Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gondolom ez igaz motorkerékpárokra is. Sőt még igazabb mert a motorok sokkal magasabb fordulaton üzemelnek ergo a rendes olajnyomás is csak magasabb fordulaton jön meg mert arra van tervezve a kenési rendszer.

"Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett. Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem."
ez nekem is furcsa. Én úgy szoktam, hogy ha 50et vagy 60at (mikor mennyi időm van) eléri akkor indulok de csak szinte alapjáraton vagy lassan. Megyek vele egy kicsit aztán fokozatosan kezdem nyúzni.
Egyébként ilyen időben mint most vagy mostanában nem nagyon megy 70 fölé a víz. De itt igazából az olajhőfok a lényeg.

Bár így belegondolva valahol azt olvastam, hogy a hideg járatot csökkentsük a minimálisra. Ez autónál volt de gondolom ugyan ez a helyzet.
Ott azt írták, hogy 1-2 percig járassuk csak, ne üzemi hófokig és induljunk el vele kis terheléssel. Amiben szintén lehet igazság, mert ha alapjáraton ketyegtetem a dízelt akkor kell vagy (hasra ütés szerűen íom) 20perc mire 90fokos lesz. Viszont ha elindulok akkor 1-2km és meleg. Kérdés, hogy mikor kopik többet.

De az is lehet, hogy üzemanyag takarékosság kapcsán olvastam.

Nem téma de üzemanyaggal kapcsolatban SHELL fuel sava anyagot tudom ajánlani,

Kocsival tesztelve.

80pár literes a tank. Mol-os anyaggal 1200-1300km-t tudunk menni.

Shell ganyéval meg most tankoltunk meg harmadszor. Az első tankolásra 1380at ment a gép a másodikra meg 1430at.
Mi sokat megyünk kocsival. Szóval az első tankolás nem télen volt hanem 2hete kb. Az idő melegszik az tény, de ennyit számítana?

Motorba is tankoltam már, de nem volt teszt. csak, hogy érzésre többet ment egy tankkal.
Olcsó kutak meg felejtősek, mert felmegy a fogyasztás 8liter köré (autó)

Csak érdekesség képen írtam le. Mi átpártoltunk a shellhez a kocsikkal.
Motort is megtankolom majd aztán próbálom lemérni.
igen, hozzáértőt vigyél vagy hasonlót.

a km óra állás csak arra jó, hogy következtess.

Veszek egy gépek amivel csak pályázok. Km kevés lesz benne, de az ívet kapni fogja.

vagy veszek egy gépet amivel túrázok. km sok lesz benne, de jó állapotban lesz.

Egyébként mindenki azt mondja, hogy csak túrázásra használta, csak autópályán, csak 100al ment városban és pályán sosem, egyszersem egykerekezett stb :)

kérdezd meg mióta van nála, hány km-t ment vele.
hányszor cserélt olajat és, hogy hány km-enként. Itt sokan lebuknak :) Milyen olajat használ, mennyiért veszi, gumi, fékbetét mikor volt cserélve. Gumin meg lehet nézni mekkora a majrécsík.
Ebből lehet következtetni a motoros tudására vagy a használati körülményekre.

Kérdezd meg, hogy mennyiért lehet teletankolni és, hogy hány km-t tud megtenni vele. Fejben gyors számolj utána. Később vagy előtte kérdezd meg mennyit fogyaszt.

fogyasztás is elárulja, hogy mennyire húzták neki.
Mond majd egy fogyasztást amihez hozz kell adnod legalább 2 liter :)

Nekem kevés faluval tűzdelve 200km-es túrán 4,7-re jött ki a fogyasztásom 80-120as tempónál. néha nyélen kigyorsítva

140-150 km/h tartósan 5 vagy 5,5 a fogyasztás.

most hétvégén Balaton és vissza 200km kb. Lefele csapatva. Végig erőltetett tempóban, Hazafele átlag 120as sebességnél 6litert fogyasztott 100km-en.

Nyáron mikor dög meleg van és "parasztkodunk" a városban, rövid városon kívüli utakon is hajtva a gépet 7litert vagy többet is bevesz a gép.

ezek csak általánosságok. Nem minden esetben igaz. De azért segítenek következtetni. Mert mást úgy sem tudsz.
Próbáld kérdezgetni, összezavarni. Hátha elszólja magát. De ha hazudik akkor lehet azt is kiszúrod.
A legjobb amit tehetsz, hogy megbeszéled az eladóval, hogy vétel előtt vigyétek el közösen márkaszervizbe átvizsgálásra.

Én ha legközelebb veszek az biztos csak így lesz.
Szóval azt mondod inkább induljak el vele hidegen, minthogy hagyjam bemelegedni?
Oké, tehát akkor inkább a legjobb megoldás ha viszek magammal egy szakértőt (lehet ez motoros, vagy szerelő) és vele átnézzük kipróbáljuk. Ne a km-t nézzem, hanem mondjuk képekből ítéljek mi az amiért érdemes útra kelni.
Ezt értem de te meg azt értsd meg, hogy ha pl. 5 percig ketyeg a motor alapjáraton mielőtt elérné a 60-70 fokot akkor 5 percig elégtelen a kenése. És az alapjárat is 1200 ford/perc.
A hidegindítás első 1-2 tizedmásodperce okozza a legnagyobb kárt amikor még nem épült fel az olajnyomás. Utána minél tovább járatod hidegen a motort annál rosszabb. Én 20-30mp után elindulok és 2-3000-es fordulaton haladok vele. Max. 2 perc és meg van az üzemi hőfok.
Én 50 fok alatt a gázkarhoz se érek hozzá, és utána is várok egy-két km-t. A Zét anno használtan vettem 6000 km-el, a srácnak a lakásán írtuk meg az adásvételi, baromi rendezett kis kuckó volt, feleséggel, egy gyerekkel, két macskával és a motort is lakáscsere miatt adta el, soha semmi bajom nem volt vele.

A sors pikantériája, hogy a Ninját 0 km-el vettem szalonból, most van benne 6000 km és a vezérműlánc és szelepfedéltömítés is cserés...
nem kell mindenben egyetértenünk, ettől szép a világ!

Végeztek egy tesztet BMW autók motorjával. A teszt lényege az volt, hogy próbapadon járatták a motort folyamatosan, gyakorlatilag csak a szervízek idejére állították le , mert üzemanyagot, stb folyamatosan kapott. Tehát minimális volt az az időszak, amit hidegen tett meg a motor, amikor még nincs/elégtelen a kenés. A motort 1.000.000 mérföld után szétszedték és még a gyári tűrésen (tehát a gyártás utáni állapot, amikor még kijöhet az üzemből) belül volt a kopás.
Ezért mondom azt, hogy célszerűbb ilyen módon használt motort venni, de nem kizáró ok...
Én egyetértek vele. Bár azt nem tudom, hogy 10 év után lenne-e mérhető különbség a két motor között de az biztos, hogy főleg a hidegjárat alatt kopik a motor. Ha több a hidegjárat többet kopik. Így logikus.
Legyen évi 500 hidegindítás. Tíz év alatt az 5000. Mi baja is lesz? Aláírom városban hamarabb kopik a kuplung, de ha gondos a motor gazdája, akkor a szar kuplungot is cserélni fogja, nem?

Félre ne értsd, nem vitatkozni akarok veled, hanem egyszerűen csak nem értek veled egyet.
Egyébként meg egyszerű a kérdés. Fogod használni is? Mert évi 1-2e km nem használat. Akkor vehetsz 80e km-es motort is. Ha meg használod rendesen akkor két év múlva a 20e-es motorban 40e lesz. Mit csinálsz akkor? Visszatekered 20-ra és eladod?
Az attól függ mennyire hiszel a km számlálónak. 30-40e-el km simán vennék nakedbike-ot.
A leveled többi részével egyébként egyetértek, tehát tényleg attól függ mennyire volt karbantartva a motor...
Ha van két motor, amit ugyanúgy karbantartanak és évente kb ugyanannyi megy bele, de az egyikben napi 50km minimum két hidegindítással év 100 napon összesen 5000km, a másikba pedig 2-3 komolyabb túra során megy bele ugyanez. A hidegindítás akkor is hidegindítás, ha bemelegíted terhelés előtt rendesen. A városi használatban ráadásul többet kap a kuplung, váltó, futómű. Ha lehetne választani akkor Te melyiket vennéd?
Na ezt magyarázd meg nekem légyszíves, mert marhára nem értek vele egyet...
Miért lesz egy motor szarabb ha napi használatban van (pl munkába járásra), ha minden indításkor megvárod míg rendesen bemelegszik és addig nem téped neki?

Én azt vallom, hogy az ember nézze meg, hogy kitől veszi a motort és kész. Akinek igénytelen a lakása, háza, öltözéke, kocsija stb. az valószínűleg igénytelen a motorjával kapcsolatban is, és ilyentől nem szabad motort venni.

De ne mondja már nekem senki, hogy egy rendesen karbantartott és mindig rendesen bemelegített motort nem szabad megvenni, csak azért mert emberünk városban használja... vicc
A km kevésbé számít, inkább fontos a motor előélete (törés és a karbantartás). Én tavaly vettem ismerőstől 16ekm-rel egy 2004-es motort, ami törve volt (csúszott), de ez tényleg ennyit futott, rendben volt és tudom mi sérült. Azóta belenyomtam 6500km-t és minden ok. De tudom, hogy a futás nagy része az országút/túrázás volt és nem napi nyúzás a forgalomban, ami azért nem ugyanaz. Szóval állapotot vegyél ne futott km-t (ráadásul az állapotot meg tudod nézni a futott km meg olyan amilyet akar az eladó).
Az elso generaciot ha megnezed, akkor ezek mar mind 6-8 eves motorok. Szerintem a 30ezer koruli futasteljesitmeny az realis. Az a motor nagy valoszinuseggel legalabb nem volt tekergetve.

Ha egy 7 eves motort nezel mondjuk 35e km-el, akkor az azt jelenti, hogy atlagosan evi 5e kilometer, ami egy szezonban havi 1000km. Ez szerintem teljesen normalis es realis szam ilyen motorhoz kepest.

Biztos lehet venni 15e km-el is, csak az ritka, mint a feher hollo, vagy van benne legalabb 4szer annyi.
Mind a két generációt nézegetem :) Év vége felé dől el milyet tudok majd venni. Mert ma kíváncsiságból ránéztem a és mindegyik 20e fölött van az első generációból.
Ez talan attol is fugg, hogy melyik generaciot/milyen evjaratot nezegetsz.

Egyebkent szerintem nem lehet ezt igy pont beloni, hogy 30000 kilometerrel meg jo, de 40000-el mar rossz. Ez attol is fugg, hogy a tulaj az mennyire igenyesen szervizeltette, stb.

Pont tudok egy eladot, ha erdekel.
Sziasztok! A kérdésem az lenne felétek, hogy mi az a max KM ahonnan érdemes megnézni egy z750 et? Vétel szempontjából.
2007-2009-es Z750 visszapillantó tükre párban van valakinek eladó?
Szia! Nekem van, adatlapom lévő e-mail címre írj, aztán akkor beszélünk. Üdv.: Márk
2005-2006os Z1000-rol szarmazo also/felso villahidja nincsen valakinek?

Esetleg csak a felso is erdekes lehet.
A múltkor téma volt a futóműállítás, most megjelent róla egy cikk:
http://totalbike.hu/magazin/2012/05/25/a_futomuallitas_nem_miszt
ikum/