott azonnal foly is kifele.Én pedig ugy emlékszem ott nem volt semmi
az nem az a helyén van
Vagy esetleg a benzintank túlfolyója?
Nem a benzincso csonkja az? Amire a gyorscsatlakozos benzincso megy. Legalább is a régi van ilyesmi...
Bocsika elirtam a bal oldalt van
Sziasztok.Van egy 2008 as Z750 em a tankot lekelett venni mert festeni kellett.A problémám az lenne hogy van egy cső kiállás a tank jobb oldalán és nem tudom hogy volt e rajta cső vagy valami nem találom a helyét.Azon kivül minden a helyén van.
köszönöm a komenteket! (nem irtam 2005 evjarat)
megprobalom hatha sikerrel jarok :)
Kiegyenlítő tartályt minek kellene leszedni? Semmi köze hozzá- legalább is a régi Zén.
Hi!
Régen cseréltem, de emlékeim szerint gyertyakulcs+csukló+kistoldó+csukló+racsni kombó segített
De lehet kistoldó nem volt csak két csukló egymás után
És a kiegyenlítő tartályt leszedni.